Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Prodigy
Viesti:

Re: Naruto

Viesti Kirjoittaja Prodigy » Ke Kesä 13, 2012 22:45

Itse olin alunperin hyvinkin Naruto-vastainen, varmaankin peruja siitä että Dragonball oli ensimmäinen anime jota tuli silloin joskus pienenä katsottua ja mieleeni oli jäänyt kuva Narutosta "vihollissarjana". Vuosi sitten kaverini huiman painostuksen myötä päätin kuitenkin lukea ensimmäiset Naruto-mangat, ja hetken selailtuani ajattelin että hei, ei tämä olekaan hassumpi sarja. Seuraan edelleen sarjan uusia kappaleita julkaisun yhteydessä ja olen katsonut muutamia jaksoja animeakin.

Sarjana Narutoa kohtaan on yleisesti paljon ennakkoluuloja ja julki on annettu usein vääränlaista kuvaa. Itse suosittelen kaikkia sarjaan perehtymättömiä antamaan ennakkoluuloista huolimatta Narutolle mahdollisuuden ja lukemaan edes ne parit ensimmäiset pokkarit.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Ringo_No_Hana

Viesti Kirjoittaja Ringo_No_Hana » Ti Kesä 19, 2012 15:37

Naruto on sinällään ihan hyvä sarja sinällään. Oikeastaan en osaa sanoa, onko se hyvä vai huono. Naruton tarina on mielenkiintoinen ja siinä on hellyyttäviä hahmoja sekä oikein hienosti suunniteltuja pahiksia.

Ainut asia, mikä minua häiritsee, on se flashbackit. Onhan se toki mielenkiintoista nähdä, mitä hahmolle on tapahtunut, mutta jotenkin aina Narutoa katsoessa alkaa tuntua siltä, että miltei jokaisella sarjan hahmolla on surkea lapsuus jne. Animen musiikki on mieleenpainuvaa ja joskus jääkin päähän soimaan - oli se sitten veikeän iloinen musiiki tai kauniin surullinen kipale.

Mutta lyhyesti sanoen; hyvä sarja. Suosittelen kaikille.

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ti Heinä 10, 2012 09:39

Noh, eipä Narutosta oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Mangaa olen lukenut mutta animen katsominen on jäänyt vähän vähemmälle, vaikka sitäkin pitäisi alkaa tölläämään sitten joskus :)

Mutta siis joo, eipä minulla mitään kauhean huonoa sanottavaa Narutosta ole, tutustuin siihen noin. puoli vuotta sitten vaikka mangaa on tullut harrastettua jo kaksi vuotta XD (Te he hee) Kunnon Naruto-fanitus jäi vain hetkelliseksi mutta kyllä kyseisestä sarjasta pidän (ja luultavasti fanitus nousee jälleen pintaan jos aion lukea kasan pokkareita vielä uudelleen). Pidän myös Kishimoton piirrostyylistä. Sopii omasta mielestäni erittäin hyvin Naruton kaltaiselle mangalle. Hahmoista on tullut rakkaita aika nopeasti. Suosikkihahmoihin lukeutuu Gaara, Itachi Uchiha, Kakashi, Rock Lee ja Zabuza Momochi (jos joku muistaa sen alkupuolella nähdyn ihanan henkilön ;D)

Tuntuu vähän turhalta (ja ärsyttävältä) että Narutoa täytyy dissata niiiiin kauheasti. Juuh, voin ihan itsekkin sanoa että kliseitä on jo ihan tarpeeksi omasta mielestäni, mutta onhan Bleachkin (jollain tavalla) samaa luokkaa..? Naruto on ihan hyvä sarja eikä minustakaan sitä tarvitse aliarvioida, solvata jne. :D

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ke Heinä 25, 2012 21:30

Itselläni Naruto sijoittu suosikkimangaksi nro. 2.

Mutta siis joo, Naruton anime tuntuu joskus olevan vähän epähuolellapiirrettu, varsinkin Shippuuden. Joskin onhan se sinänsä ymmärrettävää että vahinkoja sattuu, mutta näin tarkkasilmäisenä virheet pistävät ikävästi silmään. Toinen mikä animessa ärsyttää kauheasti (en voi sanoa etteivätkö muut animet syyllistyisi samaan) on se että taistelukohtauksia pidennetään ja pidennetään ja pidennetään viiteen tai kuuteenkin jaksoon pahimmillaan. Se alkaa pikkuhiljaa puuduttaa kun samaa taistelua käydään aivan hiton kauan. Vaikka onhan sekin tehokeino sinänsä.

Ja ainoa asia mikä on pahaa sanottavaa mangasta on ninjatekniikoiden suomennokset. Ei jumalauta, ne on huonoja. Olisi suomentajat voineet jättää tekniikoiden nimet suomentamattakin... (Ei kun onpas toinenkin mikä ärsyttää kaikissa ei-alkuperäiskielellä olevissa mangoissa. Japaninkieliset nimet kuuluu sanoa ensin sukunimi sitten etunimi. Tuntuu täydellisen typerältä kun ne on silleen länsimaalasittain melkein kaikissa mangoissa, eikä vain yksin Narutossa)

Muuten Naruto on erittäin hyvä sarja. Hahmot tuntuu jotenkin rakentuneen itsestään kaikki persoonallisiksi vaikka kuten joku tuossa aiemmin sanoikin, kaikilla tuntuu olleen surullinen ja ikävä lapsuus. Eli jonkun vanhemmat on kuollu tai sitte itte on tehny jonku hirvittävän synnin tai jotain vastaavaa... Jossain vaiheessa mietin et kuinkakohan moni näistä hahmoista on eläny onnellisen ja hyvän elämän. Vastaus: harvempi kuin surullisen lapsuuden kokeneita. (Tai ei ehkä kuitenkaan mutta niitä on silti liikaa)

(VAROITUS!! Hyvin pientä spoilaamista lempihahmot kohdassa)

Ja loppuun vielä, Mun henkilökohtainen Naruto hahmot top 7:
1) Deidara!! (Miks sen piti kuolla!! Kaikki parhaat kuolee ekaks!!)
2) Uchiha Itachi (Hävisi Deidaralle vasta toisella luku kerralla ja animen katsomisen jälkeen. Ja sekin tietty kuoli...)
3) Ero-sennin eli Jiraiya (Oi, pervot hahmot on yleensäkkin hauskoja)
4) Hyuuga Neji (En tiiä mikä siinä viehättää, mutta on se vaan cool)
5) Hatake Kakashi (On se hieno hahmo!)
6) Sai (Aluks se on iha sika ärsyttävä mut sitte siit tulee iha kiva ku se ystävystyy...)
7) Uzumaki Naruto (No tietty, koomisuuden ilmentymä)

huppa

Viesti Kirjoittaja huppa » Pe Touko 03, 2013 04:47

Kyllä itse tykkään naruto ja naruto shippuuden animeista, mutta on se välillä ärsyttävää, kun taistelukohtaukset venytetään moneen jaksoon ja tulee melkein koko ajan sellaisia jaksoja missä muistellaat menneitä. Todella ärsyttävää! Innolla ootan uusia jaksoja missä naruto taistelisi, mutta sieltä tuleekin jakso missä naruto on 10v. :evil:

Viesti Kirjoittaja Post » Pe Helmi 07, 2014 21:41

Hyvä sarja!

chibotaku

Viesti Kirjoittaja chibotaku » Pe Touko 30, 2014 13:18

Mahtava sarja!!! En omista itse, mutta olen lainannut kirjastosta. Masashi Kishmoton taide=<3
Super junior=<3

Houndy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Houndy » Ti Loka 07, 2014 13:34

Naruto loppuu ensi kuussa: http://www.saiyanisland.com/2014/10/nar ... r-10-2014/

Viltsu292

Viesti Kirjoittaja Viltsu292 » Pe Marras 07, 2014 23:45

Se oli sit siinä.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Su Marras 09, 2014 00:17

Mitäs tästä nyt sanoisi...?

Ensinnäkin, koska olen lukenut sarjaa netissä viikkotahdissa jo viitisen vuotta, niin uumoilin jo helmikuussa lopun häämöttävän vielä kuluvan kalenterivuoden aikana. Ja niinhän se tulikin. Kun reilu kuukausi sitten tuli virallinen uutinen, tyhjensin Facebookiin tuntojani sarjasta. olenhan ollut sen kanssa jonkinlaisessa on/off-aoliitossa vikat 9,5 vuotta.

Toisin kuin yleensä, Naruto ei tullut mulle mitenkään kavereiden kautta. Ekat 3 vuotta otaku-urastani fanitin yksin. Kun entisen kotini lähettyvillä, piskuisessa Länsimäen kirjastossa törmäsin kesäkuun alussa 2005 tuon jo silloin etäisesti tietämäni sarjan neljänteen volkkaan, otin riskin. Siitä se lähti. Pokkarihan alkaa kun Sasuke on saanut Hakun neulasista ja Naruto saa pienen maistiaisen sisäisen kettunsa voimista ankaran ahdistuksensa ansiosta.

Metsästin silloiset volyymit Helsingin kirjastoista ja aloin katsella kotikoneelta(salaa) animua sieltä täältä. Jiraiya ja Tsunade jäivät heti ekana mieleen mielenkiintoisina hahmoina, joiden viitattiin olevan rivininjaa vahvempia jne.

Aikanaanhan sarja jäi kun Kubon naurettavaksi perseilyksi viimevuosina levinnyt massa-shounen tuli tilalle ja seuraavan kerran koskin Narutoon kunnolla joskus 2009.

Aika hienostihan toi saatiin sit lopppumaan, vaikka sen viimeisen sota-arcin olisi voinut julmalla kädellä typistää aikalailla vähempäänkin. Loppu oli nasta ja kaikki hyvin. Saatanpa tsekata sit kun streamina saadaan toi viimonen Naruto-leffa. Muhin franchisen leffoihin ja spesiaaleihin en ole koskenut, samoin kuin wanhan animen fillerien alettua siihen tai Shippuudeniinkaan. Mitä nyt popitan fiilareissa Shippuudenin 13. alkutunnaria "Niwaka ame ni mo makezua", mutta se onkin jo tyystin eri juttu...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » La Tammi 31, 2015 22:33

Itselläkin Narutoon liittyy aika paljon nostalgiaa koska se oikeastaan oli ensimmäinen main stream anime jota aloin seurata ~12 vuotta sitten, silloin se oli kyl todella makea juttu. Droppasin sarjan varmaan joskus 6 vuotta, mutta sarjan loppumisesta kuultuani päätin lukea koko sarjan kertaalleen läpi. Eipä sinänsä mikään ole muuttunut, ensimmäiset Arcit ja Sakura&Chiyo - Sasori sarjan parhaita puolia. Chapterit 400-> oli kyllä aikamoista liisteriä ja olis voinut jälkiviisaana lukematta. Koko shippuuden (eli ch. 200->) on kyllä aika mitäänsanomaton eikä siitä paljoa muista, Sasuke todella huonosti kirjoitettu hahmo, Itachilla facebookissa 300k fania, Gai + Lee sarjan valonpilkku.

5.5/10

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”