Sailor Moon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Banaani-Boliisi

Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja Banaani-Boliisi » Ti Elo 09, 2005 09:17

:mrgreen: Kun näin ekan kerran Sailor Moonin niin olin niin jäänyt koukkuun että äidin piti repiä minut netistä katsomasta Sailor Moonista.
Puhuin koko ajan koulussa kaikille että joo Sailor Moon tulee SuBtv:eeltä.
Kukaan ei kuunnellu ja harmi Sailor Moon ei enää tuu Suvilta vaan sen tilalle on tullu se Neon Genesis Evangelion... :cry: Yhyy No olisko täällä joitain Sailor Moon faneja??? Jos on niin Lähetä viesti mulle !!! :D

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=363
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1578

Sugar

Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja Sugar » Pe Elo 12, 2005 12:47

Kuus-vuotiaana satuin kattoo ekan kerran Sailor Moonia :D Hehee. Myöhemmin tuli se kausi, että oli ihan pakko piirtää Sailor Moon kuvia. Sen jälkeen mä (ja mun ystäväni) alettiin tulostaa Sailor Moon kuvia mustavalkoisina ja väritettiin ne. Kun niitä väritettyjä kuvia kertyi kauhee pino, ne piti lätätä seinälle. (Ne muuten on seinällä vieläkin :shock: ) Sitten tuli tarrojenkeräilykausi ja samoihin aikoihin meki saatiin Subbi, josta tuli tuijoteltua Sailor Moonia... Ja vähän ajan päästä Sailor Moon loppuikin traagisesti *yhyy* Sen jälkeen piti tutustua muihin söpöilysarjoihin esim. Wedding Peach, Tokyo Mew Mew & Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch. Tiivistelmä:: Mä pidän kyl yhä SM:sta, mutta tätä nykyä sitä fanittaa mun 7-vuotias pikkusiskoni. :D

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Su Elo 14, 2005 02:49

Itse en pidä Sailor Moonista ollenkaan ainenkaan näistä vanhemmista uudemmista en tiedä, koska tietää jo etukäteen, mitä tulee tapahtumaan aina lopussa mahtava Sailor Moon heilauttaa valtikkaansa ja sanoo palauta böhöhöhöhö.
This mystery is already on the tip of my tongue!

mansi

Re: Sailor Moon

Viesti Kirjoittaja mansi » Su Elo 14, 2005 11:34

Banaani-Boliisi kirjoitti::mrgreen: Kun näin ekan kerran Sailor Moonin niin olin niin jäänyt koukkuun että äidin piti repiä minut netistä katsomasta Sailor Moonista.
Puhuin koko ajan koulussa kaikille että joo Sailor Moon tulee SuBtv:eeltä.
Kukaan ei kuunnellu ja harmi Sailor Moon ei enää tuu Suvilta vaan sen tilalle on tullu se Neon Genesis Evangelion... :cry: Yhyy No olisko täällä joitain Sailor Moon faneja??? Jos on niin Lähetä viesti mulle !!! :D
[/u][/i][/b][/quote]

Katsotaan tässä nyt tuleeko tästä enään yhtään minkäänlaista älyn riemuvoittokeskustelua, mutta yritetään nyt vielä kerran.. Ja nuo viestipyynnöt eivät varmaankaan ole kovin tarpeellisia tällä osa-alueella.
Sailor Moon on asia, mikä jäi itselleni tyystin toistarpeelliseksi elämäni varrella. Äänet olivat huonot, olkoon ne sitten Japaniksi saatika ruotsiksi. Älyttömät "joka jaksoon on pakko tunkea hirviö mellastamaan" tyyliset jaksot eivät menneet alas edes mansikoiden ja kermavaahdon kera. Ja älyttömät taistelut "kuutiaraiskut" sun muut älyttömät tempaukset jättivät kylmäksi ja pahasti.
Täytyy myöntää ettei itselle tämä sarja antanut yhtään mitään.

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Su Elo 14, 2005 11:45

Mielestäni SM on hyvä sarja, mutta on sitä paljon parempiakin. En varmaan katsoisi sarjaa uudestaan, sillä jaksot ovat aika samanlaisia kaavaltaan.
Ruotsidupit olivat kamalia, mutta eivät ne pilanneet sarjaa. Japaniksi duppaus on parempi ja olihan se kiva, kun Subilta tuli välillä japaniksikin jaksoja.

Sailor starsejakin olen katsonut, jotain 16 jakson verran ja niissäkin on se sama kaava, kuin ennenkin.

Chie^

Viesti Kirjoittaja Chie^ » Pe Syys 09, 2005 17:41

Minä en oikeastaan voi kestää Sailor Moonia! Se on sitä juuri mistä minä EN pidä: Liian lyhyet minihameet, 14-vuotiaksi liian pitkiä, (näyttävät ja käyttäyvät kuin 17 vuotiaat) vanhanaikainen tyyli, liian vähän yksityiskohtia, kampaukset ovat niin... Mutta kyllähän minä pienenä sitä fanitin! Mutta kun olen kasvanut isommaksi ja (ehkä) viisaammaksi, katson ja luen D.N.Angelsia, Angel Sanctuaryaria, Gravitationia, Narutoa ja Tokyo Mew mewtä.
Even if it's a sin, say that you love me with your forbidden lips

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Pe Syys 09, 2005 17:53

Alucard kirjoitti:Itse en pidä Sailor Moonista ollenkaan ainenkaan näistä vanhemmista uudemmista en tiedä, koska tietää jo etukäteen, mitä tulee tapahtumaan aina lopussa mahtava Sailor Moon heilauttaa valtikkaansa ja sanoo palauta böhöhöhöhö.
Veit sanat suustani :D
Meneekö siihen sauvan heilautukseen puoli minuutttia?
Vähän naurettavaa tuo kyllä on aina tulee joku hippi ruusujen kanssa ja sen jälkeen sauvan heilautus. Lopun tietää jo ennalta.
Vaihtelu virkistää.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Pe Syys 09, 2005 18:37

Sailor Moon Live Action on sen tason pläjäys, ettei toista samanmoista ole tullut vielä vastaan. Suosittelen ehdottomasti kaikille.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » La Syys 10, 2005 17:45

Live action saa vedet silmiin, jo ensimmäisestä kuvasta. Liian koominen, mutta ihan hyvää ajantappokamaa.
Mutta Sailor Moon on ollut lähellä sydäntäni, koska se on ensimmäinen manga, jota ostin silloin kauan sitten ja olen mangat kerännyt, mutta yksi puuttuu, koska niitä ei saa enää..

Onhan animen taide kovin karua, ja jaksoja on liikaa, mutta kyllä se aina jonkun Naruton mielestäni voittaa. (jos joku tykkää enemmän Narutosta, niin ihan rauhassa)
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Hotsu

Viesti Kirjoittaja Hotsu » La Syys 10, 2005 18:06

Live Actionia en ole katsonut, mutta eräästä videoclipistä kyllä Lunan ja Artemiksen toteutus(varsinkin liikkuminen) sai vedet silmille. :lol:

Kashinataa

Viesti Kirjoittaja Kashinataa » La Syys 10, 2005 20:18

-
Viimeksi muokannut Kashinataa, Ma Helmi 11, 2013 03:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sailor_Mercury
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sailor_Mercury » Ma Syys 12, 2005 19:32

Minä voin sanoa että minulla on Sailor Moon addiktio koska katson niitä jaksoja lähes joka päivä, huoneeni on täynnä kuvia (seinät suurinpiirtein tapetoitu niillä) ja firuugeita. Lisäksi mitä ikinä piirränkin se liittyy aina jotenkin Sailro Mooniin.

Minulla on kone täynnä jaksoja, kaapit täynnä nauhotettuja yms.

Sailor Moon vain kertakaikkiaan on paras sarja mitä maa päällään kantaa.
I am the suited-sailor soldier of love and exams....Sailor Mercury!
In the name of planet Mercury, I will punish you!

Hemmuma

Viesti Kirjoittaja Hemmuma » To Syys 15, 2005 19:41

Kyllä tuota katsoo, mutta jaksoissa on AINA sama kaava. Ensin kerrotaan mitä jaksossa tapahtuu, sitten Usagi on vähällä myöhästyä koulusta, koulussa joku kertoo jostain uudesta liikkeestä, kaikki menevät sinne, tulee joku demoni, Usagi on yksin, muuntautuu, joutuu pulaan, Naamioitu Ruusu nakkelee ruusuja, Moon pelastuu, sitten tulee muut sailorit, ne tekee iskut, Sailor Moon heittää tiaran/heiluttaa sauvaa ja demoni kuolee. Manga ja anime ovat hienosti piirrettyjä ja tarina sinänsä hyvä, mutta ei jokaisen jakson tarvitsisi olla samanlainen. Ja ruotsi-dubbi on ihan peestä. Japanilaisissa äänissä Usagin puhe on ärsyttävää kitinää. Jos sarjalle pitäisi antaa joku arvosana 4-10, se olisi 7½. Parempiakin sarjoja on.

Lazzuu

Viesti Kirjoittaja Lazzuu » To Syys 15, 2005 20:34

Liian söpö minulle, eivät tyttelit vaikuta ollenkaan 14-vuotiailta, sama kaava toistuu ties kuinka monta kertaa. Arvosanani on 5½.
Jeah.

Tsukiko

Viesti Kirjoittaja Tsukiko » La Syys 17, 2005 17:32

Heh =)
Tiedän, että Sailor Moon on aika hölmö ja kaavamainen jne. sarja, mutta jotenkin vaan olen siihen koukussa, kun vaan löydän niitä nuorempana nauhottamiani saksankielisiä Sailor Moon-jaksoja, minua ei saa mitenkään TV:n äärestä pois. =)
Tämähän on maku asia ja siitä voimme kiistellä vaikka maailman loppuun saakka =)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”