Fullmetal Alchemist

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

himeko

Re: Fullmetal Alchemist

Viesti Kirjoittaja himeko » Ti Joulu 16, 2014 18:12

FMAB on ehdottomasti suosikkianimeni! Hyviä puolia nyt riittäisi ties kuinka paljon, mutta ainakin ihana juoni, persoonalliset hahmot ja upeat ääninäyttelijät ovat ne tärkeimmät. Suosikkeja nyt itse kullakin on varmaan tästä sarjasta useita, siispä tyydyn vain sanomaan, että ehdottomia suosikkejani ah-niin-ihanan Edin lisäksi ovat Mustang ja Hawkeye. Briggsin jääkuningattaresta on vielä sen verran sanottava, että aivan upea henkilö hänkin! Tarkoituksena olisi tulevana vuonna cossata Rizaa tai Winryä ns.armeijapuvussaan.

Ensimmäinen versio on hirveä, muuta sanottavaa ei ole. Jotta kukaan ei hämmentyisi tuosta ylemmästä ihkutuksesta, olen lukenut mangan ja katsonut myös Brotherhood-version, joihin olenkin täysin ihastunut! Vaikka toisinaan jatkuva tappeleminen kyllästyttää, ei se koskaan jatku liian pitkään. Sarjaa lukiessa ja katsoessa oli hienoa huomata, miten hahmot ja hahmojen väliset suhteet kehittyvät: Ed x Winry ja Roy x Riza ovat kerrassaan ihania pareja. Hahmojen kehittymisestä sarjan mukana vielä mainitsen, että Ling esimerkiksi kehittyy juonen edetessä valtavasti - ahmatista kasvaa loppuun päin mennessä tovereitaan yli kaiken arvostava tuleva johtaja.

Muistan ensimmäisen kerran, kun isosiskoni ehdotti kirjastossa minulle luettavaksi sarjaa nimeltä Fullmetal Alchemist, jonka pari ensimmäistä osaa olivat hyllyssä. Takakannessa olleen esittelyn ja nimen perusteella karsastin sarjaa heti: tiedepelleilyt eivät ole minun makuuni. Kerran sitten heikolla hetkellä satuin lukemaan ensimmäisestä osasta pari ensimmäistä sivua ja olin koukussa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”