Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

DaK

Re: Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja DaK » Ma Elo 11, 2008 13:47

Minun ehdottomasti lempisarjani! Omistan kaikki DVD:t sekä kaikki tähän mennessä ilmestyneet pokkarit (20 klp). Fruits basket oli mun toinen anime sarja ja jäin samantien koukkuun. Sitten aloin kerätä sarjaa myös mangana. Itse olen sitä mieltä, että sarja on paljon parempi pokkarina. Sarjassa selvästi näkyy, kuinka hahmot kasvavat (pikku hiljaa, ei ne yhdessä pokkarissa kasva! Hahmot kasvavat pokkari kerrallaan.) ja muutenkin ajan kulu on erinomaisesti suunniteltu ja toteutettu. Siis fruits basket = hyvä tarina + hyvat hahmot + erinomainen tarina + kaunis piirustustyyli + etc. = vain niin täydellinen sarja. <3

TwoPartedMe

Viesti Kirjoittaja TwoPartedMe » Ma Elo 25, 2008 16:51

Fruits basket anime on hauskaa viihdettä silloin, kun on tylsää ja on ihan sama mitä animea katsoo. Muutoin koko sarja alkaa tuntua pakkopullalta ja tulee vain kireäksi jokaisesta jaksosta. Itse lopetin 12 jakson jälkeen, ja kenties jatkan katsomista joskus. Nyt ei vain ole vuoteen jaksanut katsoa, koska katsoin liian tiheään sarjaa, mikä sai hermot kireälle siitä ikuisesta sähläilystä. Fruits basket on siis viihdettä, jota ei saa syödä mahan täydeltä, vaan vähän kerrassaan. :P
"Nousin kerran ylös portaita, tapaamaan miestä olematonta. Hän ei ollut siellä tänäänkään, toivon etten häntä näekkään."

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ma Elo 25, 2008 17:27

Rakastan tätä sarjaa yli kaiken ja kuuluu myös ehdottomasti lempisarjoihini. <3 Juoni onpi ihan kiva sekä ne kaikki hahmot, piirrustustyyli(vaikkakin olin aluksi sitä mieltä että se on hirveä), mangojen pituus tavallaan. Riittää ainakin lukemista pitkäksi aikaa. xD Ajattelin kerätä tämän sarjan sitten suomeksi kun ilmestyisi mutta päätin sittenkin kerätä enkuks. Englanniksi on kivempaa lukea näitä ihunia sarjoja enkä tiedä olisiko se suomennos onnistunut yhtä hyvin.

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Ke Joulu 10, 2008 14:35

Olen katsonut tästä vain kahdeksan jaksoa, mutta heti ensimmäinen vaikutti. Se oli niin hauska~
Varsinkin se Yukin fanclub. Ja Hana-chan ja Uo-chan. Ja Shigure. Ah, ja tietysti myös ''Bakaneko'' Kyoo-kun. Ehdottomasti sarjan paras hahmo.

Engaru

Viesti Kirjoittaja Engaru » Su Tammi 04, 2009 13:12

chica kirjoitti:tietääk joku kui mont Fruits Basket mangaa kaikkiaan ilmestyy...?
Eikös niitä ilmesty about 23...? Näin minä ainaskin oon ymmmärtäny. :)
One day I will set this right!

hillemon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hillemon » Ma Tammi 05, 2009 03:36

jep 23 :)
"demons to some, angels to others"

ja

Viesti Kirjoittaja ja » Ti Tammi 20, 2009 19:32

oiiih <33 YUKI MÄ RAKASTAN SUA ~

eikös kukaan muu laksuta rottaa ? :< se on niin lutu että oksat pois .. niin nätti ja suloinen ja ihana luonteeltaan *kuolausta*

no mutta fruits baskethan on yksin täydellisistä sarjoista ( juoneltaan & hahmoiltaa ) vaikkakin 'suut liikkuu eikä mikään muu', jonka totesin la 17.1.09 japanipäivässä lahden kirjaston auditoriossa muiden ihmisten keskellä

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ti Tammi 20, 2009 20:00

ja kirjoitti:oiiih <33 YUKI MÄ RAKASTAN SUA ~

eikös kukaan muu laksuta rottaa ? :< se on niin lutu että oksat pois .. niin nätti ja suloinen ja ihana luonteeltaan *kuolausta*
Älä nyt suutu, mutta itse en oikein Yukista välitä. En pidä liian täydellisistä hahmoista. Shigure on enemmän minun mieleeni. Luonne, ulkonäkö, "Que será, será"... Pidän kaikesta hänessä! <3 Sain kolmososaa lukiessani useita fanityttöilykohtauksia. Takaya piirtää Shiguren uskomattoman hienosti. No, kuka pitää mistäkin. (Pikkusiskoni muuten pitää Kyoosta.)

Kolmososan perusteella sain päähäni tällaisen ajatuksen: Entäpä, jos
Spoiler:
Akito onkin nainen?
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ke Tammi 21, 2009 16:19

Spoiler:
Akito ON nainen
Oioi, rakastan tätä sarjaa. Ehkä toinen anime jonka kokonaan katsoin, sitten luin mangaakin, mutta laiskuuttani en jaksanut netissä istua lukemassa, joten nykyään keräilen suomennettua. : D Furuba on niin lämminhenkinen ja ja...

Miun lempihahmoihin kuuluu Kyo (yllätysyllätys, mutta pidän kissoista o_o), Shigure ("Highschool girls"), Hatsuharu, Electricwave-girl (olikos se nyt uo- vai hana-chan?), Mominji ja Kagura.. : D Yksi suosikkikohdistani onkin se, jossa Haru ajaa sillä pyörällä^^''. Hatorista en niinkään välitä, liian totinen ja tylsä, sitten se lammaspoika on ärsyttävä. : >
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

ja

Viesti Kirjoittaja ja » Ke Tammi 21, 2009 16:26

// offia //
Spoiler:
onko? oon aina luullu mieheksi.. enkä tule luultavimminkaan uskomaan sitä, näyttää niin mieheltä. entä suunnilleen vikat jaksot? niissähän näytetään akitoa enemmän.. esim. tokavikan jakson metsä-kohtaus.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ke Tammi 21, 2009 17:26

ja kirjoitti:// offia //
Spoiler:
onko? oon aina luullu mieheksi.. enkä tule luultavimminkaan uskomaan sitä, näyttää niin mieheltä. entä suunnilleen vikat jaksot? niissähän näytetään akitoa enemmän.. esim. tokavikan jakson metsä-kohtaus.
Spoiler:
Kuten useimmat tietävätkin, animessa ja mangassa on muutamia eroavaisuuksia (osa hahmoista puuttuu ja sarja keskittyy muutenkin mangan ensimmäisiin osiin. Ja juurin tämä "Akito on nainen" on jätetty animesta pois (eli animessa Akito on mies). Kuitenkin mangassa, hieman pidemmällä tosin, selviää Akiton oikea sukupuoli.

Mitsuki^^

Viesti Kirjoittaja Mitsuki^^ » Ti Maalis 03, 2009 17:11

Fruits basket on ihana sarja. Mä, mun sisko ja äiti luetaan sitä, koska se on ihan paras. Äiti lukee Kyon ja Tohrun takii. :P
Me alettiin kattoon sitä joskus kaks vuotta sit. Mun sisko sano, et se on surkee sarja. Mä olin vaa, et just joo.
Nyt me sit luetaan sitä...Hehheh!
Mitsuki-chan

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ti Maalis 03, 2009 20:39

^ Ihan koko perheen kanssa? : D Vau. Enpäs ole ennen kuullutkaan (lie missä säkissä olen asunut), mutta kuulostaa jotenkin ihanalta, kun kaikki harrastavat jotain yhteistä... Vaikka toisaalta en itse ehkä sellaista sietäisi..?

// ttly off-topic.
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Archaleorn

Viesti Kirjoittaja Archaleorn » Ti Huhti 28, 2009 14:53

Tämä oli minun ensimmäinen animeni, josta kaverini luona näin yhden jakson silloin kun aloittelin omaa animeharrastustani. Kyseisestä viidennestä jaksosta silloin jäi vain yksi kohtaus mieleen, mutta se oli niin kaunis ja koskettava, että se sai minut kiinnostumaan. Lainasin sarjan kaveriltani ja katsoin sen kokonaan, enkä pettynyt siihen silloin. Se oli ja on edelleen ihan huippu sarja. Vasta toisella katselu kerralla kiinnitin huomiota siihen kuinka töks töks animen loppu onkaan ja minua jäi häritsemään eräiden juonikuvioiden käsittelyn puute. Odotin, että anime olisi selvittänyt miten kirouksen kanssa käy ja muuta vastaavaa, mutta se jäi kesken eikä esitellyt kaikkia hahmojakaan.

Manga oli silloin kesken, ymmärrän sen kyllä nyt. Luonnollisesti aloin siis lukea mangaa(netistä), koska halusin selvittää nämä asiat. Se vasta oli mahtava ja tosi koukuttavaa (olen aina ollut romantiikkahömppä), juonikuviota tuli aina uusia ja monta kertaa tuli OMG! ja kauhea hypetys oli päällä. Minulle Furuban manga oli silti ehkä vielä vähän parempi kuin anime, vaikka pidänkin animea hyvänä (btw Furuba boxin sain joululahjaksi, ei enää pelkkiä fansubeja) ja syynä siihen miksi yleensäkään kiinnostuin animesta ja mangasta. Manga syvensi hahmoja, jotka kasvoivat tarinan mukana. Alussa ne, jotka animessa ja mangassa herättivät ärsytystä, muuttuivat jotenkin siedettäviksi kasvaessaan. Nyt ostelen suomenkielisiä pokkareita hyllyyni. :D Ja sorrun vielä lainaamaan.
Tiger Claw kirjoitti:
ja kirjoitti:oiiih <33 YUKI MÄ RAKASTAN SUA ~

Älä nyt suutu, mutta itse en oikein Yukista välitä. En pidä liian täydellisistä hahmoista. Shigure on enemmän minun mieleeni. Luonne, ulkonäkö, "Que será, será"... Pidän kaikesta hänessä! <3 Sain kolmososaa lukiessani useita fanityttöilykohtauksia. Takaya piirtää Shiguren uskomattoman hienosti. No, kuka pitää mistäkin. (Pikkusiskoni muuten pitää Kyoosta.)
Itse pidin aluksi Yukista hieman samaan tapaan. Yuki kun vaan oli niin pikkusöpötäydellisyys!!111one, mutta sitten se muuttui toisella tai kolmannella katselukerralla enemmän Kyon suuntaan. Kyo vasta sexy ja ihana onkin ja pidän lisäksi kissoista. Shigurestakin tuli yksi suosikki hahmoni ulkonäön ja luonteen takia, unohtamatta fanityttöpalveluvihjailuja mangassa *wink wink*. Voisin sanoa, ettei ole hahmoa josta en olisi oppinut pitämään mangan luettuani.

Tiivistettynä pidän hahmoista, piirrostyylistä, tarinasta ja kaikesta mahdollisesta Furubassa, sekä animessa ja mangassa (ja sorruin sarjaa seuratessani fanityttöilyyn).
"Don´t call me Saya-chan!"

Gilraen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gilraen » To Huhti 30, 2009 18:05

Viime vuoden loppupuolella kiinnostuin tästä sarjasta. Ostin ensin kaikki DVD:t melkein kerralla, ja sen jälkeen aloitin suomenkielisen mangan keräämisen. Mangaa siis löytyy hyllystäni tällä hetkellä seitsemän pokkarin verran.

Furuba on yllättävän hyvä hysteerisen riemastuttavaksi ja värikkääksi sarjaksi. Se on ihanan syvällinen, hauska ja monipuolinen. Yleensä kaikenlainen synkistely ja kauhu on anime- ja mangasarjoissa mieleeni, mutta tämä tekee poikkeuksen, vaikka kyllähän muutamia tuollaisia vähemmän iloisia tilanteita on saatukin mukaan (kuten animen viimeiset jaksot). Eniten minua raivostuttaa Tohru the "eternal optimist", joka ei tunnu osaavan hermostua mistään. Ihan hyvähän se on, että osaa olla ystävällinen ja hellä, mutta Tohrun kohdalla se menee yli. Tästä syystä hän on inhokkihahmoni. En pidä myöskään Kagurasta, Hirosta, Kisasta ja Yukista. Kaguran Kyo-pakkomielle on raivostuttavaa, Hiro on tiivistetysti sanottuna nenäkäs kakara, Kisan yliherttaisuus käy yhtä paljon hermoille kuin Tohrun optimistisuus ja Yuki on vain liian täydellinen, persoonaltaan mitäänsanomaton ja animessa ulkonäöltään aika kauhua herättävä. En pidä hänen ääninäyttelijästäkään. Kyllä minä siedän noita hahmoja (paitsi Tohrua), en todellakaan vihaa heitä, vaikka saatan antaa sellaisen käsityksen. Ai niin, Ritsun äitiä en siedä, kuten en myöskään Yukin fanikerholaisia. He ovat varmaan Tohrun ohella ne kamalimmat.

Lempihahmoni ovatkin sitten niin ihania, että pystyn unohtamaan inhokkieni rasittavuuden. Ayame, Akito, Hatori, Hatsuharu, Shigure, Kazuma ja Kyo ovat ehdottomasti huipuimmat, ja luultavasti juuri tuossa järjestyksessä. Ayame ainakin on ykkönen. Häntä sekopäisempää hahmoa saa hakea. Ja hänellä on ihanat hiukset. *_* Akito on toimiva, hieman tavallisesta poikkeava pahis (ei siis mikään "muah hah haa, valloitan maailman!" -tyylinen), joka on mielestäni myös surullinen hahmo. Häntä olisi voitu näyttää hieman enemmän animessa, mutta silloin hänestä olisi helposti kadonnut salaperäisyys. Kaikki loput viehättävät lähinnä luonteidensa takia. Hatori ja Kazuma kyllä ansaitsevat erikoismaininnan ulkonäköjensä takia. Tässä sarjassa sitten riittää hyvännäköisiä miehiä.

Manga ei ole ainakaan toistaiseksi lumonnut minua yhtä tehokkaasti kuin anime, vaikka monet hahmot näyttävät siinä paljon paremmilta, Yuki esimerkiksi. Jotenkin tämä on sellainen sarja, että sitä on mukavampi katsoa televisiosta kuin lukea pokkarin sivuilta. Tässä kuitenkin sattuu ja tapahtuu jatkuvasti, eikä liikkuvista kuvista ja musiikista pysty tietenkään mangassa nauttimaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”