Makiba no Shoujo Katri (Katri, Girl of the Meadows)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mr_Sake

Makiba no Shoujo Katri (Katri, Girl of the Meadows)

Viesti Kirjoittaja Mr_Sake » Ti Elo 02, 2005 12:49

Vuosien "aktiivisen" etsinnän jälkeen huomasin, että cdjapan.co.jp:stä löytyy tätä kyseistä animea. Päätin kokeilla tilaamista Nordean Visa Electronin kanssa, ja ihme tapahtui. Tilaus meni läpi :shock:

Nyt minulle olisi tulossa ensimmäinen DVD, tuosta Suomeen sijoittuvasta animesta. Kysyisinkin siis, että onko tuon juoni miten uskollinen Auni Nuolivaaran kirjoittamalle Paimen, Piika ja Emäntä -teokselle? Eli hyödyttääkö kirjan lukeminen sarjan ymmärtämistä, sillä japaninkielen taidoissani ei ole paljon kehumista :oops:

Onkohan kuinka moni edes tutustunut tähän sarjaan, kun tästä ei taida olla virallista, tai edes epävirallista, enkkukäännöstä olemassa.

http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?s ... e&aid=2299

moderaattorin lisäys - Sarjan perustiedot voit tarkistaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=443

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Elo 02, 2005 13:47

Eikös tästä ollut juuri muutama rivi Anime-lehdessä?
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Mr_Sake

Viesti Kirjoittaja Mr_Sake » Ti Elo 02, 2005 16:46

Hoothoot kirjoitti:Eikös tästä ollut juuri muutama rivi Anime-lehdessä?
Jeps. Anime-lehden artikkelin ansiosta minä innostuinkin jälleen etsimään tätä sarjaa, kun viimeksi pari-kolme vuotta sitten en mitään konkreettista siitä löytänyt.

Lisää infoa kyseisestä sarjasta löytyy Tekno-Kekon sivuilta: http://koti.phnet.fi/otaku/reviews/katori/katori.htm

jtn

Viesti Kirjoittaja jtn » Ke Elo 03, 2005 09:58

Joskus aikoinaan katsoin tutun luona sarjan ensimmäisen osan. Mitään tekstejä, skriptejä tai muita apukeinoja ei ollut, joten juoni jäi hiukan hämärän peittoon. Lähinnä tuosta yksittäisestä jaksosta jäi mieleen alun suomalainen järvimaisema ja taustalla soinut Finlandia. Muuten sarja oli kai suht tyypillistä World Masterpiece Theateria.

Luulisi sarjan sopivan suomennettuna YLEn ohjelmistoon kuin nyrkki silmään.
- Jussi Nikander

Hiro-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiro-chan » To Elo 25, 2005 13:23

Olen itse juuri alkanut lukea kyseistä teosta, ja antamasi osoitteen kertoman perusteella kuulostaa aika samanlaiselta. Kirjan lukeminen kannattaa varmasti, vaikka eroja animen juoneen olisikin. ^_^

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » To Elo 25, 2005 16:01

Tätä olen nähnyt televisiosta. Outo oli, ja hieman tylsäkin...
FABULOUS~

Lazba

Viesti Kirjoittaja Lazba » Ma Elo 29, 2005 22:53

Sinänsä hupaisaa ettei sarjaa ole näytetty Suomessa kun otetaan huomioon, että siitä on olemassa ainakin espanjan-, saksan- ja italiankieliset versiot. Kuten jtn sanoi, tämä sopisi todella hyvin suomennettuna YLEn ohjelmistoon...mutta ehkä sitten joskus. Itse en siis ole sarjaa nähnyt, mutta kovasti kiinnostaisi.

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » Ti Elo 30, 2005 15:00

Minä olen ihan suomessa tätä kyseistä sarjaa televisiossa nähnyt. Ranskankieliseltä anime-kanavalta xD
FABULOUS~

Mellow

Viesti Kirjoittaja Mellow » Su Kesä 11, 2006 00:40

Katria on tullut katsottua nyt kahdeksan jaksoa ja sarja vaikuttaa todella hyvältä. Auni Nuolivaaran teosta ei ole tullut luettua, joten sen suhteen en osaa sanoa mitään, mutta suosittelen sarjaa erilaista animea etsiville.

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » Ti Loka 17, 2006 16:55

Tätä tahtoisin nähdä, ehkä pitäisi alkaa etsiä hieman aktiivisemmin. Oon vaan tyytynyt lukemaan juttuja pitkin nettiä.

Ihme ettei Yle ole näyttänyt tätä, kun kuitenkin muita vanhoja Nippon sarjoja on näytetty, Jaki ja Nukaa, Pörri oravaa... Vahinko!
Kerran kyselin olisiko aika korjata tuo moka mutta en muistaakseni saanut kummoista vastausta...

Muutenkin tykkään Nipponin sarjoista, tää olisi ihan huippua nähdä... Vaikka en sitten tiedä onko tää kovin suuri mestariteos.. Kirja on ainakin haukuttu ihan lyttyyn... Mutta silti....

zany

Re: Makiba no Shoujo Katri (Katri, Girl of the Meadows)

Viesti Kirjoittaja zany » Ma Heinä 21, 2008 17:50

Itse luin Auni nuolivaaran teoksen. Kyllä se jotenkin animen juonesta eroaa, mutta kirja kannattaa kuitenkin lukea(tai siis kirjojahan on kolme. Itse luin kirjan johon oli liitetty kaikki kolme kirjaa yhteen) Animea olen itse katsonut vasta 12 jakson verran. Mutta kirja oli todella hyvä ^^
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

riiko

Viesti Kirjoittaja riiko » Ma Touko 04, 2015 20:24

Mr_Sake toimiko sulla miten hyvin nuo CDJapan:sta ostamasi?
Tarvitsiko sun käyttää mitään virtuaali DVD -asemaa yms. niiden toistamiseksi?

Ostin sieltä vähän yli viikko sitten levyt 6 & 7 ja tänään yritin katsoa niitä.
Tietokoneeni ei toista niitä, ilmoittaa niiden olevan tyhjiä levyjä.

Yritin käynnistää ne AnyDVD-sovelluksen avulla, jolla pitäisi pystyä katsomaan välittämättä aluekoodeista. AnyDVD-sovelluskin ilmoitti niiden olevan tuntemattomassa muodassa tai tyhjiä levyjä.

Alkaa kyllä vituttamaan, jos kyse ei ole aluekoodista, tai NTSC-värijärjestelmästä yms. vaan ovat oikeasti myyneet mulle tyhjät DVD-levyt. :evil:

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ma Touko 04, 2015 21:45

riiko kirjoitti:...
Oletko ihan vaan tarkistanut että onko niillä levyillä mitään sisältöä? Se avittaa vika-analyysin tekemistä jos tietää että onko ne tyhjiä vai ei.

riiko

Viesti Kirjoittaja riiko » Ti Touko 05, 2015 17:46

Puuhakka,

testasin tänään kaverin läppärillä. Levyt toimii hyvin hänen koneellaan.
Mun läppäri ( HP G62 Notebook PC) kuitenkin edelleen ilmoittaa niiden olevan tyhjiä levyjä.

Kun DVD:n klikkaa auki, niin se näyttää että siellä olisi vain notepad -tiedosto, jossa lukee:
"[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21815"

Voiko tämä johtua siitä, että läppäri ei tunnistaisi NTSC-värijärjestelmää?
Testasin suomalaisia leffoja DVD -asemassa niin ne toimivat normaalisti, eli vikaa ei pitäisi olla levy asemassa.

net10

Viesti Kirjoittaja net10 » Ti Touko 05, 2015 21:14

riiko kirjoitti:Puuhakka,

testasin tänään kaverin läppärillä. Levyt toimii hyvin hänen koneellaan.
Mun läppäri ( HP G62 Notebook PC) kuitenkin edelleen ilmoittaa niiden olevan tyhjiä levyjä.

Kun DVD:n klikkaa auki, niin se näyttää että siellä olisi vain notepad -tiedosto, jossa lukee:
"[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21815"

Voiko tämä johtua siitä, että läppäri ei tunnistaisi NTSC-värijärjestelmää?
Testasin suomalaisia leffoja DVD -asemassa niin ne toimivat normaalisti, eli vikaa ei pitäisi olla levy asemassa.
Löysin jotain: http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... be5ae8525d

Mun mielestä voisit kokeillaa vaan sillee, että (1) poistat sun DVD/CD ajurin väliaikasesti. (2) Käynnistä uudelleen. (3) Hae uusi ajuri. (4) Käynnistä uudellee. (5) Kokeile toimiiko nyt?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”