Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » La Syys 09, 2006 12:58

_Kagome_ kirjoitti:Uuden DVD ostin pari päivää sitten.Hyvä oli^^Miksi siinä DVD:ssä oli 5 jaksoa, kun yleensä on neljä?Mutta samapa tuo, näin taas enemmän :D
Uuuu... Se ilmestyi jo... Pitääkin mennä ostamaan :D Mutta 5 jakson levy oli odotattavissa sillä 26/4 ei mene tasan. Joten tulee kaksi levyä joissa on 5 jaksoa ja neljä joissa 4.
_Kagome_ kirjoitti:Ensimmäisessä ja viimeisessä jaksossa se rillipäinen joku poika(oli joku koulun oppilasrehtori, tai en muista.....),niin eikö sen ääni kuulostakkin Love Hinasta Keitarolta?Minusta kuulostaa todella paljon, ja onko se sitten se?
"Koulun oppilasrehtori" on nimeltään Makoto Takei. Ääninäyttelijänä on Yuji Ueda, joka on myös Love Hinan Keitaro Urashima. Muuten Yui Horie on sekä Furuban Tohru että Love Hinan Naru Narusegawa.
Näin kertoi Anime News Network :)

EDIT/ Pientä lisäystä... Ostin oman Furuba 4-dvd:n tänään ja kyllä siinä ainakin on vain neljä jaksoa :/

--------------

UUSI VIESTI & EDIT 2/ Pakko laittaa näin ettei mene tuplapostaukseksi.

Furuba loppuu sittenkin vasta osaan 23, ei osaan 22 kuten aikaisemmin täälläkin ollaa puhuttu.

Ja vielä että olihan tuossa minunkin dvd:ssäni se 5 jaksoa, vaikka kannessa lukikin 4:n episoden sepustukset :)
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

bööbemuff

Viesti Kirjoittaja bööbemuff » Pe Syys 15, 2006 19:05

Oikeen huba sarja tykkään tosi kovasti^^
Kiss my eyes and lay me to sleep.

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Ti Syys 26, 2006 17:53

Awww.... Chapter 129 <3<3 ^^
Spoiler kirjoitti:Tuo loppu oli niin ihana, kun Kyo halaa Tohrua eikä muutu :) Pitää jatkaa lukemista, pitää jatkaa lukemista ^^
Ja kohtapuoliin odotus animepuolellakin loppuun kun 5 dvd ilmestyypi :D

*olipas turhanpäivänen viesti* :P
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

Wallaroo

Viesti Kirjoittaja Wallaroo » To Syys 28, 2006 22:28

Hörh, menin sitten törsäämään osan rahoistani ensimmäiseen ja toiseen DVD-levyyn. :) Mutta luulenpa sen kannattaneenkin, sarja tuntuu levyjen laadusta huolimatta oikein mukavalta. Olen tosin ehtinyt katsoa vasta ensimmäisen diskin kokonaan (siis mukaan lukien ekstrat). Varsinkin tällaiselle sohjon ystävälle mukavaa katsottavaa. Huumorikin on todella hyvää. :D Nauroin monesti noiden jaksojen aikana, vaikka katsoinkin niitä yksikseni.

Minunkin on tosin pakko valittaa hiukan noista julkaisujen laadusta. Ääni nimittäin pätki varsinkin alussa kovin usein, mikä ärsytti aika paljon. Myöhemmin niihin alkoi kuitenkin vähitellen tottua ja korva alkoi sivuuttaa useampia kohtia.
Toinen valituksen sananen noista läpihaukutuista käännöksistä. Jopa minä huomasin niitä suht useissa kohdin, vaikka tavallisesti en huomaa yhtään mitään. Pienen mangahyllyni (vain reilut 20 pokkaria) materiaaleista en ole ohimennen lueskellessani huomannut kuin yhden tai kaksi kirjoitusvirhettä, vaikka niiden vikakäännöksistä olen täälläkin kuullut valituksia.

Tiivistettynä - hyvä vaikutelma itse animesta, mutta julkaisussa on aika paljon parantamista.

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Pe Syys 29, 2006 15:36

Olen katsonut animena nyt neljä ekaa dvd-julkaisua, ja jokaisessa olen ainakin kerran nauranut itseni kipeäksi :D . Suosikkihahmojani ovat Aya ja Hatsuharu (valkohiuksiset tyypit tuntuvat tekevän minuun vaikutuksen :wink: ). Sarja on kaikin puolin loistava, ja tulen väkisinkin hyvälle tuulelle Tohrun positiivisuudesta. MUTTA: julkaisussa on tosiaan toivomisen varaa. Joudun laittamaan television melkein täysille ennen kuin kuulen tyyppien puheesta mitään. Tosin siihenkin tottuu :? .

Kiba^

Viesti Kirjoittaja Kiba^ » Su Loka 01, 2006 13:26

Lempi sarjani. ^^ <3 Pidän eniten Kyosta. <3 kawaii.. Omistan mangaa 1-10 ja animena olen katsonut kaikki jaksot, youtubessa. ^^ ja omistan myös jaksot 1-17 Kannattaa tutustua. Omistan siis DVD:t 1-4 kaikki mitkä ilmetyny on.. Mut tämä tuli mullekkin yllätyksenä(VAROITUS! Spoiler!): Akito on nainen ja Shigure pitää Akitosta!
Tuo tosiaankin tulia aivan yllätyksenä! :D
_Kagome_ kirjoitti:Lempi hahmoihin tuli taas mukaan Aya ja ihana pikku Chisa^^
Mua rassaa ku toi Chisa nimi on väärin! Se on oikeasti Kisa eikä mikään Chisa.. Se on niin ärsyttävää ku on suomennettu tuollalailla. :/

moderaattorin editoima: Tuplapostaus yhdistetty
Please, Take my hand and come with me to Paradise, Kiba. <3

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Su Loka 01, 2006 17:17

Yumi~ kirjoitti:
Mua rassaa ku toi Chisa nimi on väärin! Se on oikeasti Kisa eikä mikään Chisa.. Se on niin ärsyttävää ku on suomennettu tuollalailla. :/
Tästä joku noheva voisi kirjoittaa (tai linkittää) Japanin transliterointityyleihin ja niiden käyttämiseen ja eroihin suomen- ja englanninkielessä. Se selittäisi yleensä 99% näistä nimien erilaisista kirjoitustavoista ja mikä on "oikea" tapa.

Kiba^

Viesti Kirjoittaja Kiba^ » Su Loka 01, 2006 17:57

_Tata kirjoitti:
Yumi~ kirjoitti:
Tästä joku noheva voisi kirjoittaa (tai linkittää) Japanin transliterointityyleihin ja niiden käyttämiseen ja eroihin suomen- ja englanninkielessä. Se selittäisi yleensä 99% näistä nimien erilaisista kirjoitustavoista ja mikä on "oikea" tapa.
Tosi on! Luin äsken eri sivuilta.. Se tarkoittaa eri kielissä erillaista nimeä. Esim. Espanjassa vai mikä maa se nyt oli, se sanotaan Khaisa. :D

Anteeki ylireagointini! XDD
Please, Take my hand and come with me to Paradise, Kiba. <3

Fraisez

Viesti Kirjoittaja Fraisez » Su Loka 01, 2006 18:33

Furuba on yksi parhaista shojo anime/manga sarjoista joita olen lukenut. Itse ihastuin heti ykkösen luettuani. Ehdin lukemaan sen kymmeniä kertoja viikon aikana *blush*. Alusta saakka pidin Kyostä. Sitten kun Momiji hyppäsi esiin ensimmäisen kerran olin ihan fiilingeissä, sitten Aya sulatti sydämeni ja nyt rakastan Mabudachi Triota (three musketeers). Shigure ei jaksa olla hetkeä pitempään normaalina, Ayame yksinkertaisesti Drama Queen, sekä Hatori kylmä kuin lumi, mutta joskus lumi sulaa ja kevät paljastuu. Ehkä siksi samastuin Hatoriin, koska kaksi kaveriani sanoivat minun olevan ihan kuin Hatori. Itse he taas ovat Shii-chan ja Aya-chan xF. Kiero maailma.
Olen lukenut Furubaa vasta 12 volumeen ja harmittaa kun en saa mistään käsiini loppuja, mutta kyl mä ne vielä löydän.... muahaha...

Kiinnittikö joku muu huomiota FutureFilmin suomennokseen? Itse meinasin itkeä. Vuorosanoja jätettiin kääntämättä. Nuori herra Soma. Miksei san, kun ja chan päätteitä voitu jättää? *cry* Mutta silti lähden keskiviikkona ostamaan vol.5...

Olen positiivisesti yllättynyt kun Tohru oli hieman masentunut loppua kohden, mutta silti en voi sietää sitä ylipirteyttä, vaan pidän enemmän Hana-chanin ja Uo-chanin asenteesta, mutta silti aah Kyo sekä Tohru... hyvä ettei kuola alkanut valuta, kun luin vanhan-kunnon-wikipediasta furubasta. (SPOILING!!!)
"Luckily, Tohru survived the fall, and was released from hospital. However, on seeing Kyo (who had come to take her home) she blushes and pelts off in the opposite direction. She was only semi-conscious when he kissed her, so she thinks she's been rejected. Kyo, the faster runner, catches up to her and finally reciprocates her feelings. Soon after confessing they kiss and Tohru tells him that her love for him cannot be beaten. He then pulls her into a hug, expecting to transform into his cat form; however Kyo does not change, indicating that his curse has been lifted.(chapter 130)"
(SPOILING ENDS)

Joten jokainen vähänkään englantia osaava voi päätellä lopun tuosta.... *smile*

moderaattorin editoima: Spoilerisuojausta tehostettu
everyone is being blinded by the false light in their eyes
they can't see the light they're supposed to see
they don't even try to see it
-MUCC: Gatsu ka no kokuin (translated)

satsu

mmm...

Viesti Kirjoittaja satsu » Ke Loka 04, 2006 12:30

Oikein vahvasti mieleen painunut sarja. yksi niitä ensimmäisiä, jotka johdattelivat minut syvemmälle koko innostukseen. siksikin tärkeä.
hondan ärsyttävyyttä (toisinaan) kompensoi varsin miellyttävä mieskaarti;D
juts hyvä sarja. paneutunut asiaan fanartin lisäksi myös tutustumalla musiikkeihin, opettelemalla niitä pianolla. furuba 4ever. :o

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Loka 09, 2006 21:16

Ai anteeksi, niimpä tosiaan näkyy olevan tuo Chisan siasta Kisa.En tienyt tätä ennen kuin olin katsonut 5 dvd:n.Eli siis Kisa Kisa^^

Chiyoko

Viesti Kirjoittaja Chiyoko » Ti Loka 10, 2006 16:32

Yksi niistä harvoista sarjoista, jonka jaksoin katsoa kaksi kertaa. Ja molemmilla kerroilla rakastin.<3
Fruits Basketista löytyy loistavaa huumoria mutta sitä tapapainoittaa henkilöhahmojen sydäntä raastavat menneisyydet ja surut, jotka saavat katsojan itkemään helposti. (Minulla kävi näin ja parilla muulla kaverilla.)
Nenäliinoja siis tarvitaan, joko surun- tai ilonkyyneleitä pyyhkimään.

..."Mitä lumesta tulee kun se sulaa?"...

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » To Loka 12, 2006 12:46

Katsoin pari viikkoa sitten Furuban kolme ensimmäistä osaa ihan vain sen takia, että lähes joka paikassa sitä ollaan kehuttu. Ja täytyy kyllä sanoa, että ihan syystä...jäin nimittäin aivan koukkuun ja pitää varmaan nyt viikonloppuna aloittaa aivan kunnolla sarjan katsominen :D Aluksi juoni jotenkin tuntui aika tavalliselta ku luin sen selostuksen (olikohan anime-lehdestä) ja sitten ku aloin kattomaan sarjaa niin välillä se meni kyllä hieman liikaa sellaiseksi hahmojen sähläilyksi, mutta onneksi se ei kuitenkaan haittaa niin paljon kuin Love Hinassa niin sitä jatkaa sitten katsoa :wink: Mutta tähän mennessä pidän varmaan eniten Kyosta ja Tohru on kans ihan mukavan oloinen hahmo. Mutta en uskalla arvostella enempää ennen kuin saan katottua animea vähän pidemmälle :wink:
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Pappatunturi

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi » Pe Loka 20, 2006 10:34

Kun ostin Furuban ekan animen, olin jo ihan myyty. Anime oli mielestäni hyvä ja päätin ostaa sitten "muutaman" mangan, jotka olivat vielä parempia.
Furubassa on hauskaa huumoria ja sen lisäksi romantiikkaa :>
Eniten tykkään ääliö-kissasta eli Kyosta ^___^
Rakastan animessa ollutta muusiikkia.

Sumpe

Viesti Kirjoittaja Sumpe » Pe Loka 20, 2006 12:33

Olen katsonut kaikki ja nyt ostanut itselleni nuo ekat kaksi dvdtä. Loput on tarkoitus ostaa kunhan ylimääräistä rahaa tulee. Upea sarja, ei voi muuta sanoa :D

Kyo on lempihahmoni. Hänen luonne lähentelee niin paljon omaa luonnettani ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”