Full metal panic!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Maalis 08, 2006 22:10

Kun te kiistelettä kumpi on parempi (Tessa vai Kaname) niin minä laitan jokeriksi Melissa Maon. Kova mimmi, joka ei edes käytä rintsikoita ollenkaan ja näyttää hyvältä antaessaan käskyjä Sousukelle ja Kurtzille.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Fafy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fafy » To Maalis 09, 2006 02:57

Mecha kirjoitti:Kun te kiistelettä kumpi on parempi (Tessa vai Kaname) niin minä laitan jokeriksi Melissa Maon. Kova mimmi, joka ei edes käytä rintsikoita ollenkaan ja näyttää hyvältä antaessaan käskyjä Sousukelle ja Kurtzille.
Eihän näiden kahden paremmuudesta varsinaisesti ole väitelty. >) Lähinnä siitä, kuka mistäkin syystä pitää Tessasta ja kuka ei.

Naisista Kaname ja Melissa on sarjan parasta antia, se on selkeä. Melissa saa ruutuaikaa vaan turhan vähän. Ja mistäs tiedät ettei se käytä rintsikoita, onhan Mithril voinut salassa kehittää sille vaikka minkälaiset sangattomat liivit, jotka liimautuu silikoniliivien lailla ja on teräsliivejä tehokkaammat!
Bohaha~
-: Sorry I'm late. I got lost on the road called life. :-

Jinsei ry, Porin Anime- ja Mangaklubi
Grand Vizier & Supreme Guild Master of Art ~~^argl^~~

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Su Maalis 12, 2006 22:45

Full Metal Panic! ja Full Metal Panic? Fumoffu, ovat loistavia sarjoja molemmat eikä Kanamen ja Sousuken kimppasekouluun voi olla tykästymättä. Itse suorastaan rakastuin päähenkilöihin.
Full Metal Panic! keskittyy pääasiassa päätarinan kuljettamiseen ja päähenkilöiden sielunmaailman tutustumiseen. Full Metal Panic? Fumoffu tuo sarjaan syvyyttä, ja lähentää Kanamen ja muiden henkilöiden siteitä katsojaan.
Itse pidin paljon erityisesti Fumoffusta, koska kouludraama + sekoilu uppoaa minuun varmasti kuin syvyyspommit sukellusveneisiin 80-luvun elokuvissa. Kanamen ja Sousuken suhteen kehittymistä on mukava seurata ja erityisesti se on _hauskaa_.

Full Metal Panic! The Second Ride:n olen nähnyt silmäykseltä ja toivonkin, että tekijätiimi ei vaan jätä tarinaa kesken. (Mielestäni se jäi kesken, right?)

Itse omistan kaikki mahdolliset DVD:t ja suosittelen lämpimästi niiden hankkimista. +++++

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Huhti 04, 2006 21:09

Näyttää pahasti siltä, että Full Metal Panic! kiekkoa 7 ei ole näkyvissä. kysynkin siis olisiko tietoa aikooko Enima julkaista sitä ollenkaan Suomessa vai loppuiko herkku nyt siihen?

"Its time to duel!"

- Kyuu

Rakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rakka » Ti Huhti 04, 2006 21:43

Minun puolestani sekä Tessa että Chidori voivat painua hiiteen ja pysyä siellä, Melissa Mao veisi potin kotiin jos ei olisi niin selvä Motoko-klooni (snif) ja parhaat naishahmot ovat ne vähäeleiset hongkongilais(kiinalais?)tytöt jotka sitten ansiokkaasti mennään tappamaan. Ei näin.

Chidorilla on sentään joitain hyviäkin hetkiä, kuten koko Kanojo no mondai -jakso, mutta oikeasti, olen ehkä jotenkin viallinen mutta mielestäni sotilaallisen organisaation upseerilta pitää voida vaatia jonkinlaista järkevyyttä ja kylmäpäisyyttä ja sen poikien perässä juoksemisen voisi jättää ovelle. Tuskallista katsoa vinkuvaa ja lehmämäisesti Sousukea tuijottelevaa pikkutyttöä johtoasemassa. Yäh.

FMP oli vallan jees mechasarja. Fumoffua kestin peräti puoli jaksoa ennen kuin päätin että hitto vie tämä typerä kouluromanssikomediakohellus vie hermot jos yhtään enempää pitää kärsiä, ja FMP TSR alkoi lupaavahkosti, kantoi mainiosti puolillevälin sarjaa ja lössähti. Lopun tiiliskivi/molotovinkoktailhakuisuudesta onkin jo mainittu, komppaan kympillä.

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ti Huhti 04, 2006 21:45

Mecha kirjoitti:Näyttää pahasti siltä, että Full Metal Panic! kiekkoa 7 ei ole näkyvissä. kysynkin siis olisiko tietoa aikooko Enima julkaista sitä ollenkaan Suomessa vai loppuiko herkku nyt siihen?
Miettinyt samaa itsekkin... menin aikoinaan aloittamaan FMP!:n ostelun Eniman levyillä, mutta ilmeisesti sarja taitaa jäädä viimeistä osaa vaille. Pitänee tyytyä R1.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » La Touko 27, 2006 13:46

Nyt on sitten Full Metal Panic! The Second Raidkin lisensoitu. Julkaisijana hieman yllättäen FUNimation, eikä ADV.
Ensimmäisen levyn julkaisupäivämääräksi povataan lokakuun kolmatta.

AnimeOnDVD

mazojedi

Viesti Kirjoittaja mazojedi » La Touko 27, 2006 19:10

Ja perjantaina tuli japanissa Testarossasta kertova ova, joka oli mielestäni todella hyvä. Vaikka nimessä on The second raid ei ole luvassa samaa tylsyyttä kuin raidissa vaan todella hauskaa huumoria niinkuin Fumoffussa.
SPOILERI
Esim Urzu 1 katsoo animea ja välttelee asiaa ja asian pohjalta vielä Kurtzu Weber sotkee videota jolloin animessa on juuri herkkä hetki ja kuvaan tulee possuja
Suosittelen todella katsomaan kyseisen Ovan jos vain jostain saatte käsiinne...

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » La Touko 27, 2006 20:44

mazojedi kirjoitti:Ja perjantaina tuli japanissa Testarossasta kertova ova, joka oli mielestäni todella hyvä. Vaikka nimessä on The second raid ei ole luvassa samaa tylsyyttä kuin raidissa vaan todella hauskaa huumoria niinkuin Fumoffussa.
Itse kyllä pidin TSR:n "tylsyydestä" kuten sinä itse asian näet. Eka on silti paras kun siinä on se sekoitus. Fumoffu on kyllä nolo viritys. Eihän siibnä edes ole kunnon juonta! Pelkkää täytettä.

"Its time to duel!"

- Kyuu

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » La Touko 27, 2006 23:09

Mecha kirjoitti:
mazojedi kirjoitti:Ja perjantaina tuli japanissa Testarossasta kertova ova, joka oli mielestäni todella hyvä. Vaikka nimessä on The second raid ei ole luvassa samaa tylsyyttä kuin raidissa vaan todella hauskaa huumoria niinkuin Fumoffussa.
Itse kyllä pidin TSR:n "tylsyydestä" kuten sinä itse asian näet. Eka on silti paras kun siinä on se sekoitus. Fumoffu on kyllä nolo viritys. Eihän siibnä edes ole kunnon juonta! Pelkkää täytettä.
TSR on mielestäni juuri vähän tälläinen (itse en sanoisi tylsä) "välipala", jos sen niin voi ilmaista. Selvästi TSR:ssä rakennetaan koko sarjan ajan vain jotain selvästi suurempaa, joka ei lopussa selviä, vaan jätetään seuraavaan sarjaan.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

_hikaria

Viesti Kirjoittaja _hikaria » Su Kesä 04, 2006 13:21

Full metal panic on hyvä anime sarja :D Itse olen vain katsonut animea ja omistan Full metal panic vol 1 ja Full metal panic vol 4 (dvd) Onko muuten mangakin hyvä? Ajattelin jos on niin olisi kiva sinäänsä lukea sitäkin? ^__^
Hajimare dake yume mite okiru

Ôrora

Viesti Kirjoittaja Ôrora » Ti Kesä 06, 2006 16:50

Full Meta Panic! on mahtava sarja. Itse omistan muutaman DVD:n ja lisää hankin jossain vaiheessa. Fumoffun olen nähnyt samoin kuin The Second Raidit. Action vaan aina uppoaa tähän tyyppiin 8)

Mellow

Viesti Kirjoittaja Mellow » Ma Kesä 12, 2006 00:49

FMP taisi olla ensimmäisiä animeita joita katsoin.. hyvä sarja muttei mitenkään ihmeellinen. Fumoffu oli huomattavasti parempi, hauskuus korvasi kunnon juonen puuttteen. Second Raidia ei ole tullutkaan vielä katsottua, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa löydä tiensä katsottujen listalle :)
"YES! Finally I can talk completely in 1920's slang. This has been my sole purpose in life since I learned about flappers."

Rige

Viesti Kirjoittaja Rige » Pe Kesä 23, 2006 16:10

Voihan pahus! Olen odottanut ja odottanut että Full metal panicin 7 dvd tulisi, mutta ei tietoakaan! Miksi pitää aloittaa sarjan kääntäminen, jos sitä ei tulla julkaisemaan loppuun? -.-

Ja siitä mangasta. :D itse omista 8 full metal panic mangaa ja 9 odottelen, että tulisi suomeen. n.n tykkään todella jäljestä, mitä siinä on ja muutenkin on onnistunut manga. suosittelen. n.n

Jammu

Viesti Kirjoittaja Jammu » Su Heinä 02, 2006 21:17

Omasta mielestäni tämä sarja on kaikkein paras anime sarja jota olen nähnyt. Full Metal Panicin, Full Metal Panic: Fumoffun ja Full Metal Panic: The Second Raid + OVA nähneenä voin sanoa niin.

Mangaan en ole vielä ehtinyt tutustua koska asun niin pohjoisessa että täältä päin ei mangaa myyviä liikkeitä näy. Toivottavasti tekevät animena sarjan loppuun sillä ei se voi noin päättyä :D

Perkele tuntuu että mulle on kasvanut joku pakkomielle tosta sarjasta kun tuo on niin hyvä. Kaverin kanssa on katottu 4 kertaa läpi kaikki 2 viikon aikana. Jos joku tietää nettikauppoja joista tätä voisi mangana saada olisin kiitollinen, jotta pääsisin siihenkin tutustumaan.

Itse pidän kuitenkin animesta enemmän kuin mangasta. Koska pidän muutenkin enemmän digitaalisesta viihteestä, mutta sarja on hyvä ja haluan tutustua mangaankin. Kunhan nämä joskus Suomessa (siis dvd:t) julkaistaan ne täytyy hankkia.
Pelaaminen ilman elämää on mahdollista toisin kuin elämä ilman pelaamista ;D

"In Flames: Goliath`s Disarm Their David`s"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”