Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Archaleorn

Re: Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja Archaleorn » Ma Syys 13, 2010 10:08

Aamen. :P Olen niin samaa mieltä Demmin kanssa.
Nyt on kaikki 23 osaa hyllyä koristamassa ja olen siitä iloinen. Minulle Furuba tosiaan on ensimmäinen animeni, joka todella vei sydämeni ja mangaa pidän yhtenä parhaimmista. Kaikki eivät pidä piirustustyylin muuttumisesta, mutta minusta se on hyvä asia, sillä ihmiset vanhenevat sarjan aikana, joten he eivät voisikaan näyttää yhtä nuorilta kuin sarjan alussa. Hahmot kasvoivat ja saivat syvyyttä.
Demmi kirjoitti: Sitten vähän sisältöä spoileroivampia kommentteja:
Spoiler:
Sarjan suurin major-spoileri, Akito onkin nainen, selvisi minulle jo iäisyys sitten kun spoilautin sen vahingossa itselleni jostakin ketjusta. Niinpä asia ei tullut minkäänlaisena yllätyksenä, mutta oli mukava ja suhteellisen uskottava juonenkäänne. Sen sijaan en pitänyt ollenkaan siitä, että Momiji oli rakastunut Tooruun. Tätä lisäystä ei kovin monella lauseella koko sarjassa edes käsitelty ja jäi mielestäni täysin turhaksi sivujuonteeksi hienon kokonaisuuden keskellä. Momijin hahmosta pidin kyllä muuten, mutta hänen nopea kasvuhujahduksensa tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä ja luulin kasvanutta Momijia aluksi joksikin uudeksi hahmoksi. Hänen saksalaiset piirteensä hävisivät myös täysin heti ensiesiintymisen jälkeen, mikä oli myös kummastuttavaa. Olisivat saaneet jäädä sinne hahmoa personoimaan! Lisäksi pidin todella siitä, että lopussa näytettiin Tooru ja Kyoo isovanhempina, eli tarina sai tavallaan arvoisensa päätöksen ja lopetus oli muutenkin hieno. Juuri näin me sen halusimmekin! Tai ainakin minä halusin, kannatin Kyoo x Tooru paritusta aivan alusta asti ja ihana parihan he ovatkin.
Fruits Basket oli kokonaisuutena hieno sarja, josta ei puuttunut draamaa eikä myöskään hauskoja kohtauksia. Dialogille sai räkättää välillä aivan kippurassa ja draama sai haukkomaan henkeään. Rakkauskuviotkin oli toteutettu mukavasti ja rauhallisesti etenevästi. Juoni oli myös melko yhtenäinen ja siinä oli mukavia suvantokohtia ja hauskempia lukuja synkemmän vakavuuden keskellä.
Spoileroivaan kommenttiin:
Spoiler:
Se oli uskottava ja järkevä juonenkäänne, joka antoi Akiton käytökselle perustelut. Minustakin Momijin ihastuminen Tooruun oli hieman liian irrallinen, sitä olisi minun mielestäni pitänyt käsitellä enemmän. Sama täällä Kyoo x Tooru 4ever.
Johtopäätös: Hieno sarja, josta nautin todella.
"Don´t call me Saya-chan!"

SoniBe

Viesti Kirjoittaja SoniBe » Ke Syys 22, 2010 16:03

Nonniin, nytten on sitten furubakin päättynyt. Keräsin sarjaa ihan alusta asti ja nyt tuntuu ihan... oudolta kun ei enää tulekaan uusin furuba joka kuukausi. Toisaalta taas ihan hyvä että loppui, rahaa säästyy ja sain vihdoinkin luettua loppuun. Nyt on kyllä tosi vähän shoujoa kerättävänä (oikeastaan enemmän kun mitään muuta muttamutta mulle ei mikään riitä >:D), shojofani kun olen niin ärsyttää hiukan. ~~

Niinjoo, se furuba. Tosi kiva sarja niin animena kuin manganakin, tulee aina olemaan yksi lemppareistani. Piirtotyyli muuttui tosiaan aika järisyttävästi nyt kun vertaa alku- ja loppupäätä, mutta eiköhän se ole parempaan suuntaan mennyt. Kuitenkin kokoajan ollut nättiä, ei mitään valitettavaa.

Juoni eteni aika rauhallisesti, mutta toisaalta joka kirjassa paljastui jotain uutta, koska sarjalla oli yksinkertaisesti niin paljon kerrottavaa. Tykkäsin siitä kun asioita paljastui yksi kerrallaan ja sitten pikkuhiljaa siitä alkoi muodostua se ratkaisu. :)

Hahmot oli ihania, sellaisia inhimillisiä symppiksiä. Sillon kun aloin lukemaan furubaa en ollut lukenut kovin montaa sarjaa jossa olisi yhtä hyvät hahmot. Välillä oli ärsyttävää se Toorun täydellisyys mutta ei niin paljon että repisin pelihousut. Omia lemppareita on Momiji, Kyoo, Hatori, Arisa ja Akito, mutta pidän muistakin oikein kovasti.
Akitosta aloin pitämään vasta sarjan loppupuolella, niinkuin varmasti monet muutkin. Alussa inhosin häntä ja pidin ihan kamalana ihmisenä, mutta siinä lopussa kun hänestä paljastettiin uusia puolia jne. aloin sääliä häntä. :3

Kokonaisuudessaan oikein hyvä sarja, tykkään tosi paljon. ~~

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Ti Marras 30, 2010 19:54

ja niin pistin hedelmäkoriini riisipallon.
ihana sarja ja tuli sitten lopulta päätökseen, viimeistä pokkaria olisi voinut lukea ikuisesti,
vaikea uskoa että ensimmäinen Fruits Basket minkä luin, oli kahdeksas osa ja ostettu hyvin tiiviiltä kelvollisten suomennosten hyllyltä. Kun kaverini sitten alkoi lukea sarjaa, huomasin että: ''hei! mullaha on tommonen!!!'' xD ja siitä se sit lähti...
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Pyttis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyttis » Su Joulu 05, 2010 19:42

Itse sain eilen luettua koko sarjan loppuun. Kauan kestikin, kun kirjastosta lainasin, eikä aina ollut seuraavaa osaa saatavilla. ^___^ (Nyt on kyllä tarkoituksena pikkuhiljaa ostaakin nuo, heheh.) Vaikeinta kuvitella, että alkujen aluksi en edes jäänyt koko sarjaan koukkuun! Luin ykkösosan ihan huvin vuoksi, kun satuin kirjastosta löytämään, ja olin vähän että "No olihan tuo ihan kiva, mut en mä nyt tiiä." Meni aikaa, ja lainasin kuitenkin kakkososan. Juoni rupesikin saamaan Furubamaisia piirteitä enemmän. Hahmotkin tuntuivat kehittyvän. Ja ennen kuin huomasinkaan, olin täysin koukuttunut tuohon taidokkaaseen tarinaan.

Lyhyesti sanottuna Fruits Basket oli paras shôjo-sarja, mitä olen ikinä lukenut. Takayan piirrostyyli loppua kohden on herkullinen, hahmot ovat persoonallisia ja juoni niin mukaansatempaava ja koskettava, että! Muistan itkeneeni joidenkin kohtauksien aikana kyynelkanavani kuiviksi. :'3

Demmiä pitää nyt vielä kompsia tuon Momiji-jutun kanssa. Olin ihan järkyttynyt, kun söpö, saksalainen ja tyttöjen vaatteisiin pukeutuva pikku-Momiji ei yhtäkkiä ollutkaan enää niin Momiji. Ja hänen tämä tulevaisuutensakin jäi jotenkin hieman avoimeksi. Tai sitten en vain ymmärtänyt, ehe he...

Mutta niille, jotka eivät niin pidä shôjosta tai muuten vain vierastavat tämäntapaisia sarjoja tai itse Furubaa, KOKEILKAA. Tulette yllättymään iloisesti~ ;3
I just felt something soft! Oh... It's just your ass.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ma Joulu 06, 2010 22:39

Furuba oli kyllä ihan omalaatuinen ja erittäin kekseliäs sarja :) Se lämmitti sydäntä ja päähenkilö oli joissain kohdissa vähän liiankin pöhkö, mutta mitä siitä jos tarina on hyvä. Hieman haikeaa, ettei sitä enää ilmesty, mutta kyllä siihen tottuu :( Itseltäni puuttuu toiseksi viimeinen osa, joka minua häiritsee hirveästi ja harmittaa tietenkin. Mutta yksi mahtavimmista näistä niin sanotuista hyvän mielen sarjoista, mitä ole koskaan lukenut :)
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » Su Joulu 26, 2010 15:27

Tämä on kaunis sarja niin animena, kun mangana(tosin pidän mangasta enemmän). Furuba on yksi ainaisemmista shoujoista, jota jaksaa katsoa. Se ei ole mitään sellaista: "Iiih, hän on niin ihkuraksupoksu kultihanipööpuppeli<333" menoa vaan jotain hienompaa. Sydäntä lämmitävä todellakin ja yksi suosikeistani.
Vaikka suomessa ne furubojen kannet kusee >.<.
Lempihahmoni taitaa olla Shigure, joka kuitenkin on mangassa hieman inhottava, toisin kun animessa. Jätkä on sellainen ihanan hömppä<3 Se, että
Spoiler:
Akito onkin oikeasti nainen järkytti. Järkytti liikaakin, kun luulin sen jääherran koko ajan olevan jääherra
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » To Helmi 03, 2011 19:48

Olen nähnyt Fruits Basketista vain animen, mutta mangaa on aikomus lukea. Anime oli minusta kuitenkin hyvä, ostin vähän ennen joulua kympillä Anttilasta boksin joka sisältää kaikki Furuban jaksot :D Eräs kaverini siis suositteli tätä joskus ja täytyy sanoa, että Furuballa on taas yksi fani lisää :mrgreen:
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Haruhi<3

Viesti Kirjoittaja Haruhi<3 » Ma Maalis 14, 2011 13:19

Mun mielestä manga on paljon parempi kuin anime. Lainasin just kirjastosta koko sarjan, katoin sen ja siinä oli liian vähän jaksoja!!! Olisi ollut puolet pidempi niin sitten olisin kelpuuttanut. :D Ei edes ollut kaikkia zodiakin jäseniä... Kuten kukkoa ja hevosta. Byhyy!! :cry: Siis kyllä animekin oli ihan huippu! :) Eräs parhaista. Mutta silti...

Rannaty

Viesti Kirjoittaja Rannaty » La Huhti 02, 2011 16:23

Fruits Basket manga on koskettava ja paikoin todella syvälle menevä. En varmaan mitään muuta sarjaa lukiessani ole itkenyt niin paljon. Mitä pidemmälle sarja eteni, sitä paremmaksi se muuttui ja hahmot kun oppi tuntemaan heidän kohtalonsa koskettivat.

Anime taasen on vain säälittävä pintaraapaisu. Onhan se toki viihdyttävä ja sen "raapaisumaisuus" selittyy osin sen lyhyydellä, joten en voi täysin huonoksi väittää.
pöö...

Snowiisan

Viesti Kirjoittaja Snowiisan » Ke Touko 25, 2011 22:18

Itse olen katsonut Fruits basketin ensimmäisenä animenani, tosin silloin en vielä kauheasti siitä mitään tajunnut kun noin 7 vuotiaana sitä tölläsin. Mutta nytten vähän aikaa sitten katsoin udestaan animen voi luoja sitä itkua. Vollotin 3 viimeisen jakson ajan ihan hulluna, ihan käsittämätöntä miten tuollainen sarja voi minuun kolahtaa kun kaikki raa'at animet ja mangat on minun tyyliäni. En ole Fruits basketin mangaa lukenut mutta olen kyllä kuullut siitä. Hahmoina Tohru on aivan ihana ja Kyoon samaistuin, ihania hahmoja molemmat. Mutta lyhyesti vain että ihana sarja jota jaksan katsoa aina vaan.
~Wish you were here~

~Lelouch <3
~Akira
~Aya
~Kaworu
~Shiki
~Sebastian

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”