Elfen Lied

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Furinji
Viesti:

Re: Elfen Lied

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ma Joulu 15, 2008 15:15

[Moderaattorin mörköilyt: Ketjun lopusta poistettu itse teoksen sisältöön liittymätöntä offitopic-huttua]
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » La Tammi 03, 2009 17:10

Pitipähän minunkin sitten katsastaa pari ensimmäistä jaksoa animesta ja ensireaktoni oli pieni järkytys veren ja alastomuuden takia koska enpä ollut aiemmin nähnyt näin väkivaltaista ja veristä animea mutta aika nopeasti tuo tunne häipyi ja aloin pitämään sarjasta. Mielestäni veren ja alastomuuden olisi voinut jättää hieman vähemmälle mutta tuokaan ei loppujen lopuksi haitannut ollenkaan vaan aloin jotenkin pitämään tuosta "väkivaltaviihteestä" vaikka en olisi ikinä uskonut sen tapahtuvan.

Sarja on jotenkin kovin koskettava ja surullinen ja kun katson kyseistä sarjaa minulle tulee kovin haikea ja tyhjä olo. Pitää katsoa kyllä loputkin jaksot animesta ja ehkäpä pitäisi katsastaa myös manga. Epäilen että sarja jää jollain tavalla kesken enkä saa vastausta kaikkeen mihin haluaisin mutta katsotaan nyt. Pelkään hieman minkälainen loppu kyseisessä sarjassa tulee olemaan mutta toivottavasti olen väärässä.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » La Tammi 03, 2009 17:58

Kamarlo, manga kannattaa kyllä ehdottomasrti katsastaa ! Siinä selitetään monet asiat, kuten miksi dicloniukset vihaavat ihmisiä niin paljon. Ja muutenkin anime keskittyy n. 70 ensimmäiseen chapteriin ja jopa monia tärkeitä henkilöitä on jätetty pois ! Animen päätöksen jälkeen (jota on mielestäni kyllä hieman sovellettu) jatkuu vielä reilun 30 chapterin verran. Itse pidän paljon enemmän mangasta, vaikka animekin on toki hyvä. Harmillista on vain se, ettei sarjaa saada välttämättä koskaan virallisella käännöksellä myyntiin.
Lynn Okamoton piirtojälki ja juoni ovat kyllä upeat. Taistelukohtaukset ja nämä pervommatkin on tehty erittäin hienosti ja sarjalle saa niin nauraa kuin itkeäkin hieman. Ja tottakai, Elfen Lied on runona myös aivan upeaa, varsinkin Lucyn lausumana.

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » La Tammi 03, 2009 23:46

Katsoin vastikään Elfen Liedin toiseen kertaan, animeiden parhaimmistoa kun on. Kyllähän se tuntui edelleen loistavalta, ellei jopa paremmalta kuin ensimmäisellä kerralla (tähän vaikuttanee hieman myös se, että katsoin tällä kertaa virallista julkaisua TV:n ruudulta enkä fanikäännöstä tietokoneen ruudulta), vaikkakaan ei tuntunut enään niin shokeeravalta.

Sarjassa miellyttää surullinen, koskettava tarina, loistava Lilium -tunnari, henkilöhahmot (Lucy etenkin) ja kai se raakuuskin. Loppu jäi kyllä mielenkiintoisen avoimeksi, siksi piti mangaankin tarttua. Mutta olen lueskellut vain sieltä täältä, enkä alusta loppuun (ehkä joskus jaksaisi). Kyllähän siellä kaikenlaista uutta oli animeen verrattuna, huumoriakin tuntui enemmän olevan ja joillakin hahmoilla isompi rooli kuin animessa ja kokonaan uusia henkilöhahmoja.

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » To Helmi 12, 2009 21:20

On jo jonkun aikaa kun tämän sarjan näin, ja pakko myöntää että oli perhanan raaka, mutta ei siltikään vastenmielinen, mahtava tämmöistä animea välillä katsella. 8)

Joskin tuota verellämässäilyä ja raajojenrepimistä oli joissakin kohti silti liikaa.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

RecluseGAY

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » To Syys 03, 2009 00:05

Mahtava anime kertakaikkiaan. Loistava musiikki,hyvä kuvitus ja juoni on hyvä.
Pelkkää kehua vain~ Lucy on kylläkin söpö pikku-pervo Nyu muodossa 8D (heh)
Ostin Dvd-boxin jonkin aikaa sitten,ja se oli kyllä hyvä ostos.
Minua tynkii vain tämä,Englannin teksteissä Kouta kirjoitetaan Kohta ... o.o' Amerikkalaiset eivät näköjään osaa kirjoittaa sitä oikein?
Tai sitten joku virhe Dvd:ssä. Lempi hahmoni taitaa olla Lucy. On Nanakin ihan kiva kyllä. Inhokki taitaa olla Yuka ... Rasittava.
Viimeksi muokannut RecluseGAY, To Syys 03, 2009 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » To Syys 03, 2009 00:13

Judoka kirjoitti: Minua tynkii vain tämä,Englannin teksteissä Kouta kirjoitetaan Kohta ... o.o' Englantilaiset eivät näköjään osaa kirjoittaa sitä oikein?
Tai sitten joku virhe Dvd:ssä.
Sen voi romanisoida kummin haluu, kumpikaa ei oo sen oikeemmin ^o^; lisäx tarkotat kai amerikkalaisii etkä englantilaisii.

RecluseGAY

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » To Syys 03, 2009 00:16

SAPULI-DONO kirjoitti:
Judoka kirjoitti: lisäx tarkotat kai amerikkalaisii etkä englantilaisii.
juu , Amerikkalaisia hyvinkin. Hyvä kun huomautit. : D Ajatuksissaan sitä sattuu kirjoittelemaan vaikka mitä soopaa.
Noh, niin kai sitten.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ke Kesä 23, 2010 14:46

Ei ehkä vielä pitäis tulla tänne selittämään ku oon nähnyt vasta kolme jaksoa mutta tulenpas silti.

Piirrostyyli on ärsyttävää, sopisi johonkin lapsille suunnattuun sarjaan ja kaikilla teinihahmoilla on samanlainen naamataulu. Hahmot ovat melko tylsiä. Nyu on rasittava, Lucy ihan jees, Kouta on tylsä, Yuka ärsyttävä, Mayu vai mikäs se pikkulikka olikaan, menettelee mutta sen koiran vois vaikka haudata elävältä. Nanasta en sano vielä mitään. Miks nää duplomitkälie on kaikki jotain pinkkejä kissatyttöjä? Samasta syystäkö kun että ne hengailee alasti kaksi kolmasosaa ajasta? Ja ainakaan vielä ei oo hukattu kovin montaa tilaisuutta näyttää tissejä. Alkuanimaatiokin on vähän outo, kun biisissä lauletaan herra armahda samalla kun esitellään povivarustuksia. Tykkään openingista, ja musiikeista muutenkin loppubiisiä lukuunottamatta. Vois oikeastaan sanoa että oon koukussa, tunnelma sen varmaan tekee kun itse sarja ei ainakaan vielä ole oikein vakuuttanut. Verellä läträäminen ei mua miellytä, mut jostain syystä mua kiehtoo nämä kaikkien vihaamat irtoraajat ja pika-amputaatiot. Omissa sepustuksissanikin niitä aina esiintyy :?
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

seiccan

Viesti Kirjoittaja seiccan » Pe Loka 15, 2010 03:51

Tuli taas katsottua uudelleen pari päivää sitten.
Animena Elfen Lied on yhä suosikkejani. Verellä läträys mielestäni korostaa hyvin sarjan muutenkin surullista tarinaa. Lucyn menneisyys herättää omalla kohdalla sympatiaa, enkä koe Lucya mitenkään tunteettomaksi tappajaksi. Nyu taas niin viattomana ja tiedottomana toisesta puolestaan on todella herttainen, yrittäessään elää normaalia elämää muiden Mapple Innin asukkaiden kanssa.
Ensimmäistä kertaa tätä katsoessa tuli sellainen tunne etten voi saada tarpeekseni, ja oli pakko katsoa putkeen kaikki jaksot. Siitä tuli niin tyhjä olo että katsoin saman tien sarjan uudestaan.
Tykkään todella paljon ääninäyttelijöistä, puhumattakaan tunnusmusiikista. Lilium soittorasia oli hieno lisä sarjassa.
Spoiler:
Se kuinka Kouta sitä ensimmäisen kerran Lucyn tavatessaan soitti, ja kuinka ensimmäisessä jaksossa Lucy paetessaan laitokselta yhä hymäilee melodiaa.
Mielestäni anime loppui järkevästi. Lopun voi jokainen kuvitella ihan kuinka itse haluaa.

Innostuin tätä ketjua lueskellessa myös mangasta, kun kuulin että se jatkuu vielä pitkään siitä mihin anime jää. Heti aluksi piirrosjälki hieman harmitti, mutta siihen tottui nopeasti.
Luin juuri mangan loppuun, ja täytyy sanoa että se oli suuri pettymys. Pidin animen juonta loistavana ja mielestäni siinä ei ollut lisättävää.
Spoiler:
Tosin mangassa Nyun puheen oppiminen puolen vuoden kuluessa ja Lucyn vectorien kasvaminen vaikutti järkevältä, sekä koko kuningatar touhu mitä animessa selitettiin hyvin vähän
Mangassa kuitenkin oli mielestäni monia aivan turhia kohtia, ja ärsyttäviä hahmoja tuli loppua kohden jatkuvasti lisää.
Spoiler:
mm. se Anna "möykky?!" siellä tutkimuskeskusken lammessa oli aivan typerä, ja Annan tulevaisuuden näkeminen vaikutti luonnottomalta jopa tälläisessä animessa
Suurin osa mangan loppu puolesta tuntui aivan väkisin keksityltä.
Spoiler:
jatkuvat pahisten yritykset/onnistumiset napata Lucy juuri kun kaikki on hyvin, taistelukohtaukset joissa puhutaan kuinka hyviä ollaan ja miten aiotaan voittaa toinen, neljä Mariko kloonia, ja Lucyn mega voimat lopussa menivät ehkä hiukan yli, näin muutaman mainitakseni
Manga päättyi inhottavasti mutta ehkä sille ei olisi muuta lopetusta ollutkaan, kaiken muun tapahtuneen jälkeen.

t0mb3

Viesti Kirjoittaja t0mb3 » Ti Huhti 03, 2012 21:11

Elfen lied sarjaa kuvaa vain yksi sana 'täydellinen'. Ennen tämän sarjan katsomista ei ole yksikään animesarja tai mikään muukaan sarja/elokuva aiheuttanut samanlaista "tunnevyöryä" kun katsoin sarjan päätösjakson. Haikea mieli jäi itselleni muutamaksi päiväksi sarjan katsomisen jälkeen. Mutta uskon että tämä tulee olemaan paras animesarja mitä tulen ikinä katsomaan.
Vaikkakin sarja tuntuikin loppuvan kuin "seinään", niin kun tätä asiaa tässä pohtinut jo jonkin aikaa niin mielestäni ei olisi voinut parempaa lopetusta sarjalle olla.
Kiitos ja kumarrus tämän sarjan tekijöille ;)

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ma Helmi 18, 2013 03:07

Herättelen täällä tätä vanhaa aihetta, mutta mitäpä siitä.
Katsoin juuri tuossa parisen viikkoa sitten loppuun. Täytyy sanoa että parhaimpia sarjoja mitä olen katsonut. Noh, olen aika pehmoinen näissä arvosteluissa, mutta silti. Herätti minussa niin monia tunteita, että olo oli kuin joku olisi antanut lempikeksin, olisin syönyt palan, se otettaisiin pois ja mut kolkattaisiin ja sen jälkeen vielä tulisi turpiin.
Itkin liikaa. //mutta silti en enempää kuin No.6:ssa.// Itkin niin paljon sille koiralle yhyyy.

narakunohana

Viesti Kirjoittaja narakunohana » Ke Helmi 20, 2013 16:19

Kyl tää on vieläki yks mun lempisarjoista : D Piirrostyyli ei oikein iske, mutta väliäkö sillä. Ja toi "gore" ois voinu olla hitusen graafisempaa.. Mut kaikki muu onkin sit plussaa.

^^Sebby^^

Viesti Kirjoittaja ^^Sebby^^ » Ti Helmi 26, 2013 13:25

No sen verran mielenkiintoinen topici oli, että oli pakko mennä ja katsoa ensimmäinen jakso... Ensireaktioni oli tyyliin '' hyi en kyllä taida katsoa kun tämän ekan jakson''. Mutta kuinkas sitten kävikään, koko sarja katsottuna, ja oli kyllä yksi parhaimmista mitä olen katsonut. Raakuuteen ja alastomuuteen turtuu :wink:
Älä ny, ei ne edes tunne sua

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » La Elo 03, 2013 11:34

Todella hyvä sarja! Nyt siitä on pari kuukautta kun katoin. Ainoa miinus oli alastomuus. Ja itse pidän lopusta , koska silloin katsoja saa kuvitella että miten se loppujen lopuksi meni? Toivon kylläkin että oven takana olisi ollut Lucy ^^
Missään muussa kohtaa leukani ei loksahtanut auki , kun joku silvottiin , mutta kun se koiran pentu...:(
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”