Love Hina

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mineko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineko » Su Kesä 25, 2006 21:30

Darth Mauno kirjoitti: Tämä taas puolestaan johtuu siitä, että käsikirjoitus on suomennettu nimenomaan englanninkielisen dubin pohjalta. Jenkeillä kun on dubbeja tehdessään tapana lisätä puhetta sellaisiin kohtiin, jossa sitä on heidän mielestään liian vähän.
Aivan. Ärsyttävä piirre muuten, olen törmännyt samaiseen hyvin monessa animessa, muistuupa mieleeni mm. Kiki´s Delivery Service, jossa Jiji (kissa) on pantu höpisemään niin, ettei siinä kyllä heikkohermoinen perässä pysy. Taas yksi syy kuunnella animet japaninkielisinä... :wink:
Öhöm. Sitten asiaan.
Love Hina oli yksi ensimmäisistä manga-hankinnoistani, joten näin jälkeenpäin ajateltuna sarja on tietenkin melkoista fanserviseä ja perus-romanttinen-komedia-manga-meinikiä Ken Akamatsun tyyliin, mutta tuohon aikaan ajattelin noin ympäripyöreästi ´kiva juoni, kiva tyyli piirtää´. Akamatsun kättentyöstä olen aina pitänyt, se on melko yksityiskohtaista ja kehittyy varsin paljon sarjan aikana.
Animesta on paha mennä sanomaan, nähnyt kun en ole. (Jestas sentään, kuinka suomenkielen taitoni taas loistavat sanajärjestyksen suhteen... -_-; )

Hikari-chan

Viesti Kirjoittaja Hikari-chan » Ma Kesä 26, 2006 11:45

Ai niin,ja lempi hahmoni tästä sarjasta ovat:Kitsune,Motoko ja Haruka^^

Kitsune:Hän on hauska,lepposa ja iloinen^^

Motoko:Koska pidän paljon kendosta ja hän on kendotyttö ja viellä hänkin on hauska^^

Haruka:Lepposa,lepposa,hauska ja viisas^^

Yoosei

Viesti Kirjoittaja Yoosei » Ke Elo 23, 2006 16:09

Itse tykkään Love Hinasta. Olen katsonut vain animea, mutta jahka saan lainatuksi naapuriltani LH -mangan ykkösosan, niin tulee sitäkin sitten luettua. Haaremin ystävänä rakastan tätä sarjaa! ^^ Se saattaa minusta olla jopa parempi, kuin Mahou Sensei Negima, vaikka aluksi ajattelin päinvastoin, eikä Love Hina juurikaan kiinnostanut... Nyt olen sen ystävä koko sydämellani! <3

Dina-chan91

Viesti Kirjoittaja Dina-chan91 » To Elo 24, 2006 15:22

olen lukenut kaksi kirjaa kirjastossa ja omistan tällä hetkellä ykkös osan DVD:nä.. tahdon kyllä lisää dvd:itä, mutta silloin pitäisi päästä sellaiseen paikkaan missä niitä myytäis. täällä korvessa ei niitä ole..T_T
täytyy pyytää tätiä tuomaan helsingistä kakkos dvd:n...
Love Hinassa on huumoriaa josta pidän...XD siksi kai siihen "innostuin"
http://youtube.com/profile?user=EspadaDina

Toivon että käyt kattomassa ^^

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » Pe Elo 25, 2006 21:21

Areree.. Tämmöinenkin thread oli jo olemassa.

Hmmh, tässä hetken mietittyäni tuli päätökseen että Love Hina on rautaista Akamatsua.

Sen pohjana ovat erittäin yksinkertainen, mutta samalla yksityiskohtainen piirrostyyli. Sarjan ei ole tarkoitus voittaa sydämiä hulppealla juonella taikka millään muulla erikoisalalla, vaan luottaa monipuolisiin ja loistaviin, mitä nyt hieman stereotypistettyihin hahmoihinsa, jotka kehittyvät alati, vaikkakin yhden hahmon ympärillä. Mutta hei, maailmahan on täynnä stereotypioita, mikäli jos katsoo vain pintapuolta. Luuserihkolla päähahmolla koitetaan kaikki otakut saada imeytymään sarjaan ja sen fanservicen lisäksi, harvempi naislukija koskee teokseen. Tai noh, mistäs minä sen tiedän. Fanservice-draama on draamaa välillisellä fanservicella. Kyllä sitä on muutama kyynelkin valunut poskia pitkin, jos olen sattumalta sijoittanut itseni Keitaron rooliin ja onnistuneen lopun takia. Ja niin vielä siihen öh, kenenkä nyt lie mainintaan, että sarja huononee edetessään -mainintaan sanon vain, että sarja syvenee roimasti. Niistä ollaanko yhdessä vaiko eikö olla yhdessä -draamoista huolimatta.

Tokyopopin käännöksessä häiritsee vain jatkuva kiroilu (varsinkin myöhemmissä osissa), dialogin kielikuvien vajavaisuus ja käännöksen laatu laskee roimasti loppua kohti mennessä, esimerkiksi verrattuna negimaan ja alkuperäiseen teokseen. :(

Näin siis ainakin mangassa. Anime on murheenkryyni, josta en yleensä löydä mitään asiallista sanottavaa. Ai juu, ääninäyttelijät ja musiikki.

Niin vielä lempihahmostani, Motoko on kyllä aivan rakastettava, kunpa oman kendotytön saisi ;) Vaikka, kaikki parempi, kaikki ovat hyviä hahmoja omassa sarjassaan.

Näin, nyt on Akamatsun puolustuspuhe pidetty. Niko-kun kiittää ja kuittaa.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Pehmolelu

Viesti Kirjoittaja Pehmolelu » Su Elo 27, 2006 02:22

Jostain syystä pidän Love hinan ääninäyttelijöistä. Mielestäni jokaisella on mukava omalaatuinen äänensä. Paras ja söpöin hahmo on kyllä se kilpikonna ^^

Love hinan juoni on mielestäni rakennettu niin että siinä saa katsoja aina välillä pohtia että mitähän seuraavaksi tapahtuu kun sarjassa tapahtuu niin paljon älytöntä.

Mukavaa ja rentoa katsottavaa :)
Ei ole olemassa tylsiä animeja, osa animeista on vain mielenkiintoisuusrajoitteisia.

Odete

Viesti Kirjoittaja Odete » Ti Elo 29, 2006 14:38

Animena olen katsonut ainakin yli 10 jaksoa enkä ole huomannut mitään piirrostyylin muutosta missään vaiheessa... No mutta kumminki hyvä sarja vaikka huumori onkin välillä sellaista "nauretaan vanhoille vitseille" tyyppistä. Esim. se kun naru antaa keitarolle turpiin joka jaksossa... *haukotus* siihen kyllästyy, ekassa ja tokassa jaksossa se kyllä nauratti... Juoni juoksee hitaasti ja samaan malliin. Mutta onneksi piirrostyyli on sentään kelvollista katseltavaa. En nyt tuomitse sarjaa millään lailla vaan pidän siitä. ^^ Hyvää katseltavaa ainakin tylsinä iltoina. Suosittelen! ^^

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » La Syys 09, 2006 01:08

oli ihan hyvältä vaikuttava sarja ja katsoin sen kokonaan, jotenkin tarina vain tuntuu jäävän kesken
May the light guide you, vanguish the darkness on the way.

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » To Loka 12, 2006 12:49

Oon katsonu kyseistä sarjaa yksi ja puoli jaksoa ja ei ainakaan tähän mennessä ole minuun iskeny. Tarina on jotenkin niin perushömppää ettei siitä oikein jaksa kiinnostua tyyliin...."poika muutta tyttö kouluun, näkee tytön alasti ja tyttö mottaa pojan toiselle puolelle maapalloa". Jotenkin sarja vaikuttaa vain pelkältä sähläykseltä, mutta en tiedä...pitäneekö antaa sille vielä toinen mahdollisuus ja katsoa vähän pidemmälle...
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » To Loka 12, 2006 13:32

Sarja vaikuttaa tosi hauskalta, ainakin neljän ekan jakson perusteella mitä olen nähnyt :D
En tiedä sitten jaksaako se Keitaron loputon mätkiminen huvittaa enää sitten kun katson sarjaa pidemmälle, mutta olen kyllä aikeissa katsoa loppuun asti :P

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Su Marras 12, 2006 12:22

Viimeisen levyn pitäisi tulla ulos 22.11. futurefilmin sivujen mukaan.

Tuo "bonus episode" extroissa herätti mielenkiinnon, tarkoitetaanko sillä sitä jaksoa 25 joka minulla on aussi-julkaisun Joulu-speciaali levyn extrana? No, sen näkee sitten.

female Itachi

Viesti Kirjoittaja female Itachi » Su Maalis 25, 2007 17:08

Oon kattonu Love Hinaa noin neljä jaksoa ja sen perusteellaa se sisältää "perus sekopäähuumoria", mutt se on silti hauska. Keitaroa käy kuitenkin vähän sääliks kun tytöt on sitä aina mätkimässä ja hutkimassa. ^___________^'
Omen i-Estel Edain ú-chebin estel anim.

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Ma Maalis 26, 2007 16:45

Kaikki Love Hinan DVD:t olen ostanut ja sen joulu spesiaalinkin.
Tykkään kovasti tästä sarjasta ja joskus jopa mietin miksi. O.o?
Koko sarjahan on enimmäkseen sitä kun Keitaroa lyödään vuoro toisensa perään ja että hän onnistuu aina nolaamaan itsensä muiden edessä...

Mutta silti, oikein kunnon haaremi huumoria. Suosittelen LH maratonia keskiyön jälkeen, sokerihumalassa. Nauru ei kyllä lopu pitkään aikaan, sen voin taata. (meinaan että testattu on.)
Lempparihahmoni on luultavasti Motoko. Hän on jotenkin kaikista normaalein ihminen talossa Keitaron tädin lisäksi.
Ja suosikki jakso on ilmaan muuta numero 12. Sitä Jättiläis-Tamaa (eikös se kilpikonna ollut nimeltään Tama?) ei kyllä unohda. :D

MikuMiku_
Viesti:

Re: Love Hina

Viesti Kirjoittaja MikuMiku_ » Ke Kesä 15, 2011 13:08

Rakastan yli kaiken Love Hinaa~~
Mutta pidän myös Kinos Journeystä >_^

~Kenelle sydämmeni kuuluu? Se onnekas voit olla sinä!~

^^Sebby^^

Re: Love Hina

Viesti Kirjoittaja ^^Sebby^^ » Su Joulu 16, 2012 22:17

Sanoisin että ihan kelpo sarja. kummemmin en ole ehtinyt seurata mutta mitä netistä löysin ja katsoin, niin kyllä harmittaa kun ei kyseistä sarjaa enää kaupan hyllyillä näy:/ mutta suunnitelmissa on hankkia.
Juonesta tykkään ihan täysillä:))
Älä ny, ei ne edes tunne sua

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”