By The Sword

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

DreamFeathers

By The Sword

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Su Helmi 27, 2005 01:15

Kuinka moni on saanut käsiinsä tämän ADV mangan kääntämän Matohin uuden mangan? Onnistuin bongaamaan sen täysin tuurilla Helsingin Fennicasta! Ensin meinasin kävellä ohi, mutta kun selasin uutuudet tylsyyttäni kolmannen kerran läpi, löysin tämän ihanan murusen.

Anywho. *cough cough* *ahem*

Ensimmäinen asia, mitä huomasin tästä kirjasta, oli että taide muistutti FAKE'n taidetta, mutta on paljon rikkaampaa ja yksityiskohtaisempaa. Huumori on tarttuvaa ja hahmot hauskoja. Itse jäin aivan täysin koukkuun tähän sarjaan neljän ensimmäisen sivun jälkeen ja todellakin toivon että Matoh jatkaa tätä sarjaa enemmän kuin huhutut kaksi kirjaa. *sob sob* Tuo ensimmäinen osa nimittäin tarjoaa mahdollisuuskia vähintään 7-10 osan verran, ja lyön vetoa että tästä sarjasta tulee vielä suositumpi kuin FAKE'sta jos sille annetaan mahdollisuus.
Itse ainakin nostan tämän kirjan suosikkieni TOP 5 sarjaan!

Onko kukaan muu vielä ehtinyt lukea tätä tai muuten mielipiteitä asiasta?

moderaattorin ilmoitus - teoksen perustiedot voit tarkistaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4336
Random insanity is always a good excuse...

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Pe Maalis 11, 2005 16:24

Todella hieno juttu, että Matohilta on tullut uutta mangaa..^^* FAKEsta pidin ja pidän todella paljon.. Kaikki seitsemän mangaa hyllyssä. Täytyykin alkaa etsiä By The Swordia..^^
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » La Maalis 12, 2005 11:51

Toi By The Sword on siis niin ehdoton ostos että sinuna nappaisin sen heti hullun kiilto silmissä itsekseni käkättäen heti kun näkisin sen.... eh heh... SHIISH!! =P

Mutta todellakin suosittelen sitä. Jäin itse aivan täysin siihen koukkuun. Sen taide on jopa parempaa kuin FAKE'n ja huumori on, hmmm, sanoisinko omaansa. Ei ainakaan vielä mitään yaoi meininkiä kuten FAKE'ssa tai By the Full Moonissa. Todella piristävää.

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » La Maalis 12, 2005 12:44

DreamFeathers kirjoitti:Toi By The Sword on siis niin ehdoton ostos että sinuna nappaisin sen heti hullun kiilto silmissä itsekseni käkättäen heti kun näkisin sen.... eh heh... SHIISH!! =P
Voi ei voi ei! :D Nyt se on kyllä pakko ostettava.. Täytyypi tilata se jostain, sillä Helsinkiin tai minnekkään Tamperetta kauemaksi en ole menossa, ja tuskinpa sitä Tampereen Akateemisessa on.. :roll: Mutta sitten vasta kun kesätyöt alkaa.. .__.'
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Su Maalis 13, 2005 02:05

Tänään Fantasiapeleissä käydessäni ja hyllyjä selatessani, sattui juuri tuo manga käteeni. Sanami Matohin nimen nähdessäni mielenkiinto heräsi ja selasin sivuja vähän matkaa. Jälki samanlaista kuin FAKEssa (tosiaan, ne hahmot voisi sekoittaa FAKEn hahmoihin, eri vaatetuksella vain), mutta aihe täysin erilainen. Sain käsityksen, että 'By The Sword'ssa on käytetty enemmän mielikuvitusta, ripaus fantasiaa. Ehkä joku haluaa oikaista?

En siihen oikein sen enempää syventynyt, voi olla, että se olisi tullut mukaani Fantsupeleistä, jos rahaa olisi ollut enempään kuin yhteen mangaan. En viitsi antaa sille tuomiota näin lukematta, täytyy ensi kerralla tutustua vähän paremmin. Ei se kuitenkaan ensivilkaisulla sen suurempaa mielenkiintoa minussa herättänyt.

[off]Tuli sitten ostettua Descendants of Darkness, Yami no Matsuei, vol.3. En muuten tiennyt, että tätä mahtavaa sarjaa myydään Suomessa. Pelkkää kolmososaa Fantasiapeleissä oli myynnissä. Kysyin aikaisempia osia, ja vastaus oli, että tilauksessa on ja lisää tulee. Asiakastilauksia voi ennakkoon kuulemma tilata. Täytyy kai sellainenkin käydä tekemässä.[/off]

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ma Maalis 14, 2005 09:35

Ootko varma ettet olis sekottanu By The Swordia Matohin toiseen mangaan (siis ennen FAKEa) Untill Full Moon? Siinahan hahmot on kun suoraan FAKEsta revasty. Mun mielesta BTS hahmot ei kylla enaa paljoo muistuta FAKEn hahmoja, mutta ehka pakostakin hieman piiros tyylin tahden.

Sain käsityksen, että 'By The Sword'ssa on käytetty enemmän mielikuvitusta, ripaus fantasiaa
Tuohon voisin kylla sanoa, etta kylla, siihen on kaytetty mielikuvitusta, mutta reippaasit enemman kuin ripaus fantasiaa. Se on taysin fantasia pohjanen tarina, joka sijottuu sanoisinko muinaiseen Japaniin (loysasti ainakin mun mielesta).

Sori nuo aakkoset, mutta naissa kiinalaisissa koneissa ei ole vanhaa kunnon a'ta ja o'ta....

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ma Maalis 14, 2005 16:35

DreamFeathers kirjoitti:Ootko varma ettet olis sekottanu By The Swordia Matohin toiseen mangaan (siis ennen FAKEa) Untill Full Moon? Siinahan hahmot on kun suoraan FAKEsta revasty. Mun mielesta BTS hahmot ei kylla enaa paljoo muistuta FAKEn hahmoja, mutta ehka pakostakin hieman piiros tyylin tahden.
Ei, By The Sword se oli. Kuten sanoit, piirrostyyli on varmasti osasyy hahmojen samannäköisyyteen.
Until the Full Moon, muutamassa paikassa olen tähän törmännyt, mutten enempää huomiota kiinnittänyt. Täytyy käydä läpi se manga myös.
DreamFeathers kirjoitti:Se on taysin fantasia pohjanen tarina, joka sijottuu sanoisinko muinaiseen Japaniin (loysasti ainakin mun mielesta).
Kiitos kun korjasit käsitykseni!
DreamFeathers kirjoitti:Sori nuo aakkoset, mutta naissa kiinalaisissa koneissa ei ole vanhaa kunnon a'ta ja o'ta....
Kiinassa? Olen kateellinen, itse kun en ole kuin parissa maassa käynyt. Täytyisi kai kerätä rahaa ja lähteä, mutta se tuntuu olevan aina yhtä vaikeaa.. No joo, pidä hauskaa! :D

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » La Huhti 02, 2005 22:47

AnimeOnDVD:n foorumeiden mukaan tämäkin manga on jäänyt sensuurin kynsiin.

http://forums.animeondvd.com/showflat.p ... art=1&vc=1

Sensurointi ilmeisesti rajoittuu nännin häivytykseen, mikä lienee useimpien mielestä pikkujuttu. Itse taas olen valmis takomaan ADV:n edustajia lekalla..
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Su Kesä 19, 2005 20:25

No jaa, jos se on jäänyt pelkästään nännin häivytykseen, niin eihän tuo nyt niin kamalaa ole, kuin että kokonaisia sivua leikeltäisiin...

Mutta kuitenkin!

Sarjan 2 osa on jo tullut ulos ja kauppoihin!! :D .... Siis ainakin fantsun sivujen tietojen mukaan... Itsellä ei ole nyt ollut rahaa, joten aivan lompakon turvallisuus syistä keikat Hesaan on jääny vähemmälle. Mutta onko kukaan vielä saanut tuota käsiinsä?

.... odottakaahan kuun 10ttä päivää kun palkka tulee.... mwahahaaa :twisted:

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Kesä 19, 2005 21:03

Cir kirjoitti:Sensurointi ilmeisesti rajoittuu nännin häivytykseen, mikä lienee useimpien mielestä pikkujuttu. Itse taas olen valmis takomaan ADV:n edustajia lekalla..
Juu, olen tuosta myös sen verran närkästynyt että olen jättänyt ko. sarjan ostamatta, vaikka etukäteen olikin tarkoitus tutustua kun muista Sanami Matoh'n mangoista olen tykännyt. Jos kaikki viimeaikaiset jenkkieditit ovatkin olleet järjettömiä, niin tämä on kyllä sieltä typerimmästä päästä, suomalaisena ja naisena on vaikeaa ymmärtää tuota Nännien Pahuutta, varsinkin kun ne By The Swordissa käsittääkseni vilkahtelevat vielä ihan ei-seksuaalisessa merkityksessä.

Saatan olla pikkumainen boikotoinnissani kun joitain muita sensuroituja sarjoja olen nöyrtynyt ostamaan, mutta jos joskus sarja alkaa enemmän kiinnostamaan, niin näytän sittenkin kieltä ADV:lle ja ostan japanilaisen version.

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Su Kesä 19, 2005 22:55

erm.... eikö tuo mene hieman pitkälle? mitä väliä, vaikka nänni tai kaksi puuttuu kuvasta jos muuten kaikki on tekstitystä myöten kunnossa? minusta hyvä tarina ja taide menee pienen kauneus virheen edelle...

sitä paitsi, alkuperäsistä ei ole paljo muuta kuin omistamisen ilo kun ei osaa lukea japania....

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Su Kesä 19, 2005 23:14

DreamFathers kirjoitti:erm.... eikö tuo mene hieman pitkälle? mitä väliä, vaikka nänni tai kaksi puuttuu kuvasta jos muuten kaikki on tekstitystä myöten kunnossa? minusta hyvä tarina ja taide menee pienen kauneus virheen edelle...
Taide, tyyli ja juoni menee omasta mielestäni tuollaisen edelle. Tai siis, pystyn kyllä lukemaan mangaa pienestä sensuroinnista välittämättä. Toinen asia on, kuinka paljon sitä sensurointia on käytetty. En ole tosin edelleenkään päässyt ostamaan By The Swordia...

Mutta, jos nyt toiselta kantilta ajatellaan ihan yleisesti ottaen, niin tuollainen pienikin sensurointi on hyvin ärsyttävää ja pistää väkisinkin silmään. En myöskään itse ymmärrä, miksi sensuroinita käytetään, kun luultavasti suurin osa faneista ynnä muista suhtautuvat siihen kielteisesti. Ja mukavaa olisi jos kunnioitettaisiin mangakan työtä.

Mutta ehkä joku enemmän tai vähemmän kauniina päivänä joku keksii hävittää koko sensuroinnin suurella pyörremyrskyllä, ja otakukansa saa elää rauhallista elämää ainakin vähän aikaa.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Kesä 20, 2005 00:25

DreamFeathers kirjoitti:erm.... eikö tuo mene hieman pitkälle? mitä väliä, vaikka nänni tai kaksi puuttuu kuvasta jos muuten kaikki on tekstitystä myöten kunnossa? minusta hyvä tarina ja taide menee pienen kauneus virheen edelle...
En tykkää siitä, että amerikkalainen kukkahattukustantaja päättää puolestani mikä minun silmilleni on soveliasta katsottavaa, jos manga japanissa on katsottu julkaisukelpoiseksi sellaisenaan. Eihän se nännien puuttuminen juonta mitenkään pilaa, mutta en tuosta sensuroinnista tietoisena pystyisi lukemaan tarinaa hyvillä mielin.

Jos By The Sword olisi ennestään ollut suuri suosikkini, niin mahdollisesti olisin sortunut ostamaan sen sensuroinneista huolimatta, mutta kun en ole edes aloittanut niin enpähän tiedä mitä menetän. ^^ Rahavarani ovat kuitenkin rajalliset, niin pistän ne mieluummin sellaisiin sarjoihin joita ei ole saksittu.
Ayumi kirjoitti:En myöskään itse ymmärrä, miksi sensuroinita käytetään, kun luultavasti suurin osa faneista ynnä muista suhtautuvat siihen kielteisesti. Ja mukavaa olisi jos kunnioitettaisiin mangakan työtä.
No aivan. >__> Ilmeisesti editoimalla yritetään myydä laajemmalle lukijakunnalle (vaikka onpa sellaisiakin mangoja sensuroitu, joissa ikäsuositus on alunperinkin ollut 18...), mutta samalla karkoitetaan ostajia fanipiireistä.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Ma Kesä 20, 2005 16:06

DreamFeathers kirjoitti:erm.... eikö tuo mene hieman pitkälle? mitä väliä, vaikka nänni tai kaksi puuttuu kuvasta jos muuten kaikki on tekstitystä myöten kunnossa? minusta hyvä tarina ja taide menee pienen kauneus virheen edelle...
Kieltämättä parin nännin sensurointi on aika pikkujuttu, siis siinä mielessä kuin sensuuri voi pikkujuttu olla. Allekirjoittaneen asenne on se, että sensuuria en hyväksy, edes näin pienissä asioissa. Sillä kuten historia on monasti osoittanut, "pikkusensuuri" johtaa aina vääjäämättä kirjarovioihin.

Jenkkiversio jää siis kuitenkin ostamatta enemmänkin periaatteesta ja viestinä julkaisijaa kohtaan, kuin sen puuttuvan nännin vuoksi.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ma Kesä 20, 2005 21:32

no juu, sensuurin vastustaminen on aivan ymmärrettävää, ja itse pidän esim alkuperäisten fantasia kirjojen lukemisesta enemmän, sillä käännettäessä aina menettää jotakin.

Mutta eikö protestointia kannattaisi tehdä mielummin esim aloittamalla keskusteluja foorumeissa tai jossain, mitä julkaisijan väki lukee? Tai kirjoittaa julkaisijalle palaute postia? Sillä pitää myös muistaa, että jos jotain manga sarjaa ei osteta protesti mielessä, niin julkaisijalle se on merkki, että ei ole kiinostusta ja ostaja kunta => eli ei kannata tulevaisuudessa ottaa kyseisen tekijän töitä julkaisu listalle...
Tämmöisistä tapauksista kannattaa pikemminkin kirjoittaa julkaisijalle ja ehdotella parannuksia ja sarjoja.... etenkin kun olen muuten pitänyt todella paljon ADVmangan julkaisuista.... se on vielä niin nuori yhtiö, että se ei välttämäti halua ottaa enempää riskejä huonon menekin takia...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”