Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Inuyashafan4ever

Viesti Kirjoittaja Inuyashafan4ever » To Tammi 31, 2008 22:57

Fruits basket on yksi lempianimeistani/mangoistani. Animet ja mangat omistan kaikki tähän mennessä ilmestyneet. Pidän erityisesti Takayan piirtotyylistä. Se on niin kevyen ja kauniin näköistä. Lempihahmoni taitaapi olla Kyo. Sillä on niin ihastuttava luonne, ja rakastan Kyon hiusten väriä. ^-^ Inhokkini taitaa olla Akito. Suomessa ilmestyneiden DVD:iden kohdalla olen pettynyt juuri tähän samaan asiaan, mihin monet muutkin ovat kiinnittäneet huomiota : tekstitykseen. En haluaisi loukata kääntäjää/kääntäjiä, jotka ovat furuban kanssa painiskelleet, mutta jopa minä, joka ei osaa kuin hieman (tai vähän enemmänkin) japanin kieltä, ymmärrän sen verran, että suomen tekstitykset poikkeavat turhankin paljon japanin kielisestä puheesta. Muutenkin animessa harmittaa se, että se jäi niin kesken. En sitten osaa sanoa että onko jatkoa luvassa, kun manga on saatu päätökseen joka puolella maailmaa (?). Mangaa suorastaan palvon, rakastan ja mainostan ystävilleni/tutuilleni, jotka ovat hitusenkaan kiinnostuneita mangasta, ja sen ohella animesta. Mutta kaikesta tästä tilityksestä huolimatta, rakastan tätä sarjaa. Ja sanonpa vielä sen, että minun mielestäni Tohrun luonne on ehkä hitusen liian huolehtivainen, ja hänestä on tehty aikas höpsö, ja hössöttävä, mutta ei furuba kyllä olisi läheskään sama, jos Tohrun persoonallisuus olisi eri! Kiitos teille jotka jaksoitte lukea tämän tilityksen. ^^'
"In the bottom of he's heart, he has already left us"<3<3

umae

Viesti Kirjoittaja umae » La Helmi 02, 2008 15:08

Pidän Furubasta paljon. Olen lukenut mangan kokonaan ja se jätti hyvän maun suuhun. Myönnän että jossain keskivaiheilla mangaa alkoi kyllästyttää, mutta kyllä se siitä pääsi taas vauhtiin. Loppujen lopuksi päädyin pitämään kaikista hahmoista (paitsi Shiguresta...), alunperin kun minulla oli ongelmia Yukin kanssa. Loppu oli ihana, vaikkakin ehkä hieman imelä. Mutta ei se mitään, hymyilin viimeisten lukujen ajan niin leveästi että posket tuli kipeäksi.

tzenni

Viesti Kirjoittaja tzenni » Ma Helmi 11, 2008 21:12

Sarja on ollut ihan miellyttävä. Tosin en ole yhtään pitänyt siitä, että kerrotaan sivuhenkilöistä ja heidän ongelmistaan liikaa. Sarja vain paisuu paisumistaan ja pitäisin enemmän siitä, että keskityttäisiin sarjan päähenkilöihin (Kyo, Yuki, Tohru) tai edes kirottuihin. Mieleni valtaa raivo aina kun juoni alkaa keskittymään esimerkiksi oppilaskunnan väkeen. Jotkut sivutarinat ovat ihan mielenkiintoisia, mutta olisi parempi, ettei niitä olisi ollenkaan. Varsinkin n. pokkarin 17 tietämillä tuntuu, että Natsuki Takaya heitti juonikäännöksen hetken mielijohteesta saadakseen yllättävän juonenkäänteen. Minua se kyllä yllätti, muttei todellakaan positiivisessa mielessä! Toivottavasti tämä vielä paranee. (Pokkari 18 luettu)

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Su Maalis 09, 2008 19:02

Pidän erittäin paljon Natsukin piirrustustyylistä sekä tietty Tohrusta, Kyosta ja Yukista, mutta on tullut ostettua vain kolme ensimmäistä osaa siinä toivossa että kyseinen sarja julkaistaisiin joskus suomeksi. :lol:

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Pe Maalis 14, 2008 17:55

Tiedoksi sarjan ystäville: Tokyopop tarjoaa tänä iltana klo 19.19 Yhdyvaltain itärannikon aikaa (klo 01.19 Suomen aikaa) Fruits Basketin 19. pokkarin ilmaiseksi luettavaksi www-sivuilleen kirjautuneille käyttäjille 19 minuutin ajan.

http://www.tokyopop.com/Fruits_Basket/t ... 2aaa2c3495
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » Pe Maalis 14, 2008 19:01

Jännä juttu tämä Furuba. Luin meinaan mangana tätä joku kuusi osaa ja en saanut mitään irti. Siis kaikki jotenkin meni ohi. Piirustustyyli, hahmojen lässytykset (dialogi) jne. kaikki meni hukkaan. Ja sitten... sitten katselen animea ensimmäisen DVD:n verran ja mitä näenkään? Tämä oli toinen sarja (toinen oli Azumanga Daioh) joka sai minut tuntemaan itseni hieman onnellisemmaksi! Intro ja outro sopivat sarjaan täydellisesti ja edes bishiet, joita tavallisesti vihaan, eivät ärsyttäneet. Rakastin jopa Tohrua jota monet tuntuvat vihaavan. Hän muistuttaa hieman minua siinä että olemme molemmat varsinaisia kaasupäitä. No, mutta Furuban anime tuntuu toimivan ja manga ei... tiedä häntä miksi. Yleensä kuitenkin juuri toisin päin.
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » Ma Maalis 17, 2008 19:23

Olen katsonut Fruits Basket animen kokonaan ja omistan DVD-boksin. <3 En ole tutustunut mangaan koska uskon että se jossain välissä tulisi suomeksi. Anime oli kyllä tosi hyvä ja olisi kyllä huippua jos manga suomennettaisiin! :D Mutta täällähän kun on aika paljon kehuttu Fruits Baskettia niin jos viitsitte niin laittakaa sarjatoiveisiin Fruits Baskettia niin se saattaisi tulla suomeksikin joskus. Pieni pyyntö vain...

Kineko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kineko » Pe Maalis 21, 2008 13:16

Fruits Basket on lempimangani, ollut jo tässä kolmen vuoden ajan ja edelleen mahtava. :3 18 osaa siis olen lukenut.

En haluaisi, että sarja suomennetaan, kun se on jo englanniksi, mutta saisipa Furuba vielä enemmän faneja Suomesta. ^^

Animen suomentaminen oli minusta ok, mutta subbaukset olivat järkyttävää jälkeä. Meinasi ihan itku tulla. Silti omistan jokaisen DVD:n, niin hyvä sarja se on.

Hahmot ovat ihania ja juoni kehittyy, vaikkakin hitaasti. Olisihan Furuba saanut hieman lyhyempikin olla ja sitä olisi voinut tiivistää, muttei 23 pokkaria kovin paha ole.

Parasta Furubassa on sen syväällisyys ja angstisuus, ah.
Do you want to be someone else?

Meishin

Viesti Kirjoittaja Meishin » La Maalis 22, 2008 14:41

Minä olen katsonut koko animen, omistan 4 ensimmäistä DVD:tä, ja ihan hyvähän tuo, mutta turhan lyhyt. Mangaa olen lukenut pari pokkaria ja pidin ainakin enemmän kuin animesta. Mangana se on mukavan pitkä, mutta ei kuitenkaan mitään 40 pokkaria :D Lempihahmoni on Kyo ja Shigure. Ne on niin hauskoja, just toistensa vastakohtia 8D.

Spy

Viesti Kirjoittaja Spy » Su Maalis 23, 2008 12:13

Sain Fruits -basket -boksin keskiviikkona ja nyt sain katsottua sen loppuun.
Mielestäni paras anime-sarja, jonka olen nähnyt. Erittäin tunnepitoinen, hauska ja viihdyttävä. Kyyneleet valuivat moneen otteeseen, vaikka olen poika.

Mielestäni loppu ei ratkaissut mitään. Kirous on edelleen Sohmien päällä, Kyo ja Yuki vihaa edelleen toisiaan... Ehkä ratkaisevin juttu oli se, että Akito muuttui ehkä hiukan.

Lempihahmo on ehdottomasti Momiji. Vähiten pidin Kagurasta ja Hirosta... (ärsyttviä pikku penskoja...)
http://www.distortionturtle.net/~johann ... /index.php Uusi mahtava sarjakuva alkaa! Kannattaa tsekata :)

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » To Huhti 03, 2008 20:25

Fruits basketin olen vain mangana lukenut, pidin sarjasta ihan mielettömästi! Yksi parhaista sarjoista mitä olen lukenut. :> Vaikka sarjan keskivaiheilla piirrostyyli muuttui (ja siihen kesti tottua), ja tarina ei oikein tuntunut etenevän mitenkään, niin silti kokonaisuus oli ihana. :D Tohru on mukava päähenkilö, ei ainakaan valita turhista :D Kyo on paras hahmo, ja jostain kumman syystä pidän Akitostakin.. o.o

krääh spoilspoil? XD
Oli mukavaa kun lopussa kerrottiin miten kaikille kävi, eikä keskitytty vain päähenkilöön niinkuin joskus käy. Yleensä en pidä "ja vuosien päästä"-lopusta, mutta Furubassa se sopi siihen loppuun.

Kaiken kaikkiaan mahtava sarja, sai jopa minut itkemään muutaman kerran (ensimmäinen sarja, joka aiheuttaa sellaista) eli täydet 10 pistettä :mrgreen:
wwii

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Pe Huhti 04, 2008 18:45

Olen katsonut ensimmäisen jakson animesta ja olen totaalisen myyty <3_____<3 Se pelaa aivan eri sarjassa kuin FMA ja Azumanga, mitä olen ennen katsonut. Hahmot olivat huoliteltua ja huvittavia sekä muutenkin tarina oli kulkeva. Ensimmäisen jaksonkin perusteella antaisin täyden kympin :::D

hara-chan

Viesti Kirjoittaja hara-chan » La Touko 03, 2008 22:01

Pitkän ja hartaan odotuksen jälkeen löysin Furuban 19:nen osan. Sitä on siis odotettu jo pitkään. Ja kyllä se oli odotuksen arvoista. Furuba ei koskaan väsy yllättämästä. Tämä sarja koskettaa mua oikeesti. Musta jokainen sarjan hahmoista on niin rakas. Itkin taas kerran lukiessani sitä. Ja sen vastapainoksi sain kunnon naurut. Furuban tunnelma muuttuu kuitenki sarjan edetessä. Alussa se on kepeä ja huvittava ja sit siihe tulee myös paljon painostavia tilanteita ja tunteita. Itken melkee nytki, ku aatteelen mitä kaikkee sii on tapahtunu ja et pian se sarja loppuu :cry: (sanon vielä tän.. jos et oo lukenu sitä, niin kannattaa ehdottomasti alkaa, koska -mun mielipide- sen parempaa sarjaa et tuu löytämään. Älä sitten takerru mun mielipiteeseen, vaan anna sen ylläättää :wink: )

Kataja

Re: Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja Kataja » To Touko 22, 2008 20:57

Mangaa olen lukenut kahdeksan osaa ja animeakin olen jonkun verran katsonut.
Mangan piirustustyyli on kiva, mutta juoni jotenkin kiertää kehää, eikä hahmotkaan ole parhaita mahdollisia. Lähes kaikilla ärsyttävän traaginen menneisyys. Shigure on kyllä aika hauska, samoin Momiji.
Ei Fruits Basket kuitenkaan ihan huono sarja ole, aion ostaa loputkin osat nyt, kun sitä aletaan julkaista suomeksi.

Mucca

Re: Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja Mucca » Ma Elo 11, 2008 12:31

Mangaan en ole sen pahemmin tutustunut, kuin lukenut ensimmäisen osan ja animea olen katsonut 18 jaksoa.
Mangoja en omista yhtään, mutta nyt ku sitä aletaan suomentaa, niin kaikki osat ostan varmasti :D
Furuba on yksi parhaista animeista, jota olen koskaan katsonut ja mangakin vaikuttaa hyvältä.
Ja animessahan on 26 jaksoa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”