Bleach

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Daiguren

Re: Bleach

Viesti Kirjoittaja Daiguren » Pe Loka 31, 2008 01:05

Bleach on Tämän hetken lempisarjoistani. Mangat olen saanut melkein kaikki ilmestyneet hommattua (2 puuttuu) ja Yks Ei ns. Aito dvd box mut rahat ei sellaisiin riitä niin piti hankkia tollainen toinen vähemmän aito. Anime on tullut katottua kyllä aina uusimpaan jaksoon asti ja Manga samaten. + Joitain Figuureja ja muuta krääsää on tullut hankittua.

Ja parhaimpia hahmoja ovat Hitsugaya, Szayel apollo Granz, Mayuri Kurosuchi, Rukia, SoiFon ja vielä Ichimaru.

romance

Viesti Kirjoittaja romance » La Marras 01, 2008 19:36

Yksi lempisarjoistani, varsinkin nytten kun alkoi Hueco Mundo arc/saaga. Aloin ostamaan sarjaa mangana vasta 20 osasta eteenpäin, sillä ei pahemmin se Rukian pelastaminen kiinnostanut/kiinnosta. (katsoin sen kylläkin animena.) Mutta nyt siirryin kokonaan mangaan, menee nimittäin nopeammin eteenpäin eikä jää polkemaan paikoilleen niinku se tuppaa välillä animessa jäädä. Pokkareita tosin tulee hitaasti. Mutta joo, sarjassa on ihan toimiva juoni ja aivan mahtavia hahmoja (ainakin pahikset).

Ainut asia mikä häiritsee todella pahasti sarjassa on se jo moneen kertaan kuultu Ichigon taistelu systeemi... Aluks Ichigo hakataan iha kuoleman kieliin > se parannetaa > iskee masis koska on niin heikko > saa lisää voimaa > hakkaa hänet voittaneen tyypin jne. Niin rasittavaa ja ennalta arvattavaa että tulis mieli välillä repiä tukka päästä, mutta minkäs teet.

Lyhennetty lista lempihahmoista: Orihime, Ulquiorra, Aizen ja Komamura.

jepnit--

Kide-Chan

Viesti Kirjoittaja Kide-Chan » Su Marras 02, 2008 02:06

Tällä hetkellä yksi niistä harvoista sarjoista mitä animena jaksan kattoo.
Hahmot on ihan loistavia niistä suosikkina mainitakoon Kon ja Renji, molemmat on niin humoristisia.

Pitäs saaha itteesä niskasta kii ja katella animee vähän etiä päin taas...on varmaan 5 jaksoo jonossa...mut ku jaksoja on useempi on kivempi pitää maratooneja ^^
Mä tahtosin tietää enempi Ichigon ja Ishidan isistä, mikä ihme se niiden juttu oikeen on?...Ichigon isällä oli kapteenin viitta päällä siellä jossain vaiheessa.
Whenever, Whatever, Wherever...so what^^

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Su Marras 16, 2008 02:15

En kommentoi enempää Szayell Apollo -matsista, joka taistelee maailmankaikkeuden tylsimmän ja sekavimman taistelun tittelistä, tai Nellin uskomattomasta kehityksestä hahmona, mutta mitä pirua tämä on?

Kuva

Cromartieta minun Bleachissäni? Todennäköisempää kuin luuletkaan.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Fujimaru

Viesti Kirjoittaja Fujimaru » Ti Helmi 10, 2009 13:15

Jeah Bleach on loistava. Ite oon kattonu kaikki jaksot mitä tähän mennessä on ilmestyny ja onhan nuo mangatkin 25:een asti tullu hankittua...

Hahmoista parhaat on kyl Ichigo, Hichigo, Kenpachi, Hitsugaya, Kaien ja Urahara.

Repeen aina ku Urahara selostaa uusia suunnitelmiaan tai jotain vastaavaa... :lol:

KuroAshiya92

Viesti Kirjoittaja KuroAshiya92 » Ke Touko 13, 2009 14:56

Ihan kiva sarja en kyl katso hirveästi...Hitsugaya on aivan ihana :oops: , se on vaan niin cool jotenkin

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Ke Touko 27, 2009 14:28

Kide-Chan kirjoitti:Mä tahtosin tietää enempi Ichigon ja Ishidan isistä, mikä ihme se niiden juttu oikeen on?...Ichigon isällä oli kapteenin viitta päällä siellä jossain vaiheessa.
Spoiler:
Ishigon isä on todellisuudessa shingami. Hän oli aikanaan gotei 13 kapteeni. Epäselvää on miten hänen menneisyytensä liittyy Kisuke Uraharaan. Toivottavasti siitäkin saadaan vielä selko tulevaisuudessa. Tämä on eräs niitä arvoituksia jotka odottavat vielä ratkaisuaan.
Vanhus

Moderaattorin mutinat: Muistetaan laittaa spoilerisuojat ettei spoilerit ruostu.
Ei ole Tyhmiä kysymyksiä, on vain idiootteja vastaajia.

Priority1

Viesti Kirjoittaja Priority1 » La Touko 30, 2009 01:05

Hyvä sarja kaikille jotka pitävät jonkinlaisesta toiminnasta ja miekkojen heiluttelemisesta. Yksi Bleachin parhaita ominaisuuksia on sen musiikki. Sarja on hyvin paljon samanlainen kuin Naruto, One Piece tai Dragonball yms. Eli kaikki Shonenin ystävä katsomaan vain.

daihj
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daihj » La Kesä 13, 2009 20:39

Itse olen katsonut tähän mennessä kaikki ilmestyneet anime jaksot. Olen suoraan sanottuna ihastunut sarjaan ja pidän todella paljon. Bleach syrjäytti ainakin minulla Naruton ja muut animet joita seuraan. En ole oikein jaksanut lukea Bleachia mangana, mutta aijon senkin lukemisen aloittaa kun tästä jaksan ja ehdin.

No vapaa-aikaahan noiden jaksojen katsominen tarvitsi ihan mielettömästi ja jäin sen verran koukkuun, että oli välillä katsoa koulussakin youtubesta jaksoja. Minulla on paha tapa jäädä koukkuun animeen.
i wanna tell something, but i'm not the monster.

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Ma Kesä 15, 2009 10:45

En ollut Bleachiin tarkemmin tutustunut ennen kuin löysin lähikirjastosta pokkarit 1-3 på svenska. Ajattelin, että "Miksikäs ei?", lainasin ne ja luen mieluusti lisää, kunhan saavat lisää tilattua. Sarja lähtee käyntiin mielestäni kohtalaisen hitaasti (ainakin esim. Narutoon verrattuna), mutta juoni ja hahmot vaikuttavat mielenkiintoisilta ja koko sarja tuntuu muutenkin lupaavalta. Ja muutenkin, jos sarja on kerran jatkunut jo yli 20 pokkarin verran, saanut oman animen ja tosi paljon faneja, miten se voisi olla huono? Bleachin animeen en ole vielä tutustunut enkä välttämättä tutustukaan, sillä luen mieluummin mangaa kuin katson animea. :D

Lempihahmoja minulla ei vielä ole, sillä kolmen pokkarin lukemisen jälkeen ei vielä oikein ehdi tulla suosikkeja. Rukia kuitenkin vaikuttaa jotenkin mukavalta, samoin se karhupehmolelu [jonka nimeä en nyt tähän hätään muista (anteeksi!).]
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

YakkiSama

Viesti Kirjoittaja YakkiSama » Ma Kesä 15, 2009 11:36

Minullakin Bleach on tällä hetkellä yksi lempisarjoista. Olen aina tykännyt vähän sellaisesta shounenmaisesta menosta, ja erityisesti kun on kyseessä miekkoja, joilla on oma erikoiskykynsä. Hahmoja on monipuolisesti ja kaikki ovat erilaisia. Odotan todella paljon Bleachin suomennettuja osia.
Välillä tietysti tuntuu, että juono toistaa hiukan itseään mutta minua tämä ei ole pahemmin haitannut. Fillerit ovat vähän ärsyttäviä, lukuunottamatta yhtä, jossa esiintyi aivan ihana hahmo. Mua harmittaa ihan vietävästi, että sen hahmon pitää esiintyä vaan animessa :C
Lempihahmojani ovat ehdottomasti Urahara Kisuke, Ichimaru Gin, Amagai Shuusuke (vain animessa), Kurotsuchi Mayuri, Shiba Kaien ja Yoruichi.

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Ma Kesä 15, 2009 13:15

Wea kirjoitti:Hyvä sarja ja toimiva juoni mutta nykyään sarjalle on tupannut käymän lehmänhäntä ilmiö.Eli fillerit tulivat ja latistivat sarjaa todella paljon.Ehkä tässä on sekin ongelma että sarjassa ei oikein ole ptikään aikaan mitään kovin kummoista tapahtunut.Sarjan jätin kesken kun yli 100 jakson verran mentiin,sillä bleach ei ennään jaksanut kiinostaa minua edellä mainituista syistä.
Olen vain suomenkielen varassa joten odotan kuolaten bleach mangaa. Tosin tiedän suurin piirten animesta missä milloinkin mennään. Olet oikeassa ensimmäisen juonikaaren (rukian pelastamisen) jälkeen alkavat fillerit. Ja niiden laatu putoaan kuin lehmän häntä. Ei kai tuossa tullut spoileria, kaikki tietää että paha saa palkkansa ja hyvikset voittavat. Mutta onko ensimmäisessä juonikaaressa pahiksia paits, hups meinasi tulla todellinen spoileri.

Vanhus.
Ei ole Tyhmiä kysymyksiä, on vain idiootteja vastaajia.

Seri

Viesti Kirjoittaja Seri » Ke Heinä 29, 2009 18:23

Olin ihan pilvissä lukiessani Bleachin uusimpia chaptereita, kun Vizardit lopultakin näyttäytyvät! Kyllä olenkin odotellut.

Animen puolelta taas Zanpakutō Unknown Tales arc tuli iloisena yllätyksenä itselleni. Oletin alkuun, että kyseessä on vain muutama jakso fillereitä, mutta ilmeisesti tämä on huikeat 52 jaksoa pitkä! Ei näin alkuun vaikuta miltään roskalta ennemminkin päinvastoin. Pitää vain toivoa, että jatkokin tulee olemaan yhtä laadukasta, koska tämä tulee kuitenkin pyörimään noin vuoden.
Spoiler: Zanpakutō Unknown Tales arc
Idea iski itseeni välittömästi ja olen ihan myyty Zanpakutōiden 'human-like' muodoille. Ensimmäisen jakson aikana kiinnostus suuntautuikin huomattavasi tiettyihin hahmoihin, mutta saa nähdä kenen Zanpakutō nousee ehdottomaksi ykköseksi kausien edetessä, eikä unohdeta Muramasaa!
Satuin muuten lukemaan jostakin, että Ichigo ei hirveästi näyttädy, mutta Zangetsu senkin edestä. Jotenkin tämä vähän kummastutti minua eikä niinkään positiivisessa mielessä, mutta saa nähdä?!

Loppuun pikaisen etsinnän tuloksena pari kuvaa muutamista hahmoista.

Kuva

Kuva

xCherry

Viesti Kirjoittaja xCherry » Ti Elo 11, 2009 13:17

Bleach on yks muutaman muun sarjan lisäksi joka on lähellä sydäntä, toisin kaikki fillerit veivät halut katsoa anime vähäksi aikaa. Mangaa en ole vielä lukenut, mutta aloin juuri lukemaan ensimmäistä volumea. Uusimman anime fillerin myötä, olen toisin taas haltioissani jatkanut Bleachiä animen merkeissä.

Mitä lemppari hahmoihin tulee, niitä on vain muutama, mitä en ala kumminkaan luettelemaan ;P

Mutta juu, ihan ok sarja. Suosittelen <3

Yuppie-Chan

Viesti Kirjoittaja Yuppie-Chan » Su Elo 16, 2009 08:21

Yayyy, tulihan Bliitsikin suomeksi ^----^ a'conista ostin 2 ekaa volaa~ Animea katson viikoittain (::: Lempihahmoni ovat Rukia ja Toushiro (tutummin Kapteeni Hitsugaya) Sitten niistä Arrancareista paras oli Ulquiorra 8--)) Uusimmat animejaksot vaikuttavat mielenkiintoisilta [:
YAHHOOOOOOOOOOOOOO!!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”