Hikaru no Go

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tagawari

Viesti Kirjoittaja Tagawari » Su Huhti 15, 2007 15:58

Sain juuri katsottua tämän sarjan loppuun ja oli aivan mahtava, parhaita sarjoja joita olen katsonut. Sarja tosin jäi mielestäni kesken ja melkeinpä rupesin itkemään kun
kun Sai ei tullutkaan takaisin
:( Ja tämä sarja sai minut myös innostumaan Go:sta. Vaikka kuulostaa tylsältä katsoa animea jossa vain pelataan jotain lautapeliä, Hikago on erittäin mielenkiintoinen vaikka et tietäisi edes sääntöjä, ja animea katsellessa peräti oppiikin jotain ^^. Ennen Narutovillitystähän tästä sarjasta puhuttiin paljon mutta ei enään :X. Suosittelen kuitenkin kaikille.

moderaattorin muokkaama: spoilerisuojaus lisätty -Darth Mauno
Hi Everyone Meet bunny
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Help Bunny by Copying and pasting Bunny into your signature to help him gain world domination!

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » To Joulu 20, 2007 20:32

Olen vasta vähän aikaa sitten tutustunut Hikaru No Gon mangaan, lähes 50 jaksoa katsottu ja alkaa tuntua ettei se vähän päälle 80 riitä.
En kyllä ole innostunut mitenkään Go:sta, loppujen lopuksi en ole katsonut jaksojen lopuista pelin opetuksistakaan kuin ensimmäisten jaksojen perusteet. Sinänsä se ei haittaa koska pidän lähinnä muuten sarjan tunnelmasta ja varsinkin Hikarun kasvaminen ja aikuistuminen pitävät mielenkiintoa yllä.

Osaisin varmaan sanoa jotain sisällöllisempää kun olen katsonut sarjan loppuun, mangan pariin en usko päätyväni.
aka pottums.
myanimelist || last.fm

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Pe Joulu 21, 2007 16:24

pottums kirjoitti:Osaisin varmaan sanoa jotain sisällöllisempää kun olen katsonut sarjan loppuun, mangan pariin en usko päätyväni.
Mangaa olen nyt lukenut 3 osaa ja tuntuu siltä, että anime on aika uskollisesti siitä väännetty. Mitää uutuuksia ei taida olla tulossa, mutta kyllä näin hyvää mangaa silti lukee mielellään.

Threebuu

Viesti Kirjoittaja Threebuu » To Helmi 21, 2008 13:11

Luin alle kahdessa viikossa kaikki Hikaru no Go- sarjan 23 osaa. Viimeistä sivua lukiessa ei voinut tehdä muuta kuin nyyhkyttää ja velloa surkeudessaan :cry:. Miten voi olla, että näinkin tylsän aiheen ympärille kuin 'Go- peli' voidaan rakentaa sydäntäriipaiseva tarina...

Sarja oli mielenkiintoinen ja jännittävä, ja mikä parasta: Hikaru kasvoi koko ajan. Useimmissa mangasarjoissa hahmot pysyvät aina samannäköisinä, eivät muutu eivätkä kasva. Hikaru no Go on ihailtava poikkeus ja Takeshi Obatan piirrustustyyli on hyvin kaunista.

Animena en ole katsonut, mutta ehkä joku päivä siihenkin innostuisin. En vain tiedä, onko se tehty yhtä hyvin kuin manga... :|
I'm not gay I'm just British -Bakura

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » To Helmi 21, 2008 18:17

Mahouno Kinoko kirjoitti:En vain tiedä, onko se tehty yhtä hyvin kuin manga... :|
Ei, mutta addiktiivinen se on silti. Animaatio perustasoa. Juoni se on silti, joka ratkaisee. Ehkä kannattaa kuitenkin pitää vähän taukoa mangan ja animen välillä.

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » To Helmi 21, 2008 19:30

Hikaru no Go! Hyvä sarja ainaskin mun mielestäni ^^
Hyllyssäni onkin HNG ykkösosa :D

Lucy_90

Viesti Kirjoittaja Lucy_90 » Su Helmi 24, 2008 16:06

Luin animelehdestä pienen pätkän kyseisestä sarjasta, enkä ollut yhtään vakuuttunut sarjasta. Kuitenkin jo ensimmäisistä jaksoista alkaen sarjasta tuli yksi suosikeistani.

Sarjassa esiintyy animen parhaat puolet, kuten hahmojen kehitys. Oli kumma huomata, kuinka paljon Hikaru ja Tooya kasvoivat sarjan aikana. En huomannut kasvua, muuten kuin muistelupätkien avulla.

hikaru no gossa on muuten aivan mahtava soundtracki. Op:t ja ED:t on loistavia, paitsi se 2 op on aikas huono...

Kaikista paras hahmohan on kuitenkin SAI!!! Aivan ihana ja höpsö hahmo, jota en varmasti unohda :wink:

Threebuu

Viesti Kirjoittaja Threebuu » To Huhti 03, 2008 17:57

Lucy_90 kirjoitti:Kaikista paras hahmohan on kuitenkin SAI!!! Aivan ihana ja höpsö hahmo, jota en varmasti unohda :wink:
Samaa mieltä! Sai oli yksi sarjan parhaimmista hahmoista. Vakava pelatessaan ja ymmärsi niin vähän nykymaailmasta :)
Spoiler:Kurjaa se oli kun Sai katosi kesken kaiken jättäen Hikarulle vain muiston itsestään.... Muistan niiskuttaneeni aika paljon kyseisessä kohdassa, kun luin sen... :cry:

Kyllä tätä sarjaa tulee varmaan kerättyä, kun jo ensimmäinen osa komeilee hyllyllä!
I'm not gay I'm just British -Bakura

aurea

Re: Hikaru no Go

Viesti Kirjoittaja aurea » Ti Marras 25, 2008 23:20

Tulihan tämäkin viimein aloitettua. Minulla oli vähän samanlaisia epäilyksiä kuin monella muulla, että jaksaako manga lautapelistä josta en ole koskaan kuullutkaan kiinnostaa minua (Ei eeppistä seikkailua? Ei ihkuja moetyttöjä? Ei toimintaa? jne...)
... Ja väärässä olin, kuinkas muuten, totaalisesti koukussa ensimmäisestä osasta lähtien ja viidenteen asti pääsin melko vauhdilla. Onneksi en ihan kaikkea tyrmää pelkillä ennakkoluuloilla.
En vieläkään tiedä miten go´ta itseasiassa pelataan, mutta silti matsit on jänniä ja hahmot on pidettäviä. Ketjua vähän lueskelin niin Hikaru ilmeisesti vanhenee aikuiseksi asti tarinan aikana, hyvältä kuulostaa jos niin pitkälle meno viedään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”