Full metal panic!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Melenest

Viesti Kirjoittaja Melenest » Ma Maalis 06, 2006 18:37

Juuh hyvä sarja on. TUli tänään ostettua se kolmen dvd:n boxi

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ma Maalis 06, 2006 20:28

Itse pidän enemmän Full Metal Panicin Fumoffusta, missä kaikki tapahtumat sijoittuvat kouluun. On sen Sagaran toilailuja niiiiiiin hauska katsoa :lol:
OMG, joku on laittanu jotaa mun kaappiin MÄ RÄJÄYTÄN KAAPIN TOHJOKSI!. Aijaa se olikin rakkauskirje.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ma Maalis 06, 2006 21:15

Alucard kirjoitti:Itse pidän enemmän Full Metal Panicin Fumoffusta, missä kaikki tapahtumat sijoittuvat kouluun. On sen Sagaran toilailuja niiiiiiin hauska katsoa :lol:
Nojoo, makunsa kullakin... Itse olen enemmän tuon alkuperäisen ja sen jatkon The Second Raidin kannalla. Alkuperäisessä se vaihtelu vakavan juono ja humoristisen osien kanssa on hyvä kun taas TSR saa plussaa vakavuudesta ja eeppisyydestä
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Ma Maalis 06, 2006 23:18

Mielestäni ne ensimmäiset jaksot FMP:stä on parhaita. Ne, missä seurataan Sousuken koulunkäyntiä ja niin edelleen. Ovat parempia kuin ne, missä ne seikkailee jossain maastossa ja sotii muita vastaan. Siksi veikkaan että tuo Fumoffu sopisi minulle täydellisesti :)

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Maalis 07, 2006 16:08

Minusta on 1-9 asti ovat ne parhaimmat^^

Tanuki

Viesti Kirjoittaja Tanuki » Ti Maalis 07, 2006 16:12

_Kagome_ kirjoitti:Minusta on 1-9 asti ovat ne parhaimmat^^
Olisi mukava lukea, että miksi juuri ne ovat sinusta parhaimmat? Perustele vähän?

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Maalis 07, 2006 16:33

öö...no minusta ne vain ovat hyvin hauskoja ja jännittäviä,en oikein osaa perustella enempää kun muutenhan kerron sitä juonta...

Lolita114

Viesti Kirjoittaja Lolita114 » Ti Maalis 07, 2006 17:34

itselläni on mission 1-3 ja en usko että rahat meni hukkaan, aijon koko sarjan kerätä.

erittäin hauska sarja ja todella hieno piirustus tyyli!
kaname on ärsyttävä! en kestä sitä ollenkaan....
take my hand, i take you to the promised land.

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Ke Maalis 08, 2006 00:27

Lolita114 kirjoitti
kaname on ärsyttävä! en kestä sitä ollenkaan....
Juu, kyllähän se välillä tuuppaa aika rasittava olemaan. Ymmärrystä vähän Sousukea kohtaan saisi osoittaa :P

Fafy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fafy » Ke Maalis 08, 2006 03:01

_Kagome_ kirjoitti:öö...no minusta ne vain ovat hyvin hauskoja ja jännittäviä,en oikein osaa perustella enempää kun muutenhan kerron sitä juonta...
Herranen aika kyllähän perusteluja mielipiteille löytyy ilman, että koko sarjan juoni täytyy kertoa. Ja jos mielipiteen esittäminen paljastuksia vaatii, niin sitä varten on olemassa nuo spoileritagit, joilla ne voi tuoda turvallisesti ilmi ilman muiden häiriintymistä. Ei muutenkaan ole mukava lukea lyhyitä kommentteja, jotka eivät kerro paljon mistään mitään.

Itse olen nähnyt kaikki tähänastiset Full Metal Panicin animet, eikä niitä voi kuin rakastaa ja ihastua aina uudestaan. Tuttuja peruselementtejä löytyy, kuten kouluelämää ihmissuhteineen ja mechoja taisteluineen ja aseineen, mutta silti kaikki on..erilaista. Sousuke on särmä suoran toiminnan mies ja paikassaan ihanan vakava ja suojeleva. Menee överiksi usein juu, mutta huumori toimii uudestaan ja uudestaan. Kaname taas on kaunis poikatyttö, joka osaa pitää huolen itsestään ja muistakin, vaikka onkin hyvin pitkälle tavallinen tyttö. Sousuke ja Kaname ovat niin kutkuttava ja toisiaan täydentävä pari, että toivoo heidän välilleen nopeammin äksöniä. ^^ Kurz Weber on edellisten kahden lisäksi ehdottomia suosikkejani, seiyuunkin puolesta. Eihän noin hyvännäköisestä ja itsevarmasta pervosta (kuinka tuleekin Grenadierin Aizen Teppa mieleen.. <3) voi olla pitämättä! Tessan ja Kyoukon faneihin taas en lukeudu, valitan. Toinen on ilmapää ja toinen vaikuttaa ilmapäältä. Sarjassa he ajavat asiansa ja osansa vallan mainiosti, mutta heiveröiset pikkutytöt piipittävine äänineen eivät normaalisti saa kannatusta tältä suunnalta, vaikka poikkeuksiakin on.. kai. Ah, Tessan hiusten väri on rok. Tykästän harmaata, hopeaa ja valkoista kovin.

Toimivat musiikit niitä vastaavassa ympäristössä, loistavat seiyuut, kiitettävä piirustustyyli ja hahmot - on vain ajan kysymys, milloin tämän sarjan kaikki animet (ja mangat) koristavat hyllyjäni. Full Metal Panic! The Second Raid OAV tuleekin toukokuussa (ellei ole uutinen jo muuttunut), mielenkiinnolla odotan mihin suuntaan tarinaa kerrotaan..
-: Sorry I'm late. I got lost on the road called life. :-

Jinsei ry, Porin Anime- ja Mangaklubi
Grand Vizier & Supreme Guild Master of Art ~~^argl^~~

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ke Maalis 08, 2006 19:22

Fafy kirjoitti:Tessan ja Kyoukon faneihin taas en lukeudu, valitan. Toinen on ilmapää ja toinen vaikuttaa ilmapäältä. Sarjassa he ajavat asiansa ja osansa vallan mainiosti, mutta heiveröiset pikkutytöt piipittävine äänineen eivät normaalisti saa kannatusta tältä suunnalta, vaikka poikkeuksiakin on.. kai. Ah, Tessan hiusten väri on rok. Tykästän harmaata, hopeaa ja valkoista kovin.
Asiapuhetta! Tessa on toki miltein millä mitalla tahansa tarkasteltuna kaunis/nätti/suloinen, mutta lumoavan kuoren alta paljastu täysi hömelö.
Sarjan realistisuus (mikä?) kokee mielestäni tässä yhden suurimmista kolauksistaan, kun sotilaallisen huipputason organisaation johtotehtävissä on "hihhihhiii!" 16-vuotias pikkutyttö, joka kolmen metrin aikana onnistuu viidesti kompastumaan omiin jalkoihinsa. Ei liene mikään yllätys, että niistä sadoista näkemistäni anime/mangasarjoista Tessa kuuluu top-5 inhokkihahmoihini. Kun näen hopean välkähdyksen tai kuulen korkean kimahduksen, niin päässä alkaa välittömästi keittää. Olipa ihminen kuinka älykäs tahansa, ei tuollasiin tehtäviin yksinkertaisesti sovellu fyysisesti täysin uusavuton turvelo, jolla ei ole alkeellisintakaan auktoriteettia saati luonnetta, jota vaaditaan missä tahansa korkeassa johtoasemassa. Tessa on kerta toisensa jälkeen (sen enempää spoilaamatta) antanut henkilökohtaisten "ongelmiensa" vaikuttaa päätöksiin, joissa vaakalaudalla on monen ihmisen elämä. Jos Tessalla olisi yhtään munaa, asennetta tai selkärankaa, niin hän olisi ehdottomasti yksi lempihahmoistani - valitettavasti se pysti kuuluu Kanamelle.

Eräs Tessan (*murinaa*) ärsyttävimmistä piirteistä on myös hänen olemattomat flirttitaitonsa. Se, mitä Tessa tekee Sousukelle on kaukana elegantista viettelystä - se on silkkaa murkkuikäisen teinitytön itsensä tyrkytystä. Asia, jota minä niin suunnattomasti halveksin naisissa (myös miehissä, mutta etenkin naisissa). "Ai Sousuke tarttee elvytystä? Noh, anna kun mä työnnän kieleni sen kurkkuun! Oih, Sousuke!... Ohups! Mites mä nyt näin sun päälles kaaduin.. Oh, ja mites sun pääs jotenkin jäi mun (olemattomien) rintojeni väliin! Iiih, hinkkaanko itteeni vielä enemmän sua vasten?" Hyrrrr..

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ke Maalis 08, 2006 20:48

Ette vaan ole päteviä. Tessa on ehdottomasti suurin win mitä FMP:stä löytyy! Avuttomista (etenkin ihmissuhteissa) ja kömpelöistä söpöistä pikkutytöistä ei vaan voi pitää näppejään erossa. Se viaton ja suora itsensä tyrkyttäminen on itse suloisuus. Lisäksi Tessalla on valtaa. Paljon valtaa. Uuhh... tarvitsen FMP doujinin, nyt! Tai edes fumoffun kylpyläjakson!
Laurel kirjoitti: Sarjan realistisuus (mikä?) kokee mielestäni tässä yhden suurimmista kolauksistaan, kun sotilaallisen huipputason organisaation johtotehtävissä on "hihhihhiii!" 16-vuotias pikkutyttö.
Älä nyt viitsi. Poika tapaa tytön, tytöllä on psyykisiä voimia. Poika tapaa tytön, tytöllä on satelliitti-ionikanuuna. Poika tapaa tytön, tyttö on jumala. Poika tapaa tytön, tyttö on pojan oikea käsi.

Poika tapaa tytön, tyttö on sukellusveneen kapteeni, tai kommodori, whateva. Aika pientä, normianimen mittakaavassa.
Laurel kirjoitti:Jos Tessalla olisi yhtään munaa, asennetta tai selkärankaa, niin hän olisi ehdottomasti yksi lempihahmoistani
Ja mies. Urgh. Eiköhän ne sankarilliset ja oikeamieliset äijät sukellusveneidensä, avaruusalustensa, ties-minkä-lentävien-yamatojensa kapteeneina olla jo ihan nähty juttu. Katsotaan nyt välillä pieniä loli-tyttöjä.

Toki Chidoria ja Melissaakin katselee ihan ilokseen. Ei animea yleensä tarvitse pelkästään tyttöjen takia katsoa, mutta FMP:ssä ovat nuo elikot sarjan parasta antia, robotteihin kun ei oikein saada mitään väriä. Ja kovin vaikeata tuo olisikin.

Sarjan miespuoliset hahmot sitten taas... no, kelpaavat. Paljon huonomminkin oltaisiin voitu tämänkaltaisessa sarjassa tehdä, varsinkin sen ryssän kanssa. Olen ihan iloinen, ettei hänen tai Sousuken tarvitse missään välissä paasata mitään kirkasotsaista ja "uhraudun kaikkien puolesta" sontaa, tai angstailla oikeamielisyyden puuskassaan. Ollaan vaan jäyhiä, rauhallisia ja tylyjä. Kyllä Sousuke muutaman naurunkin irroitti.

Second raid ärsytti hemmetin pikaisella päätöksellään. Olihan siinä vaikka mitä tapahtumassa, ei sitä tuollaisesta kohtaa voi laittaa poikki! Ja pari schooldays jaksoa lisää, kiitos.
Laurel kirjoitti: Eräs Tessan (*murinaa*) ärsyttävimmistä piirteistä on myös hänen olemattomat flirttitaitonsa. Se, mitä Tessa tekee Sousukelle on kaukana elegantista viettelystä - se on silkkaa murkkuikäisen teinitytön itsensä tyrkytystä. Asia, jota minä niin suunnattomasti halveksin naisissa (myös miehissä, mutta etenkin naisissa). "Ai Sousuke tarttee elvytystä? Noh, anna kun mä työnnän kieleni sen kurkkuun! Oih, Sousuke!... Ohups! Mites mä nyt näin sun päälles kaaduin.. Oh, ja mites sun pääs jotenkin jäi mun (olemattomien) rintojeni väliin! Iiih, hinkkaanko itteeni vielä enemmän sua vasten?" Hyrrrr..
Haa... eikös naisilla ole kautta aikain ja populaarikulttuurin ollut tapana halveksia ns. varaslähdön ottavia tyttöjä? Jotenkin Tessan vihaaminen vain tuntuu kovin tyypilliseltä naisen reaktiolta. ;)

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ke Maalis 08, 2006 21:08

Amazing Slug kirjoitti:Ette vaan ole päteviä. Tessa on ehdottomasti suurin win mitä FMP:stä löytyy! Avuttomista (etenkin ihmissuhteissa) ja kömpelöistä söpöistä pikkutytöistä ei vaan voi pitää näppejään erossa. Se viaton ja suora itsensä tyrkyttäminen on itse suloisuus. Lisäksi Tessalla on valtaa. Paljon valtaa. Uuhh...
Olisiko täysin absurdi väite, jos arvelisin enemmistön Tessa-faneista olevan miehiä? Ainakin äärivihaajat ovat pääosin olleet naisia.

Amazing Slug kirjoitti:
Laurel kirjoitti:Jos Tessalla olisi yhtään munaa, asennetta tai selkärankaa, niin hän olisi ehdottomasti yksi lempihahmoistani
Ja mies. Urgh.
Tähän väliin tylsää faktaa. Korkeissa johtoasemissa olevien naisten testosteronitaso on korkeampi kuin keskiverto naisen muutoin. Tieto on niinkin luottettavasta lähteestä kuin Ylen luontodokkarista (en siis oikeasti muista, mistä tuo oli peräisin, mutta asialliselta juttu/artikkeli vaikutti). Ihan loogista. Miehethän yleensä ovat kilpailuviettisempiä (kilpailuvietti --> halu pärjä muita paremmin esim. työelämässä --> päästä johtopaikoille).

Amazing Slug kirjoitti:Second raid ärsytti hemmetin pikaisella päätöksellään. Olihan siinä vaikka mitä tapahtumassa, ei sitä tuollaisesta kohtaa voi laittaa poikki! Ja pari schooldays jaksoa lisää, kiitos.
Kieltämättä suvantohetkiä olisivat ehkä saaneet mahdutettua muutaman enemmän.. FMP:n nerokkuus olikin hyvän komedian, äksönin, romantiikan, yleisen häröilyn ja muun yhdistely. Second Raid jämähti pahasti kurttuotsaiseen äksöniin ja angstaukseen.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Maalis 08, 2006 21:13

Pistetään tähän väliin, että eikösse Tessa ollu jonkinsortin nero :? ja ei se ollut yhtään hullumpi johtaja kun sitä siltä vaadittiin, mutta sattumoisin hän vain on kömpelö KAWAII! tyttö siinä samassa... TESSA ON IHKU!
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Fafy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fafy » Ke Maalis 08, 2006 21:16

Amazing Slug kirjoitti:Ette vaan ole päteviä. Tessa on ehdottomasti suurin win mitä FMP:stä löytyy!
Jos pitää valita.. sulle Tessa, mulle Leonard. And everybody wins. ^^
Amazing Slug kirjoitti:Second raid ärsytti hemmetin pikaisella päätöksellään. Olihan siinä vaikka mitä tapahtumassa, ei sitä tuollaisesta kohtaa voi laittaa poikki! Ja pari schooldays jaksoa lisää, kiitos.
Nimenomaan! Sen silti näki jo kilometrin päästä mitä tulee tapahtumaan, mutta ei halunnut uskoa edes silloin, kun se tapahtui. Olisi Sousuke saanut nyt edes pikaisesti ehtiä kädet kietomaan Kanamen ympärille ennen kanalauman saapumista. Kele, kirjaimellisesti huusin ruudulle hetken ja toivoin palavasti jonkun mystisesti ilmaantuvan tahon vievän kanalauman kauash poish. Toisaalta, hyvä anime nostattaa tunteita, joten hmm.... Niin, ja lisää koulupäiviä myös tänne, kiitos.
immolatus_dead kirjoitti:Pistetään tähän väliin, että eikösse Tessa ollu jonkinsortin nero :?
Olkoon vaan, eipä ole ainoa sellainen, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö se voisi olla ilmapää myös. Jos toisesta vinkkelistä katsoo, niin sehän on jopa suorastaan edellytys. >)
-: Sorry I'm late. I got lost on the road called life. :-

Jinsei ry, Porin Anime- ja Mangaklubi
Grand Vizier & Supreme Guild Master of Art ~~^argl^~~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”