Monster

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rontti

Viesti Kirjoittaja Rontti » Su Kesä 25, 2006 13:58

Todella lupaavalta vaikuttava sarja,tosin ultrahidas päätarinan kerronta saattaa olla kärsimättömille(esimerkiksi itselleni :lol: ) liikaa.Sivuhuomiona kuitenkin mainittakoon että hahmokehittelyyn käytetään mukavasti aikaa.
Itse olen katsellut 26 ensimmäistä jaksoa ja juoni alkaa vasta tihetä kutkuttavasti.Todella hyvä sarja aikuiseenkin makuun,tykkään.

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » To Marras 02, 2006 00:31

14 jaksoa meni putkeen päivässä. (18 jaksoa kokonaisuudessaan takana.) Minä? Koukussa? Eheeenn.. sarja vain iski ja pahasti. Musiikit ovat mielettömiä, alkutunnari osuu kuin nyrkki naamaan. Johann on hillittömän mielenkiintoinen ja inhimillisen kuoren alta paljastuukin todellakin.. kuten sarjan nimi sanoo, hirviö. (Selkäpiitä karmii yhä niiden jaksojen jälkeen missä Johann näyttäytyi kunnolla. Huh. Jo pikkulapsesta asti semmoinen jakomielitautinen skitso. huih.)Loistava. Ja Tenma.. Tenma, Tenma, Tenma. Onko sympaattisempaa päähenkilöä ollutkaan pitkään aikaan? ai että tykkään tästä sarjasta. Nerokas juoni, joka avautuu jakso jaksolta. Todellakin.. tätä pitää katsoa yli sen viisi jaksoa että voi sanoa tykkääkö vai ei.

Ja tämä vain paranee ja paranee entisestään. Seuraavia jaksoja ei enää malttaisi odottaa ollenkaan.
Viimeksi muokannut dr.online, Ke Marras 22, 2006 22:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Madrii

...

Viesti Kirjoittaja Madrii » To Marras 02, 2006 02:22

Todella hyvä sarja, täytyy itsekin myöntää. Olen katsonu kaikki osat ja koukutin mukaan heti ensimmmäisistä jaksoista lähtien. Mielenkiintoinen, realistinen, synkkä ja lohduton tarina. Ajoittain sarja voi tuntua hieman pitkästyttävältä, dr. tenman ylenpalttinen hyvyys ja teennäisyys sekä joidenkin hahmojen katoaminen juonesta pitkäksi aikaa voi rasittaa katsojaa, onneksi asiat selviää, pitää vaan jaksaa seurata. Muutamia hieman yliluonnollisia seikkoja lukuunottamatta "monster" on realistinen sarja, ehkä juuri tämän takia se toimii paljon paremmin entä yliluonnollinen ja epärealistinen-kauhu, oikea sana lienee psykologinen-kauhu. Miettii vaikka siltä kantilta jos johanin kaltaisia tyyppejä asustelee oikeastikin jossain päin maailmaa, onhan noita sairaita ihmisiä maailma täynnä, hullut ne on kaikista fiksuimpia ja pelottavimpia.
It's better been pissed off than beeing pissed on...

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Ke Marras 22, 2006 15:20

Innostuin tästä sarjasta sen verran Anime-lehteä lukiessani, että se taitaa seuraavaksi tipahtaa posti luukusta. Jo tarinan pieni kuvaelma saa innostumaan siitä (ainakin minut :)) ja sitten näin tätä piirrostyyliä lehdestäkin, niin en malta odottaa, että saan jostain rahaa. ;)

Mutta: "Hyvää kannattaa odottaa"...

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » To Marras 23, 2006 22:42

Sarjassa on kyllä sitä jotain. Mukavasti jäykistä tyylilajeista vapaa, ja eri elementtejä yhdistelevä. Juoni yllättää kyllä todella jos alkaa katsoa ilman mitään ennakko-odotuksia, muutamia banaaleja kohtauksia ja epäloogisuuksia lukuunottamatta. Helmi tosiaan, joskin loppubiisi on aivan kauhea.
Oman elämänsä tragedia.

Yu-Gi-Oh!96

Monster

Viesti Kirjoittaja Yu-Gi-Oh!96 » Ma Marras 27, 2006 19:49

Mä oon kyllä kattonu tätä sarjaa ja se on aika raaka.Iskä on tosin aika ärsyttävä ku poisti kaikki jaksot multa kun näki sitä.Aika paljon verta,sanoisin.

Allu

Re: Monster

Viesti Kirjoittaja Allu » Ma Marras 27, 2006 20:08

Jani-chan96 kirjoitti:Mä oon kyllä kattonu tätä sarjaa ja se on aika raaka.Iskä on tosin aika ärsyttävä ku poisti kaikki jaksot multa kun näki sitä.Aika paljon verta,sanoisin.
Ei Monster mikään raaka oikeastaan ole. Oikeastaan Monsterin psygologinen puoli on rankempi, kuin fyysinen, jos ymmärrätte.
This mystery is already on the tip of my tongue!

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ke Marras 29, 2006 22:40

Edellä mainittu on aika totta. Mielestäni Monster onnistuu siinä missä aika monet eivät; kylmä tappaminen ilman tunnetta on se kauhein asia, ei itse tappo ja verellä shokeeraus. Raakuus nousee ihmiselämän arvottomuudesta tappajan silmissä.

Tässä kontekstissa kyllä ymmärrän Jani-chan96:n isän reaktion, mikäli taustalla oli sarjan tämän kaltainen luonne eikä vain patronisoiva reaktio näennäisesti ylenpalttiseen väkivaltaan.
Oman elämänsä tragedia.

Madrii

Re: Monster

Viesti Kirjoittaja Madrii » To Marras 30, 2006 16:01

Jani-chan96 kirjoitti:Mä oon kyllä kattonu tätä sarjaa ja se on aika raaka.Iskä on tosin aika ärsyttävä ku poisti kaikki jaksot multa kun näki sitä.Aika paljon verta,sanoisin.
Sarja ei omasta mielestäni sovellu noin nuorille muutenkaan, enkä puhu pelkästään väkivaltaisista kohtauksista. Hidastempoinen, vaikeasti ymmärrettävä ja kärsivällisesti edistyvät tapahtumat saavat nuoremman ihmisen katselemaan kelloa sekä mahdollisesti keksimään parempaa tekemistä.
It's better been pissed off than beeing pissed on...

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » To Marras 30, 2006 18:34

dead flesh penalty kirjoitti:Edellä mainittu on aika totta. Mielestäni Monster onnistuu siinä missä aika monet eivät; kylmä tappaminen ilman tunnetta on se kauhein asia, ei itse tappo ja verellä shokeeraus. Raakuus nousee ihmiselämän arvottomuudesta tappajan silmissä.
Joku muukin samaa mieltä kuin minä. ;D Kyllä. Monster onnistuu tässä loistavasti. Pakko mainita esimerkkinä SE nelosjakson kohtaus. Ei verta, ei mitään. Vain uhriparan mieletön pelko ja tappajan kylmyys.

Ja kylmät väreet kulkivat ainakin minulla tehokkaasti pitkin selkää. Ilman tipan tippaa verta.

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ma Tammi 01, 2007 05:46

Tämä sarja on todella mieltä kutkuttava.
En oikein tiedä mitä sanoa sarjasta muuta kuin, että se on hyvä, niin mykistävä se on minulle ollut...

sailor vanillacat

Viesti Kirjoittaja sailor vanillacat » Pe Touko 04, 2007 21:16

juu tuo oli niitä sarjoja, että kun yhden jakson katsoi, piti saada katsoa ainakin kaksi lisää siihen perään. Olin työttömänä tuota sarjaa seuratessani ja illat venyivät tuonne klo 04.00 aamulla ennen kuin menin nukkumaan.

moderaattorin editoima: Alueen sääntöjä rikkova kysymys poistettu.

Naruto

Viesti Kirjoittaja Naruto » Ke Touko 16, 2007 11:02

Aivan fantastinen sarja. Kerrassaan loistava. Animena tulee katseltua ja tuo aamuyön kello neljä tuntui täälläkin piipittävän viimeyönä. Pahaksi onneksi pohjimmaisen liikuttajan aavisti jo muutaman jakson jälkeen, mutta sitäpä ei koskaan että kuinka syvälle ihmisluonnon kylmyyteen ja itsekkyyteen sarja luovii - puhumattakaan siitä, kuinka karmivaksi sarjan liikuttajana toimiva tarina pikkuhiljaa paljastuu. Rakastan sitä kuinka tosissaan sarja itsensä ottaa eikä ole lyönyt missään vaiheessa lööperiksi tai filleriksi - Monster on hyvin epätyypillinen anime ja sitä katsellessa ajatteli monesti, että jos tämä olisi Hollywood-sarja, olisi se taatusti yksi katsotuimmista päällä maan.
Eniten tässä tuntuu häiritsevänkin Johannin ja Annan animemaisuus, joka tuntuu jollain tapaa taputtavan olkapäälle koko ajan fanservicen nimissä että "animeahan tässä katsellaan". Ei tuon pitäisi olla kiro, mutta upeiden ja realististen henkilöhahmojen välissä Annan ja Johannin perianimeikkuus nostaa huonossa mielessä päätään, rikkoen jotain siitä mitä sarja on saavuttanut kerronnallaan ja miljööllään.
PS. Sarjalla on kenties upein lopputekstikappale mitä koskaan kuullut

Sheik

Viesti Kirjoittaja Sheik » La Heinä 28, 2007 11:45

Eilen sain katsottua sarjan loppuun. Alku oli mielestäni erittäin lupaava, valitettavasti sarja vähän läsähti, luultavasti hieman liian hitaan tarinankerronnan takia.

Muuten pidin kyllä sarjasta kovasti. Hieman "kypsempään" makuun tehtyä animea, ei "hassuttelukohtauksia" -> suuren suuri plussa. Ympäristö ja taustat oli tehty hyvin, näkyvissä ei ollut ajankuvaan kuulumattomia asioita ainakaan niin että minä sitä olisin huomannut. Hahmot olivat kiinostavia, erityisesti pidin etsivä Lungesta ja hänen kilahtaneesta tavastaan päätellä asioita.

Alku- ja loppuvideot olivat myös omaa luokkaansa, sopivat sarjaan kuin nenä päähän.
Erehtyminen on inhimillistä, toisten syyttely politiikkaa.

Kei jidosha

Viesti Kirjoittaja Kei jidosha » La Heinä 28, 2007 14:08

Sarjahan on peräti 74-osainen, että siinä on kyllä paljon tilaa niin juonen- kuin myös henkilönkehitykselle.
Varsinkin Johan on hahmona varsin monitahoinen, komea, hyväkäytöksinen, mutta niin sisäisesti mäta, kuin vain ihminen voi. Ensin häntä pitää vain tavallisena tappajana, mutta kun tarina kehittyy, koko hänen luonteensa julmuus tulee paremmin esiin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”