Hellsing

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Maalis 06, 2007 21:50

Kun tämä nyt kumminkin ihmisiä kiinnostaa, todettakoon, että Ultimaten kolmas osa tulee myyntiin Japanissa 4. huhtikuuta. Ja jos sattuu olemaan Saksaan menossa heinäkuun lopulla, on Bonnissa 27.-29.7. pidettävässä AnimagiC-conissa kunniavieraana Kota Hirano sekä Ultimaten ohjaaja Tomokazu Tokoro, käsikirjoittaja Hideyuki Kurata ja tuottaja Yasuyuki Ueda.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Maalis 06, 2007 22:08

Darth Mauno kirjoitti:todettakoon, että Ultimaten kolmas osa tulee myyntiin Japanissa 4. huhtikuuta.
Johan tuon piti ilmestyä helmikuun alussa, mutta päivää ennen ilmestymispäivää vapautuspäivämäärä muuttui X.X.2007:ksi. Ovat mokomat tehneet tuon tempun tehneet jo kolme kertaa jokaisessa OVA:ssa kerran.
Tuo 4.4.2007 pitää todennäköisesti paikkansa, mutta ei kannata hermostua, jos vapautuspäivämäärää taas vaihteeksi siirretään....
This mystery is already on the tip of my tongue!

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » To Maalis 08, 2007 21:41

Ex-poikakaverini hehkutti tätä sarjaa minulle ihan hulluna ja aloin sitä sitten itsekin seuraamaan.
Mangaa olen lukenut ykkösosan verran ja meinaan kaikki sen osat ostaakin.

Itse anime olen katsonut 7 osaa ja olen totaalisesti koukussa. Alucard osaa sitten olla niin söpö. Sellainen hullu vampyyri joka heiluu pyssynsä kanssa... Kuka ei häntä rakastaisi. ^^

Maiko

Viesti Kirjoittaja Maiko » Ke Maalis 21, 2007 23:16

Yksi suosikki sarjoistani ehdottomasti. Harmi vaan että on niin lyhyt, sitä herkkua oisi voinut katsoa enemmänkin :? Mustan huumorin ystävänä viehättää juuri Alucardin kaltaiset hieman kierot hahmot, varsinaiset antisankarit ;)

Mangaa en ole ikävä kyllä lukenut, köyhimys kun on niin pitää melko harkiten ostella noita.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Su Maalis 25, 2007 22:42

Edellisessä viestissäni tähän ketjuun moitin Hellsing-animea epätasaiseksi (alku tylsää, keskikohta loistavaa, loppu tylsää). Lähinnä pidin Andersonin osuutta ylistämisen arvoisena. Tällä viikolla rykäisin 7 osaa Hellsing-mangaa läpi ja ilokseni huomasin, että se oli kokonaisuudessaan Anderson-tason mättöä.

Mikä Alucardin ja Andersonin kohtaamisessa alunperin viehätti, oli se kuinka vastakkain oli kaksi täydellistä psykopaattia, jotka nauttivat kuinka raajat irtoilevat ja veri lentää, eivätkä välitä vaikka ne olisivat omia raajoja. Kunhan vain pääsee teurastamaan. Vaikuttaa siltä, että mangassa kaikki henkilöt ovat vähintään pieneltä osalta samanlaisia. Parasta kaiketi oli se, että Seras ei ole se vinkuva turhake, johon animessa käytettiin ihan liikaa aikaa, vaan hänet pidetään kohtuullisen taustalla, kunnes on valmis astumaan parrasvaloihin (hurrasin kovasti 7. osan loppua).

Itse artisti Kohta Hiranokin vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Lopussa olevat kommentit ovat lievästi sanottua levottomia, samoin Luken ja Janin oma sarja (ymmärsinpä vihdoinkin mistä animen previkat olivat ottaneet mallia). Manga kuvastaa tätä oivasti, kun piirrokset ovat välillä suorastaan kaoottisia ja veripitoisuus ylittää jo mustan makkaran vastaavan. Hiranon tapa käyttää toistoa puhekuplissa toimintakohtauksissa lisää sekasorron vaikutusta. Hahmot virnuilevat sopivan vinosti siellä jossain verimyrskyn keskellä. Natsivampyyrit ja -ihmissudet sopivat tähän soppaan kuin sika joulupöytään. Kun hommat vedetään överiksi, se tehdään kunnolla.

Ainoa mistä pitää on valittaa, on korostusten liiallinen käyttö tekstissä. Sinänsä se luo ihan kivaa tunnelmaa, mutta kun tekstistä ei saa kunnolla selvää, ollaan liiallisuuden puolella (vertaa Dragon Ballin Chichi ja Evangelionin Toji suomiversioissa). Onneksi Andersonin skottiaksentti ei ole yhtä hirveää kuin yhdessä edinburghilaisten kirjoittajien novellikokoelmassa, jonka lukeminen piti lopettaa, kun siitä ei ymmärtänyt puoliakaan.

Hellsing-manga lunastaa kaikki ne odotukset, mitkä minulla olivat animen katsomisen aloittaessani. Tälläista vampyyrimättöä ei todellakaan kannata ottaa tosissaan tai homma lävähtää käsiin. Sitä varten on Vampire Hunter D ja Blood. Hellsing pitää pyhittää (hah!) puhtaalle hulluudelle.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » To Maalis 29, 2007 19:43

Hellsing Ultima OVA III:sta on ilmestynyt traileri, mutta koska K18-materiaalin linkittäminen on säännöissä kielletty, niin en voi linkkiä antaa. Sori vaan...

Trailerin perusteella vaikuttaa erittäin lupaavalta, mutta saa nähdä osaavatko hehkuttaa oikeita kohtia ja onnistutaanko Kohta Hiranon työ kääntämään tyylillä animen muotoon.
Huomatkaa trailerista eräs seikka. Siinä on paljon samoja lauseita, kuin vanhemman Hellsing animen trailerissa...

Chompp

Viesti Kirjoittaja Chompp » Pe Maalis 30, 2007 19:08

Northern lights kirjoitti:MUOKS// No, pyörrän puheitani Grafiikan suhteen hieman. Näin Hellsing Ultimate OVA trailerin, ja... täytyy myöntää että näytti hyvältä. Täysin eri tasoa kuin mitä näin kolme vuotta sitten. Lieniköhän silloinen DVD ollut tämä vanhempi versio? (kuulemma ultimate on uudempi o.O;; en ole asiasta hirveästi perillä joten saatan puhua omiani).
Jep, Ultimate on uudempi ja uskoisin, että DVD kokemuksesi ovat tästä vanhemmasta versiosta. Kannattaa ehkä kokeilla Hellsingin pariin palaamista katsomalla OVA :)

Minun ihka ensimmäiset kokemukseni animesta olivat Studio Chiblin elokuvat Totoro ja Porco Rosso, mutta olin ne nähdessäni niin lapsi, että en edes tiennyt niiden olevan animea :D Joten voisin sanoa Hellsing animen olleen ensimmäinen kunnon kosketukseni animen maailmaan.

Tykästyin tuolloin tuohon vanhempaan versioon animesta, mutta en tainnut sitä kuitenkaan yhtä kertaa enempää katsoa. Vasta vähän aikaa sitten otin mangan käsittelyyni ja sanottakoon, että olen aivan myyty :) Tämän topicin lukeneena en taida ihan heti ottaa tuota animen vanhempaa versiota uudelleen katsottavaksi, jotta en pilaa niitä hyviä muistoja mitä sen katsomisesta saattaa vielä olla jäljellä...

OVAn kaksi ekaa jaksoa olen nähnyt, jo ennen kuin tartuin mangaan, ja pidin kovasti. Hulluksihan tässä meinaa tulla kun ei sitä kolmatta jaksoa tule :/

Mangaa tuli luettua yhdeksän osan verran heti kun vain satuin sitä löytämään :) Jos sarja joskus julkaistaisiin suomeksi ostaisin sen varmasti.

Tuota The Dawn sarjaa en ole vielä aloittanut, mutta kaipa senkin luen sitten jossain vaiheessa.
Viimeksi muokannut Chompp, To Huhti 19, 2007 03:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ke Huhti 18, 2007 11:02

Nyt on kolmas OVA katsottu. Kahden edellisen tavoin tiukkaa vääntöä, ämpäritolkulla verta ja kilokaupalla irronneita, silvottuja ja räjäytettyjä ruumiinosia. Mahtavata!
spoilereita kirjoitti:OVA 3 jatkuu siitä mihin toinen osa jäi. Hellsingiin tarvitaan lisää väkeä ja siihen hommaan sopivat Bernadotten palkkasoturi porukka. Tähän on lisätty kohtaus jossa Bernadotte ja muut ovat jossain taistelussa. Muuten mangaa seurataan melko tarkkaan. Kolmas kirja sekä sen lopussa kesken jäännyt Elevator Action (eli neljännen kirjan eka luku) sekä Age of Empire 2 (AoE 1 jätettiin väliin) on kaikki saatu mahtumaan yhteen OVA:an. Vain muutamia kohtauksia (joista suurin osa luonteeltaan koomisia) on lyhennetty tai leikattu kokonaan pois.

Repesin kyllä ihan täysin kun Majuri lauleskeli jakson lopussa Tough Boy:ta!

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ke Huhti 18, 2007 11:48

Ainoa, mikä latisti minun tunnelmiani kolmannessa OVA:ssa oli jotkut ääninäyttelijävalinnat, jotka olivat...
Pip Bernadotte = Sanji (One Piece)
Tubalcain Alhambra = Jiraya(Naruto)
Jotenkin nämä söivät uskottovuutta sarjalta. Varsinkin, kun katsonut niinkin paljon OP:tä ja Narutoa.

Tämä menee nyt kovasti valitteluksi, mutta olivat jättäneet pois muutamia hyviä kohtia. Kuten:
Seras Victorian ja Pip Bernadotten harjoittelukohtaus ja kohtaus Integran menneisyydestä, missä hänen isänsä selostaa vampyyreistä.
Näistä pienistä ongelmista huolimatta uusin OVA on loistava. Tunnelma on koko katossa koko jakson ajan.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ke Huhti 18, 2007 13:53

One Pieceä ja Narutoa en ole ikinä katsonut enkä varmaan koskaan katsokaan. Minä tykkäsin kyllä tuosta Bernadotten seiyusta. Kukahan esitti Enrico Maxwellia?
Eikö tuo Integran keskutelu hänen isänsä kanssa vampyyreistä ollut siirretty ekaan tai toiseen jaksoon? Voi muistanko nyt vaan jotain etäistä siitä kuraisesta TV-animesta?

Enkä usko että tuon kohtauksen laittaminen keskelle Alucardin ja Alhambran taistelua olisi toiminut OVA:ssa kovin hyvin. Mangaan se sopi kun samalla sekä luku että kirja vaihtuivat, mutta koska anime tulee pötköön sellaisen rauhallisemman kohdan änkeminen kiivaan taistelun väliin tuskin olisi tehnyt hyvää taistelun fiilikselle. Tätä mieltä minä olen.

Se harjoittelu kohtaus olisi ollut hauska, mutta ennemmin se pois kuin jokin hotellin kohtauksista.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ke Huhti 18, 2007 14:11

Kunimura kirjoitti:Minä tykkäsin kyllä tuosta Bernadotten seiyusta.
Niin minäkin kyllä pidän kyseisestä seiyusta ja on tavallaan mukava kuulla häntä muussakin, kuin OP:ssä. Mutta, kun katsonut lähes 300 jaksoa OP:tä, missä hän on ollut Sanjina, niin jotenkin häntä on alkanut pitämään Sanjina, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Kunimura kirjoitti:Eikö tuo Integran keskutelu hänen isänsä kanssa vampyyreistä ollut siirretty ekaan tai toiseen jaksoon? Voi muistanko nyt vaan jotain etäistä siitä kuraisesta TV-animesta?

Enkä usko että tuon kohtauksen laittaminen keskelle Alucardin ja Alhambran taistelua olisi toiminut OVA:ssa kovin hyvin.
Se olisi sopinut, kuin nyrkki silmään siihen kohtaan, kun Alucard ja Alhambran olivat lyömässä toisiaan. Kuvitteleppa molemmat vauhdilla ja kovalla metelillä lyömässä toisiaan, sitten välähdys ja pätkä Integran menneisyydestä. Pätkän jälkeen Alucard teurastaa Alhambran.

Ja kyllä tämä kohtaus tosiaan esitettiin vanhassa Hellsing animessa. Muistaakseni jaksossa 10.
Muoks. Ai niin ja kaikki Hellsing OVA:n seyuut voi nähdä ANN:sta

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ke Huhti 18, 2007 15:40

Se olisi sopinut, kuin nyrkki silmään siihen kohtaan, kun Alucard ja Alhambran olivat lyömässä toisiaan. Kuvitteleppa molemmat vauhdilla ja kovalla metelillä lyömässä toisiaan, sitten välähdys ja pätkä Integran menneisyydestä. Pätkän jälkeen Alucard teurastaa Alhambran.
No tuohon kohtaan se olisi kyllä sopinut! Alkuperäinen kohta (heti sen jälkeen kun Alucard sanoo että Alhambra tulee kirkumaan kuin sika) ei varmaan olisi toiminut, mutta tuossa kohdassa se olisikin voinut toimia. No se varmaan tulee johonkin myöhempään jaksoon. Onhan tässä muutenkin vaihdettu kohtausten ajankohtia, kuten Alucardin uni toisen jakson alussa tai Serasin pieni muistelupätkä ensimmäisessä jaksossa.

Haruko-chan

???

Viesti Kirjoittaja Haruko-chan » Ke Huhti 25, 2007 16:17

onko tiedän mielestä hellsing parempi japaniksi vai englanniksi puhuttuna?
miun mielestä enkuks..alucardilla on niin ihana ääni**
*haaveilee*
ajattelin vaa kysyä...hitsi ku en tnne ketää täältä... :cry:
oon vasta uusi käyttäjä...ois ees joku kiva kamu saada....kiitos kaikille
"Aika rajuu!"

tellie

Viesti Kirjoittaja tellie » Ti Heinä 24, 2007 00:59

Katsoin tuossa päivänä muutamana VanHelsing -leffan. Tällähän ei ole mitään tekemistä rakkaan anime-/mangasarjamme kanssa, ja leffa lunasti kaikki huonousodotukseni reilusti. No kyllähän tuon kerran katsoin ilman musertavaa myötähäpeää, mutta ei kiitos enää ikinä.

Pelkkä aihepiirin sivuaminen kuitenkin iski hurjat Hellsing -viroitusoireet päälle. Koska animea tai mangaa ei ollut erinäisistä syistä saatavilla, luin fanficcejä.

Olen lukenut jonkin varran fanficcejä eri sarjoista, mutta Hellsingin tapauksessa ne toimivat tavallista paremmin. Syystä siitä yksinkertaisesta, että hahmot ovat riittävän monitulkintaisia ja haastavia, ja yllättävän harva tekstinpätkä menee Out of Character -kastiin: esimerkiksi Integrasta ja Alusta voi odottaa lähes mitä vain, ja nyt kun manga on edennyt, myös Seras ja Walter ovat syventyneet ja heistä on tullut huomattavasti monipuolisempia tapauksia.

Henkilöhahmojen monipuolisuuden vuoksi olisinkin peräti halukas tutustumaan Hellsing doujinshiin... Puskaradio kun sellaisesta minulle kertoi, samaan hengenvetoon kuin sen etten moista halua kohdata, mutta Herra Google ei oikein antanut käyttökelpoista informaatiota näin äkkiseltään. Yleensähän nuo taitavat olla aika... mielenkiintoisia sisällöltään, mutta toisaalta minun on vaikea kuvitella mitään niin kieroa ja sairasta, että se ei sopisi Alucardille, joten uteliaisuus taitaa voittaa terveen järjen. Otan mielelläni kommentteja kyseisen doujinshin sisällöstä ja laadusta, mutta muistetaan foorumilla hengailevan myös alaikäisiä ja niitä, joita ei välttämättä kiinnostaisi kuulla liian tarkkoja yksityiskohtia :wink:

Suosittelen muuten fanficcejä sarjan ystäville. Valikoiden kun lukee, niin saattaapi tulla vastaan varsin mielenkiintoisiakin näkökulmia, joita ei olisi itse tullut ajatelleeksikaan, ja viihdyttävässä muodossa.

Taidanpä tästä lähteä vähän viilentymään tuonne metsähallituksen puolelle. Sarjan, ja etenkin mangan coolius pitää otteessaan.

Chompp

Re: ???

Viesti Kirjoittaja Chompp » Ti Heinä 24, 2007 02:26

Haruko-chan kirjoitti:onko tiedän mielestä hellsing parempi japaniksi vai englanniksi puhuttuna?
miun mielestä enkuks..alucardilla on niin ihana ääni**
*haaveilee*
Täytyy kyllä myöntää, että en ole kuullut Hellsingiä enkuksi ollenkaan. Ehkä juuri siksi, että haluan kaiken animeni japaniksi puhuttuna; en pidä dubatuista versioista, oli kyseessä sitten anime, muu animaatio tai normaali elokuva. Vaikkakin joistain animesarjoista kuulemma dubatutkin versiot ovat ihan hyviä.
tellie kirjoitti:Olen lukenut jonkin varran fanficcejä eri sarjoista, mutta Hellsingin tapauksessa ne toimivat tavallista paremmin. Syystä siitä yksinkertaisesta, että hahmot ovat riittävän monitulkintaisia ja haastavia, ja yllättävän harva tekstinpätkä menee Out of Character -kastiin: esimerkiksi Integrasta ja Alusta voi odottaa lähes mitä vain, ja nyt kun manga on edennyt, myös Seras ja Walter ovat syventyneet ja heistä on tullut huomattavasti monipuolisempia tapauksia.

Henkilöhahmojen monipuolisuuden vuoksi olisinkin peräti halukas tutustumaan Hellsing doujinshiin... Puskaradio kun sellaisesta minulle kertoi, samaan hengenvetoon kuin sen etten moista halua kohdata, mutta Herra Google ei oikein antanut käyttökelpoista informaatiota näin äkkiseltään. Yleensähän nuo taitavat olla aika... mielenkiintoisia sisällöltään, mutta toisaalta minun on vaikea kuvitella mitään niin kieroa ja sairasta, että se ei sopisi Alucardille, joten uteliaisuus taitaa voittaa terveen järjen. Otan mielelläni kommentteja kyseisen doujinshin sisällöstä ja laadusta, mutta muistetaan foorumilla hengailevan myös alaikäisiä ja niitä, joita ei välttämättä kiinnostaisi kuulla liian tarkkoja yksityiskohtia :wink:

Suosittelen muuten fanficcejä sarjan ystäville. Valikoiden kun lukee, niin saattaapi tulla vastaan varsin mielenkiintoisiakin näkökulmia, joita ei olisi itse tullut ajatelleeksikaan, ja viihdyttävässä muodossa.
Saitpa ainakin minut kiinnostumaan :) Ehkä täytyy jostain etsiä Hellsing fanficcejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”