Sailor Moon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Ke Loka 26, 2005 18:24

Sailor Moon on ihana. Tykkään tosi paljon animesta. Kun näin ensimmäisen jakson, jäin heti koukkuun. Kaikki jaksot sen jälkeen nauhalla. Äiti joutuu aina repimään mut tv:n ja SM:n äärestä. (Ihan typerää. Ei sovi sinun ikäisillesi. päläpälä) Itse olen kyllä toista mieltä. Suosittelen.
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Ota-kun

Pidän juu. :)

Viesti Kirjoittaja Ota-kun » Pe Loka 28, 2005 15:39

Sailor Moon taisi tosiaan olla ensimmäisten sarjojen joukossa, mutta siitä on jo todella pitkä aika. Edelleenkin olen kiinnostunut sarjasta, ja omistan kaikki kaudet DVD-boxeina. Loppua kohden sarja paranee huomattavasti (ja animaatio+äänet siinä samalla) Pidän kuitenkin edelleen erittäin paljon. Mikäs siinä, ja onhan tuo sarja jo oikeastaan shôjoklassikko.
Ota-kun
- ota kun tarvitset -

also known as Poku89
Suomi24:n anime&manga -palstan sheriffi (moderaattori)

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Pe Loka 28, 2005 17:33

Ensimmäisiä katsottuja sarjoja Sailor Moon minullakin oli, ehkä noin kymmenen ensimmäisen joukossa, mutta ensimmäisiä kuitenkin. Ihan hyvä sarja muuten, mutta välillä animaatio ja juoni on sellaista, että tekijät saisi ampua kuuhun. Varsinkin animaation taso vaihtelee järkyttävän paljon.
Myös toinen asia joka jäi kiukuttamaan oli hukatut mahdollisuudet. Nimittäin kun uusia sailoreita löytyi, heillä oli täysin omat persoonat ja vahvuudet, mutta sarjan edetessä nämä hukataan. Ehkä paras esimerkki on Sailor Venus, joka on alussa todella taitava ja vahva, aivan eri tasoa muiden kanssa, alennetaan samalle tasolle muiden sailorien kanssa ja jopa persoonallisuus riistetään. Sama pätee moneen muuhun sailoriin. Loppupuliskoilla viimeisillä kausilla tätä korjataan jonkin verran uusilla sailoreilla, mutta silti persoonia on vaikea löytää muilta kuin Moonilta, Chibi-Moonilta ja ehkäpä Saturnilta ja parilta muulta.
Sarjan pari viimeistä kautta kuitenkin pelastaa paljon, ja odottamattomat käänteet pitivät yllä jonkinmoista mielenkiintoa. Myös uusien sailorien ja ulottuvuuksien/aikojen lisäämiset sotkivat ja myös pelastivat paljon.
Loppujen lopuksi kokonaisuutena ihan katsottava sarja, jossa on kyllä välillä liian yksinkertaisesti ajateltu asioiden kulkua.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

okuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okuko » Pe Loka 28, 2005 19:30

Itse olen melkoinen Shoujo-lälly ihalija (rakkaustarinat purevat), joten Sailor Moon on aivan mukiinmenevä sarja, vaikkakin onhan siinä paljon kliseitä... Suomessa saisivat näyttää myös SuperS-kauden, itselleni tarttui Amerikasta mukaan yksi kyseisen kauden VHS, ja ihastuin juoneen ja hahmoihin, ne olivat paljon parempia kuin ensimmäisen tuotantokauden ja omasta mielestäni kökkö romantic-tuotantokauden jaksot.

Mangaakin on tullut joskus selailtua ja artbook-kuvia töllisteltyä, ja ainakin artbook-kuvista tykkäsin kovasti. :D
Life is worth drawing =3

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Pe Loka 28, 2005 19:56

Minulla puolestani ei ole mitään Sailor Moonia vastaan, katsoin niitä ällöttäviä dubbauksiakin ja ne olivat pidemmän päälle aika kamalia.. Koko sarja alkoi toistaa itseään. Alkujaksot olivat ehkä parhaimpia ja ne pari jaksoa mitä eivät olleet dubattuja. ^^ Oli siinä joskus jotain liikuttavaakin.
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Pe Loka 28, 2005 22:10

Ensimmäisen kerran kuulin Sailor Moonista silloin, kun luokkatoverini joskus kolmannella luokalla leikkivät aina välitunneilla "Sailor Moota": "Minä olen Sailor Moon!" "Minä olen Venus!", ja sitten oli niitä kaikkia figuureita...

Kyllähän minä niitä Subilta katselin, jos muistin. Mutta ei sitä koskaan oikein vakavasti otettu, alkoi vain hiukan säälittämään tai vain naurattamaan...
Se jaksojen saamankaltaisuus ja toisto olivat vain hiukan liikaa.

Mangana olen yhden, ensimmäisen, volumen lukenut, eikä se ainakaan niin paha ollut kuin anime, mutta kyllä siinäkin se toisto jo löytyi, mutta mangana se on enemmän vakavissa otettava kuin anime, vaikkakin sitäkin hieman hymyissä suin ja silmiä pyöritellen luettiin.

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Pe Loka 28, 2005 22:45

Silloin kun Sailor Moonia vielä tuli SubTV:ltä - katsoin sitä.
Oman muistini mukaan nauhoitin melkein jokaisen jakson, ja niitä sitten kotona aina uudestaan katselin. Silloin se oli ihan kivaa - mutta nyt kun ajattelee en millään haluaisi katsoa enää kyseistä sarjaa. Olen jotenkin jo liian kyllästynyt moiseen. Liiallista toistoa ja muutenkin. Njäh - minä en jaksa.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Pe Loka 28, 2005 23:30

Subilta taisin katsoa pari jaksoa. Sinänsä aika erikoista joka kerta jakso päättyi siihen, kun suuri ja mahtava Sailor Moon heilautti sitä ihme keppiä ja sanoi: "Kuuvaltikka (tai joku vastaava) palauta!!!!"
This mystery is already on the tip of my tongue!

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Pe Marras 11, 2005 17:48

Juu minäkin näin esimmäistä kertaa Sailor moonin 6-vuotiaana.Mutta olen kyllä katsonut silloin kans kun niitä tuli viellä telkkarista :)
Mutta haluaisin viellä kysyä että kun sailor moonia jatkuu viellä moooonta jaksoa enemmän(kuin mitä suomessa on näytetty)niin miksei siis niitä suomessa näytettä enempää??Kun olen katsonut netistä (joskus)kuvia sailor moonista niin näin monta uutta hahmoa joita en tuntenu,ja minua siis vähän ärsyttää kun suomessa ei voida näyttää enempää jaksoja kuin mitä niitä oikeasti on :?

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » Pe Marras 11, 2005 18:53

windy2 kirjoitti:Juu minäkin näin esimmäistä kertaa Sailor moonin 6-vuotiaana.Mutta olen kyllä katsonut silloin kans kun niitä tuli viellä telkkarista :)
Mutta haluaisin viellä kysyä että kun sailor moonia jatkuu viellä moooonta jaksoa enemmän(kuin mitä suomessa on näytetty)niin miksei siis niitä suomessa näytettä enempää??Kun olen katsonut netistä (joskus)kuvia sailor moonista niin näin monta uutta hahmoa joita en tuntenu,ja minua siis vähän ärsyttää kun suomessa ei voida näyttää enempää jaksoja kuin mitä niitä oikeasti on :?
Suomessa näytettiin Ruotsinkielle dubattu Sailor Moon jota ei dubattu kuin kaksi kautta, tosin en ole varma saatiinko sitä toista kautta ikinä valmiiksi Ruotsissakaan.

Sailor Mana

Viesti Kirjoittaja Sailor Mana » Pe Marras 25, 2005 11:56

IIK!!! sailor moon on maailman paras manga ja anime!!! ekan kerran katoin 3v. :P :!:
:lol: :lol:

moderaattorin editoima: Laittomuuksia ja parisenkymmentä hymiötä karsittu.

Kyoko_Omori

Viesti Kirjoittaja Kyoko_Omori » Pe Joulu 02, 2005 11:16

näin ekan kerran sailor moonia kuus vuotiaanan kun sitä tuli joskus saksaks RTL kanavalta.
viimeisin näkemys sailor moonisata on tullu viime vuonna jollo sitä tuli subilta.
ny mulla on hankittuna sailor moon DVD mis on englannin kielisenä muutama jakso ku kaveri toi mulle englannista tuliaisena ku se oli ollu siellä kieli matkalla... :roll:
Yeaargh! Oh my god! Oh god! You shot me! Aaargh!

Moonflame

Viesti Kirjoittaja Moonflame » Pe Joulu 02, 2005 17:28

Sailor Moon on paras!!!!
Katsoin myöskin ekan sailor moon jakson joskus pienenä!!
Se on paras manga ja anime mitä tiedän!! :mrgreen: :lol:
Hello.....

Oosaka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oosaka » La Joulu 03, 2005 21:51

Itse en ole mikään Sailor Moon fani niinkuin olin joskus... viidennellä luokalla kun tutustuin kyseiseen sarjaan. Vuoden sitäkin fanitusta kesti. Nykyään kun olen kiinnostunut muistakin sarjoista... esmes Shaman Kingistä, Narutosta, Azumanga Daiohista, Full Moon wo Sagashitesta, Meitantei Conanista yms. Itseltäni kyllä löytyy Sailor Moon mangat 5,7-12,14-18... Sailor Moon 9 on ensimmäinen mangani ikinä. d^_^b Silti nykyään ostan Sailor Moon mangoja täyttääkseni kokoelmani vain silloin jos niitä sattuu kohdalle. Nytkin olen yhdeltä kaveriltani varanntu Sm mangan nro. 2. Ärsyttää vain jättää kokoelmansa puolitiehen... o.O

Ayane

Viesti Kirjoittaja Ayane » Su Joulu 25, 2005 21:11

Kyllähän sitä minullakin tuli aika paljon katsottua, kun se vielä Subilta tuli. Tosin ruotsidubit oli todellakin kamalat! X__x Mutta muuten sarja on kyllä ihan hyvää ajanvietettä, vaikkakin kyllä niitä parempiakin animesarjoja löytyy...
Nyt jos alkaisi tulemaan taas TV:stä, niin varmaan nauhoittaisin suurimman osan jaksoista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”