Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Yoshimi

Naruto

Viesti Kirjoittaja Yoshimi » Ma Kesä 20, 2005 15:28

Aloin tuijottamaan aika pitkäänkin että miten täällä ei ole Narutosta minkäänlaista topiccia o_o

Narutossa on lähinnä ninjoja :] Aikas erikoinen sarja periaatteessa ja paljon minun mieleeni. Oikeastaan se on lempi sarjani ja ensimmäinen sarja jota aloin todella katsomaan ja tiesin että se on animea.
Tätä suosittelen kyllä kaikille!
Luen mangaa ja katson animea. Suomestahan tätä ei kyllä saa..

Listatkaapas tänne teidän omia kokemuksia Narutosta ja voitte kertoa samalla vaikka lemoihahmonnekin [minun lemppari on kyllä Sasuke<3] :]

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1825
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1598

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ma Kesä 20, 2005 15:48

Naruto on kohtuullisen miellyttävää viikottaista purukumiviihdettä, jos ei anna erinäisten ärsyttävien pikkuvikojen (cliffhangerien toistuva ylikäyttö, flashbackit, VE-NY-TYS-SSSSSSS) häiritä suhteettomasti.

Sarjassa on paljon tunnistettavia, enemmän tai vähemmän persoonallisia, pidettäviä ja vihattavia hahmoja. Siinä on pitkä, mutta silti jokseenkin mielenkiintoinen juoni (ainakin siltä osin kun mangaa seuraa, lisäjaksot ovat olleet poikkeuksetta kaamivaa bassopuhallininstrumenttia), joka jopa *gasp* etenee. Edes jotain hahmon- ja tilanteenkehitystä: hahmot eivät ehkä kehity tunne- & ajatuspuolella hirvittävästi, mutta sentään muuttuvat jotenkin! Status quo -ongelmaankaan ei ole ainakaan vielä pahasti törmätty.

Toteutuspuolelta piirrosjälki on ihan OK-miellyttävää, vaikka tietokoneiden ja samojen framejen zoomaus välillä ärsyttääkin. Soundtrack on mainio.

Kunhan ei mitään syvällistä taidepläjäystä lähde hakemaan, eikä ole kliseisiin aivan liian totaalisen kuivahtanut, Narutosta saa kyllä hyvää aivot-pois -viihdettä pidemmällekin aikajaksolle. Lisäbonuksena sarjan seuraajat voivat nauttia myötähäpeän paukuista tunnistaessaan huonoja asuja lukuisissa cosplay-tapahtumissa, joissa sarjan kannattajilla on yleensä tukeva läsnäolo.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ma Kesä 20, 2005 16:55

Naruto... helpoin tapa DBZ:n ohella huomata kuinka "avarakatseista" joukkoa jotkut harrastajat ovat: "Emmä ole lukenut lukuakaan / nähnyt yhtään jaksoa mutta tiedän että se on aika *" ;)

Starfire ymppäsikin aika hyvin sarjan ominaisuuksia, siitä ei enempää koska olen hyvin samaa mieltä hänen kanssansa. Itseäni viehättää Narutossa juuri tarinankerronnalliset elementit: kuinka saada sarja tarpeeksi mielenkiintoiseksi ja viihdyttäväksi, että sitä jaksaa lukea n+1 kirjaa tai katsoa yli 100 jaksoa. Tämän saavuttamiseen vaaditaan yleensä kaupallista menestystä, mikä taas tarkoittaa sarjan toteuttamista kohtuullisen hyvin ja sen pitää olla tarpeeksi mielenkiintoinen. Näitä ominaisuuksia yleensä tarvitaan jonkun teoksen pinnalla pitämiseen ja näitä ansioita Naruton kohdalla ei varmaan kukaan kiellä.

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Ma Kesä 20, 2005 21:32

Yleinen käsite, jonka minä olen saanut, on, että Naruto on hyvinkin pidetty tms. sarja. Itsekin pidän sitä aivan mainiona, ja sarja on omista syistä itselleni hyvin tärkeä, älkää edes kysykö miksi...
Juoni kiinnostaa, hahmot kiinnostavat, soundtrack on huibbu tms. Tässähän voisi latteita ladella vaikka iät ikuisuudet. :roll: Olen teräsäytynyt enemmänkin mangan puolella, koska animeahan ei saa vielä levityksestä ainakaan meille tavallisille pulliaisille, jotka eivät oikein ymmärrä japania kuulolla. Jesh, mutta mangasta pidän kovasti. Hahmoista suursuosikikseni on noussut Kakashi. Absolut. Satun aina iskemään silmäni tuollaisiin vähän kumman näköisiin, "rentoihin" heeboihin.
Kirjana en itse asiassa ole Narutoon koskenut, vaan luen svedujen Shonen Jumpista. Lienevätkö nyt toisessa kirjassa menossa... Ruotsiksi käännös on kyllä hiukka hassu, ainakin itseni silmään pisti Naruton kommentti eräässä kohdassa: "Liksom typ sensei, vad är det?" Siis tuo alku. O_o' Japaniksi ajattelin alkaa lukemaan, koska jostakin sekin opettelu on aloitettava... *tärin* K-kai minäkin sanakirjan ja oppikirjan avulla o-opin...

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Ma Kesä 20, 2005 22:50

Narutosta puhuttaessa pitää kyllä muistaa tosiaan heti kättelyssä erottaa toisistaan itse sarja (manga ja anime) ja sitten nämä toisinaan hieman ylitsevuotavallakin nuoruuden intoudella sarjaa hehkuttavat fanit (joille jo on syntynyt oma termi "narutard").

Itse pidän Narutoa aika keskinkertaisena kevyenä viihteenä, hyvin samaa luokkaa esimerkiksi One Piecen kanssa (Dragon Ball Z vetää rimaa ehkä vähän alemmaksi). Syvällisyyttä ja hahmokehitystä tuntuu tosiaan olevan suunnilleen saman verran kuin Ostos-TV:ssä, joten siksi en itse tuohon ole erityisemmin viehättynyt, mutta ymmärrän kyllä miksi sarja vetoaa ja koukuttaa etenkin sellaista väkeä, jotka eivät ole juuri muuta animea aiemmin nähneet.

Ne, jotka sarjasta ovat enemmänkin puolia saaneet irti (kai siinä jotakin onkin kun niin paljon faneja riittää), niin kertokaa ihmeessä, mutta perustelkaa myös ne mielipiteenne, antakaa (spoilerisääntöjen puitteissa) esimerkkejä jne.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

Brake^^

Viesti Kirjoittaja Brake^^ » Ti Kesä 21, 2005 08:38

Starfire kirjoitti:...hahmot eivät ehkä kehity tunne- & ajatuspuolella hirvittävästi, mutta sentään muuttuvat jotenkin!
Suuremmitta spoilereitta animen seuraajille, tuossahan oli vähän aikaan sitten todella mainio tilanne mangassa kehittää hahmoja, mutta ilmeisesti tekijä pelkäsi, että jos hahmojen persoonallisuuksia alkaa liikaa muuttaamaan, niin fanit saattaisivat kaikota.

Tässähän tätä on jo tullut. Hyvin kirjoitettua shounenia hyvillä hahmoilla ja komealla äksönillä. Lisäksi soundtrack tukee mainiosti sitä mitä ruudulla tapahtuu: melodramaattista silloin kuin itketään, nopeatempoista ja menevää kun potkitaan ja rennon humoristista kun häslätään.

Tosiaan olen mangaa seurannut jo aika pitkään, johtuen lähinnä siitä, että anime vain tulee niin paljon jäljessä ja siellä taitaa nytkin olla joku filleri-kausi taas menossa. Manga se vaan jyrää etiäppäin.

Kuinkakohan monta jaksoa tätä loppujen lopuksi tulee...?

miyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko » Ti Kesä 21, 2005 11:52

Minä itse tutustuin Narutoon noin kolmisen kuukautta sitten ja jokin siinä vain kolahti.
Hyvin kirjoitettua shounenia hyvillä hahmoilla ja komealla äksönillä.
Juurikin noin. Ja kerran kun rupesin Narutoa lukemaan, niin ei sitä voi enää lopettaa. Naruto on ehdottomasti parempaa mangana, vaikka animessa kaikki toiminta- ja taistelukohtaukset ovatkin hienompia ja musiikki luo tunnelmaa.
Lempihahmojani ovat mm. Kiba, Shikamaru ja Kakashi.
Kuinkakohan monta jaksoa tätä loppujen lopuksi tulee...?
En uskalla edes arvailla.. Luulisi että Kishimotolla riittää vielä ideoita joksikin aikaa.
Viimeksi muokannut miyoko, To Kesä 23, 2005 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Natural born trash human.

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Ti Kesä 21, 2005 12:39

Itsekin olen jotenkin Narutoon koukuttunut. Tosin kuulun tähän sakkiin, joka katsoi Narutoa ensimmäisten animesarjojensa joukossa.

Enpä sitä voi mennä väittämään, etteikö fillerijaksot sun muut turhanpäiväset jaksot joskus ottaisi kaaliin, mutta eipä ne sarjaa omasta mielestäni mitenkään kauheasti pilaa.

Pidän paljon Naruton hahmoista..^^* Melkeinpä jokaisella on jotain syvempää olemusta ja niiden taustalla kulkee oma tarinansa (wtf .__o, jotain sellasta kuitenkin). Ja kaikilla on oma selkeä persoonallisuutensa.
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

_hikaria

Naruto is best!

Viesti Kirjoittaja _hikaria » Ti Kesä 21, 2005 14:26

Naruto on hitsin hyvä anime sarja.Minunkin anime katseluni alkoi aika paljon narutosta.Löysin naruton kun olin eräänlaisessa anime tapahtumassa ja siellä sitä sitten näytettiin ihastuin narutoon heti ja rupesin heti etsimään sarjasta lisä tietoja. Katon sarjaa ja luen sitä mangana (on kyl molemmat tosi hauskoja narutolle saa repeillä aina varsinkin kun se erikois juttujaan.Naruto on muutenkin sellanen juttu mikä pistää aina haaveilemaan sillä on niin hyvä ohjelma. Olin niin innoissani kun näin eka naruto jakson. :lol: Lemppari hahmot järjestyksessä 1.Naruto 2.Kakashi 3.Sasuke 4.Neji

Hirmu monet ihastuvat sasukeen ,mutta mie en sasukeen silmiäni pistänyt vaan narutoon syynä on se ,että naruto on erilainen ku muut pojat sarjassa .Naruto tekee kaikkensa että olisi hyvä ninja ja saisi huomiota! Tosin ymmärrän kyllä Sasuken puolia hänen ei tee mieli kiinittää tyttöihin huomiota sillä ainoa asia jota hän rakasti oli perheensä ja tytöt eivät häntä kiinosta hänen määränsä on kostaa itachille se mitä hän téki.Mutta onneksi hän ei ole ihan yksin onhan hänellä Naruto ja hirmu iso tyttö lauma jne... siinä oli minun kokemuksiani (jotain niistä)
Hajimare dake yume mite okiru

Fredo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fredo » Ke Kesä 22, 2005 12:23

naruto en ollut lähimainkaan ensimmäinen sarjani, mutta siitä huolimatta se koukutti ja pahasti.

Kyllä sitä hahmokehitystäkin tapahtuu
suurin osa on jutsupuolella, mutta pitäähän nuorien ninjojen uusia temppuja oppia, eihän narutossa muuten olisi mitään mieltä.

henkisen puolen kehitys on vähäistä, mutta hitaasti sitäkin tapahtuu nuorempien kohdalla. turha vanhempien ninjojen henkisen puolen on kehittyä, hehän ovat jo luoneet identiteetin itselleen jo aikoja sitten. henkisen puolen hahmokehitys on vain niin hyvin hyvin hidasta, ettei sitä meinaa huomata.
nämä fillerin paholaiset taas nollaavat hahmokehityksen aivan täysin ja hahmot palaavat samalle tasolle, kuin sarjan alussa. Saa nähdä, minkälaista hahmokehitystä tulee olemaan sarjassa "kolmen vuoden päästä".

juonen kuin hahmo kehityksen huomaa, kun alkaa katsomaan sarjaa uudestaan alusta. Jos ei muuta, niin tulee tunne "Voi niitä hyviä menneitä iloisia aikoja",sillä sarja itsessään muuttuu hiljalleen synkemmäksi.

onneksi itse en häiriinny kliseistä, joten Naruton kliseet eivät aiheuta päänsärkyä.

Ne jotka omistavat Nintendo GC:n niin kannattaa hankki Naruto: Gekitou ninja taisen 3, tai sitten odottaa, jospa GNT 4 saapuisi. se jos mikä on narutosta pitäville taistelupelien huippu.
-Jouni Ahtiainen- Go Student Exchange
http://www.gostudentexchange.com/

Amira

Viesti Kirjoittaja Amira » Ke Kesä 22, 2005 21:12

Eikö täällä ole muka ollut Narutosta topiccia? O_o

Hahmot olivat kiinnostavia ja jokainen erilainen sekä heillä oli myös ihan kiinnostavat taustat joista jokaisen kertomiseen erikseen oli pyhitetty 1-3 jaksoa. Ei mutta todella kiinnostavia sinänsä kun jokaisella on erilainen taistelutyyli jne. Hahmoista tuo sarjaa saa kyllä suuren plussan. Juoni sitten, no ei se mikään Uber ole, mutta ihan kiinnostava kuitenkin tosin se etenee niin hitaasti että ennenkuin tuo sarja saavuttaa viimeisen jaksonsa kiemurtelen jo varmasti tuskissani. On myös ärsyttävää, kun ensimmäisessä puolessa jaksossa he taistelevat ja viime minuutilla keksivät sen ratkaisevan upean liikkeen jonka tekniikkaa selittävät lopun jaksoa jonka aikana vihollinen kehittää omansa ja taas sama alkaa alusta.

Muuten todella hyvä, mutta hiiiidas.

Lempihahmojani ovat Sasuke ja Shikamaru.
Bite me.

Chi-90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Ke Kesä 22, 2005 23:04

Naruto on suosikkianimeni.. Tästä muuten on topikki gallupien puolella, mutta.. väliäkö sillä?

Sarjaa venytetään välillä liikaa, kuten on jo sanottu (esimerkkinä tällä hetkellä pyörivät fillerit. >___<) mutta jatkan katsomista silti ihan mielelläni. Aina tulee torstaita odoteltua ihan liiankin kanssa, jotta saa lisää Narutoa. En edes tiedä mikä siiinä koukuttaa, musiikki luultavasti. Ja ääninäyttelijätkin ovat huippuja! ^__^ Jokatapauksessa - ihanin sarja jota olen nähnyt. lemiphahmoni on Shikamaru, häntä pitäisi näkyä enemmän.
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

Willa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Willa » To Kesä 23, 2005 20:52

Naruto on mielestäni ihan ok, keskinkertainen anime. Onhan kyseisessä sarjassa hyviäkin kohtauksia ja hahmoja, mutta pidemmän päälle toistoa. Mangana se jaksaa kiinnostaakin, mutta animena se ei jotenkin vain sovi minulle. Onhan Kakashi niin komia, mutta silti... Onnekseni anime ei poikkea mangan juonesta oikeastaan mitenkään, niin voin aivan rauhassa hyppiä jaksojen yli..^^'

Uchiha_Itachi

Viesti Kirjoittaja Uchiha_Itachi » La Kesä 25, 2005 20:34

The Flashback series in anime, on ihan jees mutta alkuperäinen on aina parempaa... kuten tässä tapauksessa manga... Taitaa sarja päättyä ste ku orochimaru, sasuke ja ilta(jne)-ryhmä on piesty ja naruto joko kuollut tai tullut uudeksi hokageksi...
Foolish brother. If you want to kill me, then blame me. Hate me. And live in shame. Run and run...Cling deperately to life...

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » La Heinä 02, 2005 23:54

Naruto oli toinen anime jota kattoin, ja koukutti pahasti... nyttemmin into sarjaan on laantunu mutta hyvä se silti on.
R.I.P Eddie Guerrero

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”