Sailor Moon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Loka 23, 2007 18:23

Samy kirjoitti: "Pojille" sarja tarjoaa komeaa seikkailua, vahvaa soundtrackia ja kinematografiaa ja hyviä pahiksia.
Mihin unohtuivat lyhyet hameet ja korkeavartiset saappaat? :wink:

Tulihan sitä silloin joskus tuijoteltua, ja jopa alikehittyneessä esiteinin mielessäni kyrsi se, kun jokainen jakso, minkä näin, noudatti ihan samaa formaattia ilman minkäänlaista variaatiota :( Ehkä sitten näin huttua sieltä heikommasta päästä, mutta aina oli uusi monsu mille ei pärjätty, sitten tuli Tuxedo Mask ja rakkauden voimalla sitten nokitettiin taas nämä. No jaa, jos nyt ei hienoimpia sarjoja, mitä olen nähnyt, niin ei nyt aivan niitä huonoimpiakaan, kuitenkaan.

Ja sitä paitsi jenkkiläisen kuolonmetalliorkesteri Morbid Angelin kitaristi ja nokkamies Trey Azagthoth (nimi lienee tekaistu) fanittaa Sailor Moonia.

Samy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samy » Ti Loka 23, 2007 20:20

madu kirjoitti:Mihin unohtuivat lyhyet hameet ja korkeavartiset saappaat? :wink:
Ne on "miehille" eikä "pojille". :lol: :lol: :lol:

(Itse asiassa ns. "miehenä" olen kyllä havainnut sen että Sailor Sensheissä paljon enemmän kyllä viehättää niiden söpöt persoonat kuin se että peppu vilahtelee, joka on loppupeleissä aika yhdentekevää...)

Ja oikeassa tietysti olet että 80% episodeista on tiukan kaavamaisia, eihän sitä voi ruveta kieltämään. Mutta kyllä siellä se 20% on jotka *ei* ole kaavamaisia episodeja, ja ne on kyllä aika saakelin helmiä. Esim R ja S kausien finaalit on kyllä niin komeaa katsottavaa.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ma Marras 26, 2007 20:41

Oi, Sailor Moon on ihana! :D Kliseistä ja kaikesta huolimatta rakastan tätä sarjaa, tai ehkä juuri kliseidenkin takia. Minusta se viikon vihulainen-rutiini on juuri mukavaa katsottavaa, bonuksena tietenkin se kun Senshit saavat vähän väliä uusia iskuja ja muuntautumisia. Lempparihahmoni ovat Sailorit Jupiter ja Pluto.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Ti Marras 27, 2007 09:32

Näin Sailor Moonia ekan kerran vahingossa ruotsin kanavalta juuri kun siinä oli muutospyörintä menossa. Olin tuolloin 12v. ja jäin vain tuijottamaan ruutua suu auki. :D Aluksi olinkin ihan totaalisen ihastunut sarjaan, mutta sitten kun aloin törmäillä enemmän japaninkieliseen animeen niin ruotsi- ja suomidubit alkoivat tuntua surkeilta (mitä ne useimmiten olivatkin) ja niiden myötä ite sarjakin menettää mielenkiintoaan.

Välillä mulla tulikin sellainen Sailor Moonin dissauskausi, mutta sitten paras ystäväni joka oli ollut sarjan uskollinen fani alusta saakka, näytti mulle japaninkielistä Sailor Moonia, mikä asettikin sarjan täysin uuteen valoon. Rupesin pitämään hahmoista joiden ruotsalaisäänistä ja äänien takia itse hahmoistakaan en ollut pitänyt yhtään, esim. Chibiusa ja Mamoru. Mua ei niinkään ole ikinä haitannut päivän monsteri -teema, vaikka kieltämättä sarja olisi huomattavasti parempi jos siitä poistaisi kaikki turhat fillerit, joita on PALJON.

Joka tapauksessa sarjassa on ihanat hahmot, loistavat musiikit ja mielenkiintoinen juoni, jos siihen jaksaa keskittyä ja osaa nähdä sen sieltä fillerimoskan seasta. Minuun kuiteskin japsi Sailor Moon osui ja upposi, eikä paluuta ole. 8D
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Iridal

Viesti Kirjoittaja Iridal » Ma Joulu 24, 2007 17:42

Itse en suostu uskomaan asiaa todeksi ennen kuin se todella virallistetaan. Pitää kai odotella ja katsoa että kuuluuko mitään, kieltävää tai myöntävää vastausta.

Sailor Moon on itselle jäänyt hyvin tärkeäksi sarjaksi ja siinä on pirusti nostalgiaa. Ensimmäinen animesarja oli minulle, jos Muumeja ei lasketa. Ihan kaikkia jaksoja en ole saanut katsotuksi sarjasta, ihan oman laiskuuden vuoksi ja siksi sivistyksessäni on aika iso aukko. Kaikki muut jaksot on katsottu paitsi S-kausi. Snif. Live actionista (Pretty Guardian Sailor Moon) sain itse hyvät naurut ja itkut lopuksi, Sailor Moon on itselleni viihdettä ja rakas missä muodossa tahansa. Pakko myöntää että sarja ei loista juonellisilla kuvioillaan aina niin mahtavasti ja ennalta-arvattavuuttakin löytyy, mutta silti paljon... sitä jotain. Rakastin Super S kautta paljon ja R kausi on yksi suosikeista, viimeisin varmaan sen takia että katsoin sitä niin paljon ja tykkäsin Alesta ja Annista. (en nyt tajua muita kun nuo ruotsinkieliset versiot nimistä.)

Suosikkihahmoja on varmaankin R kauden alienit, Fiore R leffasta sekä sailoreista varmaankin Ami. Myös monet pahikset ovat jääneet mieleen sekä starlight dydet. Amerikkalainen duppaus oli jotain hirvittävyyttä, ruotsinkielinen oli ihan okei ja japaninkieliseen kesti aluksi ruotsidupin takia tottua.. Usagin ääni kuulosti kamalan kimeältä aluksi.

Cick

Viesti Kirjoittaja Cick » Su Tammi 06, 2008 20:49

Näin joskus aikoja sitten kun Sailor Moon tuli telkkarista.
Katsoin sitä jotain 6 jaksoa silloin eikä se kyllä sytyttänyt minussa mitään kiinnostusta, varsinkaan kun puhe oli ruotsia :?

Eipä tuo sarja ole vieläkään kiinnostanut.

Kyllä telkusta parempaakin animea on tullut esim. Magic Knight Rayearth.

Samy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samy » Pe Maalis 21, 2008 17:18

Sain eilen katsottua loppuun Sailor Moon SuperS eli neljäs seasoni. Toistaiseksi vähiten paras seasoni -- suhteellisen vähän muuttuu kauden aikana. Uudet hyökkäykset tulee, mutta se on aika standardia kamaa...viholliset vaihtuu vain kerran, joten siinä on puoli seasonia yhtä status quota ja puoli seasonia toista...alkoi toistamaan itseään huomattavasti. Se mikä ehkä satutti eniten oli Uranuksen ja Neptunuksen kokonainen puuttuminen -- ne oli koko sarjan nerokkain oivallus ja antoivat erinomaisen vastapainon lapsellisemmille Inner Sensheille. SuperS:ssä meillä ei pahemmin ole yhtä vahvoja uusia persoonallisuuksia mihin pääsemme tutustumaan. Ei oikeastaan mitään muuta uutta kuin Pegasus/Helios, ja sekin vaan junnaa paikallaan 30 episodin verran ennen kuin vihdoinkin alkaa paljastumaan asioita 8 episodin päässä lopusta. Enkä voi sanoa että Helios olisi ollut läheskään yhtä hyvä lisäys sarjaan kuin Uranus/Neptunus. Ei se tee mitään muuta kuin istuu paikallaan ja katsoo kun Senshit tekee kaiken.

Kaiken kaikkiaan kausi oli kovasti itseään toistava ja hirveästi mikään ei tuntunut muuttuvan episodista episodiin...vielä enemmän niin kuin muina kausina.

Mutta oli silti kohokohtiakin. Oli äärettömän virkistävää nähdä aikuisella miehellä romanttinen suhde pre-teen lapseen, kuvattuna positiivisesti. Siinä oli jotain mitä ei TOSIAAN usein näe, varsinkaan meillä täällä lännessä! Meidän perspektiivistä, todella rohkea veto. Villainien redemption arcit oli erinomaisia ja sai myt sympatioimaan vahvasti pahiksien kanssa -- Sailor Moon on aina osannut tämän hyvin. Usagin "skydiving" sekvenssi viimeisessä episodissa oli mielestäni erinomainen. Ja kuten aina, yksittäiset episodit ovat kohtalaisen vahvoja itsessään...olisin vain kaivannut enemmän episodista episodiin eteenpäin kulkevaa juonta.

Kaikkiaan, heikoin seasoni, mutta silti hyvä ja ehdottomasti katsomisen arvoinen.

Samy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samy » Ti Touko 06, 2008 18:57

Nyt on vihdoinkin kaikki 200 episodia katsottu, ja aika exhausted fiilis on tuon viimeisen arcin jälkeen, kaiken sen tunnekuohun syystä joka on adrenaliinimarinadissa vellonut itseni läpi.

Sailor Stars: Alkuarc erinomainen, loppuarc hyvä (mutta ei yhtä hyvä kuin alku), välifillerissä paljon helmiä mutta keskiarvoltaan ihan tavallisen seasonin tasoinen.

Koko sarja kaikkiaan: Arcit on yleensä erinomaisia, kouluarvosanatasolla 10- liikutaan. Filleri on 8 1/2 tasoa, kaikkiaan sarjalle voisi antaa sellaista 9+ arvosanaa.

Rala =)

Viesti Kirjoittaja Rala =) » Ke Touko 07, 2008 18:58

No niin, sarjaa olen katsonut saksankielisellä dubilla (valitettavasti en silloin ymmärtänyt saksaa..), ruotsinkielisellä dubilla (ne muutamat jaksot, mitä oli) ja nyt sitten olen alkanut katsomaan sarjaa uudestaan japaninkielisellä dubilla. Englanninkielistä olen kuullut vain muutaman hetken verran (ei pysty, ei pysty, ei pysty...)

Japaninkieliseen dubbiin kestää hetki totutella, mielestäni saksankielinen on ollut tähän mennessä paras, mutta siinäkin on Harukan ja Michirun suhde muutettu serkuiksi.
Kaverilleni olen muutamia valittuja paloja sarjasta nähnyt ja hän ei pidä
sarjaa enää sellaisena "lasten sarjana" =)

Toistoa on, itse aina skippaan nuo päähenkilön muodonmuutokset ja hyökkäykset. Ohitan myös nuo "päivän hirviöt", tosin Nekonella/Nekonelle (S-seasonin alkupäässä) muistuttaa jotain aikuista, hieman pimahtanutta Tokyo Mew Mew'tä =) , pidän niitä "välttämättömänä pahana.

StarS (Starlights, Tuxedo Kamenin puuttuminen..) on paras season, sitten tulee S-season (Haruka & Michiru.. =)), ehkä sitten SuperS (Fisheye =))...
Ensimmäisistä seasoneista en pidä oikein kauheasti..

Icefrost

Viesti Kirjoittaja Icefrost » Pe Kesä 27, 2008 12:43

Samy kirjoitti:olen käyttänyt monta kymmentä tuntia sarjan katselemiseen, vaikka lienenkin vähän sivussa sen perinteisestä katsojakunnasta...
Tiedän mitä tarkoitat, taidan itse olla samaa maata. (eli täysi-ikäinen mieshenkilö)

Itse aloin katsoa tätä arviolta vuosi sitten ja toisin kuin monet täällä, en ollut sarjasta aiemmin nähnyt kuin yhden tai pari jaksoa niitä ruotsidubbeja jotain vuosia sitten, joten käytännössä tyhjältä pöydältä tätä japaninkielistä versiota aloin katsoa.
Tähän mennessä on tullut nähtyä 3 ensimmäistä 'kautta' joista omasta mielestäni ehdottomasti paras oli se ensimmäinen. Mutta kun tuo S on viimeiseksi nähty, niin puhunpa nyt sitten vaikka siitä.

"Kaikkien odotusten vastaisesti" totean tylysti, että jos näistä kolmesta ensimmäisestä pitää joku huonoimmaksi nimetä, niin se on tämä S. Alkuun vaikutti melko lupaavalta, sillä tämä öh...'sydänkristallien' varastaminen tarjosi kieltämättä selvästi parempia perusjaksoja(eli niitä kuuluisia fillereitä) kuin aiemmin, mutta sen jälkeen kun tuo minunkin mielestäni loistava 'Usagin syntymäpäivä' -jakso oli nähty, alkoivat asiat valua hitaasti keskimäärin huonompaan päin. Chibiusa tuli jälleen mukaan, ja vaikkei hän onnistunutkaan tällä kertaa pahemmin ärsyttämään(päin vastoin, tarjosi itseasiassa hyvät naurut pariinkin otteeseen) joku muu onnistui siinä kaikkia Chibiusankin aiempia suorituksiakin paremmin, nimittäin Haruka(ja periaatteessa myös Michiru). Kyllä, luitte aivan oikein. Kyseisissä hahmoissa ei sinänsä ollut mitään vikaa ja tuo heidän keskinäinen suhteensa oli ihan mielenkiintoinenkin niinä muutamana hetkenä kun asiaan kiinnitettiin huomiota, mutta pikkuhiljaa tuo "häipykää lapset, me hoidamme tämän" -asenne alkoi ihan tosissaan ottaa päähän enemmän ja enemmän ja tuo jaksossa 110(tai jotain sinne päin) ollut kohta, jossa
Spoiler:
Haruka ja Michiru tapaavat Usagin vain viedäkseen hänen rintakorunsa
oli kyllä se viimeinen pisara minulle. Ja kun he sitten
Spoiler:
myöhemmin "kuolivat", olin melkein pettynyt kun Pluto herätti heidät heti seuraavassa jaksossa.
Mitä kauden juoneen yleisesti tulee, viholliset ja heidän motiivinsa olivat aika tuulesta temmattuja edellisiin kausiin verrattuna, jossa vihollinen on aina jotenkin liittynyt päähenkilön omaan 'taustatarinaan'. Ja kun toiseksi viimeisessä jaksossa
Spoiler:
oli tuo 'Haruka ja Michiru vastaan Usagi' -rähinä,
josta olin ilman muuta positiivisesti yllättynyt, jäi koko hommasta vähän sellainen maku suuhun, että se todellinen vihollinen/ongelma koko kauden ajan olikin tämä kaksikko eivätkä death busterit.
Sanokaa mitä sanotte, muttä tämä on minun mielipiteeni.

EDIT: Toivottavasti nuo spoilerlootat eivät häiritse ketään liian pahasti. Mielummin käytän niitä, kuin tuota valkoista kirjoitusta jonka mielestäni näkee kyllä lukea vähän liiankin selvästi.

TokyooMyuuMyuu

Re: Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja TokyooMyuuMyuu » Ke Heinä 02, 2008 16:35

Sailor Moon on toinen ensimmäisistä katsomistani animeista, TMM:än ohella. Ihana sarja sekin, muttei ihan vedä vertoja TMM:älle. Rakastan ensimmäistä kautta ja myös R kausi on hyvä, niitähän näki aikoinaan Suomestakin. S ja SuperS olivat vähän tylsistyttäviä, enkä jaksanut niitä sitten kunnolla katsoakaan... Stars kautta katselen vieläkin. Alkuperäiset 2 vievät ehdottomasti voiton, koska silloin ei ollut super pukuja tai outer senshejä tuppaamassa vanhan kunnon Sailor tiimin tielle. Sori vaan kaikille faneille, mutta minusta alkuperäinen on aina parempaa. ^^
Bishoujo Senshi wo Atashi no Yume... ~

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 09, 2008 15:25

Sailor Moon on kyllä niin mahtava että. Taitaa olla ensimmäinen katsomani animesarja, ja pidin ohjelmasta niin paljon, että tykkään siitä vieläkin. Olen katsonut R-kauden subilta ruotsiksi dubattuna (mielestäni ruotsidubit eivät ole ollenkaan hassummat) ja nyt olen katsonut Stars-kautta, jonka lainasin about vuosi sitten kaverin kaverilta enkä ole vieläkään katsonut loppuun XD Ei ole ollut aikaa, mutta nyt lomalla se olisi tarkoitus katsoa loppuun.

Sailor Moonissa on kivoja hyökkäyksiä x3 Jotkut fillerijaksot ovat kyllä aika naurettavia, mutta suurin osa ohjelmasta on ihan katsottavaa ja peräti hyvää. Tyhmimpiä jaksoja oli mielestäni R-kauden jakso, missä Mamoru vei jotain tyttöä kotiin skootterilla ja sitten Annie itki puoli jaksoa jossain tienpenkalla. Naurettavaa sanon minä. Stars - kausi on ollut varsin mainio, Starlightsit tuovat mukavaa vaihtelua sarjan hahmokalvalkadiin eikä Chibi-Usa ole mukana, mutta valittettavasti Chibi Chibi on -__- Kaiken kaikkiaan, Sailor Moon on mahtava sarja, mahoujo shojon klassikko. Vaan jos sitä mangaa jostakin saisi niin...

EDIT. Ja ai niin, olenhan minä Live Actioniakin katsonut, muistaakseni 25. jaksoon asti. Live Action on melko naurettava, mutta ihan hauska sarja (jos jaksoin sitä noin paljon katsoa niin...), jonka muodonmuutokset, hyökkäykset, taistelut ja viholliset on ikävä kyllä toteutettu niin kökösti kuin vaan mahdollista. Lisäksi sarjassa soitetaan ärsyttävää popkappaletta joka toisessa jaksossa (se Sailor Venuksen laulama). Ja niistä animen kepinpyörityksistä vielä, että olemme serkun kanssa keksineet mainioita parodioita näistä puolentoista minuutin kepinpyörittelysessioista XD
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » La Joulu 13, 2008 13:22

UPSIS. Tein vahingossa uuden Sailor topicin, kun en tätä huomannut. Äh, no onneksi on tämä.

Myönnetään, animen kaavamaisuus ja pitkät hyökkäyskohdat puuduttavat aina välillä. Mutta kuitenkin olen mennyt Suomen Sailor Moon fani duppiin mukaan(kiinnostaako ketään muuta?). Kun olen niin helposti mukaan saatavissa.

Manga ja leffat oli siinä kivempia, etteivät ne olleet niin kaavamaisia...ok, Sailor Moon kyllä aina pelasti tilanteita lopussa. Mangan taiteesta ja erityisesti taidekirjojen kuvista pidin ja pidän edelleen.
Mangana Sailor Moon oli eka jota lähdin lukemaan, tuolloin kauan sitten 90-luvulla*huoh*. Koska se oli eka, niin se on aina rakas :D Itse asiassa päädyin lukemaan mangaa, kun näin saksa animen, ja nuorempana ajattelin "Jee, makeeta, haluu lisää"

Rändöm

Viesti Kirjoittaja Rändöm » Pe Tammi 02, 2009 14:08

Sailor Moon oli ensimmäienn anime, jota katsoin (siis sillä tavalla, että tiesin sen olevan animea ^^'') Subilta tuli katsottua ne jaksot, mitä kerkesin nähä, ja kun sarja loppui, sitä myöten lähinnä loppui myös sen fanittamien... En ole yhtään mangaa lukenut, mutta uskoisin vielä joku päivä ostavani siitä edes muutaman osan, (olen kuulluit että mangoja on yli sata, pitääkö se muuten piakkansa? o.o) Niin siis niin, jos ostaisi edes muutaman osan, niin saisi vähän nähdä itse piirtäjän manga tyyliä, joka on muutaman näkemäni kannen peruustella ihana. :3

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ti Tammi 06, 2009 13:14

Ehei! Sailor Moon mangaa ei todellakaan ole 100 kappaletta, ei lähellekkää. Oikea luku on 18.
4 ekassa kirjassa käsitellään kautta 1, neljänessä alkaa myös kausi 2.
Kauteen 2. kuuluvat kirjat 4-7.
Kauteen 3. kuuluvat 7-10,
11. kirja on kokonaisuudessaan Super-leffa, jossa lumiprinsessa hyökkää maahan.
Sitten tulee yksittäinen hassuus. Seuraavat kirjat on aloitettu juoksemaan 1-> Eli SuperS löytyy SuperS kirjoista 1-4 ja
StarS löytyy kirjoista StarS 1-3. Hassua, tiedän. Aivan ekaa Sailor Moon kirjaa voi olla vaikeaa löytää ja siitä saattaa joutua maksamaan aika tavalla. Itse kun katsoin muutama vuosi sitten mitä se maksoi ebayssä, oli hinta 100€, nykyisestä en tiedä. Itse keräsin nuo 90-luvun lopussa, enkä maksanut itseäni kipeäksi 8)

Ah joo, muistuttelen sitten vielä ihmisiä Sailor Moon duppausprojektista, ottakaa yhteyttä tai menkää lukemaan topikki yleisistä aiheista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”