Salapoliisi Conan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Musta-Hilkka

Viesti Kirjoittaja Musta-Hilkka » Pe Elo 17, 2007 16:03

Salapoliisi Conan on HYVÄ! Animea en ole kyllä paljoa katsonut mutta kirjoja olen lukenut. Omistan 6-21 tai 6-20 en ole varma, sillä isoveljeni on antanut kirjat 19,20 ja ehkä 21:kin. Ja se potuttaa.. Olen lopettanut kirjojen ostamisen, koska ei ole siihen varaa. Mutta lainaan kirjastosta. Olen vähän jäljessä koska olen vain lukenut 32 kirjaan asti, ja eikös se uusin numero ole 34 tai 35? Luen kirjoja useaan kertaan jos ei ole mitään muuta lukemista.

Lempihahmoni on Heiji ja Shinchi, Conankin on ihan ookoo. Kaito Kidkin on ihan kiva, hän muistuttaa minun mielestäni aika paljon Kudoa.
Pikku nassikoista en pidä erityisemmin.. Ai Haibara on kiva!
Pääseeköhän Shinchi tunnustamaan rakkautensa Ranille enään omalla äänellänsä?

yukinnyo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yukinnyo » Ti Syys 04, 2007 17:30

Minullakin oli omat ennakkoluuloni sarjan suhteen, mutta luettuani pari sivua (salaa kaupassa) jäin heti koukkuun. Omistan itse vain muutaman pokkarin, mutta onneksi niitä voi lainata kirjastosta! :) Oon lukenut n. 30 osaa, ja aion lukea sarjan loppuun asti! Lempihahmoni ovat Heiji ja Kazuha, ilman heitä tarina ei kulje mihinkään! Lisäksi pidän Kaito Kidistä, mutta hän muistuttaa jotenkin Shinichiä... Olenko yksin tämän luuloni kanssa? Gosho Aoyama piirtää tosi hyvin, mutta joskus kun hahmoilla on tosi isot päät (kun he ovat vihaisia) niin toivoisin, että siinä kohtaa pää olisi ollut normaalikokoinen... Se näyttää jotenkin ärsyttävältä. Mutta Meitantei Conan on lempisarjani!
That's easy for you to say.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ti Syys 04, 2007 19:58

Kyllähän Kaito Kid muistuttaa Shinichiä, Shinichi-san on nimittäin taidettu tehdä Kaiton pohjalta :wink: ! Kaito seikkailee myös Conania aiemmassa sarjassa päähenkilönä! Sarjan nimi on Magic Kaito. Itse asiassa, Rankin on selvästi huomennut sen . Nro. 16:han Ran luuli Kaitoa (kadulla, ei siis Kaito Kidinä, vaan onhan varkaalla omakin elämänsä) Shinichiksi :D
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Zucchini

Viesti Kirjoittaja Zucchini » Ti Syys 04, 2007 20:57

Aluksi suhtauduin jotenkin varauksella tähän sarjaan, dekkareita kun harvemmin tulee luettua. Ja piirtotyylikin tuntui alussa kummalta, mutta sittenmmin olen ruvennut pitämään siitä oikein kovasti.

Rupesin lainailemaan tätä mangaa kirjastosta ja jossain vaiheessa innostuin Conanista oikein kunnolla ja luin netissä mangaa reilusti edelle suomijulkaisuista. Yritin myös katsella jonkun verran animea, mutta se oli kerta kaikkiaan jotenkin niin kaamea, etten pystynyt siihen. Osan elokuvista sentään sain katsotuksi.

Pitemmän päälle tämä salapoliisitouhuilu on kuitenkin ruvennut kyllästyttämään. On vain rikoksia rikoksen perään ja asiat eivät etene: Ran ei muka vieläkään huomaa kuka Conan on, vaikka sen pitäisi olla jo itsestään selvää. Conan vain tuhlaa aikaansa randomien rikosten selvittelyyn, vaikka luulisi tärkeämpääkin tekemistä olevan ja ne ärsyttävät detective-boys penskat vain skitsoilevat siellä ympäriinsä ja tunkevat nokkansa joka asiaan.

Mainittakoon vielä että suosikki hahmoni on Heiji, jota ilman olisin kai jättänyt tämän sarjan vähemmälle huomiolle jo aikoja sitten.

Inuyashafan4ever

Viesti Kirjoittaja Inuyashafan4ever » Ma Joulu 31, 2007 03:30

Suomenkielisenä tätä mangaa on tullut luettua, tosin en vielä omista kaikkia osia itse, pari puuttuu välistä. Mutta siis, idea on hyvä, mutta välillä ainakin itsestäni alkaa tuntua, että juonen pääasia on kadonnut olemattomiin. Kaikki sarjaa seuraavat tietävät, että sarjaa pitää yllä kaikki ne tapaukset, joita Kogoro Conanin avustuksella selvittelee. Mutta mihin on unohtunut se, että Conanin täytyisi palauttaa itsensä taas Shinichiksi, jollei hän sitten ole päättänyt jäädä nykyiseen kehoonsa lopuksi iäkseen. Animessakin on sama ongelma. Ainoa syy, miksi seuraan sarjaa, on se, että haluan tietää Ranin reaktion, jos (ja kun) hän saa selville, että Conan onkin Shinichi. Myös suurilla idoleillani Kaito Kidillä sekä Heijillä saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. :wink: Erityisesti minua inhottaa sarjassa Ayumi, Mitsuhiko, sekä Genta. Joskus tekisi mieli hypätä kaikkien niiden osien yli, missä he esiintyvät, mutta silloin taas koko sarjassa ei olisi mitään järkeä. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, sarjassa on paljon hyviä ja huonoja puolia.
"In the bottom of he's heart, he has already left us"<3<3

Cinnamon

Viesti Kirjoittaja Cinnamon » Ma Joulu 31, 2007 17:41

Salapoliisi Conan, se on hyvin kiinnostava, ja pienenä minulle, se oli myös pelottava. Vaikka miltei kaikki mangat on suositeltu yli 12 vuotiaille. Ja minä kun en ole vielä täyttänyt 12 vuotta.
Salapoliisi Conan on yksi ensimmäisistä mangoista joita olen lukenut. Tätä mangaa rakastan seurata, mutta joudun lainaamaan kirjastosta kun ei ole varaa ostaa kaikkia mangoja joita haluaisin lukea >.< Salapoliisi Conanissahan ei ole mitään kunnon juonta, joka tarinassa on aina jokin ryöstö tai jokin muu vastaavaa.

Lempihahmoni Salapoliisi Conanista on ehkä Ran. Hän on hyvin vahva, pelottavakin joskus mutta hän on myös hyvin huolehtivainen ihminen. Hän on aina huolisssaan kaikista vaikkei sitä aina myönnäkkään. Ai Haibara a.k.a Sherry taitaa olla myös yksi lempihahmoistani Salapoliisi Conanissa. Ai on hyvin nätti, ja nykyisen ulkomuotoon nähden hyvin kypsä. Aista ei myös ikinä arvaa mitään, hän on aika pirullinen joskus.

Genta, Ayumi, Mitsuhiko vai Mitsushiko, Sonoko, Kogoro Mori ovat eräät hahmot joista en oikein pidä Salapoliisi Conanissa.

Black

Viesti Kirjoittaja Black » Ma Joulu 31, 2007 20:46

Mangaa olen lukenut alusta asti... Olen myös katsonut elokuvia yhdeksän kappaletta satunnaisessa järjetyksessä (tänäänkin huomasin että ensivuonna ilmestyy taas uusi...). Anime sarjaan en ole kaikonut.. Leffojen kautta Heiji ja Kid tulivat suosikeiksi (Kidiä nyt ei kauheasti näekkään mangassa)
Monien tavoin minäkään en pidä "shounen tantei "porukasta jotka ovat joka paikassa häiritsemässä... Joka kertaa mietin, miksi.
Tapausten kulku on kerrottu aika selvästi ja tapauksia on vaikea ratkoa (joskus veikattiin veljen kanssa kuka on murhaaja, jos tapaus jäi kesken.. oli hauska jännittää kuukausi..
kerran arvasin(!) oikein mutta siihen jäi.. -.-''' muistankohan oikeinkaan)

Fullmoon_

Re: Salapoliisi Conan

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ma Kesä 02, 2008 21:13

Olen lukenut kaikki tähän mennessä suomeksi ilmestyneet Conanit(niin siis lainannut kaikki kamultani :D), mutta jotenkin juoni alkaa tylsistymään kun joka mangassa tapahtuu vaan murhia. Siis joo, tottakai tämä on nyt sellainen murha-kauhu-manga, mutta eikö mangassa voisi olla edes jtn muuta kuin vaan rikoksia ja murhia..? Pitäisi varmaan lopettaa tämänkin mangan lukeminen, mutta oikeastaan luen tätäkin vain saadakseen tietää mitä Shinichille lopulta tapahtuu. ;)

Chompp

Viesti Kirjoittaja Chompp » Ti Joulu 30, 2008 15:47

Kun tämä aikanaan alkoi ilmestymään suomeksi innostuin tästä melko paljonkin ja tuli luettua ja ostettua sitä noin kymmenenteen pokkariin asti, mutta sitten mielenkiinto jäi ja muut sarjat veivät huomion - kuten mahtava One Piece :)

Nyt jokin aika sitten aloin taas uudestaan lukemaan sarjaa, mutta enkuksi. Ja vähän pidemmälle pääsinkin kuin viimeksi, mutta viimeaikoina on lukeminen taas harventunut kun sarja todellakin alkaa tuntumaan niin saman toistolta eikä pääjuoni etene mihinkään. Tällä hetkellä olen luvussa 161, joka on vissiin jossain volumen 16 tai 17 paikkeilla.

Ajan myötä sarjasta alkaa löytymään paljon enemmän ärsyttävyyksiä kuin mielenkiintoa ylläpitäviä asioita. Jatkuva saman kuvion toistuminen, jossa Conan ampuu Kogoroa nukutusnuolella ja tämän kautta ratkaisee rikoksen, alkaa tuntua jo hyvinkin puulta. Puhumattakaan sitten siitä, että mua ärsyttää ihan pirusti se, että Kogoro saa kaiken kunnian, joka ei sille kuulu :evil:. Ja sekin on pakko mainita, että en oikeasti tajua kuinka Aoyama kehtaa vieläkin pitää Rania tietämättömänä Conanin todellisesta henkilöllisyydestä; tietäähän siitä jo Shinichin vanhemmat, Professori ja Hattori ja ties kuka muu... En pidä sitä riittävänä syynä, että se muka asettaisi Ranin vaaraan. Aoyama käyttää sitä vain huonona juonielementtinä, joka on menettänyt tehonsa jo aikaa sitten.

Jos pääjuoni etenisi nopeampaa tahtia ja miehistä mustissa saatais lisää tietoa olisi sarja paljon mielekkäämpi. Nykyään seuraan sarjaa lähinnä sen takia, että saan tietää mitä lopuksi tapahtuu ja luen sitä silloin kun ei ole muuta tekemistä tai muita sarjoja kesken.

akemi

Viesti Kirjoittaja akemi » Ti Kesä 23, 2009 09:54

kun on lukenut tuota sarjaa jo aika pitkään myös vähä netistä jnejne, niin sai tietää Kaito Kidistä
ja Shinichistä yllättäviä käänteitä.

lukee omalla vastuulla, oikeesti, mulle tuli ilmi nämä asiat tulevista pokkareista;
Spoiler:
Shinichin isä ja Kaito Kidin isä olivat olleet kilpailijoita myös heidän nuoruudessaan,
molemmat olivat rakastuneita Yukikosta (eli shinichin äidistä) se tuli mulle aivan täytenä yllätyksenä tuo kaikki!
ja toiseksi Vermouth ois muka ns. ansassa organisaatiossa. kummia juttuja paljastuu! ; >
taidan kuitenkin jättää paljastuksen tähän. mahtava sarja. Kaito Kid, Shinichi, Heiji, Makoto, Kogoro, Takagi...
omistan monta lempihahmoa tässä sarjassa! Ei ole mitn ns. suosikkia kyllä. (:
Hyvä sarja, varmaan paras suomennettu manga.
~There will come a day
When you'll walk out of my dreams

Yookuro

Viesti Kirjoittaja Yookuro » Ke Kesä 24, 2009 12:36

Ensimmäisimpiä animeita One Piecen ja Crayon Shin-chanin lisäksi, tähän jäin koukkuun täysin. Mangaa en ole päässyt seuraamaan niin hyvin enää, joten en ihan tiedä pääsenkö enää perille tapahtumista. Silloin kun tarttee vähän dekkaria lukea hyvän "ruokavalion" pitimiksi, niin sitä sattuu lukea tätä.

akemi

Viesti Kirjoittaja akemi » Su Heinä 05, 2009 04:14

Fullmoon_ kirjoitti:... mutta jotenkin juoni alkaa tylsistymään kun joka mangassa tapahtuu vaan murhia. Siis joo, tottakai tämä on nyt sellainen murha-kauhu-manga, mutta eikö mangassa voisi olla edes jtn muuta kuin vaan rikoksia ja murhia..?
Ehkä Aoyama on tehnyt tästä mangan dekkari-faneille, niinkuin monessa haastattelussa väittää.
Ripaus romantiikkaa ja murhia. nam. plus tietenkin ihania ystävyys-suhteita ja huikeita karate-potkuja.
Itse rakastan dekkarien lukua ja siksi myös pidän tästä mangasta valtavasti.
HURRAY, AOYAMA!
~There will come a day
When you'll walk out of my dreams

SusCiBabe`

Viesti Kirjoittaja SusCiBabe` » Ti Kesä 14, 2011 11:24

Conan on aivan mahtava dekkari! Mulla on niistä 9,10,11,12,13,15,17,22,23,24,25,26,27,28,29,31,32,33,34,35,36,39,41,59,61,62,63,64,65 :)
Jos jollain on 37!!! Haluun sen !! Pliiz ostan :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”