Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

EpikFeil

Re: Naruto

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » La Elo 28, 2010 16:59

Naruto kuuluu ehdottomasti suosikkihedelmieni joukkoon, on kuulunut itseasiassa jo yli kaksi vuotta. Tiedän, että se on kliseistä shonenhömppää, että sen juoni alkaa lässähtää loppuun päin mennessä (onneksi en ole vielä siellä) ja että se on äärimmäisen massasarja. Mutta jostain syystä se tarina vaan jaksaa tätä lukijaa innostaa. En tiedä mikä siinä viehättää, eihän se ole juurikaan mitenkään erityisen mielikuvituksellinen tai kiehtova, Naruto ei edes sisällä yhtään hahmoa, johon voisin kiintyä. Jotenkin siihen vaan jää koukkuun ja kun kerran on lukemisen aloittanut, ei sitä pysty lopettamaankaan.

Erityisesti pidin ensimmäisistä kymmenestä pokkarista. Zabuza-juttu ja chuuninkokeet ovat vaan kivoja. Ja tottakai olikos-se-nyt-15 on ihana, Gaaran menneisyyden käsitteleminen pistää itkemään. Tai ainakin pisti ekalla lukukerralla. Sitten juoni tekee pienen paussin kiinnostavuudessa, mutta nyt se taas menee. Vaikka tämä ns. "shippuuden" eli aikaharppauksen jälkeinen jakso ei pysty saavuttamaan sitä ihanaa tunnelmaa mikä ekoissa luvuissa oli. Se on vaan liian vakava. Tai jotain.

Vaikka jo mainitsinkin, ettei hahmoissa ole mitään erityisiä fanituksen kohteita, niin suosikkeja silti on. Erityisesti Gaara, Kakashi, Zabuza ja Kisame on kivoja.

Niin ja SasuNarut sun muut saavat painua kakkulan kaivoon. En vaan älyä Naruto-paritusten hienoutta.

Naruto

Viesti Kirjoittaja Naruto » Ke Syys 01, 2010 09:53

Jaksosta 175
Spoiler:
Pläh. Hyvät jutut tuli päätökseensä ja kaikki on taas (melkein) ennallaan. Olisivat nyt saamari antaneet porukan kuolla niin voisi sanoa edes jotain tapahtuneen. Pari jaksoa varmaan kuvataan kuinka kylää rakennetaan uudestaan ja viiden jakson kuluttua Naruto mättää taas raamenia tutussa paikassa.

Jotenkin hölmönoloinen tuo Naruton tunnustuksen saaminen. Ylimalkaisesti tehty ja jos tämä uusi "asema" ei vaikuta tulevaisuudessa mihinkään niin paskaa sekin tyynni.

Ärrinmurrin.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Syys 01, 2010 22:52

Et katsonut seuraavan jakson previewiä ?

Seuraavat ?? jaksoa ovat pelkkää filleriä, ja ellen aivan väärässä ole, niin oisivatko peräti recappia siitä kun Naruto oli nuori ? Näytti tutulta se mitä vähän siinä näytettiin ...

Mut tosiaan.. 175 oli ihan jees mutta komppaan kyllä sitä mitä Naruto sanoi .. Kyllä silti mielenkiinnolla odotan sitä kun päästään fillereistä yli ja mitä sitten tapahtuu.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

BananaFairy

Viesti Kirjoittaja BananaFairy » To Syys 09, 2010 15:07

Naruto on tosi hyvä, oon kattonu ja lukenu kaikki jaksot/luvut ja kyllä tuota fanitavaraakin löytyy 8) Lempihahmoni on koko sarjan ajan ollut kappas vaan... sasQee~<3 X''D Pitäkää minua kliseisenä massaidioottina jos haluatte, whatever :roll: Mutta hän on tosiaan ollut lempihahmoni nummer ett ihan koko sarjan ajan .____. Tykkään kyllä toki muistakin, esim. Kibasta, Sasorista, Deidarasta, Shikamarusta jne 8) Yhessä vaiheessa Naruto kyllä vähän lässähti, luulin jo että oikea Kishi on kuollut ja avustajat jatkaneet sarjaa rahan takia :___: [anteeksi Kishi-sensei....] mutta nyt mennään taas parempaan suuntaan.

Niin ja SasuNaru kunniaan!~<3 ((;
Mangamursu BananaFairy valmiina hyökkäykseen! >:D

CookieMonster

Viesti Kirjoittaja CookieMonster » Ti Syys 14, 2010 15:36

Minulla oli pitkään kammo Narutoa kohtaan, koska pienenä naapurini, joka isosiskonsa myötä oli tutustunut animeen jo viisivuotiaana, halusi aina leikkiä kyseistä sarjaa, ja traumathan siitä jäi. Eilen lainasin sitten elämäni ensimmäisen Naruto-mangan, ja ahmin sen hetkessä. Siis loistokamaa! Eihän se siis mitään kamalan syvällistä ole, mutta iskee silti. Naruto on jotenkin tosi symppis hahmo. Mikään ei oikeastaan häirinnyt, paitsi no, Sasuken jatkuva angstaus... Syöksyn heti tilaisuuden tullen ryöväämään kirjastosta puolet mangasta! No ehkä vaan pari...

//editto Nyt on sitten luettu kuudenteen kirjaan asti. Joku sanoi että hahmoissa ja juonenkehittelyssä on syvyyttä yhtä paljon kuin Ostos-Tv:ssä, mutta yllätys yllätys miss superherkkis rupesi itkemään kuudennen kirjan lopulla kun
Spoiler:
superpuskakulmakarva Rock Lee itkee kun ei pysty pelastamaan Sakuraa pahisten kynsistä Sasuken ja Naruton maatessa tolkku pois Orochimarun ansiosta.
Superpuskakulmakarva on aika siisti hahmo! ^^ Lukeutuu uusiin lemppareihini sen Aavikon öö... Jonkun Geellä alkavan hyypän kanssa. Pelkään vaan etten saa nauttia uudesta lempparistani kovinkaan pitkään.

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » Su Syys 26, 2010 16:21

Naruto<3
Kyllä se vaan lukeutuu lempi sarjoihini, vaikkakin Shippuuden on jotenkin kivempi. Miulla on liikaa lempi tyyppejä, että...
No, tärkeimmät henkilöt taitaa olla Kiba ja Tobi.
Spoiler:
Tobia rakastan erityisesti siinä, kun se siinä Sanbin lähellä alko jotai säätää...<3
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

CookieMonster

Viesti Kirjoittaja CookieMonster » Ke Syys 29, 2010 19:54

Nyt on luettu taas kaksi osaa parissa tunnissa. Seuraavat ovat kerpele sentään lainassa eikä mitään käsitystä milloin vapautuvat taas... >.< Että rakastan Kishimoton piirrosjälkeä ja juonia, taisteluissakin on aina jotain tosi yllättäviä käänteitä! *huitoo ninjalikkeitä* Eikä animekaan ole hullumpaa kamaa, mitä nyt pari lempipätkääni olen katsonut.

//Edittiä

Minua on häirinnyt parin viikon ajan se, että mitäköhän aikakautta Naruton maailmassa eletään? Vaatteet ovat aika nykyaikaiset, maito on purkissa yms, mutta muuta nykyaikaan viittaavaa en ole löytänyt, esim. polkupyöriä(ninjathan eivät toki autolla liikkuisi), mikroa... Osaisikohan jou valaista minua? :mrgreen:

//Edit again

Kiitoksia! : D Huomasin muuten tässä että kyllä Narutosta ainakin videot löytyyvät(chuunin-kokeen toinen osio) sekä sähköinen tulostaulu + jonkinasteinen mikrofoni.
Viimeksi muokannut CookieMonster, Ti Loka 05, 2010 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » To Syys 30, 2010 21:48

^ En usko Naruton sijoittuvan erityisesti mihinkään aikakauteen (käyttäväthän ninjat viestielukoitakin puhelimien sijasta samalla kun tölläilevät videoita), mutta luulisin, että lähimmäksi liippaisi joko 80- tai 90-luku. Naputteleehan Kabutokin yhdessä kohtaa alkeellista tietokonetta Orochimarun teho-osastolla, ja jotenkin vaatemuotikin näyttää ottaneen vaikutteensa lähinnä siltä aikakaudelta.

*google no jutsu*

Kishimoto itse on sanonut jotain seuraavanlaisia asioita Naruton teknologisesta kehitystasosta (ainakin Wikipedian mukaan):

- Sarja ei ole sijoittunut mihinkään varsinaiseen aikakauteen, vaan se on vain "paikassa hänen päässään". Konoha tosin perustuu jossain määrin hänen kotipaikkaansa Okayama-prefektuuriin.
- Hän lisäilee tarinaan perinteisiä aspekteja japanilaisesta kulttuurista, kuten viittauksia kiinalaiseen eläinrataan ja kabuki-teatteriin. Hän on sanonut käyvänsä usein japanilaisissa puutarhoissa ja kabuki-teatterissa saadakseen lähdemateriaalia.
- Tuliaseita ei ole, ei myöskään ajoneuvoja. (Toisessa kohtaa artikkelia tosin sanotaan, että hän saattaa laittaa myöhemmin mukaan alkeellisia automobiileja ja ehkä myös ilmassa kulkevia härveleitä).
- Tietokoneet ovat "ehkä kahdeksanbittisiä mutta eivät ainakaan kuusitoistabittisiä".
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Toph

Viesti Kirjoittaja Toph » Ke Loka 20, 2010 14:35

Naruto on lempimangani, toisin kuin anime joka on tylsä ja pitkäkestoinen. Ja Shippuuden on melko...........turha. Mutta Naruto mangana on paras. Olen aina tykännyt ninjoista. :D
"Nopeat syövät hitaat kuten sanotaan, Inoseni"-Sakura

Damatris

Viesti Kirjoittaja Damatris » Ke Loka 20, 2010 20:27

Naruto oli pitkään minun "en varmasti katso" listalla. Olin joskus kauan sitten katsonut pari ensimmäistä jaksoa todeten sen äärimmäisen huonoksi. Siinä ärsytti yksinkertaisesti kaikki. xD

Sitten vasta viime kesäkuussa annoin sarjalle uuden mahdollisuuden kesätyökaverin kannustuksesta. Lupaili sarjan alkavan ottaa tuulta alleen mitä pidemmälle siinä pääsisi. Joten hieman vastahakoisena aloin sitä katsoa.
Vasta siinä Zabuza-jaksojen aikaan aloin ajatella, että tällä sarjallahan saattaa tosiaan olla potentiaalia. Ne aiemmat jaksot olin tuijottanut läpi Kakashin voimalla. Ainut hahmo, joka kiinnosti minua tippaakaan. x)

Siitä se sitten oikeastaan lähti. Mitä pidemmälle katsoin sen mielenkiintoisemmaksi muuttui, varsinkin kun mukaan tuli useampia kiinnostavia hahmoja, vaikka Kakashi pysyi yhä suosikkina. Oikeastaan suurin osa hahmoista on mielestäni todella hyvin suunniteltuja ja mielenkiintoisia. Kaikkein eniten hahmoissa taitaa iskeä se, että he kaikki ovat tavallaan niin rehellisiä. Tai siis, kaikilla on omat luonteensa ja he myös toimivat juuri niiden mukaan. Sarjassa siis ei tapahdu pahemmin näitä OOC- kohtauksia, jotka ärsyttävät minua suuresti.

Suosikkini, kuten jo mainitsinkin, on Kakashi. Hän vain on niin upea... xD Älykäs, taitava, seksikäs (Hän on! Turha väittää vastaan.), mielenkiintoinen historia. Aah... Hän vain on niin mielenkiintoinen hahmo, jolla on monta ulottuvuutta.
Hyvänä kakkosena taas tulee Shikamaru. Hänen luonteensa on vain jotenkin niin iskevä. Hän on laiska nero, joka tahtoisi vain tuijotella pilviä, mutta tosi paikan tullen hän on luotettava. Hän nousi suosikkeihin Chuunin-kokeiden aikaan ja Shippuudenin Hidan- jaksojen aikaan hän todellakin iskostui minuun. Sniff... Ne olivat sitten mahtavia jaksoja.

Mutta mistä ihmeestä tämä Sasuke fanitus johtuu? Siinä jätkässä ei ole mitään, mikä minussa väräyttäisi tunteita pintaan. Jotain pientä saatoin tuntuea jaksoissa joissa molemmat Sasuke ja Itachi esiintyivät, mutta sekin oli enemmän Itachin puolesta... Ja Zabuza jaksojen aikana Sasuke oli ihan ok ja sinne chuunin-kokeisiin asti tuntui, että hänestä saattaa kehittyä ihan kiva hahmo, mutta ei...Tosin pikku Sasuke ennen Uchiha klaanin tuhoa on kyllä vietävän söpö, se on pakko myöntää.
Nykypäivän Sasuke sen sijaan on minusta niin tyhjää täynnä. Ok, haluat kostoa? Miten jännittävää. Patsastelet ympäriinsä ja pidät itseäsi muita parempana? Ei voisi kiinnostaa vähempää. Minun on kyllä pakko nostaa hattua Kishimoto-senseille niin täydellisen (anteeksi! ._.) ***kiaisen keksimisestä. Vaikka yleensä pidän pahiksistakin, niin tämä sekopää ei minuun uppoa, ei sitten millään. Odotan innolla sitä päivää kun hän kuolee. Tai edes suljetaan vankilaan. kuole Sasuke, kuole

Joku täällä vertasi hahmokehitystä Ostos-TV:hen, mutta minun on oltava kyllä aika eri mieltä.Hahmokehitystähän tässä sarjassa tapahtuu niin suuntaan jos toiseenkin!

Alussa Naruto on äärimmäisen hermoillekäyvä äänekäs luuseri, joka ei tiedä tahi osaa mitään. Sarjan kuluessa hän aikuistuu, oppii ja muuttuu itse asiassa (ainakin minusta) todella vahvaksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Vaikka hän säilyttää perusluonteensa ja on yhä suuna päänä koheltamassa, käyttää hän päätään ja jättää roolinvetämisen pois. Shippuudenissa (joka on mielestäni paaaljon parempi alkuperäistä Narutoa) hän on aivan mahtava!

Toinen hahmo, jonka kehityksen haluan nostaa esiin on Sakura. Alussa hän on kirjaviisas Sasuke fanityttö, josta on hyötyä yhtä paljon kuin vessapaperista padon rakentamiseen. Lyhyesti, vielä pahempi kuin perus animetyttö. Rehellisesti, hän oli vielä hyödyttömämpi kuin Bleachin Orihime (en edes inhoa Orihimeä... hän vain on oikeasti suurimman osan ajasta hyödytön. On hänelläkin omat hetkensä, mutta...), mikä sanoo paljon. Jossain sarjan aikana hän kuitenkin tajuaa oman hyödyttömyytensä ja alkaa tehdä asialle jotain! Koko Naruton ajan hän on ja pysyy hyödyttömänä, vaikka parannusta jo tapahtuukin. Vähän ainakin... Ja kun Shippuuden koittaa on edessämme kunoichi vessapaperin sijasta. Ei hän edelleenkään mikään supermahtava hahmo ole, mutta ainakin hän on petrannut ja löytänyt jotain hyödyllistä käyttöä taidoilleen.

Yleisesti ottaen Naruto ei tosiaan ole mitään uutta, ihmeellistä tahi maatamullistavaa, mutta jokin siinä vetoaa minuun. Kishimoton piirrostyyli on selkeydessään viehättävää ja parhaimmillaan animen animaatio on aivan upeaa.
Hahmot ovat hyvin luotuja ja herättävät tunteita riippumatta siitä onko se inhon väristys (Orochimaru... karmivin hahmo, johon olen koskaan törmännyt. Se kieli saa kylmät väreet kulkemaan selässä... brrr... tosin pahiksena toimiva.) vaikko itkuvaara (Naruto, Gaara, Kakashi, Shikamaru, Asuma, jiraiya, Itachi... no lähes kaikki xD ). Toisinaan sarjan huumori osuu nappiin, mutta toisinaan taas vetää tämän pään ohi, varsinkin alkuperäisessä Narutossa. Vakavampi Shippuuden onkin enemmän minun mieleeni.

Uskoisin nyt sanoneeni kaiken mikä äkkiseltään tästä mieleen tulee... On tässä ainakin tekstiä tarpeeksi. xD
Viimeksi muokannut Damatris, Pe Loka 29, 2010 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Their eyes went to the flickering fire, then back to me. I was one of those. I meddled with dark powers. I summoned demons. I ate the entire little cheese, including the rind.”

CookieMonster

Viesti Kirjoittaja CookieMonster » La Loka 23, 2010 11:54

Muahhahaa, nyt kun muutkin kommentoivat aihetta niin minäkin saan tehdä hyvällä omallatunnolla niin aivan uudella viestillä! xD

Olen edennyt jo - ooh! - pokkariin nro 26! Aplodeja, kiitos. Enkä voi kuin jatkaa sitä hämmästelyä, jonka manga minussa jatkuvasti aiheuttaa. Jos aloitamme nyt niistä teknisistä systeemeistä, niin piirrosjälki. Vaikka kuinka yritän, en onnistu pääsemään lähellekään Kishimoto-sensein jälkeä - puhumattakaan siitä, että olisin edes tajunnut miten hän sen tekee.

Olen ruvennut löytämään yhä uutta syvällisyyttä niin hahmoista kuin heidän filosofiastaankin. Olen huomannut Shikamarun "Ei elämä kiirehtimällä parane"-lausahduksen hyödyllisyyden useissa tilanteissa(odotat lautanen kädessä ihan hillittömässä jonossa että saat seurakunnan 200 henkilön leirillä saavasi safkaa... Ja sitten spagetti onkin loppu! Meinasi tulla ruumiita...). Myös Leen Guyn oma sääntö-harjoitusmetodi on ollut oikein käytännöllinen.

Damatris kirjoitti:
Joku täällä vertasi hahmokehitystä Ostos-TV:hen, mutta minun on oltava kyllä aika eri mieltä.Hahmokehitystähän tässä sarjassa tapahtuu niin suuntaan jos toiseenkin!

Alussa Naruto on äärimmäisen hermoillekäyvä äänekäs luuseri, joka ei tiedä tahi osaa mitään. Sarjan kuluessa hän aikuistuu, oppii ja muuttuu itse asiassa (ainakin minusta) todella vahvaksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Vaikka hän säilyttää perusluonteensa ja on yhä suuna päänä koheltamassa, käyttää hän päätään ja jättää roolinvetämisen pois.
Siinä se oikeastaan sanottiin niiden hahmojenkin puolesta. Varsinkin Naruton kehitys on olut uskomatonta! Ja loistavia hahmoja tulee siihen tahtiin että en pysy itsekään perässä "näitä-hahmoja-haluan-joskus-cossata"-listalla. Lempihahmojakaan en pysty kohta enää nimeämään ilman että luettelen puolet hahmoista. Inhokit on sensijaan helpompi listata: Sasuke ja Tsunade.Kuolkaa pois...

Naruto

Viesti Kirjoittaja Naruto » Ti Maalis 15, 2011 20:36

Ögh...

Vieläkö fillerit jylläävät Painin painin jälkeen?

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Maalis 16, 2011 13:09

Eip. Oisko tässä viis jaksoa jo ollut fillereiden jälkeen itse asiaa. Varsinkin viime torstain jakso oli loistava, ehkäpä parhain tai yksi parhaimmista jaksoista Shippuudenissa. Harmi vaan että jäi taistelut kesken ja ens torstaina tuskin mitään animea on tulossa tv:stä Japanin ongelmien vuoksi.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ke Maalis 16, 2011 20:39

Oho, Naruto on taas asiassa. Voisin harkita minäkin jatkavani tuota sarjan katselua pitkän tauon jälkeen. : )

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Maalis 16, 2011 22:28

Niin ja tarkennuksena vielä eli nuo fillerit loppuvat jaksoon 196 ja tarina jatkuu taas 197:ssä.

Edit : Näköjään tuli 203 ulos tänään .. outo juttu kun melkeen kaikki muut animet nyt peruttu tällä viikolla .. Noh onneksi sentään jotain katsomista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”