Love Hina

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

AapoAlas

Love Hina

Viesti Kirjoittaja AapoAlas » To Heinä 07, 2005 09:26

Eli aloitetaan nyt sitten toinenkin aihe. Tässä on tämän hetken yksi lempi sarjoistani. Mitä mieltä tästä ihmiset olette? Olen ymmärtänyt että aika monella on negatiivinen mielipide LHsta, hm?

Sarjan katsoneille kysymys; Vaihtuuko 2. ja 3. jakson välillä piirtäjä, sillä piirtotyylistä tulee vallan erilaista. Tai toisaalta, en ole 4 jaksoa vielä katsonutkaan, että jatkuuko se uusi piirtotyyli, mutta 3. jakson hahmot ovat, hm, erinäköisiä ja huomattavan paljon (IMHO) huonommin varjostettuja ja korostettuja, myöskin kasvoiltaan pehmeämpiä. Ja vaatteet muuttuvat pääasiassa tönkömmiksi. Vai lieneekö LHsta sitten useampaa eri piirtokertaa? Siis, ei sitä varmaan ole useampaa kertaa piirretty niitä samoja jaksoja?

moderaattorin lisäys - Sarjan perustiedot löytyvät täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=168
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1564
AapoAlas, Tracon 7 ohjelmapäällikkö

"Kaikki me kuolemme pian!"

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » To Heinä 07, 2005 09:49

anime oli ihan hyvä, mangaa ostin eilen 2 ensimmäistä kirjaa, täytyy tarkastaa ne vielä ennenkun sanon yhtään mitään
R.I.P Eddie Guerrero

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » To Heinä 07, 2005 15:11

Love Hina oli yksi ensimmäisiä lukemiani mangoja. Tästä syystä sitä katsoo vieläkin hieman ruusunpunaisten lasien läpi. Loppupuolella juoni kuitenkin menee niin naurettavan kehnoksi, että en itsekään käsitä miksi piti viimeiset osat ostaa. Mutta onhan piirosjälki ihan kivaa ja huumori toimii paikoin...

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » To Heinä 07, 2005 15:23

Itse olen lukenut mangan läpi lähes kokoanaan, joka oli huomattavasti animea parempi ja tyylikkäämmin tehty, ja animena olen nähnyt vain lopun (itseasiassa myös neljä jaksoa väliltä) joka oli koko sarjan tiivistelmä... Jos luulette olevanne sarjan katsomisen jälkeen sekaisin, niin vilaiskaapa ensin viiminen tiivistelmäjakso, siinä olette sitten viikon silmät ymmyrkäisinä ja sormi suussa.
Oli se vain sellaista menoa, että paloautotkin pois teltä.

EDIT:Juu, tuota tuli nyt hieman heränneenpänä katsottua ja huomaamme taas suomenkielen vaikeuden puoliunessa.
Viimeksi muokannut mansi, To Heinä 07, 2005 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » To Heinä 07, 2005 16:32

Ichito kirjoitti:Itse olen lukenut vain mangaa, joka oli huomattavasti animea parempi ja tyylikkäämmin tehty...
Sen tarkemmin muuten mielipiteeseesi puuttumatta tämä tuntuu mielestäni vähän hassuhkolta ilmaisulta.

Love Hinasta (anime) sen verran, että kyseessä oli kyllä sangen huvittava ecchihkö komedia. Etenkin pienet keltaiset juipit, jotka syödään joka jakson päätteeksi, aiheuttivat hallitsematonta repeilyä ja jäivät mieleen.
Love Hina Again OVA oli sen sijaan suorastaan laittoman heikkotasoista tuubaa.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » To Heinä 07, 2005 22:19

Mangan olen lukenut. Pidin kovasti. Ihan jo pelkästään sen takia, että tapahtumaa ja dialogia on älyttömän paljon. Yhdellä sivulla ehditään sanoa ja tehdä tuhat asiaa. Rahalle vastinetta, siis. Verratkaapa ihan mihin tahansa muuhun mangaan tältä osin, kakkoseksi jäävät.

Juoni ei ollut ihmeellisempi, tosin villit käänteet varsinkin lopussa huvittivat. Sarja tuntuikin erittäin hahmovetoiselta, mikä toimi mielestäni hyvin. Oikeastaan melkein kaikki hahmot korkeintaan pääpariskuntaa lukuunottamatta olivat suosiossani. Varsinkin Su, Motoko ja Kanako.

Su on muuten kaikinpuolin Ed-kopio ja Kitsune näyttää olevan muuten vain Bebop fani. Heh.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » La Heinä 09, 2005 00:54

Amazing Slug kirjoitti:Juoni ei ollut ihmeellisempi, tosin villit käänteet varsinkin lopussa huvittivat.
Muutamaa ensimmäistä jaksoa Love Hinasta en ole nähnytkään mutta täytyy olla samaa mieltä viimeisistä jaksoista että ne naurattivat eniten. Olin myös aika tyytyväinen loppuun (vaikka olikin ennalta arvattava) sillä se oli aika tyyli(ttömyys?) uskollinen, eli vika jakso oli "niin Love Hinaa".
LH on genressään ihan hyvää. (ei sitä nyt kuitenkaan montaa kertaa jaksa katsoa)

FoxJones

Re: Love Hina

Viesti Kirjoittaja FoxJones » La Heinä 09, 2005 09:39

Kikuto kirjoitti:Olen ymmärtänyt että aika monella on negatiivinen mielipide LHsta, hm?
Itsellä negatiivisuus syntyi siitä miten varsin viihdyttävä (jota ei edes yliampuva fanserbice liian pahasti rikkonut) manga onnistuttiin anime-versiossa mielestäni vesittämään ihan totaalisesti. Itse kuulun siihen ryhmään joka pitää Akamatsun piirrostyylistä, (näin yleisesti.. sisällöstä ei puhuta) joten animen hölmö ja kömpelö piirrostyyli ärsytti. Minusta nämä turha lisäykset (3 wise men) ja Keitaron taivaisiin lentely eivät toimineet.

"I believe I can fly.. I believe I can touch the sky.." *dindindin*
Kikuto kirjoitti:Sarjan katsoneille kysymys; Vaihtuuko 2. ja 3. jakson välillä piirtäjä, sillä piirtotyylistä tulee vallan erilaista.
Hyvin usein esiintyy sellaista että sarjan alku- ja päätösjaksoihin käytetään enemmän resursseja kuin keskipään jaksoihin, johtuen pyrkimyksestä koukuttaa sarjaa katsomaan erehtyneet. En usko että Love Hinassa piirtäjät olisivat vaihtuneet, sillä muistaakseni sarjan piirrosjälki oli samaa kömplelöä tyyliä läpi sarjan.
Selvempi tapaus on sitten Mahou Sensei Negima jossa porukkaa pistettiin uusiksi kesken sarjan.

..ja ennenkuin joku Love Hina-fani vetää liikaa herneitä nenäänsä niin tarkennettakoon että mielikuvani kömpelöstä piirrostyylistä korostuu sillä valtavalla kontrastilla mikä vallitsee manga- ja animeversioiden välillä.

Eli Love Hina on minusta hyvä, mutta animen toteutus kehno.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » La Heinä 09, 2005 21:48

Love Hina manga kuuluu omiin suosikkeihini, ehkä juuri sen pölhöteiniromanssi-potkimishuumorin takia.. Naurettavan hauskaa luettavaa kun on pienessä väsymys ja yksinäisyys tuiterissa sängynpohjalla maatessa, Oh håå. Love hina-sarjan olen melkein kokonaan lukenut ja katsonut, viimeiset palat molemmista vielä hakusessa. Animea en voi katsoa loppuun ennenkuin saan loput sarjan mangoista käsiini, koska pidän LH:sta PALJON enemmän mangana kuin animena (niin piirrostyylin, kuin juonenkulunkin takia). Ja jostain syystä tämä suuri ja mahtava loppuratkaisu pitää tod lukea ensin mangasta.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Delf-in

Viesti Kirjoittaja Delf-in » Ke Heinä 13, 2005 12:53

Lovehina oli itseasiassa ensimmäinen anime, jonka katsoin (jos hopeanuolia ja pokémoneja ei lasketa) ja mielestäni se oli hyvä, mutta huomasin myös sen, että mangojen juoni oli jokseenkin laajempi, kuin animedien, ja että animeista oli jätetty paljon asioita kertomatta, mutta mielestäni sarja oli katsomisen arvoinen...

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ke Heinä 13, 2005 15:19

Animena LH oli ensimmäisiä sarjoja, joita tulin katsoneeksi (en kylläkään koskaan päässyt animessa loppuun asti). Vaikka anime ei oikein vakuuttanut, niin päätin ottaa riskin ja ostaa ko. sarjaa mangana ja jäin heti koukkuun (ja siellä hyllyssähän koko sarja nyt komeilee - *köh* kahdeksas osa kylläkin puuttuu vielä...). Vaikka sarja on lähestulkoon pelkkään häpeämätöntä fanipalvelua ja 90% huumorista revitään Keitaron mätkimisestä, on sarjassa myös syvällisempääkin antia (rakkautta ja hikistä työtä). Myös hahmojen välillä oleva seksuaalinen jännite on jotain sellaista, jonka minä koen tervetulleeksi. Minua ainakin alkaa Tympiä sellainen "pidetään-kädestä-kiinni-blush-blush-kyaaaaaah!!!!" kymmenennen kirjan jälkeen. Mutta LH:n pervoilu on sentään rehellistä puuhaa :) Minkäs Keitaro sille voi, että on terve, nuori ja heteroseksuaali miesolio. Pervot miehet kunniaan!

Jenna-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jenna-chan » To Heinä 14, 2005 10:56

Olen katsonut LH:ta animena 13 jaksoa ja omistan mangaa 3 volumea.
Animena tämä sarja ei ole kauhean hyvä. Mangana taas se on parempi.
Mielummin ostan mangana kuin katson animena, koska animessa hahmot näyttävät jotenkin oudoilta, mangassa taas pikkuisen paremmilta ja manga on hauskempi.
Lempihahmoni on Motoko.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » To Heinä 14, 2005 12:21

Laurel kirjoitti:Mutta LH:n pervoilu on sentään rehellistä puuhaa :) Minkäs Keitaro sille voi, että on terve, nuori ja heteroseksuaali miesolio. Pervot miehet kunniaan!
Mitä pervoa (ts. perverssiä, poikkeavaa) Love Hinassa on? Sarjahan lähinnä viljelee tuttua ja turvallista teiniheteroecchiä (ja onnistuu siinä ihan hyvin, IMO).

reksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reksa » To Heinä 14, 2005 12:39

Animen piirtotyylistä ei moni näytä pitävän varsinkaan verratessaan sitä mangaan. Itse en voi sitä mangaan verrata, mutta pakko myöntää silti, että pelkän animen nähneenäkin hahmot näyttävät vähän rautalangasta väännetyiltä. Syy tähän lienee toisaalta ohjaajan näkemys ja toisaalta ensimmäisiä kertoja käytetty puhtaasti digitaalinen hahmoanimaatio. En toki tiedä, kumpi mahdollisesti vaikutti lopputulokseen enemmän.

Puoliksi kylmiltään pari animen huippukohtaa:
Mutsumi Otohime/Satsuki Yukino
Jakso 20 (Moé)

Vaikka toisaalta itseäni häiritseekin Keitaron ultraväkivaltainen kohtelu, niin pakko myöntää, että ehkä se jotenkin tasapainottaa sarjan muita elementtejä.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » To Heinä 14, 2005 12:40

Starfire kirjoitti:
Laurel kirjoitti:Mutta LH:n pervoilu on sentään rehellistä puuhaa :) Minkäs Keitaro sille voi, että on terve, nuori ja heteroseksuaali miesolio. Pervot miehet kunniaan!
Mitä pervoa (ts. perverssiä, poikkeavaa) Love Hinassa on? Sarjahan lähinnä viljelee tuttua ja turvallista teiniheteroecchiä (ja onnistuu siinä ihan hyvin, IMO).

Oikeassa olet, LH:ssa ei oikestaan olekaan mitään pervoa, mutta aika usein sitä tulee kuulleeksi Narun kiljahduksen "Hentaiyaro!" (tätähän ei tarvitse kääntää). Tosin siveellisemmät ihmiset voisivat pitää esim. Urashiman ja Maeharan (tai Urashiman ja Kaollan) suhdetta epäilyttävänä. Minä en kyllä tässä ala mitään pedofiliasyytöksiä esittämään, mutta jokaisella saa olla omat mielipiteensä siitä, että onko täysin "tervettä" ja "normaalia" sellainen, että 13-vuotias ja 19-vuotias joutuvat ermm.... kyseenalaisiin "tilanteisiin".

*ojentaa viilan*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”