Salapoliisi Conan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Howler

Viesti Kirjoittaja Howler » To Tammi 04, 2007 14:30

Goten kirjoitti:Itse en lue, en kyllä oikein tiedä, että kannattaisiko... Voisi kyllä ollakin ihan hyvä..
Aina kannattaa "maistella" mangaa, eihän sitä ole pakko jatkaa jos ei tykkää :)

Mutta, kaikki 27 numeroa (pian 28, eikös se kohta ilmesty) komistavat hyllyäni. (Minun aarteet <3) Tapaukset ovat olleen mielenkiintoisia, paitsi välistä ihan hitusen tökkii kun on samankaltaisia tapauksia, esim. Goshon suosikkiaihe taitaa olla murha suljetussa huoneessa. Niitä on ollut sen verran monta.

Manga on hyvää, enkä ole ainakaan vielä edes harkinnut lopettavani keräilyä. Anime kuitenkin on mielestäni sellaista jöötä, että katsoin Kuutamosonaatti jaksoa vain hetken ja se riitti. :D Oi voi, taidan olla liian kriittinen.

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » To Helmi 08, 2007 14:58

29 tuli!! :D Oli taas niin ihana, kun kamalan koulupäivän jälkeen menee kauppaan ja löytää uuden Conanin hyllystä.. *.* Meno muuttuu vain mystisemmäksi, kun lisää mystiquetyyppejä ilmestyy kuvioihin.. :D Taaskin hyvä nro! XD Varsinki se koirajuttu oli nii söpö! ^^
wwii

Poemu

Viesti Kirjoittaja Poemu » Pe Helmi 16, 2007 23:51

Minä olen lukenut tähän mennessä suomeksi tulleet, ja keräilen sarjaa. Mahtava manga, minä kun pidän muutenkin dekkareista. Ja kaikkien murhien ja jännityksen lomassa se osaa olla myös tavattoman hauska sarja. Heiji on kyllä ehdoton suosikkihahmoni. :D
Mutta myös Kogoro on aivan mahtava, niin, ja Conan on suosikeissani myöskin. No, kaikki hahmot taitavat olla mahtavia, mikä on tietysti vain plussaa.

Migata-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Migata-chan » Su Helmi 18, 2007 20:04

Juu, kiva sarja. Dekkarit on kivoja :D. Itteltä löytyy kirjat 3-5 ja kohta saan kaverilta lainaan 6. Miten maltan odottaa? Mielestäni välillä aika hauskakin.

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » To Maalis 08, 2007 21:53

Dekkareita, murhia, salapoliiseja... Tykkään ^^
Suosikki hahmojani ovat Shinichi ja Heiji.
Vaikkei tämä sarja olekaan mikään shounen-ai sarja, rakastan kaikkia kohti missä Shi-kun ja Heiji ovat vähänkin.. no sillä tavalla yhteydessä. ^^
*vannoutunut shounen-ai ja yaoi fani*
Kavereiden kanssa sitä mieltä että joka sarjassa on jotain miesten välistä toimintaa....

Yaa-chan

Viesti Kirjoittaja Yaa-chan » La Maalis 10, 2007 20:40

Mielestäni ihan hyvää mangana, mutta animena vähän kökköä? :?
Mielipide kysymys kuitenkin pitääkö enemmän "Salapoliisi Conan":in kaltaisista dekkarisarjoista, vai puhtaasta toiminnasta tai romantiikasta.

Oma lempihahmoni on Kaito Kuroba. :P

Englannin kielinen nimi "Detective Conan" on käännetty tyhmästi "Salapoliisi Conan":ista puhumattakaan. Suoranaisesti "Meitantei Conan":han tarkoittaa "Mestarietsivä Conan":ia? :x Tyhmää on myös se, että esimerkiksi Aita kutsutaan ihan vain Aiksi, eikä Haibaraksi, niinkuin alkuperäisessä versiossa. Ranin ja Kudon väliset sähläilyt ovat hauskinta luettavaa sarjassa, sekä ne luvut, joissa Kuroba suostuu näyttämään naamaansa...

Mielipide kysymys >.<'
... -_-'

Zell Dinch<3

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » Ti Maalis 13, 2007 19:59

Eiks se oo Kaito Kid? o_O *ymmällään* Sekin on kyllä mahtava hahmo, en ole varmaankaan muistanut mainita.. >.< 30:ssä oli monta erilaista tarinaa, pidin niistä kaikista! *v* Nyt se osa meni tosin kaverille lainaan, toiv. tulee ehjänä takaisin..! x) Montakohan osaa on jo Japanissa kerinnyt tulla?
wwii

Mii-chann

Viesti Kirjoittaja Mii-chann » Ti Maalis 13, 2007 23:07

Japanissa tullut jo 56+ ja jatkuu yhä. ^^

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Maalis 13, 2007 23:26

Juu, itse en odottanut tältä mitään, kuvittelin sarjan olevan enemmänkin pikkupojille suunniteltu, enkä uskonut saavani siitä mitään irti.
Ei jeesus että olin väärässä :D Ainoastaan yhden pokkarin lukenut, mutta pitää pyrkiä hankkimaan lisää, laatuviihdettä.

Ja mitä tuossa nopsaan katsoin, animunakin on Conania tullut jopa:
10 Elokuvaa ja ainekin 467 jaksoa TV-sarjana.
Conania näyttäisi tulleen myös 6 OVAa siinä saakin hetken niitä hankkia jos haluaa kaikki katsoa :P
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ke Maalis 14, 2007 02:11

Jaa en muista vastasinko tähän keskusteluun aikaisemmin. No olen jo kauan pitänyt Salapoliisi Conanista. Itse asiassa suomensimme Conania jonkin verran ennen suomijulkaisujen tulemista (tottakai poistimme suomennokset sitten). Kaikki tähän mennessä tulleet pokkarit löytyvät meittiltä täältä. ^^ Nyt odotan vain animea.
Tyhmää on myös se, että esimerkiksi Aita kutsutaan ihan vain Aiksi, eikä Haibaraksi, niinkuin alkuperäisessä versiossa.
Tämä japanilaisessa versiossa siksi, koska Japanissa on tapana kutsua toista sukunimellä, ellei sitten todella tuttuja olla. On ihan ymmärrettävää että suomalaisessa versiossa käytetään vain Aita.
Eiks se oo Kaito Kid? o_O *ymmällään*
Juu siis kyllä.
Kaito Kuroba on oikeastaan Kaito Kid 2, koska hänen isänsähän on se ensimmäinen, aito sekä oikea Kid jota Nakamorikin silloin muinoin yritti saada telkien taakse.
Ne jotka ovat sitä mieltä, että tyyppi osaa näytellä aika hyvin nostakoon kätensä. *nostaa kätensä* Lukekaa kuitenkin ensin vaikka tämä uusin Conan ja vastatkaa sen jälkeen.
Muuten huvittavaa taas kerran kahdeksatta leffaa katsoessa kun katsoi miten Kid imitoi Shinichiä. Yrittikö Kid jotenkin nolata Shinichin? ^^'

mad_manga_fan

Pitkästä Aikaa!

Viesti Kirjoittaja mad_manga_fan » Ke Maalis 14, 2007 20:13

itse en ole ostellut conaneja sitten kirja numero 23 jälkeen :shock: :shock: :shock: pitäisi ostaa mutta ei oo rahaa :cry:

Inuyashafan4ever

Viesti Kirjoittaja Inuyashafan4ever » Su Huhti 01, 2007 21:42

Olen lukenut kaikki kirjat, ja tykkään todella! Heiji on kaikista ihanin hahmo, Kaito kid tulee heti toisena :wink:
"In the bottom of he's heart, he has already left us"<3<3

Aimeara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aimeara » Su Huhti 01, 2007 21:57

Yksi ihan suosikkisarjoistani (joita löytyy paljon). En viitsi kovin syvällisesti kommentoida, mutta sanottakoot, että kaikki suomipokkarit löytyvät hyllystä jo samana päivänä kun ilmestyvät kauppaan ja hyllyssä niiden vieressä odottelee LOVE CONAN-artbook. :roll: Onhan tässä ollut suunnitelmissa tilata plushieitakin ja muuta krääsää.

Salapoliisisarjoista tämä on loistokkuudessaan kyllä ihan sitä parhaimmistoa, vaikka suosinkin Tantei Gakuen Q:ta vähän sitä enemmän. Tapaukset ovat todella jännittäviä, vaikka yleensä selvitänkin neljästä tapauksesta kolme jo puolessa välissä tarinaa - ainakin se selvittämätön on aina mielenkiintoinen. <3
となり の おたくさん でござる。

Inuyashafan4ever

Viesti Kirjoittaja Inuyashafan4ever » Ma Huhti 02, 2007 16:39

Tulipas tässä muuten mieleen, että kun käsittelimme koulussa japanin historiaa (pari viikkoa sitten) niin opettaja näytti japanista ostamaansa japanin kielistä conania, olikohan se vol. 51. :wink:
"In the bottom of he's heart, he has already left us"<3<3

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » La Huhti 07, 2007 13:57

Conan kyllä ON hyvä manga, ja odotan aina koko kuukauden uutta dekkaria! Paras on ehdottomasti Kaito Kid! Häntä odotan aina kaikkein eniten joka vuosi! Kaito ilmestyy niin harvoin! Ensimmäisen kerran Conanissa 16 kirjassa, sitten 20, 30, 44, 46 ja 53! :shock: himputin harvoin! ainakin on jotain odotettavaa! :roll:

Animessa pidän niistä uusimmista jaksoista, ja erityisesti kahdeksannesta elokuvasta! Olen myös pistänyt tuonne puheenaiheeksi Magic Kaitou sarjan, joka on myös Aoyaman piirtämä, ja jossa keskitytään Kaito Kidin touhuihin!

http://au.aniki.fi/viewtopic.php?t=6241
Viimeksi muokannut Chiame, To Elo 09, 2007 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”