Final Fantasy VII Advent Children

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Pe Syys 29, 2006 22:23

Ensimmäinen 3d-anime, mitä olen katsonut. ^^ Tuli Prismasta ostettua yks päivä. Juoni oli vaan outo ja tuli sellanen tunne et katsojan oletetaan tuntevan hahmot jo ennestään. Niiden persoonia ei pahemmin hehkutettu jne. Voisivat myydä niitä aijempiakin leffoja, jotka on tosin tehty eri tyylillä..
jos tämä leffa nyt sattuu olemaan niiden jatkoa. :/
Mutta juu.. aika.. sanotaanko "mielenkiintoinen" kokemus... ;P

Sephiroth ja Vincent oli tosi cooleja! :P
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

Ruuppa

Viesti Kirjoittaja Ruuppa » Pe Syys 29, 2006 23:34

Mjaa. Todellinen makupala faneille, muut ei ymmärrä, eikä heidän tarvitsekkaan. Leffan tekijätkin sanoivat sen olevan faneille tarkoitettu, joten mitäpä tunkemaan mitään toimintaa tylsistyttävää prologia leffan alkuun.

Niin, ja Yoshitsumi, tämähän ei ole animea vaan puhdasta CG-elokuvaa, parasta sellaista mitä markkinoilta löytyy. Ja edeltäviä elokuvia tällä ei ole, vaan se pohjautuu peliin, Final Fantasy VII:hin.(vaikka elokuvamainen onkin)

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » La Syys 30, 2006 13:04

Ruuppa kirjoitti:Ja edeltäviä elokuvia tällä ei ole, vaan se pohjautuu peliin, Final Fantasy VII:hin.(vaikka elokuvamainen onkin)
Pieni tarkennus: FFVII-peliin perustuu myös lyhyt Last Order -pätkä, joka kertoo Nibelheimin tapahtumista. Last Order julkaistiin AC:n superhyperlimited editionin kanssa.

Ruuppa

Viesti Kirjoittaja Ruuppa » La Syys 30, 2006 14:54

Jätin sen pois koska se vain tarkentaa itse pelin tapahtumia, eikä se tuo paljoakaan uutta jos peliä on pelannut. Se on kuin jälkimaininta Squarelta "Ai niin, tässä tapahtui viel tällasta, jos jäi tosi epäselväks.", ja eipä se laadultakaan parhainta mahdollista ollut.

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Ti Loka 03, 2006 14:44

Ruuppa kirjoitti:Mjaa. Todellinen makupala faneille, muut ei ymmärrä, eikä heidän tarvitsekkaan. Leffan tekijätkin sanoivat sen olevan faneille tarkoitettu, joten mitäpä tunkemaan mitään toimintaa tylsistyttävää prologia leffan alkuun.

Niin, ja Yoshitsumi, tämähän ei ole animea vaan puhdasta CG-elokuvaa, parasta sellaista mitä markkinoilta löytyy. Ja edeltäviä elokuvia tällä ei ole, vaan se pohjautuu peliin, Final Fantasy VII:hin.(vaikka elokuvamainen onkin)
Allright, jos kerta tiedät. x) Mutta kyllä mun mielestä niistä muista leffoista vois jotain valjeta. :wink:
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

Palmen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palmen » La Loka 07, 2006 14:26

Mutta kyllä mun mielestä niistä muista leffoista vois jotain valjeta. :wink:
Älä anna VII (7), joka elokuvan nimessä esiintyy, hämätä. Sillä peli, johon elokuva perustuu, oli sarjassa seitsemäs (VII). Elokuvalle ei siis ole kuutta aiempaa osaa, ja aikaisemmat Final Fantasy pelit eivät, tarinallisesti, liity mitenkään seitsemänteen osaan.

Eli lyhykäisesti; Mitään aiempia elokuvia tälle teokselle ei ole.

-----

Tuli tilattua tämä videodivarista, saa nähdä miten on onnistuttu. Trailerit olivat ainakin näyttäviä.

Minttupossu

Viesti Kirjoittaja Minttupossu » La Loka 07, 2006 22:50

Katsoin elokuvan ensimmäistä kertaa puoliunessa, jolloin melkein mitään ei jäänyt mieleen. Kuitenkin muistin, että elokuva oli hyvä, joten päätin lainata sen kaveriltani uudestaan ja katsoin sen vähän aikaa sitten.
Minä pidin siitä todella paljon. En ole pelannut peliä, mutta lukenut kumminkin juonta joten olin jotenkin kärryillä. Juoni oli ihan hyvä, mutta jos en olisi lukenut mitään, tuskin olisin älynnytkään yhtään mitään.
Grafiikka oli loistavaa! Odotinkin trailerin ja fanien tekemien videoiden perusteella paljon, mutta se kumminkin ylitti kaikki odotukset. Taistelu kohtaukset ja muut olivat upeita!
En voi oikeastaan muuta kun ylistää elokuvaa. Pidin siitä ehkä liikaakin xD

kuutamo

Viesti Kirjoittaja kuutamo » La Loka 14, 2006 23:23

Jees, onhan tuo AC tullut aika pirun monta kertaa katsottua :P Törmäsin siihen sitten Free Records Shopissa (vai miten kirjoitetaankaan) ja mukaanhan se sieltä tarttui. Itse -häpeällistä kyllä- en Final Fantasy pelisarjan pelejä ole pelannut, ja tämä leffa kyllä todellakin nostatti kiinnostuksen varsinkin VII:a kohtaan. Pakko saada se jostain. Mutta siis, vaikka en kyseistä peliä siis pelannut olekaan, pysyin juonessa mielestäni ihan kohtuullisesti kärryillä. Ehkä ymmärsin kaiken väärin, ehkä en, mutta kyllä oli antoisaa. Todennäköisesti vielä antoisampaa pelin pelaamisen jälkeen.

Kun nyt on AC:n juonen puutetta pohdittu, haluan lisätä, että elokuvan ekstroista löytyi "näin tehtiin AC" -tyyppinen pätkä (haastatteluja ynnä muuta). AC:n tekijäthän siis ovat suurimmaksi osaksi (minun ymmärrykseni mukaan tuon pätkän pohjalta) alunperin pelimaailmassa toimineita henkilöitä, jotka sitten siirtyivät tekemään tätä elokuvaa. Osa ainakin taisi jopa olla VII:n taustatoimijoita. Minun mielestäni heiltä ei voikaan odottaa täydellistä tarinankerrontaa tai juonikäänteitä. Tietenkin jos elokuvaa tehdään, niin sen voisi elokuvaksi kunnolla tehdä, mutta tämähän kuitenkin oli "jatko-osa" pelille.

Heh, olen varmaan tässä viestissä monet asiat virheellisesti ilmaissut, mutta suokaa se tällaiselle ensikertalaiselle Final Fantasy sarjaan tutustujalle :>

Yu-Gi-Oh!96

Final Fantasy VII:Advent Children

Viesti Kirjoittaja Yu-Gi-Oh!96 » Ma Loka 23, 2006 15:15

Mä oon kattonu sen jo ainakin sata kertaa ja tosi hyvä ollu.Oon myös pelannu Final Fantasy VII:tä koska mulla on jo se.Sitä ei saa oikein helposti enää kun se on jo niin vanha,ainakin 9 v.Mulla on myös vähän muitakin niitä kuten VIII,X,IV,V,VI.(Sori,menin vähän liikaa pois alueelta :oops: )Kannattaa kattoo niitten jotka tykkää final fantasystä ja ei oo vielä kattonu.Kannattaa kattoo vielä Final fantasy VII:Last Order.Siinä mennään niinkun ajassa taaksepäin jolloin Cloud oli vielä SOLDIER.

dr.online

Re: Final Fantasy VII:Advent Children

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ma Loka 23, 2006 19:26

Paitsi jos spoilataan edellistä niin eihän Cloud koskaan ollut SOLDIER vaan tavallinen rivisolttu. ;D Last Order on katottu sen viisi kertaa. 8) Se on nättiä jälkeä ja seuraa periaatteessa kahtakin tarinaa. Nibelheimin tuhoa Sephirothin käsien kautta ja Zackin ja aivokuolleen(?) Cloudin pakomatkaa muille maille. Hyvä on. Kovin hyvä on. <3

Madrii

...

Viesti Kirjoittaja Madrii » Ti Loka 24, 2006 04:40

Aikoinaan tuli viihdyttyä FF7-pelin parissa oikeen roppakaupalla, pelin tarina toimi mielestäni riittävästi, koska jumituin sen ääreen moneksi päiväksi. Elokuva ei ikävä kyllä aiheuttanut minussa muuta kuin päänsärkyä ja hukkaan heitettyä potentiaalia. Todella hienosti animoituja hahmoja, komeita maisemia, grafiikkaa yms. Mutta leffalta puuttui sielu sekä mielestäni ihan ok tarina jäi käyttämättä. Ei siinä mitään vaikka hahmoja ei alussa käydäkään läpi kun ne kerta jollain tasolla pystyi vielä muistamaan, mutta elokuva antoi alussa ymmärtää että tarinaa jatketaan vielä johonkin suuntaan, olin väärässä. Juonessa oli kuitenkin maailmanlopun yritystä koska lapset laitettiin juomaan kuravettä, heitä aivopestiin tahattomasti toistamalla sanaa "äiti" ziljoona kertaa, aivot putos kelkasta melko aikasessa vaiheessa, omaksi onnekseni. Pahat suunnitelmat menettivätkin miltei välittömästi merkityksensä koska aikaa piti löytyä lähes koko elokuvan ajan kestävälle tappelulle. Todellakin, loppu leffan voikin nauttia mahd. toistuvista epilepsia-kohtauksista, järjettömästä turpiinvedosta ja efektivyörystä. Tosi puuduttavaa! Vilkuilin kelloa useampaan kertaan ja mietin osaisinko lentää samalla tavalla kuin cloud jos yrittäisin tuosta parvekkeelta. Leffa oli lähempänä musiikkivideoita mitä oikeata elokuvaa. Tämä oli kuraa...
It's better been pissed off than beeing pissed on...

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Loka 24, 2006 07:19

One Winged Angel "Sephiroth, Sephiroth, Sephiroth!" Loistava tuo biisi. Tulee siis tässä elokuvassa, kun Cloud matsaa Sephirothia vastaan.

Hiukan epäselvä elokuva, vaikka tavallaan olekkaan elokuva. Hienosti tehty kuitenkin. Joo aamuisin ei näköjään kannata edes yrittää keksiä mitään sanottavaa...
This mystery is already on the tip of my tongue!

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ti Loka 24, 2006 18:29

Jani-chan96 kirjoitti:..........Kannattaa kattoo vielä Final fantasy VII:Last Order.Siinä mennään niinkun ajassa taaksepäin jolloin Cloud oli vielä SOLDIER.
Ei millään pahalla, mutta Cloud ei koskaan pääsyt SOLDIERIIN"

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » Ti Loka 24, 2006 20:17

Durahan7777 kirjoitti:
Jani-chan96 kirjoitti:..........Kannattaa kattoo vielä Final fantasy VII:Last Order.Siinä mennään niinkun ajassa taaksepäin jolloin Cloud oli vielä SOLDIER.
Ei millään pahalla, mutta Cloud ei koskaan pääsyt SOLDIERIIN"
Pakko puuttua, eli juu, edelleen
Cloud ei sitten koskaan päässyt SOLDIER'iksi asti, vaan Zackin (voi raukkaa) kuoltua, piikkipää omi itselleen ystävänsä tarinat ja alkoi pelissä siis käyttämään tuon Buster miekkaa. AC'essä muistaakseni Cloud tuikkasi miekan niinkuin hautamerkiksi sinne maahan samaiseen kohtaan johon Zack ammuttiin..
Edelleen hyvä leffa..

moderaattorin muokkaama: spoilerisuojat lisätty -Darth Mauno

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » To Loka 26, 2006 22:51

Sain pelin pelattua!!! :D Iloinen!! Nyt voin vihdoin katsoa leffan!! Olen jo sen onnellinen omistaja. :D
wwii

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”