Fruits Basket

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Yuppie-Chan

Re: Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja Yuppie-Chan » To Touko 21, 2009 11:03

Varmaan lempisarjani :') Hyvä juoni, kiinnostavat hahmot jne. Minäkin olen Yuki-fani :3
YAHHOOOOOOOOOOOOOO!!!

Sukkasaku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sukkasaku » To Kesä 18, 2009 15:11

Yksi niistä harvinaisista animesarjoista, jotka olen saanut katsottua ihan kokonaan. Animena olen siis vain katsonut, mangaa en ole vielä jaksanut alkaa lukemaan, kun sitähän julkaistaankin vielä (eikö?).

Olin joskus kuullut paljon kehuja sarjasta, sen huumorista ja suuresta hahmoskaalasta, joten kun vanhasta Anime -lehdestä joskus lukaisin jonkun sorttista arvostelua lävitse, tulin siihen tulokseen että sarja oli aivan pakko katsastaa lävitse. Enkä ole yhtään pettynyt siihen, että käytin joskus osan rippirahoistani tämän sarjan ostoon. Sen verta kuitenkin siihen tykästyin, että on yksi kaikkien aikojen suosikkianimesarjojani tämä. :3 <3

Juoni on todella mukava ja humoristisuus on ehdottomasti sarjan parhaita puolia. Kuitenkin hyvin osataan pitää sitä draamaakin tässä yllä, varsinkin animen viimoisten kolmen jakson aikana, en muista koskaan itkeneeni mitään katsoessa yhtä paljon kuin tätä. Hahmotkin ovat kaikki todella monipuolisia, kuumaverinen Kyo on tosi suloinen (ja ne sopii hirmuisen hyvin yhteen Tohrun kanssa *---*), Hatsuharu on aivan mahtava jakautuneine persoonineen ja muillakin hahmoilla on tosi kivasti erilaisia/-koisia piirteitä~

Suosikkihahmothan ovat siis Kyo, Hatsuharu ja Shigure, jokainen suloisen kieroutuneine luonteenpiirteineen. Vähiten mieleen ehkä on Yuki, onhan se animen alussa ihan söpösuloinenlutuinenemopoika, mutta sen jälkeen siitä tulee jotenkin rasittava, kun kaikki tuntuu koko ajan sen perässä roikkuvan ja whii~ Muutenkaan tuollaiset ylisuositut poijjaat animeissa eivät ole niin miun juttuni.

Mangana pitäisi vielä tämä jaksaa aloittaa, en usko että siihen mitenkään tulisin pettymään, kun animekin on jo noin hyvää tavaraa. Ja eikös manga jatkakin tuota tarinaa vielä, anime kun kuitenkin päättyi jotenkin tosi ärsyttävää cliffhangeriin~
Saigo no teikō tarvitsee juuri sinua! Japsihömppää ja muuta asiallista keskustelua hyvässä seurassa ja lempeässä ilmapiirissä!

Aralys

Viesti Kirjoittaja Aralys » La Kesä 20, 2009 15:04

Sukkasaku kirjoitti:Yksi niistä harvinaisista animesarjoista, jotka olen saanut katsottua ihan kokonaan. Animena olen siis vain katsonut, mangaa en ole vielä jaksanut alkaa lukemaan, kun sitähän julkaistaankin vielä (eikö?).
Manga on kyllä jo loppunut vuonna 2006, kaikkiaan 23 osaa tuli (jos sitä tarkoitit).

Ja todellakin kannattaa alkaa lukea mangaa, se on paljon parempi kuin anime ja tosiaan jatkuu animea vielä paljon pidemmälle (anime loppuu kuulemma johonkin kahdeksanteen mangapokkariin, ei tosin varma tieto). Hahmojakin tulee vielä lisää ja juonikin on minusta paljon parempi mangassa.
I'm safe
up high
nothing can touch me

akemi

Viesti Kirjoittaja akemi » Ti Kesä 23, 2009 09:35

Tietääkseni Furuban manga on saatu päätöseen aikaa sitten? itse ainakin omistan koko pokkari-sarjan(eng.) + animet.
Anime on kyl hieman tylsä, tietenki piirrostyyli jnejne on mahtavaa mutta juoni vähä hyppelehtii.
Manga se vasta upeaa onki. NAM. Mangassa myös tapahtuu yllättäviä käänteitä.

Kuten juuri esimerkiksi:
Spoiler:
Akito on nainen. Kyosta ja Tohrusta tulee pari! Sekä Yuki löytää itselleen kumppanin Macchin. Ja Shigure pysyy Akitossa, kuten arvata saattaa
kertakaikkiaan upeaa luettavaa mangana! juoni, hahmot. kaikki. Itselläni on 4 lempihahmoa tästä sarjasta: Kyo, Shigure, Arisa sekä Hatori.
~There will come a day
When you'll walk out of my dreams

Chaïm Azusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chaïm Azusa » La Heinä 11, 2009 20:38

Aloin lukea Fruits Basketia vasta jonkin aikaa sitten ja ihastuin :D Kuvittelin, että se on taas jokin keskinkertainen pikkutyttöjen manga, joihin olen törmännyt liian usein, mutta onneksi olinkin sitten väärässä! Onhan sekin välillä aika kliseinen, mutta tykkään hahmoista ja piirrostyylistä tosi paljon. Tohru on toki välillä hieman ärsyttävä, ja Yukin ja Kyon tappelut kyllästyttävät joskus, mutta kyllä nekin kestää. Olen aika romantikko joskus, ehkä siksi pidän tästä sarjasta.
Hahmoista pidän eniten Yukista, hän on niin kohtelias, ystävällinen ja suloinen... Minulle tulee hänestä aina mieleen Gilbert Cocteau (Kaze to ki no uta), mutta vain ulkonäöstä, ei luonteesta.
En ole nähnyt animea, mutta kai sitä voisi kokeilla.

MisaAi

Viesti Kirjoittaja MisaAi » La Heinä 18, 2009 21:40

Animet ole kattonut.. ja loppu on mielestäni tosi koskettava.. ja osittain inhottava.. johtuukohan samanlaisuudestani tohrun kanssa? En tiiä.. mangaakin olen lukenut niin monta kuin on tullut ja minulla se on hieman alkanut tökkimään...

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » Ma Heinä 20, 2009 13:31

Fruba on tosi hyvä manga! ♥ Toivottavasti se ei ole kovin pitkä sarja, ei ole paljoo rahaa :/ mie oon niin köyhä! KÖYHÄ, KÖYHÄ, KÖYHÄÄÄÄÄÄ!!! >__< ! joo, okei, jos lopettaisin... -___-"
voi ei, minulla ei ole yhtään rahaa kymppiin ( Fruits basket kymppi on ilmestynyt) ! pitää pummata rahaa joltai... hm.. joo, mä oon vähän tällänen tyyppi... onko teillä jo uusin Anime lehti? siinä tuli Fruits basket juliste! tosi hieno ♥♥♥ lalaa~♪ juu... kuka on teidän lempi hahmo? mie pidan tosi paljon Toorusta, mutta joskus ärsyttää, kun se on vähän LIIAN kohtelias... Momichi on ihana :3 olen kova puhumaan -___-"

niin ja vielä vähän asiaa on... -.- kannattaa alkaa katsomaan animea (Fruba)! tosi hyvä on! Tilasin juuri Filmifriikistä Fruba boxin ja samalla tilasin myös School rumblen. Sai anime boxeja 19,95 €/kpl. Kannattaa ostaa!
Viimeksi muokannut iidv, La Elo 15, 2009 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
KÖYHÄÄ

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ma Heinä 20, 2009 14:55

Haha, löysin animeconista Complete series -boxin, vain kahellakympillä <3__<3 Olen aina halunnut omistaa furubaa animena, ja vihdoin sen sitten sain.

Tuota mangaa luettuani nyt ym. mielipiteeni Hatorista on muuttunut, ihan suloinenhan hänkin on. Samoin olen alkanut pitää Ayamesta^^"
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » La Syys 12, 2009 01:25

Poistin tämän aiheen lopusta muutamia viestejä. Tämän alueen tarkoitushan ei ole se, että puhutaan hyllyn sisällöstä.

Tämän alueen tarkoitus on, että puhutaan sarjasta.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Ti Syys 29, 2009 15:49

Mielestäni fruits bakset (furuba) on todella hyvä.. juoni on mangassa hyvä :D
Luen nyt furuban osaa 12, yksi parhaimmista mangoista (ja animeista) mitä tiedän.
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Cinderera

Viesti Kirjoittaja Cinderera » Pe Loka 30, 2009 00:03

Fruits basket on todella hyvä sarja! Juoni on hyvää, eikä piirtotyylissäkään ole mitään valittamista! Olen myös iloinen että sivuhenkilöille on annettu tarpeeksi tilaa, sillä nekin ovat tärkeitä. Luin sarjan kokonaan netistä, ja nyt suren vain sitä, että en löydä toista yhtä loistavaa sajaa mistään ;DD
Life is like a work of art
you gotta pain it COLORFUL

raidat

Viesti Kirjoittaja raidat » To Joulu 31, 2009 23:57

Oon katsonut animen ja lukenut mangaa numeroon 15 asti, joten voisin nyt kirjoittaa jotain tähän ketjuun.

Manga on tähän asti parasta lukemaani shoujoa ja ehkä jopa kaikkein ihanin sarja, johon olen törmännyt. Tunnelma on niin mukaansatempaava ja sydämellinen, muutaman pokkarin jälkeen hahmot ovat jo kuin vanhoja ystäviä. Piirrosjälki näyttää hyvältä, ja loppua kohden Takayan käsiala vain paranee. Ja ne hahmot! Kaikki niin ihania, toisaalta aika stereotyyppisiä, mutta silti tosi samaistuttavia ja - ihania.

Animesta taas en pidä. Jostain syystä se ei koskaan vedonnut minuun oikein millään tapaa. Äänimaailma on keskitasoa, väreistä saan lähinnä päänsärkyä, juonen kuljetus on monesti liian paatoksellista ja ihan tyhmän melodramaattista. Anime oli mulle vaan keskiverto(huonoa) shoujoa, jonka katsoin kyllä loppuun ostettuani omaksi suomiboksin, mutta jälkeenpäin ajateltuna sen katsominen oli ajan tuhlausta. Manga on ihana, anime siihen verrattuna huono.

Selenere

Viesti Kirjoittaja Selenere » Ke Tammi 13, 2010 20:51

Furuba oli ensimmäisiä mangasarjoja joita olen lukenut, ja ihastuin siihen heti ensimmäisestä omistamastani pokkarista, englanninkielisestä kakkosesta, lähtien. Kun sarja loppui ensin Japanissa, olin järkyttynyt: Eihän Furuba voi loppua! Ja kun viime kesänä sain käsiini englanninkielisen laitoksen viimeisen osan, en voinut kuin kyynelehtiä.
Aikoinaan fanitin kyseistä sarjaa aivan älyttömästi, ja osasin sarjan 12 ensimmäistä pokkaria melkein vuorosanalleen ulkoa. Nyt olen löytänyt muita,parempiakin sarjoja, mutta kun viime vuoden lopulla luin kaikki 23 pokkaria viikon sisään nauroin, itkin, sympatisoin ja ihailin sarjaa aivan niin kuin silloin, kun luin sitä ensimmäistä kertaa. Moni asia myös selveni kunnolla vasta sen jälkeen, kun pystyi sarjan lopussa annettujen tietojen perusteella ymmärtämään hahmojen käytöstä, takaumia ja sarjan yleisiä mysteerejä. Furuban suurin vahvuus on hahmojenkehityksessä, ja alussa ärsyttävästä jäykkis-Yukistakin tulee inhimillinen ja pidettävä. Missään vaiheessa sarjaa en pystynyt inhoamaan yhtään hahmoa.

Toivottavasti Fruits Basket Fan Book 2 julkaistaan pian englanniksi! Tai no, suomalainenkin laitos käy, mutta sen julkaisun odotteluun menee ainakin ikä ja terveys...
"Where to?" you ask me
But I just want to keep going
Until those words
Have disappeared

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Elo 27, 2010 16:20

Fruits Basket sai viimein suomenkielisen päätöksensä. Hyvää kannatti odottaa: olin aivan varma, että manga julkaistaan joskus suomeksi, joten en viitsinyt alkaa ostaa sitä englanniksi katsottuani sarjan animeversion. Joka muuten oli ensimmäinen anime-DVD-hankintani ja edelleen yksi niitä sarjoja, joita todella rakastan. DVD:t on puhkikulutettu ja jaksot katsottu useita kertoja (nyt en tosin vähään aikaan ole FB:tä tullut katsoneeksi). Nyt 23 mangapokkarin ja kahden vuoden jälkeen, mitä tästä kaikesta oikein jäi käteen?

Noh, ainakin voin varmuudella nimetä Fruits Basketin yhdeksi ehdottomista suosikkimangoistani, ehkäpä jopa kaikkein parhaaksi. Rakastuin sarjaan jo katsellessani sen animeversiota DVD:ltä 4-5 vuotta sitten ja manga oli jo loistavana pitämääni animea parempi. Henkilöhahmot saivat aivan uudella tavalla syvyyttä ja anime loppuikin hieman lyhyeen - mikä tosin selittyy sen aikasella mangan ilmestymistahdilla. Sääli silti, ettei animea koskaan tehty enempää. Mutta palataan mangaan. Juoni on hyvä, ei liian nopeasti eikä liian hitaasti etenevä ja kaikki juonenkäänteet, hahmojen taustat ynnä muut myös todella selvisivät ajallaan ja langanpätkiä jäi roikkumaan lähinnä tiettyjen parejen kohdalla, mutta onhan toki hyvä jättää aina juttuja myöskin lukijan oman mielikuvituksen varaan! Piirustustyyli parani mangan aikana myöskin aimo harppauksin. Alussa se oli ihan nättiä, mutta saavutti loppua kohden vielä parempia taiteellisia tasoja. En todellakaan väitä, että Fruits Basket olisi se kaikkein parhaiten piirretty shojomanga, mutta minusta ainakin on mukavaa nähdä huimaa kehitystä parempaan suuntaan jonkun mangasarjan aikana. Itse pidin myös kovasti parjatuista suomikansista, koska tykkään väreistä. Varsinkin viimeinen oli väritykseltään suorastaan herkullinen.

Jos hahmoja käsitellään vähän syvemmin, pidin kaikista kovasti. Aluksi inhosin Akitoa ja pidin häntä ihan hirveänä pahiksena, mutta hänen motiiviensa selvittyä hahmosta alkoi suorastaan pitää ihan sarjan lopussa. Oikeastaan kaikkien hahmojen tekojen ja tunteiden motiiveja selvisi hyvin sarjan aikana eikä oikeastaan kukaan jäänyt kovin paperimaiseksi joitakin sivuhahmoja ja Sooman Ritsua lukuunottamatta - häntä olisi voinut näyttää sarjassa enemmänkin. Ritsu jäi ehkä hieman statistiksi muiden 12 joukkoon. Kisaa ja Hiroa näytettiin onneksi paljon enemmän kuin mitä oletin ja oli mukava nähdä kaikkien kasvavan sekä henkisesti että fyysisesti sarjan aikana. Varsinkin Yukin kohdalla muutos oli valtava ja hahmo muuttui todella paljon parempaan suuntaan sarjan aikana. Pidän kovasti myös kiltistä Toorusta - vaikka on ihan pakko myöntää, että Toorun tottelevaisuus kävi välillä suorastaan ärsyttämään. Mutta Toorua ei vain voi olla rakastamatta. Erittäin virkistävä asia oli myöskin se, että sarjan mieshahmoista (joita tosiaan oli koko kaartillinen) hyvin harva pyöri Toorun ympärillä häneen rakastuneena. Shojo-mangojen ongelmanahan tuntuu joskus olevan, että kaikki henkilöt ovat ihastuneet päähahmoon. Oli myös mukavaa, että Toorun vanhempien tarina kerrottiin sarjassa ja että Kyookolla oli loppujen lopuksi aika suurikin merkitys kaikkeen.
Sitten vähän sisältöä spoileroivampia kommentteja:
Spoiler:
Sarjan suurin major-spoileri, Akito onkin nainen, selvisi minulle jo iäisyys sitten kun spoilautin sen vahingossa itselleni jostakin ketjusta. Niinpä asia ei tullut minkäänlaisena yllätyksenä, mutta oli mukava ja suhteellisen uskottava juonenkäänne. Sen sijaan en pitänyt ollenkaan siitä, että Momiji oli rakastunut Tooruun. Tätä lisäystä ei kovin monella lauseella koko sarjassa edes käsitelty ja jäi mielestäni täysin turhaksi sivujuonteeksi hienon kokonaisuuden keskellä. Momijin hahmosta pidin kyllä muuten, mutta hänen nopea kasvuhujahduksensa tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä ja luulin kasvanutta Momijia aluksi joksikin uudeksi hahmoksi. Hänen saksalaiset piirteensä hävisivät myös täysin heti ensiesiintymisen jälkeen, mikä oli myös kummastuttavaa. Olisivat saaneet jäädä sinne hahmoa personoimaan! Lisäksi pidin todella siitä, että lopussa näytettiin Tooru ja Kyoo isovanhempina, eli tarina sai tavallaan arvoisensa päätöksen ja lopetus oli muutenkin hieno. Juuri näin me sen halusimmekin! Tai ainakin minä halusin, kannatin Kyoo x Tooru paritusta aivan alusta asti ja ihana parihan he ovatkin.
Fruits Basket oli kokonaisuutena hieno sarja, josta ei puuttunut draamaa eikä myöskään hauskoja kohtauksia. Dialogille sai räkättää välillä aivan kippurassa ja draama sai haukkomaan henkeään. Rakkauskuviotkin oli toteutettu mukavasti ja rauhallisesti etenevästi. Juoni oli myös melko yhtenäinen ja siinä oli mukavia suvantokohtia ja hauskempia lukuja synkemmän vakavuuden keskellä. Suosikkihahmojani ovat Tooru, Kyoo, Ayame, Momiji, Kakeru, Arisa, Kyooko ja Hiro, vaikka hän olikin alussa todella ärsyttävä. Kerrassaan hieno sarja, josta jäi mukava maku suuhun. Eikä tämä ollut liian pitkäkään, vaikka 23 osaa aluksi vähän hirvittikin. Kaikesta nautin täydellä sydämellä.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

BananaFairy

Viesti Kirjoittaja BananaFairy » To Syys 09, 2010 15:11

Nyt on tämänkin suomenkielinen versio saanut päätöksensä B) Sarja loppui dramaattisesti ja kivasti ja silleen, tosin kaksi vikaa pokkaria olivat vähän.... tylsiä? :roll: Mutta hyvin kunniakas loppu Furuballe :D

Lempihahmo vaihtui aika monesti... Ekana se oli Yuki, sitten Momiji, sitten Kyoo ja lopussa Kakeru~

Mutta anywayz, hyvä sarja (-----:
Mangamursu BananaFairy valmiina hyökkäykseen! >:D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”