Final Fantasy VII Advent Children

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-mangafan-

Viesti Kirjoittaja -mangafan- » To Kesä 29, 2006 18:06

Puoleen väliin jaksoi katsoa, kunnes meinasin jo todella oksentaa... Onhan se hienosti visuaaliselta puolelta tehty mutta juonen puolelta sanon, että tämä on taas niitä rahastus elokuvia... Vitsit olivat jotenkin tungettu sinne tänne ja se ärsytti kun hyvät ovat ensin häviöllä niin sitten alkaa tulla yhtäkkiä kavereita auttamaan kiperässä tilanteessa yms. Se kaikki jotenkin yrittää saada katsojan vangiksi näyttävyydellään (tyypillistä näköjään japani elokuville)... Minuun se ei valitettavasti toiminut ja siksi voin jättää sen arvosteluissa keskinkertaiseksi tekeleeksi. Tykkään kuitenkin pelata Final Fantasy pelejä :!:
Ostaisin lehdet: W.I.T.C.H. osa 89 ja Villivarsa 9/ 2000. Kunto oltava hyvä! Laitathan yv:llä! Ilmoitus edelleen voimassa!

selene

Viesti Kirjoittaja selene » La Heinä 01, 2006 23:08

Mielestäni elokuva oli aika hyvä,mutta välillä aika sekava :?
Olen kuitenkin pelannut Final Fantasy 7,joten juonen ymmärsin

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ma Heinä 03, 2006 00:27

Tähän voisi lisäillä, että Sony Picturesin UK-julkaisu sisältää myös suomitekstit. Saapuminen tänne pohjolaan on siis mitä todennäköisin, ellei ole jopa jo tapahtunut. Anttilan keikkohyllyjä, kun en pahemmin seuraa.

Itse elokuva on tullut katsottua pariin otteeseen ja ihan hyvän arvosanan tälle teokselle voisi antaa. Jostain syystä pätkä paranee hieman jokaisella katsekerralla, mutta mihinkään ylistykseen tuskin koskaan tulen sortumaan. AC on erittäin hyvä päätös FFVII:lle. Kaunis katsella, musiikit rullaavat ja juonikin toimii suht hyvin (vaikka todella kevyt onkin). Kokonaisuutena teos toimii varsin mukavasti.

UK-leffakiekkoa saa mm. Filmifriikistä ja vaikka Play.comista.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » Ke Heinä 12, 2006 23:05

Olen katsonut FFVII AC:n muutamaan otteeseen ja täytyy myöntää, kastelin sänkyni kun ensikertaa näin sen, sillä hahmot oli toteutettu tappavan mahtavasti kuten ympäristötkin, sekä hahmojen hiukset ovat ihmeellisen hyvin onnistuttu toteuttamaan sillä luonnollisella tavalla (ja kaikkihan me tiedämme että yleensä esim. Peleissä hahmojen hiukset uppoavat tyypien hartioiden sisälle ja selkään).

Ihan heti en mene kuitenkaan suosittelemaan elokuvaa niille jotka eivät ole pelanneet tai tiedä mitään aikaisemmasta FFVII:sta, sillä se olisi siloin turhan sekava, eli elokuvana on hyvä ja jatko-osana FFVII:n tunteville mahtava..

Mutta kun puhutaan taas siitä että milloin leffa tulisi suomeen ja kaikkea, niin minä vannon että kirveellä on käyttöä jos ne pirulaiset kehtaavat dubata sen leffan tai laittaa sen jenkki version leffaan pyörimään >:/
Sillä minä suostun vain ja ainoastaan katsomaan sen aidon alkuperäisen japanilaisen version vaikka suomalaisilla teksteillä!....
Dubbaajat pysykää siis kaukana siitä..

chaos

Viesti Kirjoittaja chaos » Ke Heinä 19, 2006 16:42

Vielä en oo leffaa kaikessa kokonaisuudessaan nähnyt, mutta trailereita ja pätkiä oon nähnyt, ja pitänyt todella paljon. =3
meiningissä ois mahdollisesti tulla AC:n jotain tyyppiä tänä vuonna cosplayaamaan ystin kanssa, mutta pitänee katsoa.

AC:ssa on kyllä hyvä grafiikka, vaikka juonesta olin aluksi melko pihalla ^^;
Hahmojen lookit on kyllä vähä muuttunu o_o; Mutta ottaa huomioon, että ei kukaan varmaan ole samanlainen kuin kaksi vuotta sitten =3
kuitenkin, mahti leffa, jonka haluan itselleni ^^
Todella hyvä ollakseen jatkoa pelille, jos vertaa FF X ja FF X-2:sta ( mielipide kysymys... ), niin tuntuu että FF X-2 olisi väkisin väännetty peli, onhan sitä mukava aina välillä rämplätä, kun senkin onnellinen omistaja olen, ei siinä mitään x]
AC on ihanaisen todenmukaisen oloinen ja muutenkin syötävän nanna. Tahtoo, tahtoo =3

Meinaako kukaan muuten AC:n hahmoa mennä cosplayaa?

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Heinä 20, 2006 12:10

chaos kirjoitti:Meinaako kukaan muuten AC:n hahmoa mennä cosplayaa?
Minä minä! Tosin cosplayaan Ropeconissa ^^
Minä kylläkin näin ac leffan, ilman että olin pelannut ff7 (okei, jos sitä 10min siitä keskeltä ei lasketa xDD ) ja olihan se aluksi sekava, mutta tykkäsin kumminkin...btw se 10min pelin keskeltä oli se kohta kun aeris tapetaan by sephirot..yksi kaveri vaan, että oletko pelannu ff7? Min: en kyllä..kamu:okei, ei tää sit kauheest haittaa kun näytän tän kohan.. xD

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » Su Heinä 23, 2006 16:56

Kioko_ kirjoitti:
chaos kirjoitti:Meinaako kukaan muuten AC:n hahmoa mennä cosplayaa?
Minä minä! Tosin cosplayaan Ropeconissa ^^
Minä kylläkin näin ac leffan, ilman että olin pelannut ff7 (okei, jos sitä 10min siitä keskeltä ei lasketa xDD ) ja olihan se aluksi sekava, mutta tykkäsin kumminkin...btw se 10min pelin keskeltä oli se kohta kun aeris tapetaan by sephirot..yksi kaveri vaan, että oletko pelannu ff7? Min: en kyllä..kamu:okei, ei tää sit kauheest haittaa kun näytän tän kohan.. xD
Cossaamiseen lisään juu että "Tappi" Renoa olisi suunnitteilla cossata xD
(tuo TappiReno tulee siitä kun en ole kovin korkeudella pilattu..)

chaos

Viesti Kirjoittaja chaos » Ma Heinä 24, 2006 16:28

Jeij =33
Pitää katsoa, mahdollisesti Yazoota saatan mennä Animeconiin cosplayaamaan, ja kamu mahdollisest Renoa, pitää nyt sitten katsoa. ^^
Hauskaa ois toisaalta nähdä AC:n porukkaa siellä n__n

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Heinä 24, 2006 17:24

Todella hyvä elokuva minusta :lol:
Juoni hyvä, tehty todella hyvin ja musiikki mahtava!!^^
Extratkin olivat hyviä.Minusta koko elokuva oli pelkkää hyvää :wink:

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » To Heinä 27, 2006 00:01

Tulikin mieleeni kysyä että, kuinka moni nyt sitten aikoo cossata jotain AC:n hahmosta Animeconissa tai jossain?
Nääs kun, jos tulee porukkaa niin olisi mukava ottaa ryhmä kuvia tai jotain x3

Jenna-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jenna-chan » To Heinä 27, 2006 00:27

Shuritza-Chan kirjoitti:Final Fantasy VII- leffa on todellaki hyvä!! <3 siinä on sitä jotain. aluks oli vähän vaikea hahmottaa tarina, koska peliä en ole koskaan pelannut. Kyllä se muutaman kattelukerran jälkeen alkoi selviintyä :D
Sun olis kannattanut pelata FFVII peliä ekaks, ennekun katsot leffan, koska vaikka olet katsonut sen muutaman kerran, sä et silti varmaankaan ymmärrä kaikkea esim.
miksi Cloud vihaa Sephirothia, miksi Aeris kuoli jne. Ja tää oli sitten mun mieleipide :D
Mutta sitten itse asiaan. Itse olen katsonut FFVII Advent Childrenin 8 kertaa ja se 8 kerta oli viime lokakuussa :lol: ja olen muuten pelannut FFVII pelin läpi jo 9 vuotta sitten :D Leffa on hyvä siis todella hyvä, mutta ainut miinus on se että siinä pyörittiin koko ajan vain Cloudin ympärillä, olisi ollut kivaa jos vähän näitä muitakin hahmoja olisi ollut enemmän näytillä kuten Red XIII, Barret, Cid jne. Mutta muuten hyvä leffa, täytyypä käydä ostamassa filmifriikkistä se DVD julkaisu suomiteksteillä :D

moderaattorin toimesta lisäilty spoileritagia -Kyuu

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Heinä 31, 2006 18:42

Tämäkin tuli missattua aiemmin.

http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=9020 sanoo jotta FF7AC ei myisi sitten yhtään huonosti. Tai itse asiassa se olisi USA:n listaykkönen myyntivolyymissä, vieläpä melko vankalla etumatkalla. Toinen kerta siis vissiin toden sanoi mitä Squaren elokuvatuotantoon tulee. Hitsi, tuleepa mieleen eräs tyyppi joka muinoin eräässä artikkelissa erään flopanneen elokuvan jälkeen spekuloi miten saattaisi käydä tulevaisuudessa...

Toinen aihetta liippaava juttu, http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=9060 ei taas ole mitenkään imartelevaa eurooppalaisille, muttei kovin ihmeellistä. Eipä tuon sarjan pelejäkään täällä main koskaan juuri markkinoitu.

Parempi kysymys on mitä tämä meinaa jatkolle. Kaikki menestynythän tunnetusti kloonataan vaihtelevalla menestyksellä. Yleisesti ottaen, peleistä tehdyissä animeväännöksissä olisi vähän parantamisen varaa. Kyllä AC:kin olisi voinut vähän juonirikkaampi olla. Ja sitten on toki vaikkapa Star Ocean EX josta ei pidä kukaan muu kuin minä...

Jing

Viesti Kirjoittaja Jing » Ke Elo 02, 2006 13:31

Aah!Rakastan tätä animea (ja tietenkin peliäkin) aivan käsittömästi!!!! :lol: :lol: Olen katsonut tämän ainakin tuhat kertaa, ja en ikinä kyllästy siihen :mrgreen:
Elikkä, minun arvosteluni tästä on pelkkää hyvää :wink:
Aeris-"Why you came?"
Cloud-"Because..."

Maketsuppi

Viesti Kirjoittaja Maketsuppi » To Elo 03, 2006 17:39

Katsottu on moneen kertaan <3 Tämä on sitä elokuvien aatelia, pidän, tykkään ja rakastan, ***** 5/5 tähteä.. :F

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ti Elo 08, 2006 12:05

Eilen illalla tuli elokuva katsottua ja sitä edellisenä sain VII pelinkin päätökseen ja tästä huolimattakin olin elokuvassa hiukan hukassa, olen unohtanut pelin tapahtumat saman tien kun ne olen kuullut...

Muttas. Samaa mieltä olen, ettei elokuva juhli juonellaan pahemmin, mutta sama kait se sille juonelle on jos saan nähdä mahtavalla grafiikalla tehdyn elokuvan toiseksi parhaammasta pelistä, jonka olen pelanut, jos saan nähdä toiseksi parhaimman pelin suosikki hahmoni uudestaan ja vieläkin paremmassa ulkomuodossa, saan kuulla heidän puhuvan ja jopa äänenkin kuulla ja jos korvat saavat nauttia mainiosta musiikista (en voi saada tarpeekseni "One Winged Angel"-kappaleesta, olis e missä muodossa tahansa. Ja se kuoro-kappale aika alussa ja lopussa elokuvaa on vain niin...<3) ja silmät saavat töllistellä mahtavimpia taistelukohtauksia, mitä olen koskaan nähnyt, niin kuka välittääkään siitä juonesta!
Eli taidan kuulua juuri tähän kohdeyleisöön, jolle elokuvan tekijät tämän elokuvan ovat tarkoittaneetkin.

Noh, myönnän, kunnollisempi juoni olisi ollut poikaa ja mikä seiskan pelissä jäi harmittamaan oli se, ettei siinnä ollut mitään "oikeaa" rakkaustarinaa...(olen tosissani), joten sellaista tähän elokuvaan olisin toivonut, mutta sainpa pettyä siinnä saralla...Ja kuten moni muukin on jo sanonut, muistakin hahmoista olisi ollut hauska kuulla lisää.

Mutta taistelukohtaukset olivat sitten aivan mahtavia! Ja sydän oli haljeta kun näin Sevyn! Pelihistoriassa ei löydy yhtäkään, edes hiukan samankaltaista hahmoa (vielä vähemmän yhtä komiaa<3[ja kyseinen herra tietää miten tehdään vaikuttava lähtö kuvioista]).

Gah. Menipä fanitukseksi, mutta menköön. Ja nyt olisi hauska käydä uudestaan VII-pelin kimppuun...

Ps: Tifasta on tullut yksi uusi sankarini.

//Hmmm....Tämä elokuva olisi kyllä pakko itsellekin hommata, mutta suomiteksitetystä joutuisi maksamaan ennen kuulumattomat 30€! Missä ihmeen välissä suomitetstitetyistä on joutunut maksamaan näin paljon?!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”