Love Hina

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mimi_

Viesti Kirjoittaja Mimi_ » Pe Huhti 14, 2006 13:21

Mangaa on yksi osa luettu ja animea yksi jakso katsottu, tahtoo lisää! En malta odottaa sitä animea suomeksi :lol: Keitaron väkivaltainen kohtelu tosin oli paikoin äärimmäisen ärsyttävää, ja Keitaron suhtautuminen Shinobuun hieman epäilyttävää kun Shinobu on vasta 13 kun taas Keitaro 19. Naru Narusegawasta taas pidin, lempihahmoni . Keitaro-paran pahoinpitelystä ja pullonpohjalaseista huolimatta, tai mahdollisesti juuri niiden vuoksi 8) Eikö Naru muuten tarkoita suomeksi ukkosen jyrinää, vai muistanko ihan väärin? Sellainen hämärä muistikuva minulla on että tarkoittaisi. Hmm, osuva nimi 8)

Marcco

Huomasin just...

Viesti Kirjoittaja Marcco » La Huhti 15, 2006 17:42

Tuli mieleen kun love hinasta tuli puhetta niin japanissa on vanha taru jossa Taro Urashima pelastaa kilpikonnan, jne... Kun taas love hinassa on Keitaro Urashima ja Tamago. (kilpikonna)
Death of one is tragedy, death of million is statistic.

Coren

Viesti Kirjoittaja Coren » Su Huhti 16, 2006 14:31

Jostain syystä Love Hina on yksi niistä sarjoista, jotka vetoavat minuun. Johtuneeko sitten siitä, että kyseinen sarja oli ensimmäisiä animeita jonka olen nähnyt? Tiedä häntä.

Itselleni anime tuotti hienoisen pettymyksen, sillä se ei yllä läheskään samalle tasolle kuin manga ja loppuu myös tavallaan kesken (tiedän, että animen ohella julkaistiin myös äänilevy joka oli ns. viimeinen jakso, mutta kuitenkin). Onhan se silti ihan mielenkiintoista katseltavaa synkkinä syysiltoina.

Kanerva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kanerva » Ti Huhti 18, 2006 10:18

mielestäni mangat ovat parempia kuin tämän anime mutta , pidän silti enemmän negimasta se on jotenkin enemmän puoleensa vetävä ... :D
se ei ole pinkki se on kanerva

Kaede

Viesti Kirjoittaja Kaede » Ti Kesä 06, 2006 10:45

Minua on jäänyt vaivaamaan siitä asti kun ostin tämänkin DVD:en,että miksi jaksossa 2:ssa,kun ne tytöt olivat meikkaamassa sitä toista tyttöä,niin hän sanoi"Meikkaus tekee yhden DOLLARIN"?Mitä se "dollari"sana siinä tekee?Eikös se kuuluisi olla jeniä?
Noh,se onkin näemmä vissiin suomennettu englanninkielistä.

Sitten toinen asia,jaksossa 1,kun Keitaro alkaa talon vahdiksi ja alkaa siivoamaan,niin siinä tulee suomeksi tekstiä,vaikka se keitaro ei puhu mittään.Ei edes päässä.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Kesä 06, 2006 12:55

Kaede kirjoitti:Sitten toinen asia,jaksossa 1,kun Keitaro alkaa talon vahdiksi ja alkaa siivoamaan,niin siinä tulee suomeksi tekstiä,vaikka se keitaro ei puhu mittään.Ei edes päässä.
Tämä taas puolestaan johtuu siitä, että käsikirjoitus on suomennettu nimenomaan englanninkielisen dubin pohjalta. Jenkeillä kun on dubbeja tehdessään tapana lisätä puhetta sellaisiin kohtiin, jossa sitä on heidän mielestään liian vähän.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Ti Kesä 06, 2006 17:01

Omiin kokemuksiini pohjautuen nykyaikaiset DVD-dubit eivät kovinkaan paljoa poikkea alkuperäisestä ääniraidasta, dubbiraita tulee lähes aina tarkistettua, harvimmin tosin yhtä jaksoa enempää. Ilmeisesti sitten Hinan dubbi eroaa alkuperäisestä (lisäykset yms.), ja eikö kukaan vaivautunut tarkistamaan miltä jaksot näyttävät?

Kolmannen jakson mykkäfilmiosion tekstien kääntämättä jättäminen aiheuttivat kyllä ärtymystä, mutta enpä huomannut mitään suurempia kirjoitusvirheitä ensimmäisessä levyssä, joten tässä suhteessa suomijulkaisujen kärkitasoa (niiden jotka olen nähnyt), nyt vielä kun saataisiin tekstitys pohjautumaan alkuperäiseen ääniraitaan.
Tästä olisin helposti valmis maksamaan ylimääräistäkin nykyisillä hinnoilla.

No eiköhän tuota Suomijulkaisua tule seurattua.

Sesta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sesta » La Kesä 10, 2006 13:46

Kattelin sen animena ja mielipiteeni on aika kankea...jollain tapaa tykkäsin, mutta en tykänny siittä ihan niin paljon. Hauskoja jaksoja oli kyllä muutama :)

Mellow

Viesti Kirjoittaja Mellow » Su Kesä 11, 2006 00:27

Love Hina oli eräs ensimmäisistä animeista jonka näin, sellaista perus romanssi/haaremi animea, animeversio oli hyvä, mutta pidin mangasta enemmän koska tarina oli siinä animea laajempi

Shuritza-Chan

Viesti Kirjoittaja Shuritza-Chan » To Kesä 15, 2006 15:56

Ihan Ok sarja. Katsoo kerran läpi, muttei välttämättä toista kertaa :roll:
Open your eyes don't you see
It's the world you believe in
Open your mouth and scream it out loud
At the world you believe in
The world....

Masa-kun

Viesti Kirjoittaja Masa-kun » To Kesä 15, 2006 17:50

Oon kattonu koko sarjan, ihan ok.

Kansteri

Viesti Kirjoittaja Kansteri » Pe Kesä 16, 2006 17:38

Hyvä animena ainakin. Omistan sarjan + OVAn DVDnä ja etsiskelen vielä Christmas ja Spring specialia kokoelmaani ennen kuin rupean mangaa etsimään.
Tätä ei varmaan kysytty mutta pistän nyt sitte vielä mielipiteeni hahmoista.

Keitarou Urashima: ihana pikku nössö!
Naru Narusegawa: jahkailee kyl ihan liikaa mutt muute iha hyvä hahmo
Kaolla Su: ärsyttävä... *murr*
Mitsune Konno: kaikista eniten niin kuin mä! Ainaki niin mulle sanotaa aina
Shinobu Maehara: toinen suosikki hahmoistani!!! <3
Motoko Aoyama: en tiedä miksi, mutta en pidä hänestä...
Haruka Urashima: kova muija ja ihan ok
Kanako Urashima: toinen lempparini!!! <33
Kentaro Sakata: sarjassa ärsyttävä mut OVAssa ihana
Seta Noriyasu: en voi sille mitää mut tää hahmo on niin huvittava! xD
Sara MacDougal: yhtä ärsyttävä ku Kaolla... *murr*
Mutsumi Otohime: outo. mutta todellaki ku naispuoline Keitarou! siks iha kiva.
ja sitten pidin myös siitä nukketytöst jonka nimen olen nyt unohtanu. >.<
Mitasanai emotion shikato kimete oikose yo.

t-lintu

Viesti Kirjoittaja t-lintu » Pe Kesä 23, 2006 14:22

No niin. Ensimmäinen viestini tänne, joten tervehdys vaan kaikille!

Tosiaan, Love Hina on myös minulle ensimmäinen manga, jota olen lukenut. Toisaalta senkin olen vasta aloittanut, joten yritin vain sivusilmällä vilkuilla edeltäviä viestejä, ettei mitään ratkaisevaa juonen kannalta olisi paljastunut. Lainasin taannoin ensimmäisen osan kirjastosta ja nyt hankintalistalla ovat kaikki kirjat. LH on kauniisti piirretty ja selkeä lukea. Ja onhan se hauskakin!^^

Ostin jaksot 1-4 sisältävän DVD:n samalla mangan ensimmäisen osan kanssa. Suomiteksteineen hinta oli oikein kohtuullinen, muistaakseni 8,95e. Vertailu oli heti edessä. Voin sanoa pitäväni huomattavasti enemmän mangasta, sillä luettuani ensimmäisen osan tuntui anime jotenkin kuivahkolta (ja tytöillä oli ne pyyhkeetkin päällään kylvyssä -_-). Ei vainenkaan! Jostain luin, että seuraava suomiteksti-LH olisi kaupoissa ensi maanantaina. En yhtään tiedä tämän tiedon oikeellisuutta, mutta ajattelin kuitenkin myös sen ostaa, vaikka manga on nyt ehdottomasti etusijalla. Nekin vain maksavat kovin paljon, mutta materialistina ja innokkaana keräilijänä tuskin voin vastustaa kiusausta.

Tällä hetkellä suosikkihahmoni ovat Naru (ihanan temperamenttinen) ja Shinobu (voi pientä!). Kunhan kukkaro sallii, niin hankin kyllä lisää Love Hinaa.

Hikari-chan

Viesti Kirjoittaja Hikari-chan » La Kesä 24, 2006 12:52

Itselläni on suomeksi ensimmäinen DVD.Olen kyllä katsonut ne kaikki jaksot mutta kun en ole tuon englanninkielen ystävä,niin en ymmärtäny siitä ihan kaikkea.

...Kanashii

Viesti Kirjoittaja ...Kanashii » Su Kesä 25, 2006 00:22

Itselläni on Love Hinasta kaksi mangakirjaa ja lukenut olen muutamisen. Ja mielipiteeni sarjasta on, että juoni etenee AIVAN liian hitaasti verrattuna siihen, että sarja on pelkkää samaa... Keitaro on korviaan myöten ihastunut Naruun ja saa jatkuvasti turpiinsa tältä. Ainoastaan ensimmäisessä ja muutamassa viimeisessä osassa voisi sanoa jotain tapahtuvan. Ei haittaa melekein ollenkaan vaikka jättäisiä muutaman osan lukemattakin, juonessa pysyy silti kiinni. Omalla tavallaan se on hyvin turhauttavaa ja menettää mielenkiintonsa.
Each life comes into this world with a purpose to do something that no one else can.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”