Loveless

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Amazing Slug

Loveless

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ke Heinä 06, 2005 03:50

Ensimmäinen jakso sai sarjan tuntumaan todella vieraalta ja aivan toisenlaiselle kohdeyleisölle suunnatulta. Se kumminkin herätti mielenkiinnon perverssillä tavalla, joten vaivauduin katsomaan toisenkin jakson. Hahmot paljastuivat viehättävän epäasiallisiksi henkilöiksi ja sarja aiheutti jatkuvasti valtavaa hykertelyä ja hihittelyä. Kai tästä sitten täytyy myöntää pitävänsä.

Kertokaapa sitten, kuinka olette "nähneet samaa tavanomaista huttua jo tuhanteen kertaan eri nimellä, ettekä tällaisesta mielikuvituksettomasta, itseääntoistavasta roskasta enää jaksa kiinnostua", senkin elitistit.

Saa kertoa positiivisistakin kokemuksista, jos haluaa olla tosi epäkuuli.

moderaattorin lisäys. Teoksen perustiedot löytyvät täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4877
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4032

Gala

Viesti Kirjoittaja Gala » Ke Heinä 06, 2005 16:52

Tämä koko viesti sisältää SPOILAUSTA, joten lukekaa omalla vastuullanne.

Äsken tuli katsottua viimeinen jakso. En todellakaan tiennyt sen olevan viimeinen, joten kun ne lopputekstit pyörähtivät käyntiin olo oli ihan "Siis mitäh?" Jakson nimestä olin jo vähän pelännyt pahinta, mutta ajattelin vain että "Eihän tässä vielä ole kerrottu tarpeeksi Seimeistä... Eikä Seven Moonsista. kyllä tää tästä jatkuu." Tuli kyllä jollain asteella haikea olo tuon jakson jälkeen. Tykkäsin sarjasta kovasti, sanoivat muut sitä kuinka yliglitteröidyksi roskasarjaksi kuinka. Ritsukaan tykästyin aivan kamalasti, todellakin päähenkilö, joka oli ihan pelottavan samanlainen kuin minä.
Sarja oli ihan minulle suunnattu, tarpeeksi nätti piirrosjälki, ihanat hahmot (Okei, Yuiko ei ole ihana. Vaan jotain päinvastaista.), hyvät seiyuut (Ritsukaa esittävä Junko Asagawa = <3) ja muuta kivaa. Jaksojen nimet olivat ihania kaikessa negatiivisuudessaan. Miinusta en hirveästi tästä sarjasta keksi, jollei sitten lyhyys ja ne kissankorvat joka penskalla...

Mitäköhän muuta vielä? Noh, sarja tulee varmaan hankittua niin animena kuin manganakin (en ole sitä vielä lukenut, mutta mikäli manga on tasoltaan animen luokkaa, niin ostetaan.) hyllyyn. Mangaahan aletaan julkaista Tokyopopilta muistaakseni 2/06. Animen lisensoinnista ei vielä kai ole ollut puhetta?

mode-edit: jaa, niitä spoilerimerkintöjäkin voisi käyttää? lisätty.

Gala-edit. Juu, ajattelin vain aluksi, että jos sitä spoilausta tulee ihan koko viestin täyteen, niin on tyhjää pistää spoileritageihin koko viesti. Mutta ei sitä sitten tullutkaan. (:
Viimeksi muokannut Gala, Pe Heinä 08, 2005 11:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » To Heinä 07, 2005 17:30

Tulipa tämäkin nyt katsottua niin nyt voi kommentoida. Ensijaksojen perusteella sarjasta ainakin itse sain vähän sellaisen kuvan että sarja menee poikarakkauden piikkiin mutta onneksi nämä elementit olivat lieviä ja muihin juttuihin keskityttiin. ( fanfiction ja piirroksien rustaajat ovat varmaan korjanneet tämän "puutteen" )

Tätä on vaikea pukea sanoiksi mutta itse tykkäsin ehkä eniten siitä miljööstä. Myöskään hahmot eivät tällä kertaa olleet suoraan kliseearkusta otettuja. Juoni sitten olikin.. no joo sitä normaalia "ei kerrota katsojalle tarpeeksi ja viittaillaan suureen mystiseen juoneen". Aika turhaa, kun tämä sarja tuskin saa jatkoa.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » To Heinä 07, 2005 22:00

Häh? Tuo oli loppu? No voi kristus. Minäkin alan jo uskoa, että japanilaiset eivät osaa tehdä mitään järkevää loppua. Ihan kiva sarja ja kivat muzakit, mutta loppuu seinään.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » To Elo 18, 2005 21:28

Mitenköhän olin aiemmin onnistunut ohittamaan tämän keskustelun? No Lovelessia en ole vielä nähnyt ihan loppuun asti mutta tähän asti olen pitänyt kyseisestä sarjasta, ^^ vihdoinkin myös kissapoikia.... avuttomia kissapoikia... *köh*
Minua ei oikeastaan haittaa että sarja loppuu kuin seinään (en tosin tiedä loppua, mutta aavistelinkin ettei tälle sarjalle taida löytyä kunnon loppua) enemmän haittaava tekijä on lyhyys.... sarjasta voisi saada huomattavasti pidemmän. Kidutusta nämä liian lyhyet sarjat...

Gala kirjoitti: Mangaahan aletaan julkaista Tokyopopilta muistaakseni 2/06. Animen lisensoinnista ei vielä kai ole ollut puhetta?

Jess, odotan mangan julkaisua innolla, kunhan saisivat myös animen myyntiin... Niin siis sarjan lisensioinnista en tiedä mitään mutta muistan nähneeni jollain sivuilla myynnissä ekan kiekon, taisi siinä lukea seuraavan kahdenkin dvd:n julkaisupäivämäärät... tai sitten näin toiveunia ^^

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Pe Elo 19, 2005 20:46

Olen nähnyt vasta kaksi jaksoa, ei innostanut niin paljon kuin odotin mutta eiköhän tuota silti tule katsottua pitemmälle. Animen loppuminen lyhyeen ei näin etukäteen haittaa kovasti, kun manga kuitenkin jatkuu vielä Japanissa (näin olen käsittänyt?) ja on pian saatavilla englanniksikin. Jos mangakin jäisi vaille kunnollista loppua niin sitten harmittaisi jo enemmän.
Pluie kirjoitti:Niin siis sarjan lisensioinnista en tiedä mitään mutta muistan nähneeni jollain sivuilla myynnissä ekan kiekon, taisi siinä lukea seuraavan kahdenkin dvd:n julkaisupäivämäärät... tai sitten näin toiveunia ^^
Japanissa on ilmestynyt toistaiseksi yksi DVD, mutta muista maista tuskin löytyy mitään virallista julkaisua näin aikaisin.

Reapers

Viesti Kirjoittaja Reapers » Su Elo 21, 2005 12:00

Sarja tuli kylläv katottua. Ensimmäinen jakso oli sekava, ja en ymmärtänyt sitä heti aluksi. Olisiko ollut toisen jakson lopussa tai kolmannessa jaksossa kun vasta kunnolla tajusin siitä jotain vähän enemmän.

Sarja loppui kyllä kuin seinään. Siihen pitäisi mielestäni tulla jatko-osa.
Manga tulee kyllä ostettua, kunhan sitä alkaa ilmestymään. Anime oli jo hyvä, joten kaippa mangakin on.

Ämpäri

Viesti Kirjoittaja Ämpäri » Ma Tammi 02, 2006 01:28

Katsoin animen yhdeltä istumalta loppuun muutama päivä sitten. Tykästyin siihen kovasti. Se aiheutti kirhertelyä ja hihittely mutta on kuitenkin samalla jotenkin kamalan kaunis. Ja hahmot. Oih, ne ovat ihania. Paitsi Yuiko, kuten Gala jo sanoikin. x)
Ja olen samaa mieltä siitä ekasta jaksosta. Se oli kamalan sekava. Mistään en tajunnut mitään. Mutta kyllä se sitten selkeni pikkuhiljaa.
Anime kieltämättä loppui liian lyhyeen. Olisin mielelläni katsonut muutaman jakson lisää.

Mutta yhtä asiaa siinä en suostu hyväksymään. Sitä että Ritsuka on kuudennella. Ei ei ei. Ei se voi. Jotenkin se ei vaan voi. Osasyynä tietenkin se, että Soubi on... 20? Muistaakseni.
Ei oo kaikki herneet haarukassa

July-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja July-chan » Ma Tammi 02, 2006 12:44

Aikomuksena olisi katsoa enemmän kuin ekat viisi jaksoa >___> ... Minua ei kauheasti ole haitannut sarjassa esiintyvät ikäerot ...

Ekasta jaksosta minun pitää kyllä yhtyä muihin ja sanoa, että kyllä se oli aika sekava, mutta kyllä sen sitten tajusi kun katsoi vähän pitemmälle ^_^
Kadonneiden [ja suhteellisen epähygieenisten] oravien metsästyskausi on alkanut ! Ò___Ó

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » La Tammi 21, 2006 01:08

Loveless on just suloinen anime :D
paljon vaaleita pastellisävyjä, perhosia ja muuta kivaa 8)
Hahmotkaan eivät ampuneet yli sen kummemmin......noh, tuosta nyt tiedä plussa vai miinus :roll:
Mutta täytyy myöntää että mangaa odotan innolla, mangaka piirtää hyvin ^^ (siis sehän alkaa Tokyopopilta ilmestyään ihan kohtsillään)
tottahan se on että hiukka sekava anime, jos ei ekaa jaksoa ole katsonut ensin..(niin kuin minä en tehnyt :D ) Mutta minä taidan pitää hieman sekavista ja epäloogisistakin jutuista....... 8)
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

jenske

Viesti Kirjoittaja jenske » La Tammi 21, 2006 13:29

Olen katsonut animen kokonaan, ja pidin siitä. Loppu kuin seinään, ja varsinaista juonesta en ihan päässyt kärryille. Ikäero ei minua ainakaan häirinnyt, pikemminkin ihastutti (kun näin on kysymys fiktiosta. Ritsuka vaikutti mielestäni vanhemmalta, luulin aluksi 16 vuotiaaksi tjtn.)

Mangaa olisi tarkoitus ostaa, kuulema parempaa. Yritin metsästää sitä viimeviikonloppuna Hesasta, mutta ei löytynyt, kun eka osa on tulossa vasta tammikuun lopulla tjtn.
Viimeksi muokannut jenske, Su Helmi 05, 2006 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
23.58

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » La Tammi 21, 2006 14:13

Animea olen nähnyt muutaman jakson joten juonesta en pahemmin osaa kommentoida, mutta ihan pakko mainita se upea animaatiotyyli. Varsinkin taistelukohtauksissa oli väkisinkin että :shock:

Willa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Willa » La Tammi 21, 2006 22:51

Animea olen hieman nähnyt. Sarja on pakkoa katsoa loppun joskus, sillä mitään sarjaa jossa on kissapoikia ei vain pysty jättämään kesken.. Ja bishuja kannatetaan aina.

Daniela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daniela » La Helmi 04, 2006 19:36

Minusta Loveless on yksi parhainpia animeja mitä olen nähnyt. Henkilöt on tosi ihania ja sillein. Perhoset on aivan ihania. Ei tässä muuta oikein voi sanoa.

Tykkäsin, vaikka loppuikin lyhyeen
Yuki Eiri <3

Brisca

Viesti Kirjoittaja Brisca » Ti Helmi 07, 2006 20:30

Jotenkin kummasti tuo sarja koukutti -katsoin kaikki jaksot tänään putkeen (helppoa, kun on koeviikko).
Itse en ole tämän tyyppistä animea koskaan ennen katsonut, joten hullaannuin heti. Ne kissankorvat oli mainio idea, mutta en kyllä päässyt ihan perille niiden toimintaperiaatteista. :wink:
Animaatio oli mielestäni oikein laadukasta (viimeisimpänä vertailukohteena oli tosin Gravi OVA, joten..) ja taistelukohtausten erikoisefektit olivat hienosti toteutettuja.
Kuolasin ihan kympillä Ritsukaa ja Soubia -ne sopii ihanasti yhteen.
Tuo paljonpuhuttu seinääntyssääminen häiritsi minuakin suuresti, sillä noissa jaksoissahan päästiin vasta alkuun -eihän ne vielä edes selvitäneet, miksi Seimei murhattiin!!
Mutta joo..minusta tuli ihan höppänä romantikko tämän sarjan jäljiltä. Pakko ryhtya ostamaan mangaa, jotta saan tietää lisää (*utelias*).
"Go home, crybaby, before you piss me off even more"
-Yuki Eiri

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”