Sailor Moon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Lau-chan

Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja Lau-chan » To Loka 05, 2006 17:12

Aaah! Sailor Moon! Sehän menee jo ihan klassikkojen puolelle :D Hmm..Kyllä tuli sitä telkusta pienenä kateltua. :shock: Joten annan Sailor Moonille 10 pistettä!

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » Ma Marras 06, 2006 14:57

Onko Haruka oikeasti tyttö vai poika? Jaksossa 92 se on tyttö sitten aika monissa kuvissa se on poika.Niinkuin tavallaan Michirun "suojelija".Mut siis tähän tarvittaisiin tieto.
長寿と繁栄を。

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » Ti Marras 07, 2006 11:06

Ois pitänyt nauhoittaa silloin kun subbarilta tuli.

Juoni on kummallinen, aika järjetön jopa. Naurettava. Taistelukohtaukset on hassuja, ei niitä voi taisteluksi okein edes sanoa. Itse Sailor Moon on ärsyttävä. En pysynyt loppupeleissä enää kauhean hyvin mukana, koska jäi jaksoja niin paljon väliin.

Mutta. Silti katsoin aina kun suinkin muistin. (Ehkä se vaan tuli niin hyvään aikaan ettei ollut muuta tekemistä...) Sopivaa viihdettä sunnuntai aamupäiviin. (en ole varma tuliko se sunnuntai aamupäivissä, mutta vaikkei tullutkaan, niin sunnuntai aamupäivä on selvästi Sailor Moon aika) Ei tarvitse ajatella ihan kauheasti, kuitenkin sarjassa sattuu ja tapahtuu. Ruotsidubbi huvittaa. (ja opettaa!) Nostalgia aalto lyö rantaan ja hukuttaa eikä noista puutteista enää jaksa välitää. Se juuri on Sailor Moonissa parasta.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ti Marras 07, 2006 19:04

Sailor Moon-fan kirjoitti:Onko Haruka oikeasti tyttö vai poika? Jaksossa 92 se on tyttö sitten aika monissa kuvissa se on poika.Niinkuin tavallaan Michirun "suojelija".Mut siis tähän tarvittaisiin tieto.
tyttö se on. Useimmiten vaan pitää poikien vaatteita

Absolutehe

Viesti Kirjoittaja Absolutehe » Pe Marras 17, 2006 23:20

Saiklor moon... typerää kepin heiluttelua, hirveästi naisia, joilla kaikilla samanlaiset puvut, karsealta kuulostavia taika-ääniefektejä, erillaisia tyhmiä hömppä tavaroita... ei kiitos, yhden jakson olen katsonut, ja sen jälkeen enkä kyllä aio ikinä katsoa mitään niin lapsellista ja tyhjää sisältävää tarinaa. Toisaalta, ei se kyllä huonoin ole, mutta aika lähellä. Kyllä se pokemonin voittaa :?

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » La Marras 18, 2006 01:58

Menee minulla samaan luokkaan Dragonballin kanssa, eli katsoin pienenä aivan tuhottomasti kun asuin Belgiassa. Nostalgia-arvo ääretön, mutta sarjana kuitenkin kehno. Ranskadubit <3.

Winry

Viesti Kirjoittaja Winry » Pe Joulu 22, 2006 17:29

Olen nähnyt kaikki ne jaksot jotka näytettiin subtv:llä.
Sailor Mars oli lempi hahmojani, koska hän osasi panna vastaan.
Liikaa romanssia myös minunkin makuuni.
En pitänyt myöskään siitä, että ne näytettiin ruotsinkielisenä, mutta onneksi välillä myös japaniksi.

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » La Joulu 23, 2006 12:41

Mä pidin erityisesti siitä subilla näytetystä ruotsin kielisestä versiosta,
mutta kyllä japaniksi esitetty Sailor Moon on ilman muuta paras.

Enkku dubbi ällöttää, ku esim. Anniella (tai Usagilla) on joku vanhan naisen ääni. Saisivat englantilaiset panostaa vähän enemmän ääninäyttelijöiden valintaan.

Sit olen myös löytänyt Sailor Moonia mangana. Osat 8 ja 10.
Haluaisin joatain sen numero 9, mutta ainut mahis saada se olisi kai tilata ulkomailta. Ku missän Turussa ei ole enää SM mangaa (en ainakaan ole löytänyt).
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Thor

Viesti Kirjoittaja Thor » Ma Tammi 01, 2007 16:50

Niinpä..Sailor Moon. mitäpä tuosta sanoisi..vaikka;
-lapsellinen.
-toistaa itseään.
-puuduttava.
-väsyttävä.
-jotkut jaksot aiheuttavat nykimistä niskakarvoissa.
- jotkut hahmot aiheuttavat nykimistä niskakarvoissa.

Mutta henkilökohtaisesti; Sailor moon sarjan katsottuasi (n. 200 jaksoa) on varmaa että ymmärrät vihdoin animesta lähes kaiken.
:D
"Tsune ni ite, kyu ni avasu"

Ai Tenshi

Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja Ai Tenshi » Ke Maalis 21, 2007 11:23

Sailor Moon animesta en erityisemmin pitänyt, aina se Sailor Moon tulee ja pelastaa päivän! Tuntuu vähän siltä, että muuttumisista ja iskuista on tehty sen takia pitkiä, että saataisiin jaksoille lisää pituutta.
Vaikka Ruotsi-dubbaus on huono, niin jos sitä vertaa amerikkalaiseen niin tuota...Kröhm... :evil:
Mangasta olen lukenut yhden pokkarin ja se vaikutti todellakin paljon paremmalta!
Missä kaikki Shounen Ai-mangat viipyvät??

Kirby91

Viesti Kirjoittaja Kirby91 » La Huhti 07, 2007 08:23

Kyllä Sailor moonia on tullut katsottua pienenä ja vielä näin teininäkin... :shock:
Pidän siitä animesta, ainaskin niistä 1,2,3 seasonista... (varmaan siksi koska en ole vielä muita seasoneja nähnyt!!)
Mutta minusta tämä sarja on sikäli ärsyttävä kun jo valmiiksi tietää että sailor moon kavereineen, naamioitun ruusun avustuksella voittaa ne kivat viholliset...... "paitsi niinhän muissakin".

Flimey

Viesti Kirjoittaja Flimey » Su Elo 12, 2007 20:34

Tykkään kyseisestä sarjasta paljon. Tiedän, että toistoa on aivan liikaa jne, mutta siinä on jotain. Kaksi ensimmäistä tuotantokautta olivat hiukan tylsiä, mutta S kausi oli mun mielestä paljon parempi. Siinä ei ollut yhtä paljon söpöilyä ja sellaista. On olemassa monta paljon parempaa sarjaa kun Sailor moon, mutta Sailor moon on kuitenkin toinen suosikkini.

Lempihahmoni sarjasta on Sailor Uranus, se ei oo mikään itkupilli tai sellainen. :p
Ja tosiaankin, on olemassa monta koskettavaa jaksoa, esim. 110, kun Haruka ja Michiru kuolivat, ja 46, kun innersenshit kuolivat ja Usagi jäi yksin.
Tykkään paljon Shoujosta ja magical girl sarjoista, siksi tämä ehkä sopii mulle.
Ja olen kuullut, että manga on paljon parempi, siksi yritän ostaa sen jostain.
(:

Mi-Yu

Viesti Kirjoittaja Mi-Yu » Su Elo 26, 2007 17:08

Kauheen paljon ihmisiä jotka ei tajua kuinka loistava anime Sailor Moon on. :D Njooo kaikilla on oma makunsa~ Itse ymmärrän sen verran että Sailor Moon on aivan LOISTAVA anime. Ei ehkä juuri nyt listani kärjessä , mutta tunnearvoa on. Katottu läpi ne 2 kertaa mitä se Subilta on tullut , loput ladattuna / nähty ja omistan mangana osat 9 ja 10. Enempää en ole sattunut löytämää. Eniten mieleen jäänyt on Sailor Saturn. Hotarussa vaan on sitä jotain.

"Ja niinkuin monet muutkin sanovat, tässä sarjassa on kaikkien sauvanheiluttelujen takana syvempi filosofia" Kyllä.
Royal Pain
Gaman Shiro~

Samy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samy » Ti Loka 23, 2007 18:08

Kesällä&syksyllä kolme ensimmäistä seasonia katsoneena voin sanoa että kyllähän Sailor Moon kärsii pahasti toistosta, mutta jos sen -- sarjan huonoimman puolen -- jaksaa kestää, on sarjalla paljon annettavaa. Hahmot ovat vahvoja arkketyyppejä joihin on helppo samaistua ja kokea empatiaa, hahmot uskaltavat näyttää tunteitaan temmaten yleisön mukaan, ja juoni on ensiluokkaista eeppistä seikkailua niissä episodeissa jotka eivät ole one-shot kaavan mukaisia (pääasiassa seasonien keskipisteet, finalet ym.)

"Tytöille" sarja tarjoaa vahvasti toisiaan poikkeavia hahmoja jotka vuorovaikuttavat uskottavasti ja vahvaa tunteiden vellomista.
"Pojille" sarja tarjoaa komeaa seikkailua, vahvaa soundtrackia ja kinematografiaa ja hyviä pahiksia.

(Noi lainausmerkeissä siksi että kaikki tytöt ei tykkää "tyttöjutuista" eikä kaikki pojat "poikajutuista"...)

En kadu hetkeäkään sitä että olen käyttänyt monta kymmentä tuntia sarjan katselemiseen, vaikka lienenkin vähän sivussa sen perinteisestä katsojakunnasta...

Mokkun

Viesti Kirjoittaja Mokkun » Ti Loka 23, 2007 18:22

Samy kirjoitti: "Tytöille" sarja tarjoaa vahvasti toisiaan poikkeavia hahmoja jotka vuorovaikuttavat uskottavasti ja vahvaa tunteiden vellomista.
"Pojille" sarja tarjoaa komeaa seikkailua, vahvaa soundtrackia ja kinematografiaa ja hyviä pahiksia.

(Noi lainausmerkeissä siksi että kaikki tytöt ei tykkää "tyttöjutuista" eikä kaikki pojat "poikajutuista"...)

En kadu hetkeäkään sitä että olen käyttänyt monta kymmentä tuntia sarjan katselemiseen, vaikka lienenkin vähän sivussa sen perinteisestä katsojakunnasta...
Eli tuli tosta mieleen että ns. ''länsi maissa'' tätä animea on katsonut suht. sama määrä tyttöjä että poikia. Myös pojat ovat siis vaivautuneet katsomaan tätä. Esim. (olikohan se saksassa) oli yllätytty kun johonkin kyselyyn vastanneet pojat olivat laittaneet vastauksena ''sailor moon'' yhtä ahkeraan kuin tytöt!

Eli vaikka shoujo meininki vallitsee aikalailla sailor moonissa katsoo sitä myös pojat.

Siispä ei yhtään pahat noi ''tytöille'' ja ''pojille'' jutut. :D

Ja jos sitten pojat ei uskalla tunnustaa niin mie ainakin oon kattonut tätä sarjaa sen kaikki 200 jaksoa sekä elokuvan enkä sitä häpeä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”