Fullmetal Alchemist

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

iidv

Re: Fullmetal Alchemist

Viesti Kirjoittaja iidv » Ke Heinä 22, 2009 11:51

hyvä sarja on! Rakastan Ediä, olen aika samanlainen x) minäkin olen aika pätkä... TAI SIIS EN OLE !!!
KÖYHÄÄ

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Pe Heinä 24, 2009 22:28

Parhain sarja luotu!!! siirryin Brotherhoodin, ja seki on aik hyvä (mun mielest .___.) Paras hyvis hahmo: Majuri Louis Armstrong (hauskin ukko sarjassa xDDD) paras pahis sarjassa: Führer King Bradley (Jessus, kuka kuuskymppine osaa käyttää miekkaa noin hyvi?!?!) turhin hahmo: Se Greedin lisko.
Spoiler:
Sehän jää mangassa eloon ku Bradley iskee Devils Nestiin (eli myös Brotherhoodissakin eloon), ja se ei tee mitn muut ku piileskelee ja ettii Greedii, joka muutenvaan on Lingin kehossa ansassa...
mutta overall parhain sarja ikin ^^
PINEAPPLE SURPRISE!

Lone wolf

Viesti Kirjoittaja Lone wolf » Su Heinä 26, 2009 03:24

Future filmi julkaisee boksin,jonka mainoksessa sanotaan,että sisältää koko sarjan.Todellisuudessa vain 6 devaria eli puolet ensinmäisestä tuotantokaudesta plus elokuva.Haiseepi rahastus.

tulilintu

Viesti Kirjoittaja tulilintu » Ti Syys 15, 2009 16:28

Luvun 99 loppu :shock:
Spoiler:
Pistääkö Ling/Greed Führerin palasiksi? Missä ovat Ed, Al ja Izumi?
En pidä tuolaisista lopuista :x Miten sitä jaksaa odottaa taas kuukauden?
"Loppujen lopuksi Hyvä pärjää, paha ei" Yoshihiro Takahashi

Juusto

Viesti Kirjoittaja Juusto » Ti Syys 15, 2009 22:36

tulilintu, niinpä! Monta kertaa luvun lukemisen jälkeen ei millään malttaisi odottaa seuraavaa, nyt varsinkin tuli kamalat vieroitusoireet ja himot tietää lisää. D|
Spoiler: Luku 99
Sydän melkein hyppäsi kurkkuun tuossa about sivun 20 jälkeen, niin paljon monenlaista tuossa taistelussa tapahtui... Fuu jäi surettamaan, lentäneen veren määrästä ja muusta päätellen ei tule olemaan hänelle kovinkaan valoisa loppu. Ellei sitä nyt lasketa, jos hän itse pitää "itsensä uhrausta" Priden listimiseksi kunniakkaana ja sopivana.
Olin ihan täpinöissäni jo kun Aru tuli piiitkästä aikaa taas kuvioihin (tai sitten olen niin sokea etten ole huomannut häntä monessa viimeisimmässä luvussa....), sitten vielä tuo porttijuttu.....! Toivon mukaan - ja hyvin luultavasti - seuraavassa luvussa tulee tapahtumaan kaikenlaista mahtavaa ja jännittävää~ Pidän peukkuja pystyssä että Arun keho feat. mieli + alkujaan Kimbleyn ollut Viisasten Kivi tulevat pian myös kuvioihin.
..Pahoittelut jos on outoa/huonoa/sekavaa tekstiä, olen melko eriskummallisessa mielentilassa näin myöhäisillassa. -_o'
cheesePLAY -cosplayblog

erikoky

Viesti Kirjoittaja erikoky » Su Syys 20, 2009 22:24

OUU JEE!!! Ihana sarja aloin pikku hiljaa pitämään enemmän ja enemmä ja lopulta tulin aivan hulluksi ja ponpin ja nauroin!
Muoa hah hah haaa!! Olen aivan sekaisin koko sarjasta! Juoni ei ole mikään tylsä ja toimintaa riittää! Ja on sekä huumoria että vakavia hetkiä! Jännitystä riittää ja jään aina miettimään et mitä jos se ja se olis tehny näin ja näin niin olisko sit käyny näin? :mrgreen:

Aika sekavaa tekstiä mulla. :lol:

tulilintu

Viesti Kirjoittaja tulilintu » Su Syys 27, 2009 12:51

Varautukaa pahimpaan kaikki Edin kannatajat :twisted:
Spoiler:
KuvaKuva
Ensi reaktio :shock:ja sitten :D kun tajusin
Spoiler:
ettei Ed ostanukkaan sormusta vaan korvakorut.
"Loppujen lopuksi Hyvä pärjää, paha ei" Yoshihiro Takahashi

Lazzuu

Viesti Kirjoittaja Lazzuu » Ma Syys 28, 2009 10:04

Lone wolf kirjoitti:Future filmi julkaisee boksin,jonka mainoksessa sanotaan,että sisältää koko sarjan.Todellisuudessa vain 6 devaria eli puolet ensinmäisestä tuotantokaudesta plus elokuva.Haiseepi rahastus.
Eipä juuri yllättänyt, Futurefilm nyt muutenkin aina kusemassa silmään. Ainakin mitä käännösten laatua katselee.
Jeah.

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » Su Marras 01, 2009 12:42

AAH~ihana sarja, Ed on ihana ♥ Olen katsonut koko sarjan, paitsi Brotherhood on vielä kesken. Kun youtubesta saa suomi subit niin oli pakko kattoo... Oon nyt jaksossa 29 ja torstaina tulee jakso 30. Se panda (mikä sen nimi taas olikaan) on niin KAWAII ♥ Envy on tyhmä ma haluun tappaa sen :evil: Se on ärsyttävä ja se kiusaa Edii :( Yääh! Muuten, kenen homunculuksen erikoiskyvyn tahtoisit? Minusta Envyn olisi aika kätevä, ku vois vaa muttuu toiseks henkilöksi :mrgreen:

Tais tulla aika sekava viesti mutta ei voi mitään :D
KÖYHÄÄ

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Kesä 15, 2010 01:13

Ai elämä miten käsittämättömän loistavaa settiä Brotherhood on! Miksei kukaan muu ole vauhkonnut siitä?!

Sarjan alkupuolella näkyi jopa minun silmääni tietynlainen kiirehdintä vaikken ollut nähnytkään alkuperäissarjaa/lukenut mangaa, mutta se ei kuitenkaan päässyt häiritsemään suuremmissa määrin. Kuitenkin siinä vaiheessa kun päästiin Briggsiin asti, sarja lähti ihan kympillä käyntiin, ja nyt kun viimeisiä viedään, vaikuttaa kovasti siltä että sarja ansaitsee paikkansa parhaiden näkemieni joukossa. Kyllä, shonenanimea mistä pidän! FMA on kuitenkin siinä mielessä erilainen shonensarja että se ei keskity pahisten mättämiseen järjestyksessä, voimatasojen vertailuun ja treenaamiseen että voittaa seuraavan pahiksen, vaan sarjan teemat ovat kohderyhmään nähden erittäin kypsiä ja varmaan lajityypin synkimpiä. Lisäksi animaation taso on silmiähivelevää, loppupään jaksoissa jokainen sekunti kun Bradley on ollut ruudulla vetämässä jengiä pataan saa leuat tippumaan - voiko tv-anime edes näyttää näin hyvältä? Kolme jaksoa animea vielä jäljellä, saas nähdä kuinka käy! Sarja on kyllä tarjonnut tämän reilun vuoden aikana aivan käsittämättömän kokemuksen ja on todellakin yksi parhaista mitä olen ikinä nähnyt (ja olen nähnyt aika paljon). Ei pysty hehkuttaan tarpeeksi.

Ekaa sarjaa tuskin uskallan edes katsoa Brotherhoodin jälkeen kun kaikki mitä olen kuullut siitä vaikuttaa jotenkin tosi pöhköltä.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Kesä 15, 2010 14:41

MIKSI MUSTANG ON NIIN COOL???

Joo kyllähän tämä on shouneniksi aika laatua. Vähän kyllä ihmetyttää, että onko tästä mahdollista enää mennä eeppisemmäksi. Eikä kyllä ensimmäinen sarja pääse lähellekään tätä, varsinkin kun kaikki mikä oli hyvää siinä on tehty Brotherhoodissa paremmin.

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » To Kesä 17, 2010 21:56

Mangakin päättyi mukavasti ja eeppisesti tuossa viikko sitten. Viimeiset puoli vuotta on vain innolla odottanut uutta lukua ja sitten nauttinut sen mahtavuudesta.
Spoiler: Loppuratkaisuja ja muuta
Loppuratkaisu oli oikein mukava. Ensin maailma tuhotaan, sitten se pelastuu, mutta asia perustellaan asiallisesti. Ei Naruto-tyyppistä "Hei, ootkin ihan hyvä tyyppi ku ymmärrät mua ja nyt palautan sun kyläs ennalleen ja kaikki kuolleet herää henkiin"-ratkaisua. Viimeisten lukujen kohdalla on tullut monta WTF?!-elämystä, esim. Rizan melkein kuoltua, Amestrisin tuhouduttua jne.

Al uhraa sielunsa, jotta Ed saa lopputaistelussa hajonneen automailinsa tilalle oikean kätensä. Taistelun jälkeen Ed uhraa "tietämyksensä totuudesta" portille ja saa Alin kokonaan takaisin. Edin jalka jää portille, mistä sitä ei voi enää samalla keinolla hakea, koska Ed tuhosi oman porttinsa ja palasi takaisin Alin portin kautta. Hiphurraa, tavoite täytetty. Toisaalta tuli mieleen miksei Ed keksinyt tätä aiemmin? Sitten vielä Ed+Winry <3<3<3

Sarjassa ihastutti "salajuoneilu" ja pienten asioiden (mahdollisesti jopa aivan sarjan alussa olleiden seikkojen) merkitys ja kaiken tämän punominen yhteen ilman suurempia aukkoja. Kertokaa jos löydätte, sillä itse en ainakaan heti keksinyt. Vahvat naishahmot ovat erityinen plussa sillä tälläistä näkee erityisen harvoin. Olivier Armstrongin hahmo on jotain kerrassaan järkkymätöntä ja pistää jauhot suuhun miehelle kuin miehelle.
Jatkan aiheesta joskus kun jaksan... :) Suosikkisarjani. Kiitos Arakawa. Aivan mahtavaa.

P.S. Eräs kaverini kommentoi kun selostin hänelle sarjaa pähkinänkuoressa, että onpas pojalla halpa sielu jos kerta sen saa vaihdettua isoveljen käteen... Kyllähän se pieneltä tosiaan kuulostaa.
P.S.2. Mitä sitä nyt seuraa joka kuukausi?
P.S.3 En aikonut hankkia. Aivan liian kallis, jos ei aio katsoa BluRayta.
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Su Kesä 20, 2010 09:35

Aoi kirjoitti:Mangakin päättyi mukavasti ja eeppisesti tuossa viikko sitten. Viimeiset puoli vuotta on vain innolla odottanut uutta lukua ja sitten nauttinut sen mahtavuudesta.
Spoiler: Loppuratkaisuja ja muuta
Loppuratkaisu oli oikein mukava. Ensin maailma tuhotaan, sitten se pelastuu, mutta asia perustellaan asiallisesti. Ei Naruto-tyyppistä "Hei, ootkin ihan hyvä tyyppi ku ymmärrät mua ja nyt palautan sun kyläs ennalleen ja kaikki kuolleet herää henkiin"-ratkaisua. Viimeisten lukujen kohdalla on tullut monta WTF?!-elämystä, esim. Rizan melkein kuoltua, Amestrisin tuhouduttua jne.

Al uhraa sielunsa, jotta Ed saa lopputaistelussa hajonneen automailinsa tilalle oikean kätensä. Taistelun jälkeen Ed uhraa "tietämyksensä totuudesta" portille ja saa Alin kokonaan takaisin. Edin jalka jää portille, mistä sitä ei voi enää samalla keinolla hakea, koska Ed tuhosi oman porttinsa ja palasi takaisin Alin portin kautta. Hiphurraa, tavoite täytetty. Toisaalta tuli mieleen miksei Ed keksinyt tätä aiemmin? Sitten vielä Ed+Winry <3<3<3

Sarjassa ihastutti "salajuoneilu" ja pienten asioiden (mahdollisesti jopa aivan sarjan alussa olleiden seikkojen) merkitys ja kaiken tämän punominen yhteen ilman suurempia aukkoja. Kertokaa jos löydätte, sillä itse en ainakaan heti keksinyt. Vahvat naishahmot ovat erityinen plussa sillä tälläistä näkee erityisen harvoin. Olivier Armstrongin hahmo on jotain kerrassaan järkkymätöntä ja pistää jauhot suuhun miehelle kuin miehelle.
Jatkan aiheesta joskus kun jaksan... :) Suosikkisarjani. Kiitos Arakawa. Aivan mahtavaa.

P.S. Eräs kaverini kommentoi kun selostin hänelle sarjaa pähkinänkuoressa, että onpas pojalla halpa sielu jos kerta sen saa vaihdettua isoveljen käteen... Kyllähän se pieneltä tosiaan kuulostaa.
P.S.2. Mitä sitä nyt seuraa joka kuukausi?
P.S.3 En aikonut hankkia. Aivan liian kallis, jos ei aio katsoa BluRayta.
Minä tässä FMA megafanina sanon tohon käsiasiaan, et muistas tos sarjan alussa, Ed menetti Totuudelle sen jalan, mutta halusi Alin sielun haarniskaan, joten hän uhrasi oikeanpuoleisen kätensä jotta saisi ainakin Alin sielun haarniskaan :]
PINEAPPLE SURPRISE!

alx

Viesti Kirjoittaja alx » To Kesä 24, 2010 21:54

Kohta se Fullmetal Alchemist sitten loppuu. Taitaa tulla enää vain 2 osaa. Hyvä, että kohta loppuu, koska sarja on mennyt vähäsen huononpaan suuntaan. Brotherhoodin katsomista en vielä ole vielä jaksanut aloittaa, vaikka olen melko kauan suunnitellut aloittaa.

raidat

Viesti Kirjoittaja raidat » Su Heinä 04, 2010 00:03

Mun FMA-innostukseni hiipui jo yli vuosi sitten, koko sarja ei vaan yhtään jaksanut kiinnostaa vaikka sitä ennen olin sitä hienovaraisesti fanittanutkin. Nyt yhtenä tylsänä lomapäivänä muistin, että sellainen FMA Brotherhoodkin on tullut, ja ajattelin että voisihan sen katsastaa kun ei parempaakaan tekemistä ole. Seuraavaan viikkoon mulla ei tosiaan ollutkaan aikaa muulle tekemiselle, kun katsoin yli 60 jaksoa melkein suoraan putkeen..

Joo, nyt tässä viimeistä jaksoa odotellessa voin todeta, että oli mielettömän hieno sarja. Niin paljon kuin olen Hagaren-mangasta aina pitänytkin, ensimmäinen anime ei vain kolahtanut sitten yhtään. Se tuntui tosiaan jotenkin hyvin pöhköltä ja juoni meni jakso jaksolta huonompaan suuntaan. Plot holeja oli ihan liikaa ja muutenkin ensimmäinen FMA oli juurikin erittäin keskinkertainen shounen-anime (no, ei nyt aivan keskinkertainen, mutta ei se myöskään käyttänyt puoliakaan alkuperäisteoksensa potentiaalista).

Brotherhood käynnistyi hiukan hitaasti ja ehdin jo miettiä, pääseekö sarja ollenkaan kunnolla vauhtiin - pääsihän se, ja sen jälkeen en pystynyt irrottautumaan koukusta ollenkaan. Juoni ja Amestrisin maailma pääsevät animoituna kunnolla oikeuksiinsa, ja animaatio on todellakin hienoa. Arakawamainen tyyli tekee oikeutta hahmoille, ja ensimmäisen animen designit ovat jotenkin laimeita ja jopa rumia uusiin verrattuina. Ja pakko myös erikseen mainita, että tottumisen jälkeen Mustangin uusi seiyuu sopii hahmolle roimasti entistä paremmin :D

Taisin muuten äsken tajuta, mikä se lopullinen tekijä on, joka saa Veljeyden iskemään minuun niin paljon edeltäjäänsä paremmin; siinä ei ole sellaista monelle animelle harmillisesti tunnusomaista patsastelua, jonka olisi tarkoitus olla dramaattista mutta joka itse asiassa aiheuttaa myötähäpeää ja hampaiden kiristelyä. Ekassa FMA-animessakin dramaattisia kohtia on alleviivattu tietynlaisella jähmeällä paatoksella, josta en pidä yhtään. Brotherhoodissa asiat yleensä näytetään yksinkertaisesti siten kuin ne ovat, ja katsoja saa itse muodostaa tunteensa niistä ilman "melodraaman pakkosyöttöä". Luulisin, että tämä johtuu siitä, miten paljon B:hood tukeutuu mangaan; myöskään siinä tätä ylevää paatosta ei paljon esiinny, kuten ei shounenmangassa yleensäkään.

Joo, tulipa vähän tällainen lahopäinen ylistysviesti. Mutta on se vaan niin hyvä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”