Great Teacher Onizuka

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Goodman

Great Teacher Onizuka

Viesti Kirjoittaja Goodman » Ke Touko 11, 2005 15:26

Onko kukaan kattonu näin hyvää sarjaa ?
Miksi suurin osa animesta pitää dubata...
^_^
Viimeksi muokannut Goodman, Ke Touko 11, 2005 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I like to move it

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ke Touko 11, 2005 15:38

Itse en ole vielä katsonut tai lukenut Great Teacher Onizukaa, mutta harkintalistalla on.

Ensin haluaisin saada kokonaisen kuvan kyseisestä sarjasta. Kyseessähän kuitenkin on siis nuorehko, epätavallinen opettaja. Johon useimmat koulun tytöt ovat lääpällään. Onizuka on mieleltään yksinkertainen persoona. Toivottavasti ei pelkkää pantsu -valtamerta, silloin taitaa jäädä katsastamatta. Kertokaa te, jotka jotain tiedätte, ihmeessä lisää.

// Okei, kiitos kun korjasit! :D
Viimeksi muokannut Ayumi, Ke Touko 11, 2005 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fredo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fredo » Ke Touko 11, 2005 16:04

Useimmat koulun tytöt lääpällään?
en nyt ihan niinkään sanoisi, vaan pitemminkin lähes kaikki inhoavat kyseistä henkilöä, mutta tämmöisen rennon omituisen entisen motoristi pomon, jolla on omalaatuisia opetusmetodeja ajaminen burnouttiin ja hiillostaminen ulos koulusta ei ole siitä helpoimmasta päästä. ja kun hiillostamis keinot toisensa jälkeen tuntuvat epäonnistuvan, niin ongelma-luokan oppilaista yksi toisensa jälkeen luovuttaa ja toteaa että Onizuka onkin varsin käypä opettaja.

ei ole pantsumerta. kyllä pantsuhuumoriakin löytyy, mutta kuka 22 vuotias nuori mies ei pantsuista pitäisi? pitemminkin olisi outoa jos sarjassa ei olisi pantsuhuumoria.
-Jouni Ahtiainen- Go Student Exchange
http://www.gostudentexchange.com/

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ke Touko 11, 2005 16:17

Disclaimer: Mulla on GTO:ta 17 alpparia hyllyssä ja olen jaksanut 5-7 kappaletta vissiin lukea. (Sairasta, tiedän.) Animea en ole nähnyt yhtä DVD:tä enempää, joten sen puolesta en oikein voi puhua.

Lukemani perusteella voin tohon alusvaatejuttuu sanoa, että lukijalle sitä näytetään yhtä paljon kuin Onizukalle, eli tyttö vilauttaa ja sanoo "yaranaika?", Onizuka kehittää jonkun hölmön vitsin ja asia unohdetaan.

Mitä haaremiepäilyihin tulee, no... Onizukan suhde tapaamiinsa tyttöihin on vähän samantyylinen kuin Golden Boyn Kintarolla: Alussa yksipuolinen tulikivenkatkuinen vihanpito kohdunomistajalta, kunnes sitten Onizuka voittaa tavalla tai toisella munasarjageneraattorin puolelleen. Tämä tapahtuu yksi tyttö kerrallaan liukuhihnamaisesti. Kun tyttö on hoideltu, hän ei palaa enää sarjaan, ainakaan ole siihen mennessä mitä olen itte lukenut. Vaihtuvan naispääosanesittäjän lisäksi koulut ovat tietenkin täynnä muitakin tyttöjä, mutta heidän suhtautumisensa on enemmänkin laatua "no on se aika omituinen äijä, mitähän se keksii seuraavaksi, ihan jännittää".

Nyt kun Tärkeimmät on käyty läpi, voisi vähän selostaa sarjaa muuten. Päähenkilö Onizuka Eikichi on 22-vuotias, neitsyt, surkeat koulut käynyt ex-prätkäjengihuligaani, joka päättää ryhtyä opettajaksi - koska opettaja pääsee tapaamaan paljon nuoria tyttöjä, ja kuulemma 50v opettaja + 16v koulutyttö = avioliitto -yhtälö on täysin mahdollinen! Myöhemmin halulle opettajantyöhön löytyy myös ylevämpiäkin päämääriä, mutta ketäpä ne kiinnostaisivat. Onizukalla on myös unelma: hän haluaa, että hänet nähdessään ihmiset voisivat sanoa, että tuossa kulkee hieno mies. Tästä juontaa juurensa myös sarjan nimikin.

Voisi vielä lisätä, että Onizuka-saagaa on enemmänkin. Bad Company -niminen lyhyehkö manga kertoo siitä, kuinka nuori Onizuka tapasi yhtä nuoren Ryuujin. Shounan Jun'ai Gumi -sarja (joka ei taiteesta päätellen ole samalta tekijältä), jonka pituudesta mulla ei ole tietoa, kertoo siitä, kuinka yhä nuoret Onizuka ja Ryuuji yrittävät päästä neitsyydestään eroon. Kyseiset tarinat siis edeltävät GTO:a. Kummatkin sarjat ovat myös täynnä tappelua. Ja erektioita.

Jahah, tästä tulikin sitten vähän pitempi viesti.

Votka.

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » Ke Touko 11, 2005 19:57

Mä en oo lukenu mangaa gto:sta .....
Joten en voi arvostella mangaa...
Mutta sarja on Loistava ^_^
I like to move it

Akuma_

Viesti Kirjoittaja Akuma_ » Ke Touko 11, 2005 21:26

Kyllä GTO on imo sarja, varsinkin ne ilmeet...

Kappas vaan Itachi tuli riehumaan tänne, kun hänet ajettiin pois boardeiteilta. :wink:

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » To Touko 12, 2005 10:27

Anime-versio on aivan ok, mutta mangaa en saanut nieltyä. Kaiketi syynä oli Tokyopopin sangen köykäiseltä tuntuva käännös. Epäilenpä että mangassa tuo pantsu-sonta on vielä enemmän esillä kuin animessa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Tässä kuitenkin pitää huomauttaa että olen lukenut vasta ensimmäisen volumen mangaa sekä muutamia jaksoja sieltä täältä itse animea. Voihan toki olla että mangaankin tulee enemmän vetoa myöhemmin, mutta ensimmäinen volume sai minut haukottelemaan.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » To Touko 12, 2005 15:51

Onizukan seikkailuja löytyy kirjahyllystä 22 osaa ja kaikki on jopa luettu. Animea katsoin yhden jakson ja totesin, ettei homma toiminut ollenkaan animoituna. Ensimmäisen jakson juoni seuraili melko tarkasti mangaa ja huumori oli tallella, mutta hommasta puuttui särmä, joka mangassa on koko ajan paikalla. Särmällä tarkoitan sitä tunnetta, joka saa katsomaan/lukemaan teosta intensiivisesti. Ehkä se johtui heiveröisestä animaatiosta, hahmosuunnittelun poikkeamisesta mangasta tai ääninäyttelijöistä. En tarkempaa analyysia saanut tehtyä yhden jakson perusteella.

Manga itsessään on varsin hyvää viihdettä, jos onnistuu vaimentamaan lähes joka seikkailussa esiintyvät Onizuka opettaa miten kannattaa elää -opetukset. Kyllästyin näihin ongelmanuorten ongelmien ratkaisuihin ensimmäisen kymmenen osan aikana. Mutta se miten niihin opetuksiin yleensä päästään, on jotain ratkiriemukasta. Onizukan yliampuvat juonet, psykoottinen energia, rento asenne, kiimainen olemus ja Teräsmiehen fysiikka riittävät viihdyttämään minua aina yhden pokkarillisen verran. Josta muuten riittää luettavaa, kun tekstiä löytyy sivuilta runsaasti ja välillä niin pienellä, että suurennuslasia kaipaisi. Ei mitään älykästä luettavaa mutta sopii hyvin aivojen tyhjentäjäksi. Käännöksissä en ole mitään vikaa havainnut, tuntuu sopivan sarjan tyyliin ihan hyvin. Ja pantsuja kyllä löytyy, Onizukan ajatukset minihameisten tyttöjen ympäröimänä pyörivät suuresti muissa kuin opetustehtävissä.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » Su Touko 15, 2005 15:01

GTO:ta en ole mangana lukenut tai animena katsonut, mutta live-action iski päähän halko otsaan. Pidin juonesta, näyttelijöistä, musiikista (varsinkin alkumusiikista.) Vaikka en tiedä, kuinka uskollinen näytelty versio loppujen lopuksi on sarjalle/mangalle. Tai, pitäisinkö mangasta tai animesta.
isokana kirjoitti:Kyllästyin näihin ongelmanuorten ongelmien ratkaisuihin ensimmäisen kymmenen osan aikana.
Hmmh.. En huomannut tätä asiaa, vaan ajattelin enemminkin, että Onizukan opetuksista voisi ottaa opiksi. Onizukalla on ylpeys oikealla tasolla. Suuri ylpeys itsestään, muttei kuitenkaan ole itsekäs. Mutta kaikillahan on omat mielipiteensä.

Mutta, toivon että saisin käsiini Live-action -DVDboxin.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Legendary Super Saiyan

Viesti Kirjoittaja Legendary Super Saiyan » Su Touko 15, 2005 20:15

Great Teacher Onizuka on loistava sarja. Ostin GTO Collectionin Videodivarista käydessäni Jyväskylässä. Varsinkin sarjan ensimmäiset jaksot olivat mainioita, koska en ollut katsonut Onizukan kaltaista animea aiemmin.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että sarja menetti hetkellisesti puhtiaan keskivaiheilla.
Viimeksi muokannut Legendary Super Saiyan, To Helmi 15, 2007 19:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
At least it is true, that man has no control, even over his own will

Efinkartlu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Efinkartlu » Su Touko 15, 2005 23:05

Acolyte kirjoitti:Anime-versio on aivan ok, mutta mangaa en saanut nieltyä. Kaiketi syynä oli Tokyopopin sangen köykäiseltä tuntuva käännös. Epäilenpä että mangassa tuo pantsu-sonta on vielä enemmän esillä kuin animessa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Itse olen lukenut 4-5 manga pokkaria ja muistaakseni 3 jaksoa itse animena. Itse uskoisin hieman samaan suuntaan, että mangassa on pantsuja milteipä esillä enemmän kuin animessa, mutta saattaa toki olla toisin päinkin. Itse kyllä ainakin hieman pidän GTOsta, siitä en ole varma, että mangana vai animena. Ja se, että mistä pidän tästä, ei tod. ole pantsut vaan sen Onizukan temmellykset ja jokin muu...en ole varma. Do not understand me
Vattumainen Hyperaktiivinen Nettihamsteri (VHN)

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Touko 16, 2005 00:02

Nikotzu kirjoitti:Vaikka en tiedä, kuinka uskollinen näytelty versio loppujen lopuksi on sarjalle/mangalle. Tai, pitäisinkö mangasta tai animesta.
Näytelty versio poikkeaa melko paljon mangasta. Samat hahmot ovat kyseessä ja juonikin on periaatteessa sama, mutta tapahtumat ovat kovasti erilaisia. Mutta niiden parin jakson perusteella, jotka olen nähnyt, on live-versio varsin onnistunut, ehkä juuri siksi ettei se seuraa mangaa vaan tekee sitä omaa juttuaan.
Nikotzu kirjoitti:
isokana kirjoitti:Kyllästyin näihin ongelmanuorten ongelmien ratkaisuihin ensimmäisen kymmenen osan aikana.
Hmmh.. En huomannut tätä asiaa, vaan ajattelin enemminkin, että Onizukan opetuksista voisi ottaa opiksi. Onizukalla on ylpeys oikealla tasolla. Suuri ylpeys itsestään, muttei kuitenkaan ole itsekäs. Mutta kaikillahan on omat mielipiteensä.
Ei niissä opetuksissa oikeastaan mitään vikaa ole ja ne toimivatkin ihan hyvin alussa, mutta pian toistosta alkaa tulla saarnaava olo ja se ei minua miellytä. Ja on niissä juonten käynnistelyissä jonkun verran ongelmia, kun kolmannen kerran Onizuka katsoo oppilaslistaa ja löytää sieltä oppilaan, jota ei ole näkynyt koulussa. Sitten lähdetään taas ratkomaan ongelmia ja minä toivon uusia ideoita. Mutta kuten sanottu, hämärän huumorin avulla 23 osaa on mennyt kevyesti ja loppukin häämöttää jo.

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » Pe Touko 20, 2005 15:54

Mikkä Ongelma Nuoret ? Ostin juuri GTO collectionin ....Jos tarkoitatte niitä Onizukan luokkalaisia niin ste mä ymmärrän..... Onko kukaan kattonu GTO sarjaa loppuu ?
^_^
I like to move it

Uchiha_Itachi

Viesti Kirjoittaja Uchiha_Itachi » Pe Touko 20, 2005 21:06

Hatake_Kakashi _sama kirjoitti:Mikkä Ongelma Nuoret ? Ostin juuri GTO collectionin ....Jos tarkoitatte niitä Onizukan luokkalaisia niin ste mä ymmärrän..... Onko kukaan kattonu GTO sarjaa loppuu ?
^_^
Minä olen katsonut kyseisen sarjan ja ihan jees oli [kuis?]... Onhan ne minullakin hyllyssä. Ja vielä LegendarySukkaSaappalle: Saat sen minulta lainaan jos haluat nähdä sen...
Foolish brother. If you want to kill me, then blame me. Hate me. And live in shame. Run and run...Cling deperately to life...

volt

Viesti Kirjoittaja volt » Ti Touko 24, 2005 10:21

Tulipa se sitten viimein ja vihdoin katsottua.
Itse ainakin pidin sarjan huumorista ja muutenkin sarja oli mukavaa katseltavaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”