Elfen Lied

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sir Leviathan

Viesti Kirjoittaja Sir Leviathan » Pe Marras 25, 2005 19:08

Itse asiassa, minusta siitä tulee terve! :D Kyllä minä verenhimoista sarjamurhaajatyttöä hullumpana pidän, kuin tyttöä, joka omaa vain muutaman heppoisen sanan ja kiltin mielen. :)
In the Abyss I sleep...

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Pe Marras 25, 2005 19:29

Faithless kirjoitti:Itse asiassa, minusta siitä tulee terve! :D Kyllä minä verenhimoista sarjamurhaajatyttöä hullumpana pidän, kuin tyttöä, joka omaa vain muutaman heppoisen sanan ja kiltin mielen. :)
ei lucy mitenkään hullu oo se on vaan vähän vihanen :lol: kyllä muaki vituttas jos ois menny samat asiat läpi ku lucy oli menny :?
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Ma Tammi 02, 2006 22:45

Jeps...niinhän se on ettei pitäisi tuomita mitään animea vain ekan jakson nähtyään...sitä on meinaan silloin helposti väärässä...oli tuossa joululomalla sopivasti aikaa, joten katsastin Elfen Liedin kokonaisuudessaan...ja täytyy myöntää että kyllä se kaikkien kehujen arvoinen oli...^^)...aivan loistava anime, menee kevyesti meikäläisen kaikkien aikojen top-kymppiin...harvoin on mikään anime koskettanut näin syvästi...
In Satan we trust.

asdsdafgw

Viesti Kirjoittaja asdsdafgw » Ti Tammi 03, 2006 09:03

Minun mielestäni kohtaus jossa:
Ne pienet pojat ottavat sen koiran ja tappavat sillä ruukulla, jonka jälkeen lucy pistää ne palasiksi ja alkaa lopullisesti sekoamaan
On yksi animehistorian hienoimpia, jossa näytetään että kaikella on prklö rajansa.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ti Tammi 03, 2006 14:01

Yorac kirjoitti:Minun mielestäni kohtaus jossa:
Ne pienet pojat ottavat sen koiran ja tappavat sillä ruukulla, jonka jälkeen lucy pistää ne palasiksi ja alkaa lopullisesti sekoamaan
On yksi animehistorian hienoimpia, jossa näytetään että kaikella on prklö rajansa.
Minulle tuli tuossa kohtaa sellainen olo, että jos Lucy ei noita muksuja pistä paloiksi, niin kyllä lakkaan katsomasta koko sarjaa. Tuli paljon parempi mieli kun ne saivat ansionsa mukaan.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Tammi 03, 2006 16:42

K8Skies kirjoitti:
Minulle tuli tuossa kohtaa sellainen olo, että jos Lucy ei noita muksuja pistä paloiksi, niin kyllä lakkaan katsomasta koko sarjaa. Tuli paljon parempi mieli kun ne saivat ansionsa mukaan.
juu, itellä oli just semmonen olo että "jos llucy ei pistä noita palasiks nii mä pistän!" :roll: mutta siinä lucy luultavasti tajusi viimeistään että ihminen on petollinen olento :x
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Ti Tammi 03, 2006 16:56

Ne pienet pojat ottavat sen koiran ja tappavat sillä ruukulla...
Taisi olla tuo yksi niistä Elfen Liedin aniharvoista kohtauksista, jotka todella järkyttivät syvälti ja saivat aikaan muutakin, kuin pelkkää silmien pyörittelyä.

Noh, nyt kun kerran tämäkin sarja nostettiin vielä esille, niin voisin ensimmäisten kommenttieni jatkoksi antaa lopullisen tuomion, joululomalla kun otin itseäni niskasta kiinni ja katsoin loppuun.

Kolmannen levyn aikana loppua kohden taso nousee huomattavasti.Traagisten tapahtumien kyllästämästä Kohtan ja Lucyn yhteisestä menneisyydestä annetaan vähitellen tiedonjyviä, ja muutenkin sarja alkaa saada synkempiä sävyjä ensimmäisten levyjen kyseenalaisten sekoilujen hiipuessa.Kuitenkin vasta viimeiset jaksot ovat niitä, jotka toden teolla naulitsevat ruudun ääreen.Tapahtumia jaksaa seurata ihan oikeasti kiinnostuneena ja mietteliäänä, eikä vain hammasta purren ja epäuskoisena kaikista typeryyksistä, jotka olivat aiemmin viedä uskoni koko touhua kohtaan.Loppuratkaisusta en kommentoi, otin sen vastaan varsin tyytyväisenä ja huojentuneena siitä, ettei tätä nyt aivan turhan takia katsottu.

Tiivistettynä voisi vielä sanoa, että ensimmäinen jakso antoi eväät varsin mielenkiintoiseen tarinaan.Heti tästä eteenpäin taso kuitenkin romahtaa ratkaisevasti, ja ohjakset saadaan joten kuten haltuun vasta loppua kohden.Vaikka olinkin ennen viimeisiä jaksoja aika ajoin 'väliäkö hällä'- asenteella lopun suhteen, niin nyt jälkeenpäin olen varsin kiitollinen siitä hienoisesta kasvojenkohotuksesta, jonka Elfen Lied koki.Muuten olisi ketuttanut huomattavasti enemmän.

SunniChan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SunniChan » Ke Tammi 04, 2006 09:45

Aivan, tuo nimenomainen kohta sai minutkin raivon valtaan :evil: olisi tehnyt mieli ottaa pesäpallomaila, jonka päässä olisi nauloja pystyssä ja käydä tekemässä selvää... MUR.

Mutta muutenhan animesta tykkäsin. Tarina oli mielenkiintoinen ja vaikka verta lensi hiukan liikaakin välillä, niin silti vain roikuin mukana :)
Otaku.

asdsdafgw

Viesti Kirjoittaja asdsdafgw » Ke Tammi 04, 2006 21:41

SunniChan kirjoitti:
Aivan, tuo nimenomainen kohta sai minutkin raivon valtaan :evil: olisi tehnyt mieli ottaa pesäpallomaila, jonka päässä olisi nauloja pystyssä ja käydä tekemässä selvää... MUR.

Mutta muutenhan animesta tykkäsin. Tarina oli mielenkiintoinen ja vaikka verta lensi hiukan liikaakin välillä, niin silti vain roikuin mukana :)
Tjuuh ja sitä fanservicen määrää oisi voinut ehkä vähän vähentää :P. Ei ne sarjat jaksaa tissien perusteella kiinnostaa vaikka miespuolinen henkilö olenkin ^^.

jartsi

Viesti Kirjoittaja jartsi » Ke Tammi 04, 2006 22:47

Yorac kirjoitti:sitä fanservicen määrää oisi voinut ehkä vähän vähentää :P. Ei ne sarjat jaksaa tissien perusteella kiinnostaa vaikka miespuolinen henkilö olenkin ^^.
Fanservicee? Minun mielestä se vain kuului asiaan :roll: ja eikä siinä mitään tissejä pompoteltu tai vastaavaa.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Ke Tammi 04, 2006 23:30

jartsi kirjoitti:
Yorac kirjoitti:sitä fanservicen määrää oisi voinut ehkä vähän vähentää :P. Ei ne sarjat jaksaa tissien perusteella kiinnostaa vaikka miespuolinen henkilö olenkin ^^.
Fanservicee? Minun mielestä se vain kuului asiaan :roll: ja eikä siinä mitään tissejä pompoteltu tai vastaavaa.
Piti tähän fanservice juttuun jo aiemminkin kommentoidan mutten vaan yksinkeraisesti jaksanut kirjoittaa... Minäkään en nähnyt Nyuun alastomuutta fanservicenä vaan minusta se oli tärkeä apu kuvattaessa Lucyn jakaantunutta persoonaa. Alaston ihminenhän on yleensä viattomuuden, puhtauden ym symboli. Siksipä ainakin minulle tuli Nyuun tahattomasta nakuilusta vain mieleen kuinka viaton ja haavouttuvainen Nyuu on Lucyyn verrattuna. Tiedä vaikka taas harrastin ylitulkintaa mutta näin minä ajattelin sarjaa katsoessani. (en kyllä osannut taas laittaa tuota ajatusta sanoiksi mutta yrittäkää saada selvää)
Ja tykkäsin Elfen Liedistä melko paljon kaikesta verestä ja irtoraajoista huolimatta. Loppukin oli minusta ihan ok koska pidän enemmän avoimista lopuista kuin sellaisista joissa kaikki selviää.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Tammi 04, 2006 23:53

Pluie kirjoitti: Piti tähän fanservice juttuun jo aiemminkin kommentoidan mutten vaan yksinkeraisesti jaksanut kirjoittaa... Minäkään en nähnyt Nyuun alastomuutta fanservicenä vaan minusta se oli tärkeä apu kuvattaessa Lucyn jakaantunutta persoonaa. Alaston ihminenhän on yleensä viattomuuden, puhtauden ym symboli. Siksipä ainakin minulle tuli Nyuun tahattomasta nakuilusta vain mieleen kuinka viaton ja haavouttuvainen Nyuu on Lucyyn verrattuna. Tiedä vaikka taas harrastin ylitulkintaa mutta näin minä ajattelin sarjaa katsoessani. (en kyllä osannut taas laittaa tuota ajatusta sanoiksi mutta yrittäkää saada selvää)
Ja tykkäsin Elfen Liedistä melko paljon kaikesta verestä ja irtoraajoista huolimatta. Loppukin oli minusta ihan ok koska pidän enemmän avoimista lopuista kuin sellaisista joissa kaikki selviää.
Juu sitähän se hyvin paljon kuvastaa, kun Nyuu pompiskelee huolettomana alasti ympäri taloa minkä jälkeen Kouta saa aina kuulla kunniansa :lol: mutta aika harmitontahan Elfen Liedin alaston huumori on.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

asdsdafgw

Viesti Kirjoittaja asdsdafgw » To Tammi 05, 2006 03:19

Pluie kirjoitti:
jartsi kirjoitti:
Piti tähän fanservice juttuun jo aiemminkin kommentoidan mutten vaan yksinkeraisesti jaksanut kirjoittaa... Minäkään en nähnyt Nyuun alastomuutta fanservicenä vaan minusta se oli tärkeä apu kuvattaessa Lucyn jakaantunutta persoonaa. Alaston ihminenhän on yleensä viattomuuden, puhtauden ym symboli. Siksipä ainakin minulle tuli Nyuun tahattomasta nakuilusta vain mieleen kuinka viaton ja haavouttuvainen Nyuu on Lucyyn verrattuna. Tiedä vaikka taas harrastin ylitulkintaa mutta näin minä ajattelin sarjaa katsoessani. (en kyllä osannut taas laittaa tuota ajatusta sanoiksi mutta yrittäkää saada selvää)
Hmmh en ole koskaan ajatellut sitä noin :P. Noh nytpähän viisastuin taas himpun verran :).

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » To Tammi 05, 2006 14:46

Näin naisena en kyllä fanservicen määrästä ja laadusta närkästynyt, Nyun alastomuus jotenkin tutntui luonnolliselta ja sopivalta sarjaan. Ainoastaan Kohtan ja Nyun pikkuhousukohtaus oli sellainen, joka olisi voinut jäädä näkemättäkin, mutta se on vaan mun mielipide eikä sekään nyt niin kovin paljoa häirinnyt.
- ナナ -

Fafy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fafy » To Tammi 05, 2006 15:12

Elfen Lied.... Katsoohan sen ja opening on poikkeuksellinen.

Yksi kuvaava lause? Keleen Chobits!
-: Sorry I'm late. I got lost on the road called life. :-

Jinsei ry, Porin Anime- ja Mangaklubi
Grand Vizier & Supreme Guild Master of Art ~~^argl^~~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”