Bleach

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jiksi

Re: Bleach

Viesti Kirjoittaja Jiksi » Ti Elo 18, 2009 19:22

Bleach-mangan ensimmäiset pokkarit on arvioitu nyt myös Kvaakissa.

shiroi_

Viesti Kirjoittaja shiroi_ » Ti Syys 01, 2009 11:45

Bleach tosiaan. : D Sarja oli monta vuotta miun ehdoton suosikki ja nyt se rupeaa laskemaan sieltä. Ei, en ole alkanut vihaamaan Bleachia tai sen tekijää, mutta uusimmat mangachapterit ovat olleen sen verta pettymys että sarjan sijoitus on laskenut. Harmi sinänsä, sillä Bleachissa on loistavat hahmot ja idea on kiinnostava.

Bleachin tarina ei sinänsä ole mikään ihmeellinen tai loista omaperäisyydellään, mutta asetelma on toimiva ja perusshounenelementtejä on kierretetty hauskasti. Hahmot ovat sarjan tukipilari jotka pitävät asetelmaa pystyssä, ja Bleachissa on tosiaan todella hyvät hahmot.. ja niitä on paljon. On mukavaa että hahmoja on monenlaisia, se tuo sarjaan värikkyyttä ja särmää. Itse katson Bleachia pääasiassa hahmojen takia. Omia suosikkihahmoja ovat Ulquiorra, Gin, Ukitake, Grimmjow, Nnoitra, Kaien sekä Byakuya. : D
Under the vast night sky~

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Ti Syys 01, 2009 20:34

Hmm... Ihan kiinnostavalta vaikuttaa, ja omistankin kakkososan jossa tuli myös juliste.<3
Hmm.. hintakaan ei ole mikään maailman pahin joten voisin alkaakin lukemaan oikein olantakaa. ;D Mitäs vielä siitä... Tite Kubon piirrosjälki on ihan hienoa. ;3..Ihan hyvä manga varmaan on.
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Syys 02, 2009 22:52

Nyt tässä viimepäivinä olen seurannut sarjaa melkoisen paljon. Ja kaikki tämä Bleach 2:sen suomennoksen ansiosta. Koskaan en ole haukkunut sarjaa suoraansanottuna paskaksi, se ei vaan ole napannut aiemmin. Kuten joku on jo varmasti maininnut, ettei Bleach ole mitenkään omaperäisimmästä päästä, mutta hahmot ovat kiinnostavia. Välillä kuitenkin tuntuu, että hahmoja olisi liikaa..

Osa hahmoista ovat rehellisesti omasta näkemyksestäni mahtavia, mutta suurempi osa on niitä ällötyksiä. Jokainen hahmo on persoonallinen, mutta tokihan niitä "samankaltaisiakin" saattaa löytyä. En osaa oikein sanoa, muutoma päivä tullut vasta kunnolla seurattua..

Mutta sarja itsessään on kiehtova, ainakin toistaiseksi, sitä ei ole kieltäminen.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Syys 05, 2009 10:42

Lainasin kaveriltani pari ensimmäistä suomipokkaria ja luin ne. Ei napannut. Shonen ei ole minulle mieluisin lajityyppi muutenkaan eikä tuo Bleach mielestäni tarjonnut juuri mitään uutta, mitä ei aikaisemmin olisi jo nähty. Valitettavasti, kuvittelin sarjan nimittäin olevan jotenkin hauskempi ja muutenkin parempi mutta se oli sitä turpiinvetoa ja muka-liikuttavia juttuja yhteen sorvattuna tutulla peruskaavalla. Piirtojäljestä kyllä tykkäsin, ihan mukavan näköistä oli, mutta juoni ei oikein innostanut. Hahmot vaikuttivat kaikki hauskoilta ja sellaisilta, mutta en viitsi lukea sarjaa noita mainittua kahta osaa pidemmälle, koska se ei minua kiinnostanut juuri millään lailla. Näin.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » Ma Syys 07, 2009 10:46

Kaksikymmentä jaksoa Bleachia takana ja viimeisimmästäkin on jo varmaan kuukausi aikaa. Pitäisi kyllä lähiaikoina katsoa ainakin tuo ensimmäinen juonikaari loppuun, se jäi jollakin tavalla kiinnostamaan. Sarja ei muuten ole suurempaa kiinnostusta herättänyt, tuskin tulee jatkettua kovin montaa jaksoa eteenpäin. Tai ei sitä koskaan tiedä. Muutamat hahmot ovat kyllä pitäneet mielenkiintoa yllä, erityisesti Rukia. Lisäksi Chad ja Orihime ovat kivoja. Päähenkilö taas ei niin paljon ole napannut.

Bleachiin tutustuminen kyllä on hyvä, onhan se aika iso nimi shonen -sarjojen joukossa.

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ti Syys 08, 2009 22:22

Noniin vihdoin ja viimein päätin katsastaa Bleachia animenakin, kun kaksi manganumeroa tuli luettua ja... en tiedä miksi ei kertakaikkiaan iskenyt. Siis piirrosjälki oli hyvää enkä ole haukkumassa millään tavalla, mutta ulkoasu oli jotenkin.... en osaa ilmaista oikein sitä. :|
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Pyon

Viesti Kirjoittaja Pyon » Ti Joulu 21, 2010 23:14

Mä oon nyt vähän whuuut mitä Bleachin animessa tapahtuu.... :''''D

Joku voisi selittää? Oli se elokuvantekemisjakso ja sitten tapahtuu kaikkea randomia jajajaja... o//////////o

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ke Joulu 22, 2010 16:24

Seuraavassa spoileria kaikkein uusimmista Bleach-mangan luvuista.
Spoiler:
Ei hellanpuudeli tätä "17 kuukautta myöhemmin"-arcia! Mielestäni sarja olisi saanut jäädä Ichigon shinigamivoimien menettämiseen ja ehkä pieneen tulevaisuuden vilauttamiseen, mutta ei, hommaa vain venytetään pidemmälle! Ichigon shinigamivoimien venytyksestäkin tuli pelkkä vitsi, kun povataan, että herra saa ne takaisin. No jo on. Toisaalta olen kuullut valitelmia siitä, että "Fake Karakura Town"-arc meni venytystaistoineen penkin alle ja siksi sarjaa ei oikein voi lopettaa siihen, mutta tuo shinigamivoimien menetys olisi ollut just passeli paikka lopettaa sarja!

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sarjan olisi voinut lopettaa lukuun 423 tai 424. Saa aika reilu parannus tai kiinnostava juonenkäänne tulla että hyväksyn tällaisen venyttelyn.

...se tosin on jees, että näkee esimerkiksi Yuzusta ja Ururusta itsevarmempaa puolta, kun tyttöset ovat vähän kasvaneet.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

misner

Viesti Kirjoittaja misner » Ke Joulu 22, 2010 18:56

NuttyNuti kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sarjan olisi voinut lopettaa lukuun 423 tai 424. Saa aika reilu parannus tai kiinnostava juonenkäänne tulla että hyväksyn tällaisen venyttelyn.
http://tinyurl.com/2an9csj

Kubon mukaan sarja on vasta puolivälissä ja tulee todennäköisesti jatkumaan vielä n. 10 vuotta. Vastikään pidetyssä Jump Festassa hän mainitsi tämän asian ja kiltit 2chanilaiset välittivät viestin eteenpäin meille.

Rahastamisen makua, sanon minä.

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » La Joulu 25, 2010 14:33

Itse olen katsellut vain muutamia jaksoja(n. 12) eikä oikein sykähdyttänyt juoni. Hahmot olivat kyllä tosi mielenkiintoisa, esimerkiksi Toushiro, mutta joku itse animessa häiritsi. Jaksoja oli pelottavan paljon, enkä viitsinyt sitten katsoa sarjaa loppuun, jos se on sitä samaa vanhaa tylsää taistelua.
Voisi toki joskus antaa Bleachille uusi mahdollisuus, kun se on niin kehuttu. Genre kuitenkin iskee ja kovaa.
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » La Joulu 25, 2010 21:50

Ehdottomasti yksi lempisarjoistani ja lempihahmoni ovat ehdottomasti hitsugaya ja yoruichi ;)Pidän sinänsä ideasta, mutta ehkä siinä olisi hieman kehittelemisen varaa, mutta toisaalta ei. Pidän sarjasta juuri näin ja se on hyvä, riitttäväsi toimintaa ja söpöjä poikia<3 Anime kyllä oli hieman liian pitkälle venytetty, pidän mangasta enemmän ja en pidähahmojen ulkonäöstä animessa- Tiedän että se ei ole tärkeä seikka monien mielestä, mutta tämä on minun mielipiteeni.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » Su Joulu 26, 2010 15:21

Mitä nyt Bleachin mangaakin olen vähän vilkaissut, niin paljon paremmalta näyttä piirrustustyyliltään verratuna itse animeen.
Taidan kumminkin aloittaa Bleachin seuraamisen mangasta, kun Japani ei ole vielä niin hyvää. Ja ne pojuliinit tosiaan on aika khomeita. :3

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ma Joulu 27, 2010 19:19

Brother love kirjoitti:Mitä nyt Bleachin mangaakin olen vähän vilkaissut, niin paljon paremmalta näyttä piirrustustyyliltään verratuna itse animeen.
Taidan kumminkin aloittaa Bleachin seuraamisen mangasta, kun Japani ei ole vielä niin hyvää. Ja ne pojuliinit tosiaan on aika khomeita. :3
Samaa mieltä :D
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » Ke Joulu 29, 2010 12:06

:wink: Kheh, kyllä minä ainakin tykkään. :3
No, hankin tässä jostain ikivanhasta kirjakaupasta Bleachin ensimmäisen osan suomeksi ja kyllä. Hyvältähän se vaikutti, vaikka eipä ole kamalan realistista, että joku pieni tyttönen istuu lyhtypylvään päällä selkä suorana.
Kyllä mie nyt ajattelin katsoa/lukea Bleachin loppuun. *nyökyttää päätään*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”