Neon Genesis Evangelion

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » Pe Elo 26, 2005 22:42

Dr. Nick kirjoitti:Hyi hitto, kuinka epähauskaa teeveetä sitä onkaan mahdollista tehdä?!?
En tiedä, johtuiko se alhaisesta iästäni, vain jostain muusta, mutta voisin väittää Itsevaltaiden ensimmäisen tuotantokauden jaksoja ajoittain jopa varsin kekseliäiksi. Myös ensimmäinen ''musikaali'' oli aika mukiinmenevä, mutta viimeaikoina sarja on muuttunut aivan käsittämättömäksi roskaksi. Itseasiassa yllätyin, kun en nauranut kertaakaan jakson aikana. Veikkaisin että money talks...

Öh, luitko ollenkaan koko juttua? Kyseinen värkki ei ole Eva, vaan Marvelin ihka oma Sentinel-robotti. Ei tällaisia kieli poskessa vedettyjä populaarikulttuuriviittauksia varten tarvitse tekijänoikeusmaksuja maksaa. Ja ottaen huomioon, kuinka paljon tauhkaa Marvel jatkuvasti tuuttaa kansalle, uskaltanen väittää etteivät yksittäisten sarjojen tuotantobudjetit todellakaan miljoonissa liiku.

Mutta oli miten oli, pirun ruma otus joka tapauksessa.
Tosiaan, en vaivautunut. Kuva oli aivan tarpeeksi:P

Viittasinkin (tai yritin viitata) tuossa siihen, että Marvel, jonka supersankareista tehdään elokuvia harva se vuosi, ja jonka varallisuus kuitenkin on varmasti aivan erissä luokassa vaikkapa japanilaisten studioiden kanssa, ei todellakaan pysty tuottamaan tuon parempaa jälkeä. Vaikka nähtävästi kopioivatkin toisilta.
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » Pe Elo 26, 2005 23:08

Dr. Nick kirjoitti:
Sandalphon kirjoitti:mutta tuollaisia yksityiskohtia on mukava miettiä, kun niitä eteen sattuu.
Se on tie, jolta ei paluuta ole. :P
Ainakin riittää tekemistä, jos on tylsää :) Vaikka en toki ihan tuollaisia yhtäläisyyksiä tarkoittanut, oli tuo silti varsin hupaisa.
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Ma Elo 29, 2005 14:09

Onko kukaan nähnyt teistä NGE elokuvia (2)?
Te jotka ette ole nähneet näitä ette vielä tiedä kaikkea (luultavasti) juonesta.
Katsokaa nämä leffat :!:

Juonessa oli sen verran miettimistä, että pari kertaa piti koko sarja katsoa alusta loppuun asti (elokuviin).
Mukavaa vaihtelua tämä mietiskely.

Onko kukaan kuullut tästä "Red Cross Book":ista.
Minä olen tutkinut asiaa ja kyseessä on todella kallis
(jos on alkuperäinen) joka NGE fanin opus :lol:
Iron Maiden (NGE pelissä) on jopa oma pitkä litangia tietoa tästä kirjasta.
*Huokaus* Suomentaisipa joku tuon opuksen suomeksikin.

PS:Ja olen itsekkin nähnyt tuon kyseisen Itse valtiaat jakson.
NGE:stä on otettu vaikutteita jonkin verran :evil:

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » Ma Elo 29, 2005 17:44

Jep, nähty on. Death&Rebirth on suhteellisen turha hankinta, siinä vain kerrataan sarja nopeasti, ja esitetään EoE:n alku. End of Evangelion on taas sarjan todellinen loppu, joka esittää, mitä jaksojen 25&26 aikana tapahtui, samalla kun Shinji taisteli itsensä kanssa. NGE fanille tämä on pakko-ostos, ja se menee edelleen omaan top-3:seen kaikkien aikojen järkyttävimpien elokuvien saralla, joten tässä pieni varoituksen sananen...

Juonessa todella on mietiskelyä, miksikäs muuten tässä olisi 25 sivua siitä pätisty? Jos jotain jää epäselväksi(niinkuin varmasti jääkin, kaikilla jää ensimmäisellä kerralla), suosittelen tämän aiheen läpikahlausta. Se voi auttaa useinsiinkin kysymyksiin.

Red Cross Book oli pikemminkin elokuvia varten tehty perusteos, joka selittäisi sarjaa katsomattomille perusasiat. Ei siinä tietääkseni mitään kovin mullistavaa ole, mutta perusteokseksi se voisi olla aika kiva. Mutta tätähän ei ihan joka divarista saa... :)
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Ma Elo 29, 2005 17:54

Joo toi Red Cross Book on todella harvinaisuus (alkuperäinen).
Voin lähettää pitkän litangian tuosta aiheesta.
Elikkä nämä alkuperäiset RCB jaettiin Japanissa näiden elokuvien ensi-illan katsojille.
Mitä nyt minä olen netistä lukenut niin nämä ovat TODELLA kalliita.
Mutta haluasin silti Suomen kielisen painoksen siitä.
Tietääkö kukaan onko sitä suomennettu?

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » Ma Elo 29, 2005 18:02

Vegetto kirjoitti: Tietääkö kukaan onko sitä suomennettu?
En jaksa uskoa, että japaninkielisiä lentolehtisiä jaksettaisiin suomentaa, oli tarkoitus mikä tahansa. Mutta muistan joskus lukeneeni parhaita paloja siitä englanniksi netistä...

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Ma Elo 29, 2005 18:04

Samoin olen minä lukenut tuon englannin kielisen lehtisen,
mutta onhan tuo jokaisen NGE fanin unelma :D

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » Ma Elo 29, 2005 18:13

Vegetto kirjoitti:Samoin olen minä lukenut tuon englannin kielisen lehtisen,
mutta onhan tuo jokaisen NGE fanin unelma :D
Unelmasta en tiedä, mutta olisihan se ihan hieno hyllyllä pölyttymässä alkuperäisenä...
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

Dr. Nick

Viesti Kirjoittaja Dr. Nick » Ma Elo 29, 2005 19:02

Vegetto kirjoitti:Mitä nyt minä olen netistä lukenut niin nämä ovat TODELLA kalliita.Mutta haluasin silti Suomen kielisen painoksen siitä.
Tietääkö kukaan onko sitä suomennettu?
Ei suomennettu, mutta englanninkielinen käännös siihen kuten muihinkin Program Book -lärpäkkeisiin löytyy osoitteesta www.evaotaku.com (sekä enemmän tai vähemmän hakkelukseksi pilkottuna noin ziljoonalta muultakin webbisivulta). Mutta pitää toki muistaa, että kyse on pelkästään Gainaxin sivubisneksinään laatimasta oheistuotteesta. Mistään erehtymättömästä opuksesta ei siis kyse ole; muutamat siinä luetellut tiedot on vähintäänkin kyseenalaisesti muotoiltu, ja onpa mukaan eksynyt se kuuluisa pilkun paikasta aiheutunut tyräyskin, joka sotkee koko enkelien sukutaulun päin helkuttia. Suositellaan luettavaksi lähdekriittisellä silmällä.
Vegetto kirjoitti:Iron Maiden (NGE pelissä) on jopa oma pitkä litangia tietoa tästä kirjasta.
Missä, tarkalleen ottaen? Olen pelannut kyseisen hirvityksen kaikki juonivaihtoehdot läpi, eikä itselleni ainakaan vastaan tullut mitään RCB:hen haiskahtavaakaan. Ettei taas olisi kyse siitä 80 megatavun feikkiversiosta, johon nyypiäiset lankeavat laumoittain edes tajuamatta tulleensa huijatuiksi?
Hey, what does "phallic" mean?

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Ma Elo 29, 2005 19:50

No tämäpä peli on joku amatööri versio :oops:
Alku peräistä ei löydy mistään.
Minulla ainakin tämän pelin option:issa on pelin asetuksia, musiikkia, kuvia
ja sitten tämä FAQ jossa kerrotaan tästä opuksesta.
Tutkinpa vielä netistä tämän tiedon ja tottahan seillä Iron Maidenissa puhutttin.

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Pe Syys 30, 2005 14:06

onkos kellään tietoa koska NGE mangan kymmenes osa ilmestyy?
Kun katsoin AnimeNewsNetworkista niitä ilmestymis aikoja niin melko harvoin ilmestyy, tais olla vaan muutama/vuosi...
R.I.P Eddie Guerrero

yulia

Viesti Kirjoittaja yulia » Pe Syys 30, 2005 17:18

Vähän myöhään tulee,mutta mielestäni tuon itsevaltiaat jakson viittaukset eivät ole NGE:stä vaan samoja kuin NGE:ssä.ja monissa muissa kristillisistä uskonnoista aiheita ammentavista viihdeteoksista.Ei pidä unohtaa että Eva tulee Eva&Adam-symboliikasta jne. Ja todennälöisyys että tällä olisi mitään tekemistä Gainaxin erään tietyn animen kanssa,on minimaalinen.

Dr. Nick

Viesti Kirjoittaja Dr. Nick » Pe Syys 30, 2005 20:02

NERV kirjoitti:onkos kellään tietoa koska NGE mangan kymmenes osa ilmestyy?
Näin sanoitse Eva-apina juuri äskettäin:
EvaMonkey kirjoitti:Currently, there are only a couple of stages going towards volume 10. I estimate volume 10 in a year at best.

Just forget about it for a while, it's not coming anytime soon.
Tietyistä postitusryhmistä voi toki yrittää kalastella Bochan Birdin tekstimuotoisia englanninkielisiä käännöksiä, jos ilman ei voi elää.
Hey, what does "phallic" mean?

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » La Loka 29, 2005 14:01

and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

kerewin

Viesti Kirjoittaja kerewin » To Marras 03, 2005 18:49

Makuasioitahan nämä ovat...olen itse 27 ja pidän nge:stä- sarja paranee loppua kohden kun alun taistelurymistyksistä päästään. Hieno pohdiskeleva sarja, jossa löytyy kiinnostavia hlöhahmoja. Mielenkiinto pysyy hyvin yllä, koska jaksoihin on sisällytetty välähdyksiä tulevasta/menneestä, jotka selviävät tai eivät sarjan loppuun mennessä...kryptiseksi meni taas kerran.

Oli ihan pakko muokata tätä viestiä, taisi olla alkuperäistä kirjoittaessa todella paha päivä- oli se niin kuppasta tekstiä...
Viimeksi muokannut kerewin, Pe Joulu 02, 2005 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”