Sailor Moon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

yukito

Re: Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja yukito » Ti Tammi 06, 2009 14:07

Feeniks82 kirjoitti:...Aivan ekaa Sailor Moon kirjaa voi olla vaikeaa löytää ja siitä saattaa joutua maksamaan aika tavalla. Itse kun katsoin muutama vuosi sitten mitä se maksoi ebayssä, oli hinta 100€, nykyisestä en tiedä. Itse keräsin nuo 90-luvun lopussa, enkä maksanut itseäni kipeäksi 8)...
Sailor Moonista tehtiin uusintapainokset tuossa muutama vuosi sitten ja koko sarja lähtee esim. Bk1:sta verottomana hintaan ¥5 275 (eli n. 42 euroa). Ei siis tosiaankaan tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Näihin uusintapainoksiin on tosin tehty joitain muutoksia, joista Wikipedia kertoo tarkemmin:
Wikipedia @ Sailor Moon manga kirjoitti:The second edition, called the shinsōban or "renewal" edition, began in 2003 while the live-action series was running. The individual chapters were redistributed so that there are more per book, and some corrections and updates were made to the dialogue and drawings. New art was featured as well, including completely new cover art and character sketches (including characters unique to the live-action series). In all, the new edition consists of 12 story volumes and two separate short story volumes.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » La Tammi 24, 2009 21:00

[moderaattorin mekastus: Ketjun loppupuoliskolta siivottu nippu sisällöttömiä viestejä. Muistetaan ne perustelut ja muistetaan myös pitäytyä teoksen sisällössä ja haetaan ne ostopaikat sieltä toiselta alueelta.]

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » To Elo 20, 2009 21:01

Sailor Moonia tuli joskus SuBtv:ltä ruotsiksi xD Vielä on pari jaksoa nauhalla xD Olisi kiva katsoa joskus alkuperäisenä, olihan se sen verran hyvä xD
KÖYHÄÄ

tweety

Viesti Kirjoittaja tweety » Pe Maalis 12, 2010 23:28

Joskus muistaakseni 13-14vuotiaana fanitin sailoria kun se tuli subilta. Mutta seuraaminen tyssäsi siihen, kun muutama jakso jäi välistä ja sarjaan tuli Sailor Uranus. Jotenkin se hahmo sai veren kiehumaan (myös Reitä inhosin). Nyt vasta aloin seuraamaan sarjaa uudestaan ja se on ihan huippu :) Tykkään kaikista hahmoista. Olen menossa nyt 4.ssä tuotantokaudessa. Välillä sarja kyllä puuduttaa, kun toistaa samaa kaavaa koko ajan. Varsinkin Tuxedo maskin ilmestyminen aina taisteluiden keskellä :roll: Mutta silti sekin hahmo on ihana. Sarjassa kaikilla hahmoilla on omat kivat persoonansa ja ilmeet on huippuja. Nyt mieltä lämmittää Sailor Chibiusa ja Diana <3 Musiikit on hyvät sarjassa ja piirrosjälki miellyttää. Musiikki suosikit on sailor moonin muuttumisbiisi, tähtisoittorasian musiikki ja sailor uranuksen muuttumisbiisi. Eka tuotanto kausi on myös suosikkini vihollisten takia.

Falbby

Viesti Kirjoittaja Falbby » Su Maalis 14, 2010 15:49

Sailor Moon tais olla mun ensimmäisiä animeja. Sit itkin ku se loppu. :c
En ollu koskaan pitäny Sailor Venuksesta, koska se yritti varastaa mun mielestä Sailor Moonin aseman, koska se pukeutu samalla tavalla ku Moon. :D Nyt oon alkanu taas katsomaan sitä ja kivaisa se on vieläkin. 8-vee minä heräsi taas henkiin. Sit löysin Sailor Moon avaimenperiä Kanariansaarelta tänä vuonna käydessäni sieltä ja yksi lähti vain mukaan, koska rahat jäi hotellille >:U mut sainpahan Usagin avaimia koristamaan :>
Waribashi Tai

Mansikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka » Su Kesä 24, 2012 01:26

Kuulin tästä ystävältäni ja ajattelin, että no voisihan sen vilkaista. En ihan heti jäänyt koukkuun, mutta ei siihen montaa jaksoa kuitenkaan tarvittu. Pian se oli lempisarjani ja huoneeni seinät täyttyivät hahmojen kuvista. Aloin myös kirjoittaa sarjasta tarinaa samaisen ystäväni kanssa, joka kertoi minulle alunperin sarjasta.

Tykkään sarjan piirrostyylistä ja juoni on ihan hyvä, vaikka aika monessa jaksossa meneekin saman kaavan mukaan.
Suosikkihahmoni on alusta asti ollut Rei/Sailor Mars. Myös itse Sailor Moon on minusta ihan hauska. Enkä ainakaan muista, että muissakaan hahmoissa olisi ollut mitään suurempaa vikaa.
Päähenkilöt ja heidän juttunsa olivat hyvin samaistuttavia, sillä olin silloin saman ikäinen, kuin he.

Sarjan musiikkeja tulikin kuunneltua n. 2-3 vuotta. Kyllä sinne sekaan mahtui muutakin musiikkia, mutta pääasiassa kuitenkin Sailor Moonia eri kielillä, sekä instumentaaliversioina.

Minua ei yhtään haitannut, että sarja oli ruotsiksi dubattu, sillä pidän Ruotsista ja sen kielestä. Se sattui muutenkin sopivaan saumaan, sillä olin juuri samana syksynä sarjan alkaessa aloittanut yläasteen ja ruotsin opiskelun. Mikäs sen mukavampaa treenata kielitaitoa, kuin katsoa lempisarjaansa. :)
Ei se dubbi maailman paras ollut, mutta ei todellakaan huonokaan. Etenkin Annelie Berg Sailor Moonina on todella hyvä.

Olin ihan innoissani, kun sarjasta tehtiin näytelty versio. Onhan siinä joitakin koomisia juttuja, kuten demonien toteutus ja Sailor Mercuryn hiukset (siis ne siniset, eivät näyttelijän omat). Johtuneeko budjetista kenties.
Mutta sarja oli siitä kiva, että oikeat ihmiset näyttelivät hahmoja ja siinä näki myös aitoa Japania ja japanilaisten elämää.
Miyuu Sawai oli kyllä ihan loistava valinta Sailor Mooniksi. Jos Sailor Moon olisi todellinen henkilö, voisin kuvitella hänet juuri sellaiseksi, kuin Sawai häntä näytteli.
Muutkin näyttelijät olivat minusta hyviä ja Sailor Marsia näytelleen Keiko Kitagawan töitä seuraan edelleen.
Oikeastaan ainoa asia mikä minua näytellyssä versiossa ärsytti, oli Sailor Venuksen kohottaminen niin isoon osaan. Siis se laulajajuttu ja kaikki. Se tekee hahmosta todella etäisen ja ulkopuolisen. Aina ei edes muista hänenkin olevan Sailor-soturi.

Minulla on edelleen kaikki nauhoittamani jaksot tallella, sekä muutamia kasetteja ja dvd:tä Amerikan leikeltyä versiota, sekä muutama cd-levy sarjan musiikeista ja mangasta osa 11.

Netistä olen katsellut niitä jaksoja, mitä ei Subilta tullut. Hyvä sarja kaikin puolin.

Matti

Viesti Kirjoittaja Matti » To Heinä 19, 2012 22:06

Anime saa jatkoa

Missasin sarjan kun tuli telkusta. Mutta nyt on DVD:t hakusessa. Onko suomeksi tekstitettynä/dubattuna? Voisi olla ihan kiva katsoa nuorempien sukulaisten kanssa. Siskon tytär on jo ihan lääpällään Muumeihin...

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Heinä 20, 2012 19:16

Matti kirjoitti:Anime saa jatkoa

Missasin sarjan kun tuli telkusta. Mutta nyt on DVD:t hakusessa. Onko suomeksi tekstitettynä/dubattuna? Voisi olla ihan kiva katsoa nuorempien sukulaisten kanssa. Siskon tytär on jo ihan lääpällään Muumeihin...
Ikävä kyllä suomeksi tekstitettnä tai dubattuna Sailor Moonia ei ole saatavilla. Sarjaahan näytettiin Subilta vain pari kautta ja nämä jaksot olivat pääosin ruotsiksi dubattuja ja suomeksi tekstitettyjä. Sailor Moon-DVD:iden saatavuus ei muutenkaan ole mikään maailman parhain ja piraatti-DVD:itä pyöri ainakin joskus markkinoilla paljonkin. Mutta ties vaikka sarjasta otettaisiin jotkut uudet DVD-editiot nyt kun mangakin on julkaistu englanniksi uudestaan vaikka epätodennäköistähän se toki on.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ke Elo 15, 2012 19:32

En tykkää enään kauheesti, mutta joskus 9v tuijotin ihan hypnoosissa :) Pitäis varmaan kuitenkin kattoo loppuun asti.
Barasuishou

veranthia

Viesti Kirjoittaja veranthia » To Marras 07, 2013 20:08

Täällä ei näemmä hirveästi ole hypetetty ilmoitetusta 20-vuotisjuhla-animesta! Itse ainakin olin ihan innosta piukeana kun sain kuulla että näinkin pitkän ajan jälkeen tulee oikeasti jatkoa c: Innostusta kyllä latisti se, kun animen piti ilmestyä jo tänä vuonna, mutta kuten kaikki muukin kivan, on tämänkin aikataulua muutettu ja olikohan se nyt ensi vuonna kun pitäisi tulla.

En ainakaan muista nähneeni mitään juonisynopsista tästä uudesta, vaikka kiinnostaa kyllä lähdetäänkö eteenpäin animen lopusta vai mangan lopusta (jonne asti en ole vielä ehtinyt) vai jostain ihan muusta. Toisaalta tarina saa jatkoa! -systeemi olisi kiva, mutta kaipaan kyllä myös niitä alkupään älyttömyyksiä. Samantyylisen näkeminen modernimalla animoinnilla olisi mahtavaa :'D Taattu nostalgiaryöppy meille, jotka katsoivat koko sarjan joskus kymmenen vanhana.
長寿と繁栄を。

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Pe Marras 08, 2013 16:08

Hankala sitä on hypettyä kun koko projektista ei tiedetä yhtään mitään muuta kuin että se on tekeillä. Ei promokuvia, ei synopsista, ei mitään. Sikaa on vaikeaa myydä säkissä, varsinkin kun ei edes tiedetä onko se sika sielä säkissä.

Jos minulta kysytään niin haluaisin nähdä jotain ihan uutta originaaliproggista sarjalta. Alkuperäinen tarina on jo animoitu kertaalleen, ja jos se ei kelpaa niin originaalimangakin on nykyään helposti saatavilla. Se tarina on jo nähty ja koettu eri muodoissa. Radikaali uudelleenkerronta voisi olla hauska idea. Mielellään vielä semmoinen uudelleenkerronta että se ei ole yksinomaan otakuille suunnattu ala Yamato 2199. Ja luojantähden, pitäkää Kazuhiro "Strike Witches" Takamura kaukana projektista! Siitä ei kyllä onneksi taida olla pelkoa kun Takeuchi kuulemani mukaan vetelee naruista kulissien takana (mikä toisaalta selittää myös sen miksi sarja ei tunnu koskaan olevan valmis esitettäväksi).

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » La Marras 09, 2013 19:41

Olisi mukava nähdä alkuperäisen sarjan saavan uudelleen julkaisun DVD:llä vaikka Fanimationin kautta ilman DIC:n tekemiä muutoksia. Samalla saisivat englantia puhuvat paremman dubbin ja me muut taas saisimme kunnon subbauksen.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Porco Rosso

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso » Su Marras 10, 2013 12:42

werucchi kirjoitti:Täällä ei näemmä hirveästi ole hypetetty ilmoitetusta 20-vuotisjuhla-animesta!
Tätä kun tuli hypetettyä jo vuosi sitten niin sitten kun tämä viive tuli ilmi niin sen jälkeen tunnelmat ovat olleet enemminkin hermostunutta odottelua...

Toistaiseksi ei omiin silmiin ole juuri mitään muuta detaljia sattunut kun että sarjan pitäisi tammikuussa alkaa, ja ainakin uutta oheiskrääsää on tullut sen verran että kaupan hyllyt notkuvat... Jotain voi tosin päätellä siitä että myös PreCure on lähdössä uudelle kaudelle perinteiden mukaan ensi helmikuussa nimellä Happiness Charge Precure! (ja PreCure-fanit tietänevät että tuolloin vietetään sitten franchisen 10-vuotis-syntymäpäivää!). Koska sekä PreCure että Sailor Moon tulevat Toein studiolta voisi tästä arvata sen että ne eivät samaan aikaan laita kahta mega-taikatypy-franchisea täysin samalle kohderyhmälle ja näinollen Sailor Moon olisi sitten viritelty hieman vanhemmille katsojille sopivaksi. No, kohtahan tämä nähdään! Toivottavasti...

Erinomaisen mallin siitä kuinka uudelleenlämmitys tehdään oikein tarjoaa Uchū Senkan Yamato 2199. Siinähän on otettu pohjaksi vanhan sarjan perusjuoni mutta suuri osa episodeista on aivan uutta tuotantoa joten vanhallekin fanille on tarjolla sopivasti sekä nostalgiaa että jännitystä ennennäkemättömän materiaalin johdosta - ja kaiken kruunuksi tuotantoon on kaadettu jenejä niin että laatu on leffatasoa (ja leffateattereissahan tämä sarja ensin näytettiinkin). Menestys on ollut huima joten reseptin toimivuus on käytännössä kokeiltu ja hyväksi havaittu. Sailor Moon sopisi tämäntyyliseen lämmitykseen oikein hyvin: sehän on hyvin episodimainen sarja jossa varsinainen juoni on suhteellisen yksinkertainen joten uusien ideoiden lisääminen onnistuisi helposti kunhan vaan kässäriin saadaan hommansa osaava karju. Tekijälista tulee muutenkin olemaan yksi vuoden kiinnostavimmista uutisista kunhan se julkaistaan, ja kaikista mielenkiintoisin asia on se että kuka on se uhkarohkea kimittäjä joka nappaa Usagin roolin!
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

Porco Rosso

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso » Su Marras 10, 2013 13:11

Puuhakka kirjoitti:Mielellään vielä semmoinen uudelleenkerronta että se ei ole yksinomaan otakuille suunnattu ala Yamato 2199.
Uusi Yamato on muuten aika lailla siistimpi kuin vanha. Vanhassahan oli sellainenkin pikantti yksityiskohta että kun Yamato warppaa tapahtuu kaikenlaisia kummallisia fysikaalisia ilmiöitä, kuten vaikkapa se että naispuoleisilta (ja vain heiltä) miehistön jäseniltä katoavat kaikki vaatteet... Vieläkin harmittaa että eivät tätä ottaneet uuteen sarjaan mukaan!
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Su Marras 10, 2013 19:49

Porco Rosso kirjoitti:Uusi Yamato on muuten aika lailla siistimpi kuin vanha. Vanhassahan oli sellainenkin pikantti yksityiskohta että kun Yamato warppaa tapahtuu kaikenlaisia kummallisia fysikaalisia ilmiöitä, kuten vaikkapa se että naispuoleisilta (ja vain heiltä) miehistön jäseniltä katoavat kaikki vaatteet... Vieläkin harmittaa että eivät tätä ottaneet uuteen sarjaan mukaan!
Olihan tuo kohta tavallaan mukana myös uusio-Yamatossa. Tosin se oli aikalailla "kesympi" kuin originaalissa. Originaalissa taisi kaikki vaatteet haihtua, mutta uusiossa jäätiin alusvaatteisille.

Ja kyllä, Yamato 2199 on kertaheitolla parempi kuin vanha. Olin äärimmäisen tyytyväinen siihen. Parasta avaruusoopperaa mitä animessa on nähty sitten... Seikain?

Kirjoitin nähtävästi aika epäselvästi, mutta Yamato 2199 on täydellinen idea siitä millaisen haluaisin Sailor Moonin uusioversionkin olevan. Sama juoni periaatteessa, mutta tietyn pisteen jälkeen sanotaan originaaliteokselle "hei hei" ja aletaan tehdä omia. Ja tietysti modernisoitu oikeista paikoista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”