Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

avalkama
Sangatsu Manga

Re: Naruto

Viesti Kirjoittaja avalkama » Pe Kesä 12, 2009 22:42

Kakuzu kirjoitti:Ja mitä suomennettuun Narutoon tulee, niin nappasin jonkun volumen kuukausi sitten hyllyltä ja lukaisin parilta sivulta miten suomennokset oli tehty. Voin vain sanoa, etten ikinä tule harkitsemaankaan mitään suomennettua mangaa, oli se sen verran hirvittävää luettavaa.
Phöh. Valittajia riittää, harva osaa perustella. (Paitsi että "ne on kääntäny jutsut, ne on kääntäny jutsut!! Suomeksi!!!)
Jep.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » To Kesä 25, 2009 20:37

Tunnustaudun suomennetun Naruton tyytyväiseksi lukijaksi. Alkuperäinen syy oli, että suomenkieliset pokkarit olivat halvempia, mutta enää en vaihtaisi enkunkieliseen vaikka hintaeroa ei olisikaan. Vaikka nimenomaan jutsut joskus särähtävät korvaan, on suomennos mielestäni hyvä. Mm. sammakoiden puhuma murre sopii mielestäni sarjaan kuin nenä päähän, enkkuversiot vain tuntuvat jotenkin, öh, latteammilta? Toisaalta vain tykkään lukea äidinkieltä.

Aiheesta puheenollen, tietääkö kukaan onko suomennoksen ilmestyminen tauolla tai jotain? Vai onko tänne perukoille vain kuljetusyhteydet poikki tai jotain? Omien laskujen mukaan 17 osan olis pitänyt jo ilmestyä...

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » To Kesä 25, 2009 22:01

Osa 17 tulee juhannuksen vuoksi hivenen myöhempään eli vasta huomenna, perjantaina.
Jep.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Heinä 09, 2009 11:51

Tutustuin itse Narutoon vasta suomennoksen myötä ja täytyy sanoa että olen hyvin tyytyväinen lukemaani. Lainaan sarjaa kaverilta, mutta se ei ole mitenkään vähentänyt tehoa. Narutossa on loistava, persoonallinen hahmokaarti, joka jaksaa vyöryttää lukijan hahmomieltymyksiä käänteillään moneen otteeseen. Hahmot myös vaikuttavat hyvin inhimillisiltä ongelmineen, tunteineen ja valintoineen. Sarjassa huumori ja vakavuus yhdistyvät mielestäni hienosti ja taisteluista ei vauhdikkuutta puutu! Oman hyvin lisän sarjalle antaa mielestäni erinomainen suomennos, jota voin vain kehua. Piirrostyyli on hyvä, eikä kylmää perusrasterointia näy oikeastaan missään. Anime sen sijaan on huomattavasti hitaampi ja jollain tapaa kömpelömpi, ainakin sen perusteella mitä minä olen sitä katsonut (omistuksestani löytyy 2 ensimmäistä suomiboksia). Turhilta fillereiltäkään ei ole vältytty, mutta ikävä kyllä fillerit ovat lukuisien animeiden ongelmana. Manga viihdyttää paremmin kuin anime, mutta myös anime on ihan kelvollista katseltavaa. Sarja myös kestää kulutusta aika hyvin ja se onnistuu pitämään mielenkiinnon yllä kehuttavasti.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

MisaAi

Viesti Kirjoittaja MisaAi » La Heinä 18, 2009 21:38

Ja minähän vannoin että en tätä enään lue!! X''D
Ja eräänä kauniina päivänä a-conissa tarttui käteeni narutoja.. ja sitten se oli menoa. Koukkuun jäin ja oli pakko alkaa katsomaan animejakin. ^^'' Mielestäni perussarja, mutta jään hahmoihin koukkuun. Kuten tavallista. Juonesta en osaa sanoa.. kun minulla on se mennyt jotenkin överiksi... mutta hieno sarja! *peukkuja* :DDD

jopanen

moe

Viesti Kirjoittaja jopanen » To Joulu 17, 2009 20:21

Mistä voisin saada kaikki Naruto-mangat kun en ole saanut kerättyä niitä? Joten jos joku tietäisi jotain, niin olisi kiva tietäää!!!
Yhh. Haluun ne. TT__TT Kun ei ole kuin vain yksi XD ^.^ :?
Viimeksi muokannut Hoothoot, To Joulu 17, 2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ketju yhdistetty toisen kanssa ja kirjoitusasua siistitty.
Jopanen(:<3

Koodi: Valitse kaikki

[*][spoiler][color=#4000FF][/color][/spoiler]
[/i][/b]

avalkama
Sangatsu Manga

Re: moe

Viesti Kirjoittaja avalkama » To Joulu 17, 2009 21:47

jopanen kirjoitti:Mistä voisin saada kaikki Naruto-mangat kun en ole saanut kerättyä niitä? Joten jos joku tietäisi jotain, niin olisi kiva tietäää!!!
Yhh. Haluun ne. TT__TT Kun ei ole kuin vain yksi XD ^.^ :?
Suomijulkaisuja saa Tammen nettikaupasta ainakin. Tätä kautta saa vielä alennuksen ostoistaan... Lisäksi julkaisemme osat 1-6 uudestaan lehtipisteissä ensi vuonna. Helmikuussa tulee paketti jossa ovat 1&2, maaliskuussa 3&4 ja huhtikuussa 5&6. Ja paketit maksavat 5,90 eli yhden pokkarin verran.
Jep.

Hérainia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hérainia » Su Joulu 20, 2009 12:18

Kun ekan kerran kuulin kasiluokalla (joskus kaaauan aikaa sit) kavereilta Narutosta ja sen ideasta, en aluksi pitänyt siitä ollenkaan. Musta se oli liian tylsä juonellisesti. Noh, kumminkin kaverit sai sit lopulta mut innostumaan sarjasta, kun heidän kanssaan eräänä iltana katottiin pari jaksoa ja siitä sit fanitukseni alkoi. Ja olen nykyäänkin yhä sitä mieltä, että Naruto on yksi parhaimmista anime-sarjoista, joita tiedän, vaikka ensin en siitä pitänytkään 8D.

Sarjan juoni on mielestäni hyvä, ainakin mun mielestä se erottuu massasta. Hahmot ovat mielestäni myös hyvin mielenkiintoisia ja ihailen Masashi Kishimoton tyyliä piirtää myöskin.
"Se, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » La Joulu 26, 2009 22:15

Onhan tuo sarjan nimi ollut tiedossa jo kauan ennen kuin mitään animea seurasin. Kovasti tuntui haukkuja keräävän, ja sanottiinpa paikallisessa animeseurassakin, että "älä sitten ainakaan Narutoa rupea katsomaan", kun noviisina sinne ekan kerran menin. Piti siinä jo mielenkiinnosta ottaa selvää, että onko se oikeasti niin huono. Tai itseasiassa, ensin otin selvää, että mikä ihme on SasuNaru, kun termiin törmäsi vähän joka nurkan takana : D

Juonellisesti pidän sarjasta, vaikkei se mikään maailmaa mullistava olekaan. Tarpeeksi mielenkiintoinen kuitenkin katsottavaksi. Ehdottomasti paras asia kuitenkin sarjassa on hahmokaarti. Omasta mielestä kivoja hahmoja löytyy iso liuta (Sasuke, Naruto, Itachi, Deidara, Sasori, Kimimaro, Temari, Hinata, Kiba, Gaara, Kakashi, Kankuro nyt ainakin). Myös soundtrack on upea.

Kuitenkin jossain tyritään aina, ja Naruto -animessa tämä ainakin osataan perusteellisesti. Se kohtauksien toisto näyttää naurettavalta. Sarja on myös (surprise, anyone?) ärsyttävän hidastempoinen välillä. Potentiaalisesti hienot taistelukohtaukset latistetaan laittamalla ne hahmot faittaamaan useita jaksoja putkeen ja ymppäämällä väliin puuduttavaa jutustelua. Liiallisista flashbackeistä ei varmaan tarvitse mitään sanoa.

Silti, pidän Narutosta. Idea on hyvä, niin sarjaa katsoo mielellään silti, vaikka toteutus onkin vähän kömpelö.

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Ma Tammi 04, 2010 11:45

Kaveri kun halusi mut cosplayaamaan kanssaan Akatsukeja, niin pitihän tähän sarjaan tutustua tarkemmin. Olin aiemmin katsonut vain muutaman ensimmäisen jakson, joten laiskiaisena aloitin Shippuudenista. Ihan mukavaksi osoittautui. Silloin.
Viime aikoina sarja on tosin alkanut vähän kyllästyttämään. Osittain juuri sen takia, että tapahtumat... No,
junnaavat
junnaavat
unohdinko mä jotain.. Ai niin, junnaavat!

Njoo, kyllä sen tajuaa, että tiettyjä asioita ei saa kaaliin kuin selittämällä perusteellisesti (esimerkkinä nyt tämä viime jaksoissa esille tullut totuus Itachista), mutta ei sitä nyt kuitenkaan tarvitsisi jauhaa montaa jaksoa peräjälkeen.
Tatl kirjoitti: Myös soundtrack on upea.
Tähän yhdyn. Jos ei mitään muuta hyvää sanottavaa keksi, niin musiikissa on sentään onnistuttu.

Mangaa en ole lukenut kuin nimeksi.
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Shantar

Viesti Kirjoittaja Shantar » Ke Helmi 03, 2010 03:06

Naruto-larp 2.0 pelataan kesällä, ja etenkin miespuolisia pelaajia kaivataan lisää. Mainitaan asiasta nyt täälläkin :)

viewtopic.php?f=88&t=10652
http://naruto.fi/larp

Naruto

Viesti Kirjoittaja Naruto » Ke Touko 12, 2010 07:07

Pidin taukoa animesta jotta jaksoja ehtisi ilmestyä kunnolla ja jopas onkin näiden jaksojen aikana tapahtunut paljon. Shippuudenin jaksot 100 - 130 on tullut tässä maratoonattua ja vaikka moni juttu saakin huokaamaan että viimeinkin, oli Sasuken ja Itachin törmäyksen lopputulos pelkästään meh. Aika paljon on kuitenkin hyviä juonipaljastuksia ja muita esitelty, joka tavallaan tekeekin sarjasta taas aika mielenkiintoisen seurata muunkin kuin hahmojen vuoksi.

Täytyy kuitenkin kysyä, että missä on yksi sarjan parhaimmista hahmoista Rock Lee? :cry:

Atsushi86

Viesti Kirjoittaja Atsushi86 » Ma Touko 24, 2010 11:32

Mun lempihahmo Narutossa on Sasuke. Eniten pidän siitä kun Sasuke lähti Orochimarun luokse ja siitä tuli paha, se on siistii. Toinen mun lempihahmo on Orochimaru itse. Jonkun takia mä pidän pahiksista. :)

Olen kerännyt narutoa mangana jo jonkin aikaa mutta mulla ei ole kaikkia osia sarjan alusta. Animea olen katsonut sekä netistä että suomeksi dvd:ltä.

CthulhuBard
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CthulhuBard » La Heinä 03, 2010 14:18

Mitähän tuolle Scanboxin suomennetulle Naruto animelle on käynyt kun ei ole tuon vol.4 DVD-boxin jälkeen mitään tullut enää...ja tuonkin julkaisusta on jo vaikka kuinka paljon kulunut aikaa. Onkos kellään mitään tietoa tästä?
KABLAM! Rai Luolapoika DVD:lle ja suomeen!

XenAne

Viesti Kirjoittaja XenAne » Su Heinä 04, 2010 21:37

^ Kunnon tietoa ei ole, koska lukuisista yrityksistä huolimatta Scanbox ei ole vastannut palautteeseen, jonka olen lähettänyt jo monta kuukautta sitten. Mitä luultavimmin suomenkielistä Narutoa ei kuitenkaan Scanboxilta enää tule, kun viimeisimmästä on kulunut reilusti yli vuosi. Julkaisu ei varmaankaan ole ollut vain kannattavaa. Ja Scanbox muutenkin yritti vain saada mahdollisimman vähällä siitä voittoa, kun jätti DVD:t tarkastamatta ja hankki surkean kääntäjän... Jos muistan oikein, niin niissä tarkastusmaksuissakin tapahtui jokin muutos, eikä sen jälkeen niitä bokseja ole kuulunut.

En oikeastaan jää kaipaamaan. Onhan niitä (köh/kalliita/khöh) englanninkielisiäkin bokseja, ja Briteiltä on jopa tullut hiljattain Shippuudeniakin! :D
Kuva: Thalionkalwen

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”