Pita-Ten

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chi-90
Viesti:

Pita-Ten

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Ma Marras 01, 2004 16:23

En huomannut keskustelua aiheesta.. jos kuitenkin on niin lukitkaa ^^;;
Sanon heti alkuun, että tämä on ensimmäinen topickini tänne. :oops:
Niin onko kukana lukenut Pita-Teniä? Itse olen lukenut ensimmäiset kolme volumea ja pidän siitä. Pita-Ten on myös ensimmäinen manga jota aloin lukea... 8)

Pita-Tenissä Misha niminen tyttö (joka on todellisuudessa enkeli) muuttaa Kotaroun naapuriin ja hänen on pidettävä kotarpousta huolta. Nauran aina kun luen sitä.
Eli vapaamuotoista keskustelua Pita-tenistä.
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Marras 01, 2004 21:59

Kyllä Pita Teniä on luettua tullut vähäsen, animea odotellaan julkaistavaksi. Sanoisin että sitä voinee pitää aika hyvin mahdollisena. Sinänsä teoksessa ei ole mitään ihmeellistä, mutta ihan toimivaa perussöpöilyä.

Otetaanpa sitten analysointiin vaikkapa nuo pitkä nimi, eli Pitari Tenshi...
Viimeksi muokannut kyuu, Ma Kesä 27, 2005 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Ti Marras 02, 2004 12:36

Pita-tenin tekijä, Kobe-Dongo, on vastuussa myös Di Gi Charatista ja Tiny Snow Fairy Sugarista, joten sama diabetekselle altistava ylimakea söpöily jatkuu.
Väri on ehkä vaihtunut, mutta karamellin maku on pysynyt samana.
Sinänsä teoksessa ei ole mitään ihmeellistä, mutta ihan toimivaa perussöpöilyä.
Animessa ainakin voi havaita pieniä shoujo ai jännittteitä, joten ei kai sitä voitane pitää aivan perus-perus sarjana. Tai sitten kääntäjä on pistellyt omiaan.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Ti Marras 02, 2004 13:52

Kahden ja puolen kirjan verran olen nyt kerenny/muistanu lukea Pita Teniä (neljäskin ois hyllyssä) ja onhan tuo ihan toimivaa pörröilyä.
Kun tuota mangaa vertaa animeen niin tuntuu että siitä animesta olisi yritetty tehdä "kiltimpi" (esim. siinä ei pääse ihastelemaan humalaista Mishaa ;) joten pisteet siitä manga versiolle :)
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Kaneda

Viesti Kirjoittaja Kaneda » Ti Marras 02, 2004 23:57

Kaksi ensimmäistä mangaa olen lukenut ja tähänmennessä tykännyt kovin. Onhan tuossa söpöilyä kerrakseen, mutta ei se mikään huono juttu ole. Ja ainakin vielä tässä vaiheessa lukukokemusta tarinakin vaikuttaa ihan lupaavalta. Shia on mukavan mystinen ja tummasävyinen henkilö tarinassa, ehkä suurin syy miksi aion lukea lisää tätä mangaa.

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » Ke Marras 03, 2004 08:36

Itse omistan ensimmäisen osan ja loput pokkarit aion kyllä hankkia. Pakko nyt myöntää, että tuon ostin periaatteella: "Voihan koirankirsunräkä, onpas tuossa kaunis kansi!", mutta en kadu :D !

Miruka_chan

Viesti Kirjoittaja Miruka_chan » Ke Marras 03, 2004 12:46

Oon katsonut kyseisestä sarjasta vain neljä ensimmäistä jaksoa. Kyllä se mulle ainakin kolahti :P
Mangaa en ole vielä lukenut ollenkaan, mutta olisi tarkoitus íhan lähi päivinä hankkia sellainen minun kokoelmani jatkoksi :o
~Nyaaa~

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » To Marras 04, 2004 12:29

Omistan kumpaakin (Di gi charattia ja Pita-Teniä).. Hassuja ovat, mutta hieman sekavilta vaikuttivat aluksi silmälle. Nyt kun olen lukenut sarjaa hieman eteenpäin, jäin Pita-Teniin koukkuun. Huvittavaa ainakin on se, että ei normaaleilla ala-asteelaisilla olisi tuollaisia ihmissuhdeongelmia, mutta tiedäpä häntä. Niin, ja hahmot ovat myös hauskoja (Misha <3)

Kun vielä ehtisi (ja olisi rahaa) ostaa viides opus.
SPOILEREITA:

Hassua, kuinka Kobe-Dongo mainostelee Pita-Teniä Digi Charatissa (piilomainontaa vai vitsi? Vai kumpaakin :D)
Hiroshi Mitarai osaa olla rasittava ihminen, varsinkin toisessa opuksessa, kun Kotarou joutuu esittämään prinsessaa..
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Kairi

Viesti Kirjoittaja Kairi » La Marras 06, 2004 23:49

Meikä omistaa kaksi ekaa osaa. Ostin ne lähinnä vaikuttavien kansien vuoksi, ja näin myöhemmin täytyy todeta ettei itse tarinassakaan ollut suurempaa vikaa. Hahmot ovat mukavan erilaisia, Kotarou on syötävän suloinen, Misha sellainen ihanan höNppä ja Shia taas juuri merkillisen mystinen. Kuvitus on hienoa, juuri sellaista tyyliä mistä kovasti tykkään. Animeen en ole vielä tutustunut, mutta ehkäpä senkin aika koittaa. Mee haluu lisää~

zsb

Viesti Kirjoittaja zsb » Su Marras 07, 2004 20:45

Pitää nyt sitten hiukan poiketa aiheesta kun sitä jo ounasteltiin tuolla ylempää. Anime on nähty ja se on kyllä hyvä mutta mangaan asti ei olla vielä edetty. En myöskään käsitä esitettyä termiä "ylisöpöily" koska söpöyttä on aina vain sopivasti tai liian vähän. Mainitut sarjat aiheuttavat vain positiivisia reaktioita.
Yami no chikara o himeshi kagi yo
Shin no sugata o ware no mae ni shimese
Keiyaku no moto Sakura ga meijiru
RELEASE!

Hamtaro fani

Viesti Kirjoittaja Hamtaro fani » Ke Joulu 08, 2004 13:29

olen lukenut Pita tenia..... ja kyllä se on hauska.... minulla on jopa kokonaan pita ten anime.....Misha ja Shia ovat kivoja.... mutta Nyaa-chan on paras.......... 8) :wink:

o

Viesti Kirjoittaja o » Ke Tammi 19, 2005 03:57

.
Viimeksi muokannut o, Ke Maalis 07, 2018 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Casandara

Viesti Kirjoittaja Casandara » Ke Tammi 19, 2005 14:15

Kiitos tästä ketjusta. En ollut muuta kuin kuullut nimen ja nyt tiedän jo paljon enemmän sarjasta. Kiitos, paljon kiitoksia tästä ketjusta.

Nimim. Eräs joka rakastaa Sugaria&Digitittiä, ja nyt jo etukäteen Pitatenia :D
"Saan olla niin omituinen, kuin ikinä haluan!" - Jean M. Untinen Auel

DeeSnider

Viesti Kirjoittaja DeeSnider » La Maalis 19, 2005 15:30

tässä tilanteessa itse animesarja voittaa mangan =) varsinkin loppua kohden menee niin söpöksi että hirvittää... mutta enpäs kerro enempää ;)

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Pe Maalis 25, 2005 00:01

DeeSnider kirjoitti:varsinkin loppua kohden menee niin söpöksi että hirvittää
Juuri näin. Liikaa sokeria minun makuuni.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”