Salapoliisi Conan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

suzuki

Viesti Kirjoittaja suzuki » Ke Marras 15, 2006 15:24

Chikyoko kirjoitti:
suzuki kirjoitti: johtuisiko pienestä kammosta murhiin? :D
Kammoa murhiin ei todellakaan ole. :) (pikemminkin päinvastoin. erityistä mielenkiintoa. ;) ) Animejälki ei vain miellytä silmää. Mutta eihän sitä voi kaikesta pitää, eikö vain? :) Leffat uppoavat sarjaa paremmin. ^^
olen minäkin murhiin kiinnostunut. :> eihän se piirros kaikkia miellytäkkään.

HikenoAce
Viesti:

ihan...

Viesti Kirjoittaja HikenoAce » Ke Marras 15, 2006 20:47

ihan hyvä... :) ei valittamista... mut mietityttää ku eka sen heijin sukunimi oli hatsutori, sitten hattori... WHAT THE HELL IS THIS CRAB???
:evil: well, what ever... Conan Edogawa rules!!!! :roll: :o :D :lol:
HikenoAce

starscream
Viesti:

Re: ihan...

Viesti Kirjoittaja starscream » La Marras 18, 2006 15:24

HikenoAce kirjoitti:ihan hyvä... :) ei valittamista... mut mietityttää ku eka sen heijin sukunimi oli hatsutori, sitten hattori... :evil:
Ja 26. osassa yksikin papparainen on ensin Shugo, sitten Shogu, ja lopuksi molempia samassa puhekuplassa. :roll:

En ole tainnut koskaan onnistua arvaamaan murhaajaa, tulee luettua nuo aina sellaista hotkaisuvauhtia, ettei välissä ehdi pysähtyä ajattelemaan.

Suzume
Viesti:

Re: ihan...

Viesti Kirjoittaja Suzume » La Marras 18, 2006 20:38

HikenoAce kirjoitti:ihan hyvä... :) ei valittamista... mut mietityttää ku eka sen heijin sukunimi oli hatsutori, sitten hattori... WHAT THE HELL IS THIS CRAB???
:evil: well, what ever... Conan Edogawa rules!!!! :roll: :o :D :lol:
Taitaisi johtua siitä, että japanin kielessä (hiraganalla?) kirjoitettaessa konsonantti kahdentuu pienellä tsu-merkillä, ja saksalainen kääntäjä on tainnut sekoittaa pienen "tsu"n isoon "tsu":n. Joku japania enemmän osaava korjatkoon, jos olen väärässä.
-Mikä on animen ja mangan ero?
-Anime on piirrettyjä ja manga sarjakuvaa.
-Mutta onhan animekin sarja kuvia, eikö? Ja mangakin on piirretty. Anime on siis sarja kuvia ja manga piirretty!
-Ööh.. '

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » La Marras 18, 2006 20:45

26 oli ihana!!! :D Luin sen kaksi kertaa peräjälkeen!! :D Ai on kyllä hyvä hahmo, siitä ei ota selvää Erkkikään et mitä se ajattelee.. x) Mut se on just hyvä, ei oo mikään tylsä hahmo. :) Tosin Conanissa on kaikki hyviä hahmoja! Paitsi murhaajat, tietty. :mrgreen:
wwii

Ichimiko

Viesti Kirjoittaja Ichimiko » To Marras 23, 2006 19:21

26:nenkin on tullut nyt luettua. Oli tosi hyvä. Aika yllättävää tosin että vanha tuttumme käväisi tuossa tarinassa hetkellisesti. O_o Mutta yllätykset on kivoja. Kirjat 21-26(ei 22) on tullu hankittua.
Paras niistä oli ehkäpä tuo 24. Siinä oli aika tavalla jännitystä.
26 on ehkä sen jälkeen se paras. ehkä.
Mikä siinä mustassa viehättää?

Chikyoko

Viesti Kirjoittaja Chikyoko » La Joulu 09, 2006 18:49

Uusin (26) tuli ostettua ja luettua. ^^ Jännä oli (once again :P). Ai Haibara nousi tämän ja aiempien kirjojen osalta suosikkilistojeni kärkikolmikkoon. Tämän kirjan osalta kysymysmerkiksi jäi englantilainen opettajatar. *hmmm...* :D
Choosing good side between good and evil doesn't always make you a hero.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » La Joulu 09, 2006 19:10

1-5 luettu ja ne ovatkin ainoat suomeksi lukemani mangat. Tapaukset ovat oikeastaan parempia kuin odotin ja idioottimaisuuksiin ei olla sorruttu. Ihan hyvä sarja.
En nyt suurempiin analyyseihin sorru viiden pokkarin perusteella.

Nasha

Viesti Kirjoittaja Nasha » Ti Joulu 12, 2006 21:33

26 kanssa tuli luettua nyt. voi että ihannoin kyllä tuota takagia :) takagi on niin hömelö. MUTTA oon kanssa huomannut sen että usein kirjotetaan nimet eri kohdissa erilaisesti. tämä numero oli kyllä hyvä. ja se oli hauska kohta kun kogoro luuli ettei eri kuullut miten kogoro tunnusti rakkauttaan ^^

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ti Joulu 12, 2006 21:44

Kaikki tähän mennessä käännetyt 27 kirjaa on tullut luettua. Kyllähän tätä sarjaa lukee, mutta minulle riittää yksi lukukerta per kirja. Juoni ja hahmot eivät jaksa kiinnostaa hirveästi, joten ainoa kiinnostava asia Conanissa on ne rikokset ja muut tapaukset. Pelkästään niiden takia en jaksa lukea kirjoja uudestaan kun tiedän jo miten ne ratkeavat. Huumori on paikoin ihan hauskaa, mutta sitäkään ei ole tarpeeksi että jaksaisin lukea kirjoja useampaan kertaan. Kertakäyttö-manga, mutta minkäs teet.
Viimeksi muokannut Kunimura, Ke Joulu 13, 2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

yaci
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yaci » Ke Joulu 13, 2006 19:37

Minäkin olen sarjaa lukenut ja luen edelleen ^^ Pidän myös piirrosjäljestä :wink: ja veljenikin sain sarjaan innostumaan ja nyt hänkin sen seurauksena lukee Conania ;) ja hahmoihinkin on helppo samaistua itse samaistuin Kaito Kiddoon.Conan animeakin olen aina sen verran katsonut missä Kid esiintyy ^^' ja pitänyt olen.

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » To Joulu 14, 2006 17:36

27 oli niiiiiin paras numero! Kaikki tapaukset olivat niin hyviä!! :D Jännitystä riitti! :D Pidin todella!
wwii

T

Viesti Kirjoittaja T » Pe Joulu 15, 2006 12:02

(poistettu)
Viimeksi muokannut T, Ma Joulu 31, 2007 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ed

Viesti Kirjoittaja Ed » La Joulu 30, 2006 22:25

kyl conan on iha ok,mut en viitti alkaa lukee näin myöhässä...(niithä on ilmestyny jo varmaa parikymmentä).oon lukenu varmaa 8 saakka mut kyllästyin vähäsen.siinä on myös se ärsyttävä puoli ku siin on pelkästää murhia eikä sit mitää muuta.onhan ne jännii ja silleen,mut mä katon mialuummin murhii telkasta.en haluu loukata niitä jotka conanista tykkää.jotku tykkää...toiset vaa ei
don´t call me chibi!!

Goten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goten » Su Joulu 31, 2006 19:48

Itse en lue, en kyllä oikein tiedä, että kannattaisiko... Voisi kyllä ollakin ihan hyvä..
Hei veikka, tule leikkimään!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”