X/1999

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mad Tsemi ||

X/1999

Viesti Kirjoittaja Mad Tsemi || » Ke Touko 11, 2005 08:46

Niin, olen kiinnostunut X/1999-mangaan että animeen ja haluaisin kuulla, mitä mieltä olette tästä? :wink:
Voi kyllä tähän vastata, vaikka et tietäisi paljon tästä... :D

moderaattorin ilmoitus - sarjan perustiedot voit tarkistaa täältä:

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1540
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=464
"I want you to scream while you sing, so I can hear you... while listening music."

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Touko 11, 2005 17:10

No. Se on sarja. Se on myös manga. Taitaa olla niitä teoksia joista CLAMP ensin tunnetaan. Eeppisyydestä ei ole mitään akuuttia pulaa.

Animea on puolet katsottu, mangaa muutama kirja luettu.

Jotenkin vaan tulee X:ää katsoessa samanlainen olo kun katsoisi tositapahtumaan perustuvaa teosta. Ei, en omaa aikomusta katsoa esimerkiksi Titanic-elokuvaa, mutta ainakin oletan että myös elokuvassa kyseinen paatti uppoaa, joten lopputuloksen selviäminen ei ole se mahdollinen syy elokuvan katsomiseen. Sama tuntuu olevan X:ssä - lopputulos on aika selvä, mutta kyllä sitä silti viitsii katsella.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ke Touko 11, 2005 19:54

-tyhjää-
Viimeksi muokannut Hijiri, Ma Loka 17, 2011 04:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Su Touko 15, 2005 22:39

Itse olen kiinnostunut X/1999:stä sekä animena että mangana. Mitään en tosin ole saanut vielä aikaan. Viime kerralla tutkiskelin Fantasiapeleissä ensimmäistä mangaa, mutten silti rahojani siihen vielä laittanut. Vähän niillä rajoilla olen, ostaako vai eikö ostaa. Siksipä informaatio olisi nyt tarpeen.

Sarjahan on fantasia -painotteinen (?). Hiukan hämäräksi on kuitenkin jäänyt, onko kyseessä jonkinlaista shounen-aita? Jostakin olen saanut sellaisen käsityksen. Mutta enpä tosin sen kummemmin ole tutkiskellut, väärää tietoa minulla voi hyvinkin olla hallussa. Ehkä jo ensi viikolla päätän ottaa itseäni niskasta kiinni ja raahaudun sen ostamaan.

biisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja biisti » Su Touko 15, 2005 23:03

Joskus katsoin koko X:än animena, ja vaikka siitä onkin aikaa, muistan pitäneeni siitä hyvin, hyvin paljon. Shounen-aita siitä ei muistaakseni löydy juuri nimeksikään, sellaista draama/fantasiaa se lähinnä on. Pitäisikin taas katsoa ne, on jo ikävä. Mangaa olen lukenut selaamisasteella.
We're stealing people's mail on a friday night YEAH!

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Ma Touko 16, 2005 01:47

X/1999:stä (tai X:stä) on olemassa animena sekä (muistaakseni) 26-jaksoinen TV-sarja että parituntinen leffa. Vaikka leffakin on erittäin upea ja toimii yksinäänkin (ja siinä on X-Japanin kappale loppumusiikkina), suosittelen kyllä kanssa sarjaan tutustumista. Vaikka se onkin välillä vähän hitaasti etenevä, niin juttua kyllä riittää ja tarina avautuu yllättäen "hieman" paremmin kuin yhteen leffaan tiivistettynä. Ja hienot musiikit siinäkin tosiaan.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Touko 16, 2005 14:25

Kaunishan se X on kuin mikä, kummassakin muodossa. Animeversiot olen nähnyt molemmat ja mangaa lukenut viitisen pokkaria; tykkään kyllä, mutta se jokin siitä on puuttunut mikä olisi oikein kunnolla koukuttanut. Kovin maailmanlopullisissa tunnelmissahan siinä ollaan, eli ehkä sen vuoksi ei oikein alussa uskaltanut kiintyä henkilöihin kun ei tiennyt kuinka onnellista loppua voi odottaa. Tykkäsin kuitenkin siitä, kuinka epäselvä jako hyvisten ja pahisten välillä oli, kaikki olivat tavallaan kiinnostavia hahmoja.

Sarjan huonoja puolia ovat mm. hidas alku ja sekavuus. Suosittelisin ehkä ennemmin tuohon animesarjaan tutustumista, mangaversiossa on omat ongelmansa, ja niistä suurin on se että Clamp on jättänyt sen jo useampi vuosi sitten tauolle keskittyessään muihin projekteihin. Loppua ei siis ole vielä tehty, ja on mahdollista ettei koskaan tulla tekemäänkään. Lisäksi Vizin englantiversio on flipattu ja äänitehosteet uudelleen piirretty englanniksi (jos niistä nyt on tarkka; minusta ei ole kivan näköistä kun kauniin aukeaman päällä on jättimäisellä fontilla kaboom-tehoste).

Shounen aita näkee kyllä jos haluaa nähdä, ja Clampin Tokyo Babylonin lukeminen saattaa auttaa asiassa. ^^;

Lohku

Viesti Kirjoittaja Lohku » Ma Touko 16, 2005 16:59

Juups X/1999 on sinänsä viehättävä kokonaisuus sekä animena, että mangana. Allekirjoittaneelta löytyvät 9 ensimmäistä osaa ja 4 osaa loppupäästä satunnaisilta väleiltä on postissa suomea kohden. Animekin on sinänsä katsomisen arvoinen kokemus. Itse suosittelisinkin sekä animen ja mangan molempien katsomista, vaikka ne kuvaavatkin asiat hieman eri tavoilla. Molemissa löytyy jonkin verran väkivaltaa ja jenkki kauppa olikin ratettanut mangan osista pari aikuisviihteeksi. Mutta kuten aina mielekkäät character designit ja hieman erikoinen tarinan kerronta. Ja mangassa se ihme miten saadaan piirrettyä niin monta erinnäköistä ihmistä vaikka ovatkin saman näköisiä... (joukko kohtaukset... )

Harkitsemisen arvoisia muita asiaan liityviä on kuten aiemmin mainittuna

Tokyo babylon, jossa seikkailee 2 x:n hahmoa + toisen näistä sisko.

Clamp school detectives sijoittuu clampin koulu alueelle, jossa vieraillaan x:ssäkin. Kertoo clamp elemenary student boardin seikkailuista nämä hahmot esiintyvät x:n manga versiossa, mutta muistaakseni ei animessa.

Duklyon clamp school defenders - jäälleen yksi cross overoi clamp school detectivesin kansa.

Man with 20 faces - Cross overoi clamp school detectivesin kanssa.

Kaikki nämä ainakin kuuluvat samaan maailmaan kuin x.

Lisäksi kannattaa harkita Tsubasa reservoir chroniclessin lukemista. Sisältää myös muutaman x:n hahmon uudelleen versioinnin eri maailman kuviin. Tsubasa tarvinnee kyllä aika laajaa clamp tietoisuutta, jotta siitä saa kaiken irti, vaikka on sinänsä hupaisa irtonaisenakin kokonaisuutena.

xxxHolic Crossoveroi tsubasan kanssa vähäisesti toistaiseksi vaikkakin tärkeällä tavalla. Mutta muuten lukemisena mielenkiintoinen kokelma erillaisia hengenmaailman kertomuksia.
Clamp is true art - Lohku

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ke Syys 20, 2006 13:10

Tykkään tästä. :) Vaikka tiedän ettei hahmoihin pitäisi nyt niiiin kiintyä, niin ei sitä voi. Vaikka monet ovatkin vinkuneet hulluna että 'tää on niin angstia ja Kamuin pitäis lopettaa angstaus' plaaplaa. Anteeksi mutta olisitteko te samassa tilanteessa jotenkin happyhappy? :s Olen katsonut animen kaikki jaksot pariinkiin kertaan ja vaikka alku oli hieman sekava, tunnarit ja upea musiikki veivät mennessään.
Ehkäpä yksi niistä sarjoista minkä parissa on tullut vuodatettua enemmän kuin pari kyyneltä. Voi kauhistus sentään. Hyllystä löytyvät pokkarit 14-17. CLAMPin sarja sentään joten hyvä tämä on. Mutta surullista on, jos eivät jatka loppuun. Typerää jättää tällä tavoin kesken.

Ja mitä leffaan tulee... ÄLKÄÄ KATSOKO. Leffa suorastaan murhaa koko sarjan niin pahasti kuin olla ja voi, voisin luetella montakin syytä mikä leffassa oli tehty täydellisen väärin. Hohhoihhh. (Pelkästään jo se, että niinkin kaunis ja surumielinen hahmo kuin Kakyou oli korvattu jollakin typeryksellä leffassa oli suuri loukkaus.) Hohhoih. Ja ettäs kehtasivat pistää sellaisen lopun. Ja vaikka pikku-Fuuma ja pikku-Kotori ja pikku-Kamui-kuvat olivatkin söpöjä, eheiiih.

Yatsura-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsura-sama » Su Loka 22, 2006 00:27

Katsoin animen vähän aikaa sitten..

Olin aikaisemmin nähnyt AMV:tä tästä. jakoskaparantumatonyaoifaniolen minua alkoi heti kiinnostamaan Kamuin ja Fuuman "suhde" toisiinsa
(Minä tavallaan tiesin jo kaikki juonenkäänteet)

Kaikki AMV:n taistelu kohtaukset olivat jotain niin.. se oli se syy miksi katsoin tämän.
Pidän siitä kun "ystävät" tai muuten vain läheiset ihmiset taistelevat toisiaan vastaan yrittäen tosissaan tappaa.
Mutta... hyvä sarja ilmaantui pettymykseksi.. Kyllästyin puolessa välissä sarjaan.. Mutta kyllä sitä katsoi.
Mutta se mikä leimaa sarjan huonoksi silmissäni on loppu.. Se vasta pettymys oli.

Odotin todella sitä suurta taistelua maan kohtalosta jossa verta lentää, mutta eeii se perkele loppuu juuri inholla söpöily kohtauksella.

ensimmäinen volume mangasta kököttää hyllyllä yksin, ja tuskin seuraa saa. Elokuvan aion varmaankin katsoa jossain vaiheessa.
"I am great warrior! Not some variety of flower!...YAY! Its crossdressing time <3"

"..Sure"

Tirli

Viesti Kirjoittaja Tirli » Ma Loka 23, 2006 17:10

Söpö sarjahan tämä on ^o^ Mangaa olen lukenut yhden voluumin, ja animea jotain puolet. Tunnen kumminkin juonen kokonaan kiitos spoilaavien ystävieni. Hahmot ovat hyviä ja juoni etenee suht. nopeasti. Hauska sarja, voisin joskus katsoa loppuunkin. Kamui vain ottaa aivoon. :--D

EDIT: ja squeal Subarua ja Seishiroa. oih~

Tsukiko

Viesti Kirjoittaja Tsukiko » Ma Loka 23, 2006 17:24

Animena olen puolet sarjasta katsonut, tarkoitus olisi vielä manganakin lukea, heti kun löydän sen ykkösosan (ei, vaikka on nähnyt animena, niin ei voi aloittaa kakkosesta tai kolmosesta, vaan pitää aloittaa ykkösestä.. :roll: )
Ensin näin netissä kuvia sarjasta, piti katsoa ja upea on :) Yksinkertaisesti sanottuna :)

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » To Loka 26, 2006 00:53

Pakko mainita nyt edelliseen.. CLAMP on aika julma joukkio kun aika monessakin tarinassa on shounen-ai-viittauksia mutta mitään ei kuitenkaan koskaan tapahdu. (Mainittakoon näin tähän että X:ssäkin on varsin tuttua miten pahis-Fuuma tykkääkin olla julma Kamui-raukkaa kohtaan... btw, Fuuman ääninäyttelijä on joku ihanin. <3 sori. :D fanitan sitä.)

Itse olen lukenut Tokyo Babylonin melkein kokonaan. Elikkä.. X on tosiaan vähän kuin jatkoa, mutta sijoittuu noin 9 vuotta TB:n jälkeen, joten kyseisessä sarjassa olleet Seishiro ja Subaru ovat 9 vuotta vanhempia... >__> TB on sitä vanhempaa CLAMPia ja sen huomaa.

Tuo kyllä ärsyttää ihan suunnattomasti välillä miten asioita toistetaan niin hirveästi... mutta kun sarjaan olen kerran jäänyt koukkuun siitä koukusta en pääse enää irti. Ei kaikki sarjat ole täydellisiä eikä tämäkään. Mutta haluan vain niin kovasti tietää miten niiden raukkojen nyt käy. :B

Hokuto

Viesti Kirjoittaja Hokuto » Su Syys 30, 2007 14:57

Aivan uskomattoman ihana sarja, yksi CLAMPin parhaista mielestäni, hahmo suunnittelu on kaunista ja jotenkin sarja on niin ihanan syvällinen, tällä hetkellä taitaa olla lempi anime/manga. Anime olen katsonut noin puolenväliin, mutta aikomuksena on ahmia sitä vielä lisää, tykkään jotenkin tälläisistä synkistä ja angstisista sarjoista^^. Itselläni on mangana volumet 1-5, mutta aion hankkia lisää, heti kun saan rahaa.

jessykkä<3

Re: X/1999

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Ti Helmi 17, 2009 14:02

Ole kattonu sekä TV sarjan että elokuvan..niillä ooli ihan erinlainen loppu..vähän häiritsevää :(
Piirustus tyyli on TV sarjasssa hyvä mutta juoni on vähän outu mun makuun. OP musiikki on ihan paras..!!

Lempihahmo on tietty Kamui Shiro.. (Taivaan lohikäärme)

Tietyt juoni käänteet oli tosi rasittavia.. mutta kokonaisuudessaan sarja on ihan ok!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”