Great Teacher Onizuka

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Officer Saejima the Cop

Viesti Kirjoittaja Officer Saejima the Cop » To Marras 10, 2005 19:36

Onko kukaan muuten kattonu/lukenu sellasta... no, Animea, Mangaa tai Live Actionia ku: Salaryman Kintaro?. Tuli vaan mieleen, ku se on aika GTO tyylinen.

Siis päähenkilö on entisen prätkäjengin eronnut pomo, asenteeltaan samanlainen kuin Onizuka, mutta ei niin pervo. Onizuka on opettaja ja Kintaro siis salaryman, niin kuin nimestä voi lukea... jotakin eroa niissä siis on... ai joo: Kintarolla on muksu ja kuollut vaimo. Onizukalla... ei oo edes p...

Ostettuani ensimmäisen animen volumen epäilin hieman, että onko tämä joku halpa GTO kopio, mutta hitto... se olikin helkkarin hyvä. Alkutunnari johon kiinitän yleensä paljon huomiota oli myös hyvä. Lopputunnari ei oikein iskenyt... :lol:
Ok, tulin suomeen Onizukaa ja Ryujia pakoon... jäi hieman velkoja maksamatta... heh heh hee...

Mujava

Viesti Kirjoittaja Mujava » Pe Marras 18, 2005 10:39

GTO on parempi animena kuin mangana.. Kuten Acolyte sanoi, käännökset Tokyopopissa ovat melko kyseenalaiset.
Muuten kelpo sarja..
ウメハラがぁ 捕まえてぇぇ ウメハラがぁ 画面端ぃぃっ バースト読んでえぇっ"
" まだ入るぅぅ ウメハラがぁっ ・・・つっ近づいてぇっ ウメハラがぁ決めたぁぁーっ

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » Pe Marras 18, 2005 23:19

Mujava kirjoitti:GTO on parempi animena kuin mangana.. Kuten Acolyte sanoi, käännökset Tokyopopissa ovat melko kyseenalaiset.
Muuten kelpo sarja..
GTO:n eka ja toka volume oli kyllä aika surkeasti käännetty, mutta niistä on olemassa kaksikieliset käännökset GTO v.1 ISBN:4-7700-2602-1 ja GTO v.2 ISBN:4-7700-2603-X. Itse pidän enemmän mangasta anime oli aika laimea.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » To Marras 24, 2005 15:08

GTO tuli nyt tapitettua läpi. 43 jaksoa viuhahti ohi melko nopeasti ja jäi pahasti kaivelemaan kun sarja oli niin lyhyt :shock: Yksi näitä harvinaisia sarjoja joita toivoisi olevan enemmän. Mutta tiedä sitten olisivatko ideat loppuneet kesken. Ei siltä kyllä näyttänyt.

Erittäin onnistunut feel-good anime :)
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » To Marras 24, 2005 15:12

Acolyte kirjoitti:GTO tuli nyt tapitettua läpi. 43 jaksoa viuhahti ohi melko nopeasti ja jäi pahasti kaivelemaan kun sarja oli niin lyhyt :shock: Yksi näitä harvinaisia sarjoja joita toivoisi olevan enemmän. Mutta tiedä sitten olisivatko ideat loppuneet kesken. Ei siltä kyllä näyttänyt.

Erittäin onnistunut feel-good anime :)
Eiköhän se niin ollut, että GTO loppui animena kesken jostain syystä. Siis ihan kesken kesken, eli olisi kuulunut vielä jatkua, mutta julkaisija tms peruutti jatkon. Manga taisi vielä jatkua tästäkin. Varma en ole, mutta muistaakseni näin oli.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » Pe Joulu 16, 2005 21:21

K8Skies kirjoitti:Eiköhän se niin ollut, että GTO loppui animena kesken jostain syystä. Siis ihan kesken kesken, eli olisi kuulunut vielä jatkua, mutta julkaisija tms peruutti jatkon. Manga taisi vielä jatkua tästäkin. Varma en ole, mutta muistaakseni näin oli.
Joo mangan jatkui.

Shonan Junai-gumi alkaa ilmestymään kesäkuussa.
http://www.tokyopop.com/dbpage.php?prop ... rycode=BMG
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » La Joulu 17, 2005 12:16

Olen nyt vähän aikaa tiiraillut paikkoja, mistä tätä GTO-mangaa saisi halvalla ja kohta varmaan lähteekin tilaukseen. Sen verran moni suosittelee sitä ja itsekkin olen lukenut yhden volumen ja ihan mukavaltahan se vaikutti.

Eikös se muuten ole niin, että itse animesarja loppuu n. 13 mangan kohdalla? Eli molemmissa on erilaiset loput, on se kyllä perkele, kun animet loppuu aina ennen aikojaan.

Mujava

Viesti Kirjoittaja Mujava » La Joulu 17, 2005 14:22

vermes kirjoitti:GTO:n eka ja toka volume oli kyllä aika surkeasti käännetty, mutta niistä on olemassa kaksikieliset käännökset GTO v.1 ISBN:4-7700-2602-1 ja GTO v.2 ISBN:4-7700-2603-X. Itse pidän enemmän mangasta anime oli aika laimea.
Pitääpä kiiruhtaa fantsuun ja tilata nuo versiot. Kiitoksia.
ウメハラがぁ 捕まえてぇぇ ウメハラがぁ 画面端ぃぃっ バースト読んでえぇっ"
" まだ入るぅぅ ウメハラがぁっ ・・・つっ近づいてぇっ ウメハラがぁ決めたぁぁーっ

Turozuka

Viesti Kirjoittaja Turozuka » Ma Tammi 02, 2006 00:17

Mielestäni GTO on loistava... :D Tykkään ehkä animesta enemmän kuin mangasta, mutta molempia hyllystä löytyy.:) Itse katson animea aina japanin kielellä ja enkuksi tekstitettynä,dubbaukset ovat surkeita...
GTO - Greatest Thing Oolweis :D
Dir en grey - elämän suola ja sokeri ja etikka <3

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Ma Tammi 02, 2006 18:48

Turozuka kirjoitti:Itse katson animea aina japanin kielellä ja enkuksi tekstitettynä,dubbaukset ovat surkeita...
Itsellä se on ainakin näin jokaisessa animessa, enkkudubbeja en katso ikinä. Kyllä alkuperäinen voittaa aina.

Jussi Remastered
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jussi Remastered » Ma Tammi 02, 2006 22:39

Juuh, Aivan loistava sarja on. Ja ne enkkudubit on ihan hirveitä, varsinkin Onizukan. Olen huomannut että manga ja anime eroaa aika paljon, mangassa on enemmän hahmoja. Animen ja mangan kummankin loput ovat kumminkin hyviä... Olenpa jopa tekemässä fanisivua tälle sarjalle, josta en ainakaan vielä kerro enempää... Sarja paranee mielestäni loppuun päin mennessä. Harmi kyllä koko homma jää vähän kesken, vihaan hyvien animesarjojen loppumista muutenkin.

Tanuki

Viesti Kirjoittaja Tanuki » Ke Maalis 01, 2006 11:16

Kyllä GTO:ta pitää kehua. Sarjan huumori kolahti ihan täysillä ja jaksot tuli katsottua enemmän tai vähemmän naureskellen. Enempikin määrä jaksoja olisi kelvannut. Vaikka toistoja löytyy, niin kumma kyllä itse en huomannut edes valittaa koskapa animea katsoessa keskittymiskyky oli suunnattuna Onizukan toilailuihin eikä niinkään tarinaan. Mangaan olen tutustunut 5 ja 6 osan verran, ja pakkohan tämä on itselle saada, koska sama huumori kukkii myös mangassa. Lisäksi piirrosjälki on kivaa. Mangan osalta en siis oikeastaan osaa vielä sanoa millainen se on animeen verrattuna, mutta huono se ei jokatapauksessa ole.

Eräs suosikeistani tämä on.

sugi

Viesti Kirjoittaja sugi » Ke Elo 16, 2006 13:27

Oh. Katoin kyseistä sarjaa muutaman jakson poikaystäväni kanssa,mutta alkoi ärsyttämään ne yksityiskohtaiset lähikuvat nenänrei'istä ja ne omituiset ilmeet mitä niillä tyypeillä välillä oli :D

Kippei

s

Viesti Kirjoittaja Kippei » Pe Elo 25, 2006 08:35

Shounan jun'ai gumi kiinnostaa helvetisti, aiemmin olen vain haaveillut kyseisen mangan lukemisesta mutten ole saanut yhtään käsiini vihdoin siihen on mahdollisuus (itkee ilosta)

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » La Elo 26, 2006 00:45

Kippei kirjoitti:Shounan jun'ai gumi kiinnostaa helvetisti, aiemmin olen vain haaveillut kyseisen mangan lukemisesta mutten ole saanut yhtään käsiini vihdoin siihen on mahdollisuus (itkee ilosta)
kyllähän tuo Shonan Jun'ai Gumi vol. 1 tuli jo hankittua NekoConista matkaan ja tähänmennessä se on luettu kolmesti kannesta kanteen. seuraava pokkari pitäisi tietojen ja toivojen mukaan ilmestyä tämän vuoden puolella vielä.
sitä odotellessa toivoa saattaa että Tokyopop tulisi julkaisemaan myös Bad Companyn joka alkaa kronologisesti hetkestä jolloin Ryuuji ja Onizuka tapasivat ensi kerran samassa koulussa. harmi vaan ettei Bad Companyä ole kuin yksi pokkari, joten tässä suhteessa ihmetyttää miksi kyseistä kirjaa ei olisi voinut liittää suoraan Shonan Jun'ai Gumin epilogiksi.
What a horrible night to have a BO!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”