Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Roakel

Viesti Kirjoittaja Roakel » Su Marras 26, 2006 12:50

isokana kirjoitti:
Roakel kirjoitti:Naruto sarjan fillerit päättyvät virallisesti helmikuussa 2007, ja tällä kertaa asian on sanonut Kishimoto itse uudessa Weekly Jump-lehdessä eikä mikään random fani. Sarjan nimikin muuttuu Naruto: Hurricane Chronicle (ihan varmuuden vuoksi spoilerissa) joten tässä vaiheessa voi odottaa ihan "uutta sarjaa".
Onko tuo helmikuu varmasti virallista tietoa? Parit foorumit läpikahlattua tuntuisi siltä, että ajaksi on mainittu kevät 2007/alkuvuosi 2007, joka sitten oheiskrääsän ilmestymisen perusteella on ajoitettu helmikuulle.
Tuon helmikuun sanoin vain siksi että se on ollut ainoa ajankohta minkä olen tähän mennessä nähnyt, ja pienellä etsimisellä huomasin että melkein jokainen on puhunut helmikuun puolestavälistä jne. Tuo kuukausihan voi olla ihan väärä, mutta ainakin nyt me tiedämme varmuudella että fillerit loppuvat jossain vaiheessa.

Wendy

Viesti Kirjoittaja Wendy » Su Marras 26, 2006 13:03

Oi, minä suorastaan rakastan tätä sarjaa~

Tähän sarjaan tutustuin entisen luokkalaiseni kautta (maketsu) syyskuussa 2005 eli vuosi sitten - edelleen tykkään hirmuisesti tästä sarjasta vaikken seuraakkaan fillereitä. Mangaa innostuin lukemaan samaisena vuonna, mutta tosin vasta joulukuussa. Aivopesin jopa Anni-serkun ja hänkin tykkää tästä sarjasta paljon - onpa ainakin joku tuttava, jonka kanssa voi puhua Narutosta. ^_^

Sasuke on lempihahmoni tästä sarjasta ja onkin ollut alusta asti. Pidän hänen luonteesta (vaikka jotkut pitävätkin Sasukea angstityyppinä.. no, minustakin Sasuke on pikkuisen angstityyppi.) ja lisäksi Sasuke on söpö. (kawaii~~ *fanityttömäinen huudahdus*) ^____^ Sasuken "Hn"-tuhahdukset ovat hauskoja, minäkin nykyään tuhahdan Sasuken lailla. :'D
Muita suosikkejani ovat Tenten (Cosplayasin häntä Animecon IV:ssä), Itachi, Gaara ja Sakura. Lempiparituksia ovat SasuNaru (LIIAN yleinen, mutta myönnän, että olen hieman hurahtanut tähän paritukseen) ja SasuSaku (Liian vihattu pari, mutta ainakin itse tykkään tästä parituksesta. ^^ ).
Beautiful things are sometimes sad things.

Rosette

Viesti Kirjoittaja Rosette » Su Marras 26, 2006 15:59

Minäkin pidän tästä sarjasta.Kivaa luettavaa/katseltavaa.
Kaverini lainaa tätä mangana.
Huumoria on ihan sopivasti tässä, ja toimintaa myös.
Lemoi hahmojani on Naruton,Sasuken ja Sakuran opettaja(mikä olikaan hahmon nimi?), Sasuke ja Sakura ovat mahtavia tyyppejä^^
On Narutokin ihan kiva, mutta minusta hänessä on enemmän huumoria kuin toimintaa(no niin on kyllä Sakurassakin, mutta...).
Jaa, en oikein tiedä mitä tästä oikein sanoisisin.Ihan mukava sarja.
Ehkä jonakin päivänä, luokseni saapuu ritari valkealla ratsulla...

Kito-kun

Viesti Kirjoittaja Kito-kun » Su Marras 26, 2006 17:21

Rosette, anteeksi nyt, mutta kauanko olet katsonut Narutoa kun, et edes Kakashin nimeä vielä muista? O_o

Hahmoista vielä. Gaarasta tunnutaan pitävän paljon, itsekin pidän, mutta päinvastoin vihaan Saskea, hän on rasittava. ^^ Suosikki paritus on Shikamaru x Temari, ne olisi loistava pari! *psykonaurua* Kakashi on myös ollut heti alusta lähtien lemppareissa. Pervo, mutta aivan mahti! Orosta tai Itachista en ole koskaan tykännyt (vaikka onhan Itachi aika hot, hehee). Joo. Kukaan muu tyttö Temarin lisäksi ei ole päässyt suosikkeihin vaikkakin jo edesmennyt Yayuya oli aika hauska hahmo. ^^

Suzume
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suzume » Su Marras 26, 2006 18:14

Kito-kun kirjoitti:Rosette, anteeksi nyt, mutta kauanko olet katsonut Narutoa kun, et edes Kakashin nimeä vielä muista? O_o
Ihan näin offtopicina, kaikki ihmiset eivät muista hahmojen nimiä vaikka olisivat koko sarjan katsoneet läpi. Minä ainakin kuulun heihin. :P Varsinkin animea katsellessa nimet eivät jää päähän, kun tulee tavaksi tunnistaa ihmiset ulkonäön perusteella. Kirjoissa on eri juttu. (Äygh, eihän tämä liittynyt nyt oikein mitenkään aiheeseen x_x)
-Mikä on animen ja mangan ero?
-Anime on piirrettyjä ja manga sarjakuvaa.
-Mutta onhan animekin sarja kuvia, eikö? Ja mangakin on piirretty. Anime on siis sarja kuvia ja manga piirretty!
-Ööh.. '

Rosette

Viesti Kirjoittaja Rosette » Su Marras 26, 2006 18:52

Suzume kirjoitti:
Kito-kun kirjoitti:Rosette, anteeksi nyt, mutta kauanko olet katsonut Narutoa kun, et edes Kakashin nimeä vielä muista? O_o
Ihan näin offtopicina, kaikki ihmiset eivät muista hahmojen nimiä vaikka olisivat koko sarjan katsoneet läpi. Minä ainakin kuulun heihin. :P Varsinkin animea katsellessa nimet eivät jää päähän, kun tulee tavaksi tunnistaa ihmiset ulkonäön perusteella. Kirjoissa on eri juttu. (Äygh, eihän tämä liittynyt nyt oikein mitenkään aiheeseen x_x)
Jep, minä myös^^`
Grr!Kito-kun, anteeksi nyt vain tämä suorapuheisuuteni, mutta kaikki ihmiset eivät samanlaisia kuin sinä!
En muistanu Kakashin nimeä, koska en ole pitkään aikaan tätä sarjaa seurannut.
Ehkä jonakin päivänä, luokseni saapuu ritari valkealla ratsulla...

Kito-kun

Viesti Kirjoittaja Kito-kun » Ma Marras 27, 2006 18:45

Heehee, nyt minut tahdotaan hirttää. Kehe.

Joo, mutta yleisesti ottaen jos on jonkin sarjan suuri fani, muistaa kaikki hahmot jopa monen vuoden takaa. Itse muistan ainakin. No, kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä ja johan sanoin anteeksi, joten nou syytä mesahtaa. ^^

Inuyasha-

Viesti Kirjoittaja Inuyasha- » Ti Marras 28, 2006 19:14

Kito-kun kirjoitti:Joo, mutta yleisesti ottaen jos on jonkin sarjan suuri fani, muistaa kaikki hahmot jopa monen vuoden takaa.
Näinhän se saattaa olla, mutta tosiaan, kaikilla ei ole norsun muisti.
Kannattaisi hiukan miettiä mitä alkaa kirjoittelemaan, tai viimeistään silloin ennen kun ne "sammakot" hyppäävät esiin suusta, niin ei silloin noita negatiivisiä viestejä kertyisi turhaan.
En sano etteikö itseltäni niitä ole joskus tullutkin, mutta nykyään mietin ennen kuin sanon.
Ja vielä pieni huomautus ihan varalta, että kaikkiin ei tarvitse millään lailla aina kommentoida, moderaattoritkin säästyisivät vähemmältä^^
Eipä tämäkään oikein liittynyt aiheeseen millään lailla, kunhan vain halusin antaa pienejä vinkkejä.

Nawulf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nawulf » Ti Marras 28, 2006 20:45

Tämä voi olla täyttä huuhaata, ja ihmettelen, mistä tieto on näille sivuille eksynyt: malesiankielinen Wikipedia väittää, että Egmont julkaisisi Naruto-mangaa Suomessa. http://ms.wikipedia.org/wiki/Naruto

Kuva

Onko kellään asiasta varmempaa tietoa? Uskaltaako joku soittaa Egmontille ja kysyä? Vai onko tämä vain vitsi vai onko jollakin wikipedistillä käynyt vahinko? Tai sitten joku suomalainen on piruuttaan muokannut tuon tiedon tuonne... :x Tosin Egmont on Ruotsin ja Suomen yhteinen manganjulkaisija, ja Ruotsikin näkyy listassa: mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä?

Mikäli tämä olisikin totta, milloin sarja alkaa ilmestyä? Flipattuna vai flippaamattomana? Mikä tulee ikärajaksi? Mahdollinen hinta? Tapahtumapaikkojen ja esim. jutsujen nimien käännökset, mitäköhän niistä tulee?

Cross-posted myös suomalaiselle Naruto-foorumille. Seurataan tilannetta.

EDIT

Jep, kyuu ja isokana, siksi postasinkin tämän tänne kysyäkseni asiaa teiltä minua viisaammilta.

EDIT 2

No niin, nyt on taas parannettu maailmaa. Korjasin malesialaisesta Wikistä (onneksi on napit samassa paikassa kuin muissakin Wikeissä) kaikki järjettömyydet pois (tekijä muka Gosho Aoyama ja julkaistu muka vuodesta 1994 - ja tietenkin Suomen julkaisija pois, koska sellaista ei [vielä] ole. Saksan ja Ruotsin julkaisijat korjasin myös.).

moderaattorin editoima: Viestejä yhdistetty. - Kiitos, kävi kämmi. - Naw
Viimeksi muokannut Nawulf, Ke Marras 29, 2006 00:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Marras 28, 2006 21:17

Kuten on aika ajoin ennenkin todettu, jokainen maa on omansa. Se, että Egmontilla on teos maassa x ei implikoi sitä että he voivat sitä jaella maassa y. Sama pätee toki muihin maan rajojen yli meneviin firmoihin yhtä lailla.

Siinä kohtaa tuo kansainvälisyys auttaa kun teoksen oikeudet on hankittu ensin. Sitten voi olla apuja saatavilla saman konsernin toisen maan yrityksiltä, mutta se ei kovin usein auta itse hankinnassa.

Egmont on kyllä, kuten moni muukin kustantaja, kertonut julkaisevansa uusia nimikkeitä taas kohta. Niistä kuullaan sitten kun asia on vahvistettu.

Sitä ennen tähän, kuten niihin sataan aiempaankin mangajulkaisun huhuun tulee suhtautua kuten huhuihin yleensä. Wikipedia on hintaisekseen loistava media, mutta sen luotettavuus on etenkin aktiivisemmissa harrastusaloissa ja politiikassa melkoisen epävarmaa.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Marras 28, 2006 21:32

Ja kannattaa toki huomata, että Malesian wikissä Saksan julkaisijaksi väitetään EMA, kun se on Carlsen, ja Ruotsin julkaisijaksi Egmont, kun se on Manga Media (=Bonnier). Eli luottaisin malesialaisten tietoon eurooppalaisesta mangan julkaisuista noin 0,1% verran.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Ke Marras 29, 2006 19:03

Kito-kun kirjoitti: Hahmoista vielä. Gaarasta tunnutaan pitävän paljon, itsekin pidän, mutta päinvastoin vihaan Saskea, hän on rasittava. ^^ Suosikki paritus on Shikamaru x Temari, ne olisi loistava pari! *psykonaurua* Kakashi on myös ollut heti alusta lähtien lemppareissa. Pervo, mutta aivan mahti!
:D Ihanaa, joku muukin vihaa Sasukea (ja pitää vielä Kakashistakin)! Sasuke on niin tyhmä kun
se meni Orochimarun mukaan. Elän toivossa että Naruto hakkaa ensin Itachin ja sit Sasuken saadakseen sen järkiinsä. :evil:

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ke Marras 29, 2006 21:11

( Ja mitä tohon nimien muistamiseen tulee.. hyvä (nimi)muistini on ainut asia mistä voin kehua itseäni. Haha. :D )

Okei, tuossa jo varoiteltiin 'negatiivisista' kommenteista, mutta minulla keittää hieman. Esim. kun joku sanoo vihaavansa/tykkäävänsä jostakin hahmosta.. oikeasti, sille VOI olla olemassa muutakin syytä kuin siksi että kyseinen hahmo on "idiootti" tai "niiQ vitsin ihQ". o_O Mie olen kuullut tätä ties kuinka monessa sarjassa, ei vain Narutossa. Ehkä olen vain niin 'elitisti' että tykkään kovasti analysoida ja miettiä miksi ja miten ja milloin ja kuka, et kummastuttaa miksi moni ei niin tee.... :D en tarkoita ketään täällä, tuli vain tässä mieleen. Olin jonnekin selittänyt hullun pitkän litanian miksi toisaalta vihaan Sasukea, toisaalta taas säälin ja ymmärrän (yritän ainakin ymmärtää) sitä. Älykäs vekara se on, mutta kostonhimo on vain tukahduttanut sen kaikki muut tunteet niin täydellisesti, että käyttäytyminen saattaa vaikuttaa erittäin typerältä. (Sitä, että se yritti tappaa Naruton en kyllä ikinä anna anteeksi. -.-')

Ja muuten... ei olisi kovin hyvä jos Naruto pieksäisi Itachin ennen kuin Sasuke... jälkimmäiseltä lähtisi sitten viimeinenkin syy olla edes elossa, onhan hän jo sanonut, ettei edes kyllä välitä kuoleeko vai elääkö kunhan Itachi kuolee. ;___; (*pitää suunsa kiinni ettei spoilaisi enempää* ^^'' ) Kaikkein parhain kysymys luultavasti: asettaa itsensä hahmon saappaisiin ja yrittää kuvitella miltä itsestä tuntuisi. ........aivan. ei luultavasti mitenkään hyvältä. Itse pidän Sasuken hahmosta loppujen lopuksi kovasti, yksi monikerroksisimmista hahmoista koko sarjassa, kun tarkemmin ajattelee. Saattaa vain vaikuttaa kovin yksioikoiselta se ainainen nurkassa istuminen, mutta.. (voi ei, hillitkää minua ennen kuin latelen tähän romaanin!) :twisted: Ähh. Luotan siihen mitä herra Kishimoto keksii. (Jotakin hienoa kuitenkin.)

oivoi. anna pointseja sille joka jaksoi lukea. Tässä puhuu vain NARUTOn ystävä henkeen ja vereen. :wink:

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ke Marras 29, 2006 21:23

omalta osalta jäi tämän sarjan animen seuraaminen 186. jaksoon..
tässä sitä on sitten hiljalleen odoteltu JOS joku kaunis päivä itse juonitarina jatkuisi...
mangaa on tullut aktiivisesti lueskeltua ja eteenkin viimeisimmät chapterit on kääntäneet asetelmaa liikaakin mustavalkoiseksi..toivottavasti manga(kin) palaisi alun hieman monipuolisempaan juonikuvioon.
What a horrible night to have a BO!

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » To Marras 30, 2006 23:07

Mangahan mennyt vain parempaan suuntaan. Shikamarun uusi tapa on aika.. wow. <3____<3 (mutta ymmärrettävästä syystä.)

Ja fillerit loppuvat sitten ensi vuoden puolella, kevät-2007 heitetty ilmaan. Ja koska itse jumalamme (jos ei jumala niin vähintään keisari) Masashi Kishimoto on vahvistanut asian fillerien IHKA OIKEASTA loppumisesta.

Riemuitaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”