Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hokuto

Viesti Kirjoittaja Hokuto » La Syys 22, 2007 21:45

shounen kirjoitti:Itse olen lukenut sen 18 kirjaa, mutta jotenkin. Tökkiitökkii... Piirrustustyyli vetää vain koko ajan huonommaksi ja juoni ei ole edennut juuri minnekkään. Asioita vaan pyöritellään ja mietitään ja silleen. Sarjan ensimmäiset sanotaan, kymmenen kirjaa olivat ihan mielenkiitoisia mutta myöhemmät... Noh ei ne oikein ole iskenyt niin paljon.

Animena sarja ei ole iskenyt ollenkaan, sarja oli hidas ja tylsä. Olen kyllä katsonut animena, mutta ei toivoakaan että katsoisin sen uudestaa, jotenkin.. Kun katsoo niin booring booring :)
Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä, piirrostyylin huononeminen ärsyttää aika lailla, kun johonkin 11 kirjaan Natsuki Takaya kuului ehdottomasti lempi piirtäjiini, mutta nyt hän on pudonnut kyllä rutkasti alaspäin. Mikäköhän syy tähän piirrostyylin huononemiseen?

Juonikaan ei oikein enää kulje eteenpäin vaan on jäänyt pyörimään paikalleen ja ne 17 volumessa olevat paljastukset eivät minuun oikeen iskeneet.

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Su Syys 23, 2007 00:01

Piirrosjälki on todellakin ollut huonomman kaltaista. Hahmot tuntuvat kaikki olevan laiskasti piirretyt ja kasvonpiirteet ovat pullistuneet valtavasti.

Ostin tuossa viime perjantaina Fruba 17.
Tiesin kyllä jo aiemmin mitä kyseisessä pokkarissa tulisi käymään ja paljastumaan, mutta silti sitä lukiessani purskahdin useaan otteeseen itkuun.
Akiton tarina on vain niin surullinen ja kaikki Kurenon tunteet ja muut ovat niin liikuttavaa luettavaa.
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Su Syys 23, 2007 12:13

Mielestäni piirrostyyli on puolestaan mennyt parempaan suuntaan. Loppua kohti huimasti parempaa kuin alussa. Tarinan puolesta voisi sanoa osaltaan samaa, kun ei keskitytä ainoastaan Sohman perheen sisäisiin asioihin vaan tulee myös oppilaskunnan juttua jne. (= enemmän Kakerua xD) Ja ei juoni sen enempää paikallaan pyöri kuin ennenkään :P [/mielipide] Pitää vaan osata lukea hieman rivien välistä. :)
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

Yoshiko

Viesti Kirjoittaja Yoshiko » Su Syys 23, 2007 21:01

Aikaisemmin olen lukenut mangana, mutta nyt vasta lähiaikoina katsoin ensimmäisen animeni. Ensimmäiset 4 jaksoa olivat mahtavia. Kun luin mangan, en ymmärtänyt englannista niin paljoa, mutta kun katsoin suomennetun animen, ihastuin sarjaan täysin ^^

Krizu

Viesti Kirjoittaja Krizu » Ti Syys 25, 2007 14:41

Mun mielestä piirrostyyli ei ole huonontunut loppua kohden. Edelleen hivelee silmiä se piirrosjälki. Hahmot on tietysti kasvanu niin paljon, että ei meinaa välillä erottaa kuka on kuka. Esim. Kyo ja Kureno, ku ne välillä niin samannäköisiä (tää mun mielipide). ^^

17 pokkarissa olleet paljastukset oli kyl.. huh.
Kun luin sitä ja ne pari paljastusta tuli (varsinkin se Akitoon liittyvä), niin huusin ihan täysiin että: "TÄH?!" ja ilme oli ---> :shock:

Innolla odotan mitä tuleman pitää. ^^

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » Ke Syys 26, 2007 21:39

No piirrostyylihän muuttuu ihmisen piirtäessä, jotku tykkää, jotku ei, kuhan tarina pysyy hyvänä niin kelpaa. Saa nähdä mitä viimeisessä pokkarissa tapahtuu. o.o
wwii

Sakurachan

Viesti Kirjoittaja Sakurachan » Ti Joulu 11, 2007 23:34

Kysyisin tuosta suomenkielisestä tekstityksestä... olen kyllä kuullut, että se on surkea, mutta kai siitä selvää saa? Vai? Itse en ole niin pikkutarkka näissä asioissa, kunhan tekstiä pystyy lukemaan, mutta tuo Soma -juttu. Argh. >.<

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ti Joulu 11, 2007 23:38

Sakurachan kirjoitti:Kysyisin tuosta suomenkielisestä tekstityksestä... olen kyllä kuullut, että se on surkea, mutta kai siitä selvää saa? Vai? Itse en ole niin pikkutarkka näissä asioissa, kunhan tekstiä pystyy lukemaan, mutta tuo Soma -juttu. Argh. >.<
Osittain surkea! :roll: Mutta sen verran hyvä minulle, että ostin koko sarjan DVD:inä. Itseänikin ärsyttää tämä Soma, vaikka se olisi Sohma tai jopa Souma(?).

Tohrun sinisilmäisyys kyllä pännittää, kun sitä tapahtuu joka jaksossa. :? Tohrun pitäisi olla vähän kovempi, niin sarjakin kiinnostaisi paremmin. Ja mangassa tyyliin Yuki on sairaan laiha! :shock: Hyvä että pysyy hengissä!! Ja muutenkin piirrostyyli vain huononee loppua kohden... Silti kiva sarja! :lol:
Muff'n~

Sakurachan

Viesti Kirjoittaja Sakurachan » Ti Joulu 11, 2007 23:44

Ostin suomeksi ne kaikki DVD:t, kun pitkät mangat eivät oikein kiinnosta ja olen kuullut, että sarja on kiva. Olisin kyllä ostanut englanniksi, mutta minkäs teet, kun Fanzussa ei ollut. Olisivat suomentajat saaneet sisällyttää DVD:hen enkkusubit :evil:

ranma 0,25

Viesti Kirjoittaja ranma 0,25 » Ke Joulu 12, 2007 14:30

Marsipaani kirjoitti:Tohrun sinisilmäisyys kyllä pännittää, kun sitä tapahtuu joka jaksossa. :? Tohrun pitäisi olla vähän kovempi, niin sarjakin kiinnostaisi paremmin.
Jos Tohru olisi kovempi niin se ei enää olisi Tohru. Siis koko hahmon persoonallisuushan perustuu sille mainitulle sinisilmäiyydelle. Jos sitä ei olisi niin pitäisi luoda kokonaan uusi hahmo. Periaatteessa tämähän on huono juttu mutta jostain syystä se ei itseäni haittaa vaikka kovin monia muita....
ja sitäpaitsi MÄ nostan PENKISTÄ enemmän ku SÄ xp (40kg yay :3)

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » To Joulu 13, 2007 16:23

ranma 0,25 kirjoitti:Jos Tohru olisi kovempi niin se ei enää olisi Tohru. Siis koko hahmon persoonallisuushan perustuu sille mainitulle sinisilmäiyydelle. Jos sitä ei olisi niin pitäisi luoda kokonaan uusi hahmo. Periaatteessa tämähän on huono juttu mutta jostain syystä se ei itseäni haittaa vaikka kovin monia muita....
Mutta Tohrun olisi pitänyt aina olla vähän kovempi. En tarkoita nyt sellaista kauheaa kovista, joka huutaa koko ajan! Vaan että Tohru voisi välillä sanoa suoraan mitä tuntee ja ilmaista joskus myös vihaa. Eihän kukaan voi olla olematta joskus vihainen.
Muff'n~

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » La Tammi 19, 2008 17:22

Ehkä Tohrulla on ONGELMIA XD Ehkä se ei näytä kaikkia tunteitaan ihan tuosta vaan, sehän on iloinen suurimman osan ajasta :'>
wwii

Ringo-chan

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan » La Tammi 19, 2008 18:40

Minun mielestä Tohru on ihana hahmo,en pystyisi kuvittelemaan ketään muuta päähenkilö tytön osaan.Ja se vilpittömyys on hyvä juttu koska hän kuitenkin tutustuu niin paljon uusiin ihmisiin. :>

hara-chan

Viesti Kirjoittaja hara-chan » Su Tammi 27, 2008 00:20

yllätys, yllätys, mustakin furuba on ihana!! Mangana se on tosi hyvä ja musta sen piirustustyyli paranee aina vaan. Animenakin se on sillee hyvä, mut kuten monet on huomauttaneet se loppuu hölmösti.

Mulla ei oo mitään lempihahamoo, ku kaikki ne on niin ihania.. :) Aluksi mä ihastuin Kyohon. Se on omalla tavallaan niin lutunen :D Ja Shigure on niin hyvä hahmo, ihanine kommentteineen.

Myu-chan

Viesti Kirjoittaja Myu-chan » Su Tammi 27, 2008 00:45

Furuba on niin paras anime!! Pidän melkein kaikista hahmoista. Eniten Kyosta :) . Se on niin söpö ja sillä on ihana luonne. Tohru on melkein liiankin kiltti ja hyväsydämminen. Akitosta en pidä yhtään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”