Elfen Lied

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Pe Helmi 17, 2006 22:30

Juu olen katsonut kyseistä sarjaa neljä jaksoa. Vaikutti kyllä aika synkältä ja mielipuoliselta sarjalta :D
Mutta oli kyllä älyttömän kova ja katson loputkin jaksot lähitulevaisuudessa..

Kippei

Sugoi dayo

Viesti Kirjoittaja Kippei » La Helmi 25, 2006 20:25

Älyttömän hyvä sarja katsoin ja nyt odotan pian saapuvaa mangaa innolla

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Su Helmi 26, 2006 19:17

Itseltäni puuttuu vain enään 3 osaa lopusta. Kyllähän tuo anime on mielestäni kaikkein paras mitä olen nähnyt. Siinäkin on vielä niinkun kaksi puolta, kun Lucy on se kylmäverinen psykopaatti tappaja, ja kun hän taas on hellyttävä Nuyy, ei hän satuttaisi kärpästäkään :)

Olisiko kelläkään tietoa koska tuo manga tulisi markkinoille..?

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Su Helmi 26, 2006 19:50

widseek_ kirjoitti:Olisiko kelläkään tietoa koska tuo manga tulisi markkinoille..?
Tietääkseni sen kääntö ja julkaisu englanninkielisenä ei ole minkään firman suunnitelmissa ainakaan toistaiseksi, eli saat odottaa vähintään todella pitkään.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Kippei

Viesti Kirjoittaja Kippei » Su Helmi 26, 2006 20:08

No mä tilaan ne japanista onneks ymmärrän sen verran *yogatta*

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Su Helmi 26, 2006 20:23

Kippei kirjoitti:No mä tilaan ne japanista onneks ymmärrän sen verran *yogatta*
No tämä on ihan hyvä vaihtoehto, jos välttämättä haluaa Elfen Liediä lukea, mutta onhan se hiukan aikaa ja rahaa vievää.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ma Helmi 27, 2006 01:37

Eikös japaninkielinen manga ole järjestelmällisesti paljon halvempaa kuin käännetty? Muutaman dollarin luokkaa, meinaan.

Katselin jotain fanikäännöstä Elfen Lied mangasta. Ei kyllä näyttänyt rokkaavan ihan niin paljon kuin itse anime. Kyllä tuon teoksen parhaimmat puolet ovat ne liikkuvat osat ja musiikki, joka luo teh tunnelman.

Svarog

Viesti Kirjoittaja Svarog » Ma Helmi 27, 2006 22:28

Harva anime on meikäläiselle kolahtanut yhtä lujaa kuin Elfen Lied. Juoni on loistava, hahmot pääosin hyvin rakennettuja ja musiikki on taivaallista. Onhan se jo saavutus itsessään että silmät vettyvät jo openingin aikana. En odottanut aluksi Liediltä juuri mitään sillä olin lukenut niin ristiriitaisia arvioita siitä. Itse en hirveästi hätkähtänyt sitä kaikkea tappamista, paljon häiritsevämpää katsottavaa oli aivan "tavallisten" ihmisten harjoittama julmuus. Tästä kontrastista nouseekin yksi sarjan pääteemoista. Sarjan ihanan avoimesta lopusta kuulisin mielelläni muiden tulkintoja.

Kippei

Viesti Kirjoittaja Kippei » Ti Helmi 28, 2006 11:44

Animen loppu oli todella hämärä, joka jäi vaivaamaan minua pitkäksi aikaa... Pian saapuvassa mangassa kuitenkin kuullema selitetään tarkemmin mikä oli Lucyn kohtalo Jne.

Svarog

Viesti Kirjoittaja Svarog » To Maalis 02, 2006 00:48

Kippei kirjoitti:Animen loppu oli todella hämärä, joka jäi vaivaamaan minua pitkäksi aikaa... Pian saapuvassa mangassa kuitenkin kuullema selitetään tarkemmin mikä oli Lucyn kohtalo Jne.
Oli muuten aivan sama tilanne minulla tuon lopun kanssa, pariin päivään en saanut kunnolla unta kun sitä tuli pohdittua :) Tuosta lopusta vielä,
joku tässä ketjussa sanoikin jo että kaappikello, soittorasia ja simpukankuori viittaisivat siihen että portilla oli nimenomaan Lucy. Seuraavanlaista pohdittiin yhdellä ulkomaalaisella foorumilla (jonka nimeä en tietenkään muista): lopussahan käy niin että se kaappikello, jota Nyuu yritti koko sarjan ajan korjata alkaa yhtäkkiä käydä kun taas Lucyn rakastamaa melodiaa soittanut soittorasia lakkaa toimimasta. Johtopäätös: ovella on Nyuu.
Mangaa lukevat saavat sitten kertoa(minun ja muiden mielenrauhan vuoksi :D ) mikä on Lucyn/Nyuun kohtalo.

moderaattorin editoima: Spoilerisuoja lisätty.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Maalis 02, 2006 06:58

viimeisetkin mangan kirjat tuli tuossa kuukausi takaperin. Loppusaldona oli kyllä semmonen tunne että Okamoto
on yhen sortin sadisti. Mutta viittaus Hugo Wolf'in Elfenlied runoon tuli selväksi kun Lucy sen lausuu viimeisissä
kappaleissa. Jättää vain sen viimeisen säkeistön kertomatta jonka jälkeen alkaa loppurutistus...

Pfui, stößt den Kopf an harten Stein!
Elfe, gelt, du hast genug?

Harmi, kun hän iski päänsä kovaan kiveen.
No keiju? Joko sait tarpeeksi?

Kippei

Viesti Kirjoittaja Kippei » To Maalis 02, 2006 16:10

Joo-o, tää anime pisti mut kyl miettii aika paljon. Tulis ne kirjat jo

siis mangat

moderaattorin muokkaama: kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty -Darth Mauno

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Pe Maalis 03, 2006 00:41

finnleo kirjoitti:viimeisetkin mangan kirjat tuli tuossa kuukausi takaperin...
Voiko tästä sanamuotoilusta tähdä päätöksen, että mangan tarina on saatettu päätökseen? Vai jatkuuko vielä?
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Maalis 03, 2006 07:21

NetDiver kirjoitti: Voiko tästä sanamuotoilusta tähdä päätöksen, että mangan tarina on saatettu päätökseen? Vai jatkuuko vielä?
kahdestoista voluumi oli viimeinen kirja tässä tapauksessa. ANN'llähän uutisoitiin jo kauan sitten että tarina tulee
päätökseen Young Jump lehdessä, ja viimeisessä kirjassa on sitten pieni epilogi kappale jota ei lehdessä nähty
joka kutakuinkin paketoi kaiken lopuksi.

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Pe Touko 26, 2006 14:11

Elfen Lied. Tästä kuuli niin monessa yhteydessä, että oli jo suorastaan pakko jokunen jakso katsoa, että mistä on kysymys. Tottakai olen nähnyt kauhuleffoja ja kaikenmaailman ihmisenpilkkomisjuttuja, tosin erittäin harvakseltaan, ja siitä on pitkä aika kun viimeksi suostuin semmoista katsomaan. Nyt jotenkin tuntui heti alkumetreillä että ei, yäk, verta, silpomista...Siinä sitä katsoi ja mietti että miten voikin tuntua niin pahalta vaikka veri ei edes ole lähelle aidon näköistä ja oli lähinnä lapsellista se Lucyn mättö.
Olisin niin kovasti toivonut tästä enemmän psykologista trilleriä *byääh* ja piirrostyylin lapsenomaiset ja yksinkertaiset hahmot ei oikein kolahtanu myöskään. Mutta tunnari ja se koko opening oli todella tyylikäs ;).
En varmaan aio katsoa tätä loppuun, sen verran alkoi tuntua niin etäiseltä mun makuuni nähden. Mutta noin yleisestikin, sarjalla on oma jännä tunnelmansa ja mielenkiintoisia asioita pohdittavana.
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”