Elfen Lied

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ma Loka 31, 2005 15:54

Pitääpä itsekkin kommentoida, kun on jäänyt tämä ketju väliin ja en ole päässyt latelemaan fraasejani tänne.

Itse kanssa ihmettelen osaksi tämän sarjan suosiota mutta olen tehnyt päätelmäni että eniten tätä fanittavat ne, joiden ei edes ikärajojen mukaisesti pitäisi kyseistä sarjaa nähdä. Omasta mielestäni sarjaa voisi taas kuvata hyvin yleisesti käyttämälläni fraasilla, hukattu potentiaali. Ensimmäiset jaksot luovat hyvää fiilistä ja odotusta mutta jakso jaksolta sarja muuttuu lällymmäksi ja päähenkilöttärestä tehdään mukavaa tyyppiä. Shokkeerauksetkin menettivät arvonsa muutaman jakson jälkeen.

Loppu taas - noh olen kyyninen henkilö ja en nähnyt sitä erinomaisena. Loppu, josta "käy ilmi ihan selvästi miten päähenkilölle käy mutta sitä ei ole tarvis näyttää" - ei tuo mieleeni läpikaupallisessa animetarjonnassa katsojan älykkyyden ylistystä vaan hyvän tavan jättää homma auki ja tehdä jatkosarja perään, jos faneja ja rahoitusta löytyy tarpeeksi.

Yhteenvetona voisikin sanoa että sarjan edetessä mennään hyvästä alusta huonoon loppuun.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Ma Loka 31, 2005 17:23

finnleo kirjoitti:Se miksi Elfen Lied sai niin kovan suosion oli kai juuri tuo ultraväkivalta, se oli alkanut jo hieman hävitä normaalista sarjasta.
Noh.. kieltämättä tuo väkivalta oli niitä elementtejä, jotka saivat minut alunperin kiinnostumaan sarjasta. Ja alun jälkeen sitten ne muut synkemmät elementit, eli insesti, seksuaalinen hyväksikäyttö, persoonallisuushäiriöt jne. Mitä pidemmälle tarinassa edettiin, sitä enemmän tuon väkivallan merkitys siis kuitenkin väheni.
_Tata kirjoitti:Itse kanssa ihmettelen osaksi tämän sarjan suosiota mutta olen tehnyt päätelmäni että eniten tätä fanittavat ne, joiden ei edes ikärajojen mukaisesti pitäisi kyseistä sarjaa nähdä. Omasta mielestäni sarjaa voisi taas kuvata hyvin yleisesti käyttämälläni fraasilla, hukattu potentiaali. Ensimmäiset jaksot luovat hyvää fiilistä ja odotusta mutta jakso jaksolta sarja muuttuu lällymmäksi ja päähenkilöttärestä tehdään mukavaa tyyppiä.
En taida itse oikein tuohon määritelmääsi täyttää 27 ikävuoteni vuoksi, vaikka ymmärränkin pointtisi. Itsekin olen toki sitä mieltä, että sarjassa olisi ollut parantamisen varaa, ja varsinkin Nyuun + muiden "päähenkilöiden" hahmoista tehtiin välillä jopa lällyyteen asti kilttejä. Mutta juuri tummanpuhuvat aiheet, ja muutamakin hahmo (Nana) pelastavat paljon..

Sivuhuomautuksena vielä, että pitänee ehkä katsoa sarja uusiksi, mutta ainakaan omien muistikuvieni pohjalta sarjaan ei oikeasti muodostunut kovinkaan kummoista "kolmiodraamaa" (josta täällä on pari kommenttia ollut), vaan enemmänkin kyseessä oli sekoitus "vanhemmat+lapsi(ts. Nyuu)"- ja väärinkäsitys-genrejä.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ma Loka 31, 2005 18:01

Olen huomannut, että jostain kumman syystä Elfen Liedillä on järkyttävät määrät fanittajia ja jonkin verran pienempi joukko "Lucy hirteen"-vihaajia. Tästä foorumista en sano, mutta netissä yleistettynä jokainen, joka Elfen liedia on katsonut, joko fanittaa äärettömästi tai vihaa koko sydämestään tätä sarjaa. Syytä en tiedä, ja kuten sanoin, näin on netissä yleistettynä, ei tällä foorumilla, eli älkää nyt ainakaan kukaan tästä ottako hernettä nenään.

Nyt kun olen havaintoni tänne ylös kirjannut, voinkin sanoa, että kyllä se Elfen Lied on edelleen yksi lempisarjoistani, eli kuulun "ääretön fanitus" -joukkoon. Jotenkin Elfen vaan osaa luoda sen tunnelman ensimmäisestä jaksosta lähtien. Vaikkei sarjassa pahemmin mihinkään suuntaan näytetä edistyvänkään, vaan muistellaan paljon menneitä ja henkilöiden historiaa, silti jakso jaksolta edetään huomaamattomasti kohti loppua, ja viimeisissä jaksoissa toimintaa ja sättäystä on vaikka muille jakaa. Toinen asia, jonka ansiosta Elfen minuun vaikutti niin paljon ovat nämä kaksi ääripäätä tunnelmassa, eli tilanteet joissa on Lucy ja tilanteet joissa on Nyuu. Välillä vietetään rauhallista elämää Nyuuna ja välillä ollaan Lucyna. Toisaalta mitä olen jonkin verran mangaa lukenut, sanoisin, että se on ehkä jopa hieman parempi kuin anime, mutta siinä onkin jo varsin eritasoinen meininki monella tavalla.

Loppu on mielestäni erittäin hyvä tiettyyn pisteeseen asti, eli suurin piirtein viimeisen Kouta ja Lucy -kohtauksen loppuun asti. Sen sijaan Lucyn turha uhraus ei palvele kenenkään etua eikä lopeta mitään muuta kuin Lucyn itsensä pakenemisen. Loppu muutenkin jää oudon avonaiseksi ja sitä ikään kuin jää odottamaan jatkoa. Ihan lopussa tuntemattomaksi jääneen henkilön saapuessa kuitenkin kaikki mitä näytettiin, eli simpukka ja kaappikello ym. viittasivat siihen että portilla olisi lucy, mutta tekijät yrittivät kaiketi luoda "jatkoa tulee"-tunnelman. Viimeisissä jaksoissa yritettiin kovasti kutoa kaikkia asioita kasaan, mutta silti tuntuu siltä että tämähän jäi kesken.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

JF-

Viesti Kirjoittaja JF- » Ke Marras 02, 2005 00:46

Kuten monet muut, minäkin olen huomannut sen että sarja jakaa varsin tehokkaasti katsojakuntaa. Itse en sarjaa niin pahemmin fanita, mutten kyllä vihaakaan. Sarjan alku oli varsin lupaava mutta alkoi sitten laskea sen edetessä, tosin minnekään pohjanoteerauksiin ei menty. Hukattu potentiaali siis.
Vaikka itse olen pienen ultraväkivallan ystävä, täytyy sanoa että tässä se ei jostakin syystä toiminut. Jotenkin siitä vain puuttuisi se tunnelma ja itse suurimmaksi syysksi näin piirtotyylin jolla on vähän kehno kuvata ihmisen kappaleita ja verilampia vähemmän hassusti.
Sarjan juoni taas on melko lailla keskikastia, ei mikään huonouden huippu muttei omaperäisyyden helmikään. Henkilöhahmoista oli saatu riittävästi irti ja pari mielenkiintoistakin hahmoa löytyi.
Lähinnä itsellä tämä putoaa siihen kastiin että "en kadu katsomista mutten kyllä heti katso uudestaankaan."

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » To Marras 03, 2005 14:06

K8Skies kirjoitti:Loppu on mielestäni erittäin hyvä tiettyyn pisteeseen asti, eli suurin piirtein viimeisen Kouta ja Lucy -kohtauksen loppuun asti. Sen sijaan Lucyn turha uhraus ei palvele kenenkään etua eikä lopeta mitään muuta kuin Lucyn itsensä pakenemisen. Loppu muutenkin jää oudon avonaiseksi ja sitä ikään kuin jää odottamaan jatkoa. Ihan lopussa tuntemattomaksi jääneen henkilön saapuessa kuitenkin kaikki mitä näytettiin, eli simpukka ja kaappikello ym. viittasivat siihen että portilla olisi lucy, mutta tekijät yrittivät kaiketi luoda "jatkoa tulee"-tunnelman. Viimeisissä jaksoissa yritettiin kovasti kutoa kaikkia asioita kasaan, mutta silti tuntuu siltä että tämähän jäi kesken.
Minullekin jäi jossain määrin sellainen fiilis, kuin olisi jälleen kerran pistetty keskeneräisestä lähdemateriaalista kehitetty sarja "pikavauhdilla pakettiin". Ja kun ei kerran ole ollut alkuperäismateriaalin loppuratkaisu tiedossa, niin on valittu jotain vähän avoimempaa niin, ettei vain tulisi jotain pahoja tyylimokia, ja olisi mahdollisuus jatkaa tarinaa uusilla tuotantokausilla / OVA:lla jos suosiota riittää.

Lieneekö muisti vähän pölyttynyt, mutta itse en muista loppua niinkään Lucyn "uhrautumisena", vaan minulla on muistikuva että hänellä oli vielä jotain mitä piti tehdä. Lieneekö kyseessä ollut sen tutkimuslaitoksen tuhoaminen, vai sen johtajan kohtaaminen (jälleen yksi täysin auki jäänyt juonenosa) vai mitä. Mutta varsinainen uhrautuminen ei ollut kyseessä. Vähän sama pätee siihen viimeiseen kuvaan, jossa ei näytetty palasiko hän Koutan ja muiden luokse vai kuka siellä oli.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Marras 03, 2005 14:44

Cir kirjoitti:
Minullekin jäi jossain määrin sellainen fiilis, kuin olisi jälleen kerran pistetty keskeneräisestä lähdemateriaalista kehitetty sarja "pikavauhdilla pakettiin". Ja kun ei kerran ole ollut alkuperäismateriaalin loppuratkaisu tiedossa, niin on valittu jotain vähän avoimempaa niin, ettei vain tulisi jotain pahoja tyylimokia, ja olisi mahdollisuus jatkaa tarinaa uusilla tuotantokausilla / OVA:lla jos suosiota riittää.

Lieneekö muisti vähän pölyttynyt, mutta itse en muista loppua niinkään Lucyn "uhrautumisena", vaan minulla on muistikuva että hänellä oli vielä jotain mitä piti tehdä. Lieneekö kyseessä ollut sen tutkimuslaitoksen tuhoaminen, vai sen johtajan kohtaaminen (jälleen yksi täysin auki jäänyt juonenosa) vai mitä. Mutta varsinainen uhrautuminen ei ollut kyseessä. Vähän sama pätee siihen viimeiseen kuvaan, jossa ei näytetty palasiko hän Koutan ja muiden luokse vai kuka siellä oli.
Kysymys on varmaan enemmänkin tahallisesti tehty "versio" miten kaikki on jätetty lopussa auki. Sillä jonkinlainen käsitys
okamoton juonikuvioista on animeporukalla ollut koska kymppikirja joka tuli hieman viimeistä japanilaista DVD levyä
jäljessä sisälti olennaisimman asian 7th Noten OVA'sta.
spoilaa kirjoitti:
Toinen on kanssa miten Okamoton ja Animen Kouta eroavat toisistaan lopussa. Kouta nimittäin ei mangassa ole
aivan yhtä anteeksiantavainen Lucy'lle kun hänelle lopulta selviää kuka Lucy on, ja mitä hän on tehnyt. Pikemminkin
sanoi suoraan että Murhaaja. Eli vaikeuksia tiedossa tässä asiassa jatkoja ajatellen
Teoreettisesti viimeisissä kirjoissa on enää materiaalia kahden tai max kolmen jakson OVA pätkiin.
more spoilage kirjoitti:
Koska Lucy periaattessa on jo kaapattu animen lopussa toivottavasti, joten täytyy hypätä ylitse ysin ja
kymppikirjan tilanne Talolla kun SAT joukko sinne hyökkää mangassa Miyu:t mukanaan. eli jäljelle jää vain
kympin viimeiset sivut, ja sitten yhdestoista kirja hyödynnettäväksi, jossa Lucy on nenäkkäin instituutin johtajan
kanssa. (ja mitä tästä kappaleseen 107 jonka jostain luin olevan viimeinen.)
mutta tietenkin en panisi pahakseni jos näkisin Pikku-Miyu:t vauhdissa animoituna jotka tekevät debyytin
yhdeksännessä kirjassa.

Advis

Viesti Kirjoittaja Advis » To Marras 17, 2005 18:22

Hmm..mielipiteitä puolesta ja vastaan..

Itse olen sellainen henkilö, etten mielelläni ala erittelemään erinäisiä osia jostain elokuvasta, kirjasta tai sarjasta ja sitten kritisoi niitä. Yleisesti ottaen jos pidän jostakin niin sitten pidän ja toisin päin. Menee jotenkin koko tunnelma pilalle, jos alkaa liian pikkutarkaksi näissä asioissa.

Elfen Lied kyllä vaikutti minut, vaikka jäihän se loppu hyvin avoimeksi. Silti kaiken kaikkiaan en saa sanottua pahaa kyseisestä sarjasta. On vain sarjoja, joista pidän ja sitten sarjoja joista pidän enemmän. Jätän yleensä kokonaan katsomatta sellaisen, mikä nostaa niskakarvani pystyyn tai saa hiukseni harmaantumaan tylsyydestä.

Se lienee melko yksilöllistä, miten kukin ottaa sen runsaan väkivallan ja alastomuuden, mitä Elfen Liedissäkin riittää. Itseäni toki puistattaa äärimmäisen julmat kohtaukset, mutta kuitenkin olen sen verran "paatunut", etten kiinnitä veren lentämiseen niinkään huomiota, vaan enemmänkin siihen psykologiaan, mikä liittyy eri henkilöiden elämäntilanteisiin ja mitkä tekijät heihin vaikuttavat ja millä tavalla.

Parhaimpiin näkemiini sarjoihin Elfen Lied kuuluu aivan kiistatta.^^
I´ll always wait for you..here in the rain.

Aurora

Viesti Kirjoittaja Aurora » Ma Marras 21, 2005 15:47

Elfen lied... Olen nähnyt 3 ensimmäistä jaksoa. Ei huono sarja, joskin alku oli aika verinen...

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Ke Marras 23, 2005 20:27

Tänään tuli sitten pacificista hartaasti odotettu viimeinen levy ja se piti tietenkin heti katsoa. Odotin jotenkin paljon paljon avonaisempaa ja hämärämpää loppua näiden Elfen-ketjujen perusteella. Ehkä olen vain niin tottunut Evangelioniin, että mun täytyy kyllä olla hieman eri mieltä lopusta, mun mielestä se oli nimittäin ihan riittävän... hhhhmmmm... "suljettu!" Nämä asiathan jotenkin selkisi (tai siis kaguran omia tulkintojahan nämä ovat :wink: ) Olisi ihan kiva kuulla muiden aatoksia näistä asioista.

-Lucyn ja Kohtan yhteinen menneisyys molempien muistamana sekä vielä jonkinlainen anteeksianto. Melkoisen jalomielinen tyyppi tuo Kohta kyllä! Jopa hieman ärsyttävyyteen asti..
- Ensin ajattelin, että Lucy kuoli siinä viimeisessä ampumakohtauksessa, jossa vektorit kurkottivat kohti kuuta. Mutta Lucyn hahmohan se oli viimeisessä kohtauksessa oven takana, eikö? Vai oliko se sittenkin Lucyn haamu tai jotain.
-Nana sai kodin. Ihanaa. Nana on suloinen. Lucy pääsi jonkinmoiseen sopuun itsensä kanssa. Minusta tuntui, että jos hän jäi henkiin, hän ehkä lähtisi jonnekin "kauas pois". Hänhän sanoi Nanalle, ettei voi asua enää talossa. Ja olihan Lucy takaa-ajettukin. Mielestäni olisikin ollut vaikea keksiä jotain selkeää ratkaisua Dicloniuksille. Mitä olisitte toivoneet Dicloniuksille tapahtuvan?
-Se myhäilemään jäänyt sarvipää-äijä. Aika moni elokuva/sarja jää tavallaan "kesken" siten, että joku pahis röhkii jostain entistä hienommista suunnitelmistaan. Se on jo jotenkin vakiokuvastoa, eikä se ainakaan saa sarjasta keskenloppuvaa. Sellainen vakio epävarmuustekijä, hih hih.

Ja sitten vielä joku loppukommentti. Kyllä mä tästä kokonaisuutena tykkäsin. Väkivaltaisuus välillä ällötti, siitä iso miinus, ja kuten joku ehkä muistaa niin ekan levyn jälkeen päätinkin, että nyt riittää. Ei sitten riittänyt kuitenkaan, ja jotenkin oli vaan pakko katsoa. Magneettinen olisi ehkä oikea termi. Pakko oli katsoa jotain sellaista, jota ei oikeasti olisi halunnut edes nähdä. Äänet käskivät, hihhih!! Ei Elfen Lied mitenkään loistava ollut. Hyvä ja vangitseva ja osin hyvin kaunis. Ja aika kipeä myös.
- ナナ -

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 23, 2005 20:57

jaa? omasta mielestäni Elfen Lied on yksinkertaisesti paras anime mitä olen nähnyt ja tulee hyvinkin mahdollisesti aina olemaan, ja mitä väkivaltaisuuteen tulee :twisted: HAHAHAAA!!! LISÄÄ! itse nauroin omaa "Evil laughter"iani suunnilleen koko ensimmäisen jakson leuat kipeänä naureskelusta ja suupielien ylöspäin vääntymisestä. mutta sarjan lopussahan ei näytetty Lucyn kuolemaa sarvi lens metsään mutta eipä siinä muuta ja siitä että lucy oli sen oven takana? :) kävitkö kattomassa? :D eihän siinäkään lucya näytetty olihan sillä minihame joo mutta on niitä minihameita aika paljon ihmisillä :roll: ja itse näin päässäni kuinka dicloniukset "puhdistivat" :twisted: maapallon ihmisistä, mutta Elfen Liedille kyllä puhdas 10.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Ke Marras 23, 2005 21:05

immolatus_dead kirjoitti:mitä väkivaltaisuuteen tulee :twisted: HAHAHAAA!!! LISÄÄ! itse nauroin omaa "Evil laughter"iani suunnilleen koko ensimmäisen jakson leuat kipeänä naureskelusta ja suupielien ylöspäin vääntymisestä. ja itse näin päässäni kuinka dicloniukset "puhdistivat" :twisted: maapallon ihmisistä
Hyvä esimerkki tässä, kuinka ihmiset näkevät asiat eri tavalla.
- ナナ -

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Ke Marras 23, 2005 21:38

kagura kirjoitti:
immolatus_dead kirjoitti:mitä väkivaltaisuuteen tulee :twisted: HAHAHAAA!!! LISÄÄ! itse nauroin omaa "Evil laughter"iani suunnilleen koko ensimmäisen jakson leuat kipeänä naureskelusta ja suupielien ylöspäin vääntymisestä. ja itse näin päässäni kuinka dicloniukset "puhdistivat" :twisted: maapallon ihmisistä
Hyvä esimerkki tässä, kuinka ihmiset näkevät asiat eri tavalla.
Aamen...itse katsoin Elfen Liedin ekan jakson...tai yritin, lopetin kesken...ehkä olen sitten liian herkkä tai jotain, mutta tuollainen väkivalta ei vetoa meikäläiseen...Berserk meni läpi kevyesti naureskellen, mutta Elfen Lied sai jopa pikkuveljeni voimaan pahoin, ja se on paljon se...eli ei todellakaan mun anime...varmaan ihan hyvä, ehkä loistavakin anime...en mä sitä kiellä...ei vaan oo mun makuuni...ja makuasioistahan ei tunnetusti voi kiistellä...tapella vaan...^^)
In Satan we trust.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 23, 2005 21:49

Aamen...itse katsoin Elfen Liedin ekan jakson...tai yritin, lopetin kesken...ehkä olen sitten liian herkkä tai jotain, mutta tuollainen väkivalta ei vetoa meikäläiseen...Berserk meni läpi kevyesti naureskellen, mutta Elfen Lied sai jopa pikkuveljeni voimaan pahoin, ja se on paljon se... kiistellä...tapella vaan...^^)
noh noh eihän se nyt niin kauheeta voinu olla? vähän ku lapset hiekkalaatikolla :D
PS: niinmuuten tuostanoinniin se ensimmäinen jakso on aika poikkeus yksikään seuraavista jaksoista ei oo niin verinen... ainekaan ihan mutta Elfen Liedissä on se juuri yksi "ihQ" asia että se on hyvin monipuolinen se muuttuu pääasiassa ecchi komediaksi tuossa ensimmäisen jälkeen ja sitten väkivaltaa ja nyyhky kohtia aina sinne tänne
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Ke Marras 23, 2005 21:59

immolatus_dead kirjoitti:
Aamen...itse katsoin Elfen Liedin ekan jakson...tai yritin, lopetin kesken...ehkä olen sitten liian herkkä tai jotain, mutta tuollainen väkivalta ei vetoa meikäläiseen...Berserk meni läpi kevyesti naureskellen, mutta Elfen Lied sai jopa pikkuveljeni voimaan pahoin, ja se on paljon se... kiistellä...tapella vaan...^^)
noh noh eihän se nyt niin kauheeta voinu olla? vähän ku lapset hiekkalaatikolla :D
PS: niinmuuten tuostanoinniin se ensimmäinen jakso on aika poikkeus yksikään seuraavista jaksoista ei oo niin verinen... ainekaan ihan mutta Elfen Liedissä on se juuri yksi "ihQ" asia että se on hyvin monipuolinen se muuttuu pääasiassa ecchi komediaksi tuossa ensimmäisen jälkeen ja sitten väkivaltaa ja nyyhky kohtia aina sinne tänne
Lapset ei revi toistensa päitä irti ainakaan täällä päin...tiedä sit mimmonen meininki muualla on...edelleen, en kiistä sitä etteikö kyseessä olisi varmasti oikein hyväkin anime, ja saattaa olla että vielä joskus se tulee katsottua...mutta just nyt en voi sanoa muuta kun että en vaan tykänny...valitan...mutta palaan asiaan sit jos joskus jaksan kattoa ekaa jaksoa pitemmälle...ehkä mieli muuttuu...tai sitten ei...^^)
In Satan we trust.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 23, 2005 22:04

Lapset ei revi toistensa päitä irti ainakaan täällä päin...tiedä sit mimmonen meininki muualla on...edelleen, en kiistä sitä etteikö kyseessä olisi varmasti oikein hyväkin anime, ja saattaa olla että vielä joskus se tulee katsottua...mutta just nyt en voi sanoa muuta kun että en vaan tykänny...valitan...mutta palaan asiaan sit jos joskus jaksan kattoa ekaa jaksoa pitemmälle...ehkä mieli muuttuu...tai sitten ei...^^)
hehe ei aina, ei aina mutta on se eka jakso aika karu pakko myöntää :lol: mutta juu se rauhottuu aika paljon kun sattuu Lucya päähän ja siitä tulee HULLU! WOHOO! (hulluna oleminen ei oo aina huono asia :wink:)
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”