Hellsing

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nekozawa

Viesti Kirjoittaja Nekozawa » Ke Heinä 25, 2007 19:33

Tuossapa mainio sarja (vampyyreitä <3).Animea olen katsonut pikkuisen...

Plussat:
-vampyyreitä!
-tarina
-hahmot

Miinukset:
-niitä ei ole.

Tämä sarja suorastaan iski ällikällä! Numero:10-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

This is Bunny. Copy him into your signature to help him achieve world dominance. =]

Murgatroyd

Viesti Kirjoittaja Murgatroyd » Ma Heinä 30, 2007 16:41

tellie kirjoitti: Henkilöhahmojen monipuolisuuden vuoksi olisinkin peräti halukas tutustumaan Hellsing doujinshiin... Puskaradio kun sellaisesta minulle kertoi, samaan hengenvetoon kuin sen etten moista halua kohdata, mutta Herra Google ei oikein antanut käyttökelpoista informaatiota näin äkkiseltään. Yleensähän nuo taitavat olla aika... mielenkiintoisia sisällöltään, mutta toisaalta minun on vaikea kuvitella mitään niin kieroa ja sairasta, että se ei sopisi Alucardille, joten uteliaisuus taitaa voittaa terveen järjen. Otan mielelläni kommentteja kyseisen doujinshin sisällöstä ja laadusta, mutta muistetaan foorumilla hengailevan myös alaikäisiä ja niitä, joita ei välttämättä kiinnostaisi kuulla liian tarkkoja yksityiskohtia :wink:
En ole oikein varma tarkoititko doujinsheja ylipäätään, vai mitä, mutta jotenkin sain kuvan, että puhuit Hiranon tekemistä Hellsing-'doujinsheista'. Nimittäin kyseiseltä herraltahan on ilmestynyt ennen Hellsingiä yksiosaisia sarjoja, joissa on esiintynyt myöhemmin Hellsingissä nähtyjä hahmoja. Koska puhuit jostain ''kyseisestä'' doujinshista niin luulenpa sinun tarkoittaneen The Legends of Vampire Hunteria . Tässä myös linkki ja jotain tietoja Hiranon muista töistä Hellsingin ohella: http://en.wikipedia.org/wiki/Kouta_Hirano .
Suurin osahan noista on hentaita. Itse olen mm. Angel Dustin 'lukenut' ja tuota... mielenkiintoista :'D. Tietääkseni Alucard ei kuitenkaan ole missään työssä sillä lailla mukana you know. Kai...
Muihin normaaleihin Hellsing-doujinsheihin olen myös jonkin verran tutustunut. Kyseessä on kuitenkin sarja, josta saa revittyä irti melkein mitä tahansa, ainakin parituksia ajatellen. Joten eiköhän melkein jokaisen makuun jotain löydy. Henkilökohtaisesti fanficit eivät kiinnosta sitten yhtään, mutta uskon sieltä löytyvän joukosta hyviäkin teoksia.

Mutta.. Vuosien odotuksemme on palkittu ja Hellsing 8 on vihdoin täällä! Itse sain omani tänään ja oioioioioioioioiooi! Se tuotsuukin niin oikealle <69.
Ah, purkaus. Pystynköhän kirjoittamaan vielä mitään järkevää... Olin kyllä ilkeänä, kamalana, hirvittävänä ihmisenä lukenut chapterit jo vähemmän laillisia teitä, mutta tietenkin kokonaisuus on aivan eri asia. En voi olla palvomatta Hirano-senseitä. Taiteesta puhuttaessa pidän erityisesti hänen tavastaan käyttää mustaa ja kukapa voisi olla mainitsematta niitä yksityiskohtia. Ilmeet ovat myös yksi piirre, joita palvon Hiranon tyylissä. Jonkun mielestä ne voivat olla hieman liioiteltuja, mutta mielestäni ne ovat tämän sarjan luonteeseen juuri sopivia. On myös hassua huomata, kuinka erilaiselta erityisesti Alucardin kasvot voivat näyttää. Ensin hän on kaunis kuin mikäkin kedon pieni kukkanen, mutta hetkessä herralta lenteleekin räkä ja veri suusta.
Itse tapahtumista minun on paha sanoa, kun tämä oli minulle jo toinen lukukerta ja päässä pyörii enemmänkin tuoreimman chapterin tapahtumat. Ja tietysti se, miten ihmeeseen tämä sarja tulee oikein loppumaan. Mutta sain ainakin tuota kasia lukiessa nauraa oikein kunnolla Hiranon jutuille. Jotain niin sairasta, jotain niin muhun iskevää.

Minulla oli muuten pokkarin luettua kauheat visiot tänne kirjoittamisesta, mutta ilmeisesti en vaihteeksi saa ajatuksiani kokoon. Katsoo jos vaikka editoin tekstiä vähän jälkikäteen.

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Su Maalis 02, 2008 17:25

Neljännestä Ultimatesta: jäi vähän ristiriitaisia tunteita. Jotenkin tuntui samalla pitkitetyltä (Majurin höpinää lopussa, random Seras-kohtia) ja lyhennetyltä (Rip Van Winklelle oltiin mangassa vissiin omistettu jotain taustojakin). Myös se taistelu siellä aluksella tuntui liian pitkältä ja Alucard erityisen sadistiselta. Muutenkin oli (varsinkin alussa) vaikea tajuta, missäs nyt mennäänkään. Mangaa lukematon varmaan ihmettelee myöskin, ketkä joutuivat Majurin uhreiksi siinä alussa.

Musiikki oli myös aika mitäänsanomatonta, olisi voinut käyttää sitä samaa teknoa(?), mitä siinä OVA:n promossakin, joka ilmestyi pari vuotta sitten.
Piirrosjälki tuntui suttuisammalta kuin aiemmin.

'Huippukokous' oli ihan hauska, konnichiwa.

No, toivottavasti seuraava osa ilmestyy nopeammin kuin tämä
.

Tajusin, että Andersonilla on sama Seiyū kuin Hayate no Gotokun kertojalla, sen jälkeen oli vaikea ottaa paladiinia tosissaan.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Su Maalis 02, 2008 18:50

Nelos OVA oli ihan jees. Tykkäsin kolmannesta enemmän lähinnä sen hotelliteuraustuksen takia, mutta oli tuo neljäskin tiukkaa settiä.
Anssi kirjoitti:Tajusin, että Andersonilla on sama Seiyū kuin Hayate no Gotokun kertojalla, sen jälkeen oli vaikea ottaa paladiinia tosissaan.
Voi sinua parkaa jos olet Norio Wakamotoon tutustunut tuosta roolista! Minulle Noriosta tulee mieleen ennen kaikkea Vicious, Johnny, Onsokumaru ja juopunut kirjoituksenopettaja Samurai Champloossa, siis todella miehekkäitä hahmoja, kuten Anderson. Se kertojan rooli HnG:ssä tulee mieleen vasta kun kaikkia Norion rooleja oikein ruvetaan listaamalla listaamaan.

TwoPartedMe

Re: Hellsing

Viesti Kirjoittaja TwoPartedMe » Ma Elo 25, 2008 17:35

Yhdyn jo mainittuun mielipiteeseen, että sarja roikkuu Alucardin charmikkaan olemuksen harteilla. Se ei silti minua ainakaan haittaa, sillä seuraan Hellsing Ultimatea jonka piirustustyyliin rakastuin ensisilmäykseltä. Ultimatessa taistelukohdat eivät ole jääneet parantamisen varaan, ovat joka kerta saaneet niskavillat pystyyn ja tömistelemään jalkoja odottaen seuraavaa yhteenottoa, etenkin Alucardin ja Alexanderin välillä.
"Nousin kerran ylös portaita, tapaamaan miestä olematonta. Hän ei ollut siellä tänäänkään, toivon etten häntä näekkään."

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Ma Elo 25, 2008 18:58

Milloinkohan tuo viideskin ova ilmestyy, eikö tässä pikku hiljaa ala olla jo puoli vuotta nelosesta?

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ke Elo 27, 2008 17:14

Todella hyvä sarjahan tuo... Suosikkeihini kuuluva ehdottomasti. Hahmot ihan jees, varsinkin Alucard, tottakai! OVAt tosin täyttä turhuutta, viidettä hädin tuskin odotan. = /
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Yoona

Viesti Kirjoittaja Yoona » To Elo 28, 2008 23:13

Juu tosiaan sama kysymys kuin anssilla kummittelee minunkin mielessäni. Onko kenelläkään tietoa mitä tuolla Helsing OVA sarjalle on tapahtunut kun ei ole jatkoa kuulunut?

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Pe Elo 29, 2008 00:25

Wikipedia tarjoilikin vastausta:

...The Fifth OVA is set to be released in Japan on October 24, 2008...

Tietty noi päivät on Geneonilla aiemminkin ollut melko joustavia, 4. tais myöhästyä pari kuukautta.

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Elo 29, 2008 11:52

Kaikki loppuu aikanaan, niin myös Hellsing. Kymmenen tankouboni tulee olemaan ilmeistesti viimeinen, sillä manga loppuu elokuun loppupuolella. Voikin siis ruveta turvalisin mielin odottelemaan suomenkielisiä painoksia, kun ei enää tarvitse sitoutua mihinkään ikuisuusprojektiin.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Ninzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninzo » Pe Syys 12, 2008 15:52

Anssi kirjoitti:Tietty noi päivät on Geneonilla aiemminkin ollut melko joustavia, 4. tais myöhästyä pari kuukautta.
Tarkemmin ehkä sen hieman vajaa puoli vuotta...

Ollaan oikeasti kaverin kanssa mietitty jo pariin otteeseen: Hellsing on mielettmän kökkö sarja in the end tarinan puolesta, mutta mikä siitä sitten tekee niin hyvää että sen tahtoo oikeasti seurata loppuun asti ja vieläpä ostaa kaikki pokkarit ja animet.
Thought you may forget the Review
-rest assured, it remembers you.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ma Loka 20, 2008 10:41

Törmäsin Googlessa tietoon, että Hellsingistä olisi tulossa live action-elokuva. Toivottavasti pitää paikkansa, olisi mielenkiintoista :)

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ma Loka 20, 2008 11:02

Deneb kirjoitti:Törmäsin Googlessa tietoon, että Hellsingistä olisi tulossa live action-elokuva. Toivottavasti pitää paikkansa, olisi mielenkiintoista :)
viewtopic.php?f=10&t=7354
Jää nähtäväksi.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Loka 26, 2008 13:32

Ninzo kirjoitti: Ollaan oikeasti kaverin kanssa mietitty jo pariin otteeseen: Hellsing on mielettmän kökkö sarja in the end tarinan puolesta, mutta mikä siitä sitten tekee niin hyvää että sen tahtoo oikeasti seurata loppuun asti ja vieläpä ostaa kaikki pokkarit ja animet.
Luultavasti päähenkilö Alucard sen tekee. Ei mikään sankari eikä pahiskaan vaan ihan kunnon anti-sankari prhaasta päästä, jolla on runsaasti asennetta. Tekee sen minkä pitää ja välillä vähän enemmänkin päästääkseen haluttuun lopputulokseen. Ehkä se on tuo tai sitten se voi ihan hyvin olla joku muukin syy, mutta minulle se on ainakin syy pitää Hellsingistä.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Su Loka 26, 2008 19:10

Ninzo kirjoitti:Ollaan oikeasti kaverin kanssa mietitty jo pariin otteeseen: Hellsing on mielettmän kökkö sarja in the end tarinan puolesta, mutta mikä siitä sitten tekee niin hyvää että sen tahtoo oikeasti seurata loppuun asti ja vieläpä ostaa kaikki pokkarit ja animet.
Väkivalta. Ellei nyt verrata guroon, Berserkkiin ja vastaaviin tai 70- ja 80-luvun mangaan ja sitä vanhempiin, Hellsing on todella graafisesti väkivaltainen. Toisaalta se erottuu muista vastaavista olemalla kuitenkin ilmeeltään melko sarjakuvamainen, kun yleensä väkivaltasarjoilla on tapana olla jopa valokuvatarkkoja. Kouta Hiranolla on myös aika vekkuli huumorintaju ja Hellsing osaa olla hauska aina silloin tällöin. Monesti se on yhtä aikaa sekä väkivaltainen että hauska. Hellsingin hahmot, varsinkin Alucard, ovat poikkeuksetta aivan älyttömiä sekopäitä, mutta niissä on kuitenkin sellaista miehekästä badass-asennetta mitä ei kovin usein löydy näin paljoa yhdestä samasta sarjasta. Kun yhdistetään väkivalta, älyttömät päähänpistot ja hahmot joilla on asennetta, lopputulos ei voi olla muuta kuin hyvä, ja juuri tätä on Hellsing.

Olenko minä muuten ainoa, jolle tuo viimeinen virke tuo sellaisen mielikuvan, että Hellsing olisi samanlaista settiä kuin JoJo's Bizarre Adventure? Toisaalta ehkä se pohjimmiltaan onkin. Tämä myös osoittaisi, miksei Hellsingkään tarvitse juonta ollakseen kiinnostava.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”