Neon Genesis Evangelion

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sacchan
Viesti:

Re: Neon Genesis Evangelion

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Su Huhti 01, 2012 18:41

Oikeastaan voisin nyt sepitellä esseen pituisen tekstin omista näkemyksistäni ja tunteistani NGE:tä kohtaan (koska siihen miä todella pystyisin) mutta luultavasti nyt yritän keskittyä olennaiseen.

Kukaan ei varmaan ole mielipiteitä suoraan kysynyt mutta pakko nyt on tänne sellaiset raapustaa:
Paras anime. Paras manga. Aina ja ikuisesti.
NGE:hen tutustuin ekan kerran kymmenvuotiaana ja vuotta myöhemmin katsoin animesarjan kokonaan, sen jälkeen luin mangasarjan, katsoin EoE:n ja Death&Rebirth:in leffat ilman tekstejä (en tajunnut yhtään mitään), se jälkeen Rebuildin leffat. Shinji Ikari Ikusei Keikakun (The Shinji Ikari Raising Project) on tullut 11 pokkaria luettua.

Ite en kyllä yhtään osaa sanoa, pidänkö enemmän EoE:n leffasta vai Rebuild of Evangelionin leffoista(RoE:n leffoja olen nähny vaan ne kaks ekaa, seuraavia odotellen...) Death&Rebirth meni vähän ohi, mutta luultavasti silläkin oli jokin tarkoitus.

EoE oli mahtava "lopetus" . Siitäkin voi taas olla montaa mieltä vaikka luultavasti Evangelion ei koskaan pääse oikeasti päätökseen. Tai niin miä ainakin uskon ja toivon. Elämä kuulostaisi kauhean tylsältä ilman toivoa Evangelion jatkumisesta... ;____;

Mutta nyt pääsen taas kysymykseen mikä vähän mietityttää. Eikö teistä muista tuntunut että mangaversion kahdestoista pokkari jäi kesken? (itse en ole ehtinyt sitä pokkaria muuta kuin selailla mutta luulen tietäväni mihin se jäi) Eikös manga mene kahdennentoista pokkarin kanssa aika tavalla samoilla linjoilla kuin EoE ja leffajan jatkuu silti mangan vikasta kohtauksesta eteenpäin... Kaikkiallahan sanotaan että manga jäi 12 pokkariin mutta eikös Japanissa manga ole jatkunut Shonen Ace:ssa? Siis kun miulla on ainakin tämä käsitys...

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Ti Loka 16, 2012 01:41

Miltei kuukauden päästä Evangelion 3.0 julkaistaan. Sitä onkin saanut odottaa jo päälle kaksi vuotta, siitä lähtien kun bongasin akihabarassa Eva 2.0 Blu-rayt ja kävin katsomassa itse elokuvan R&A-festareilla.

Päässä olen pyöritellyt kymmeniä erillaisia tapahtumaketjuita joita voi seurata Eva 2.0 lopusta ja trailerin perusteella. Onhan se valitettavaa, että päätin lähteä vaihtoon sinne vasta keväällä, sillä muutenhan olisin voinut käydä kattomassa 3.0 ihan teatterissa asti. Nyt kattelen leffan varmaankin huonolla laadulla tv ruudulta kun läppäri ja tv pitää yhtä VGA-johdon kanssa.

Jotenkin niin jännittävää, kun vihdoinkin kokonainen leffa, joka on pelkästään uutta matskua.

BiQ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BiQ » Ti Loka 16, 2012 13:53

Sacchan kirjoitti:Mutta nyt pääsen taas kysymykseen mikä vähän mietityttää. Eikö teistä muista tuntunut että mangaversion kahdestoista pokkari jäi kesken? (itse en ole ehtinyt sitä pokkaria muuta kuin selailla mutta luulen tietäväni mihin se jäi) Eikös manga mene kahdennentoista pokkarin kanssa aika tavalla samoilla linjoilla kuin EoE ja leffajan jatkuu silti mangan vikasta kohtauksesta eteenpäin... Kaikkiallahan sanotaan että manga jäi 12 pokkariin mutta eikös Japanissa manga ole jatkunut Shonen Ace:ssa? Siis kun miulla on ainakin tämä käsitys...
Vanhaa tietoa. Sadamoto suunnitteli joskus että manga olisi 12 kirjaa mutta se suunnitelma jäi sitten (onneksi?) toteutumatta kun matsku venähti vähän pidemmälle. Eli 13. pokkari on ainakin vielä tulossa, ja mangaa julkaistu jo about puoleen väliin sitä Young Acessa.

Ja kieltämättä sitä on vähän höttösissään itsekin kun tietää että kohta tulee uusi Rebuild-leffa. Vaikka 2.0 olikin joissain mielissä pettymys.

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ti Loka 16, 2012 20:49

Osa 13 ilmestyy marraskuun alussa ainakin Japanissa ja USA:ssa. Ynnä Suomessa! Lehtipisteisiin tulee 6.11. mutta nopeissa kirjakaupoissa lienee jo hiukan varhemmin.
Jep.

J-Kissa

Viesti Kirjoittaja J-Kissa » To Loka 18, 2012 05:02

Hieno homma :)

Autio

Viesti Kirjoittaja Autio » To Loka 18, 2012 14:26

Vihdoin pitkä odotus palkitaan! Toivottavasti Sadamoto antaa mielenkiintoista tulkintaa loppuun :)

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Ma Marras 19, 2012 13:49

Tuo Eva 13 oli pienoinen pettymys.

Ja Eva 3.0 Preview oli ihana. Pitkän odotuksen jälkeen vihdoinkin uutta Evaa. Nyt pitäisi ootella että nettiin vuotaisi joskus jotain tai ellei ennen kevättä vuoda, niin ostan sitten japanissa oleskelun aikana Eva 3.33 BD.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”