Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

saogin

Re: Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Viesti Kirjoittaja saogin » To Elo 08, 2013 17:23

Noh, pakkohan se oli tämäkin sarja tsekata kiitos Tumblerin, ja hitsit että on muuten hyvä sarja. Kolme jaksoa olen katsonut ja kyllä, täysin koukussa. Itse asiassa jo ensimmäisen jakson jälkeen. Pidän sarjan raakuudesta ja actionista, aina jotain tapahtuu eikä junnaa paikoillaan. Hahmodesignit ovat hienot, musiikit toimii ja ääninäyttelijät osaavat hommansa. Onneksi jaksoja on jo ehtinyt tulla reilusti eikä tarvitse odotella aina viikkoa seuraavaa varten (Free!...), vaan voi nyt katsoa putkeen. Saa nähdä kuinka paljon SNK cossaajia löytyy tulevista coneista. :wink:

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » To Elo 08, 2013 17:39

Shingeki no kyojin cossaajiahan oli jo ainakin Animeconissa. Varmasti niiden määrä tulee lisääntymään.

Oribia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oribia » Pe Elo 09, 2013 22:04

^ Minut ainakin voi nähdä ensivuoden Traconissa SnK cossissa. Mikäeli everything goes just as planned. Ja hehej, ite ainakin mieluusti tapaan muita samasta sarjasta cossaavia että että, viestiä sitten. x')

Ja itse aloitin kattomaan sarjaa viimekuussa melko ennakkoluuloisesti, vaikka kaikki nyt olikin jo kehunut tuon sarjan 'kauden parhaaksi'.
Täytyy kyllä sanoa, että musiikki, kohtausten kuvakulmat, ääninäyttelijät, OP-- siis melkein kaikki sai ihon kananlihalle. Varmasti paras sarja mitä omalle kohdalle on sattunut pitkään aikaan. c':

hallaaa

Viesti Kirjoittaja hallaaa » La Elo 10, 2013 22:31

-----
Viimeksi muokannut hallaaa, Ke Elo 31, 2016 19:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Miksi otat väkivalloin sen minkä voit saada rakastamalla?
- Intiaanipäällikkö Powhatan

Ilossa elää pitää, vaikka päivän vähemmän.
- Suomalainen sananlasku

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » Pe Elo 16, 2013 08:28

How to avoid SNK spoilers on Tumblr? YOU DON'T.

Kyllä, tämä hieman ärsyttää. Tyypit jotka lukee mangaa laittaa kysymyksiä johonkin blogiin, jota seuraan, ja kaikki alkaa tyyliin juuri sillä paljastavalla osiolla, eikä mitään varoituksia. >w< Onneksi ei nyt vielä mitään maailmanmullistavaa ole tullu luettua, saan elää jännityksessä animen mukana.

hallaaa

Viesti Kirjoittaja hallaaa » Ke Elo 28, 2013 19:21

---
Viimeksi muokannut hallaaa, Ke Elo 31, 2016 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- Suomalainen sananlasku

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » To Elo 29, 2013 05:14

piipionna kirjoitti: - juoni liian kliseinen
Sori, en missään nimessä vähättele mielipidettäsi enkä kyseenalaista sitä millään tavalla, mutta haluan siitäkin huolimatta kysyä, että jos AoT on kliseistä, niin mikähän mahtaa olla ei-kliseistä? Jätin sarjan itse suosiolla kesken jossain jakson 10 tienoilla kun tajusin että haluan mieluummin maratoonata loput kerralla, mutta sinä aikana kliseitä ainakin minun nähdäkseni välteltiin aika tehokkaasti. Aina kun näytti siltä että aiottiin käyttää jotain klisettä, niin sarja löikin jarrut päälle ja teki jotain ihan muuta. Ehkä tämä sitten muuttuu myöhemmässä vaiheessa, mutta se mitä minä näin oli aika epätavallista verrattuna useaan muuhun shounen-sarjaan jota olen elämäni aikana lukenut.

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » To Elo 29, 2013 16:43

AoT on totta kai kliseinen, kuten miltei kaikki muukin anime, mutta minua alkaa tökkimään kun ihmiset huutelevat kuinka omaperäinen ja ainutlaatuinen AoT juoni on.

Japanilaiset ovat ihan ihmeissään miksi minä tiedän AoT, sitten kun minä kerron että länsimaailmassa kaikki ylistävät sarjaa parhaaksi animeksi koskaan niin ihmettelevät vain ja nauravat.

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » To Elo 29, 2013 17:03

Tuntuu nyt vähän siltä että mitä hyvää täällä ikinä sanoisi ko. sarjasta, joku tulee ja torjuu koko kommentin.

Yksi juttu josta pidän snk:ssa todella on se, että fanservua on lähemmäs ei ollenkaan. Naiset ovat tasa-arvoisessa asemassa miehien kanssa, ei ole pantsuja tai gearien takia kaikkialle pomppoilevia tisuja.

Mielestäni on mielenkiintoista miten snk:ta sanotaan perus shouneniksi, kun minä en ainakaan siitä sellaisia viboja vielä ole saanut. Sarja ei mielestäni laahaa tarinaa liikaa, ja hahmot ovat mielestäni aidosti mielenkiintoisia ja moniulotteisia esimerkkinä juuri Jeanin ja Sashan hahmokehitykset. Hanjikin vaikutti aluksi vain titaanihullulta ja itsetuhoiselta, mutta mangaa lukeneet tietävät Hanjin olevan oikeasti aikas badass.

Mangakin juuri pääsi sellaiseen kohtaan että kohta saatetaan tietää titaaneista vähän lisää.

Animesta vielä, värimaailma iski heti! Varsinkin Trostin värit, silmänannaa.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » To Elo 29, 2013 19:28

Ameno Sagiri kirjoitti:Japanilaiset ovat ihan ihmeissään miksi minä tiedän AoT, sitten kun minä kerron että länsimaailmassa kaikki ylistävät sarjaa parhaaksi animeksi koskaan niin ihmettelevät vain ja nauravat.
Aummmmmm, mutta kun AoT on myös Japanissa tällä hetkellä ns. kuumaa shittiä. Se on itseasiassa suosittu ihan valtaväestön keskuudessa eikä vain otakujen kesken, mikä on kohtalaisen epätavallista Shounen Jump -sarjojen ulkopuolella.

Eikä kait kukaan AoT:tä ylistä parhaaksi sarjaksi koskaan? Kuvittelisin että ainoat niin tekevät eivät ole joko nähneet animea aiemmin, tai ovat nähneet hyvin vähän animea. Se on suosittu, varmasti paljolti siksi että se on paitsi hyvin tehty eikä myös kovin "japanilainen". Tällaisia hittejä tarvitaan, ja olen aina iloinen kuin sellaisia ilmestyy.

Mytho

Viesti Kirjoittaja Mytho » To Elo 29, 2013 21:34

Viimeksi kirjoitin kun olin katsonut 13 jaksoa, ja tasan sen jälkeen homma sitten lässähti :'( Juoni junnaa niin maan perkeleen hitaasti, ja välissä muutamaa muutakin animea katseltuani huomaan nyt mitä ne valitukset animaation tasosta tarkoittivat. Ja Eren, mitä tapahtui?! Olihan se uhoaminen paljon seksikkäämpää kuin vinkuminen, aargh.

Mitään tajunnanräjäyttävää erikoislaatuisuutta en odota enkä kaipaa, koska samaa shittii eri paketissa on mielestäni ihan toimiva kaavio, mutta kovin on tylsäksi ja hidastempoiseksi sarja mennyt. Enkä mäkään siitä kakkostunnarista tykkää.

Onneks on ees Romi Paku :( <3

hallaaa

Viesti Kirjoittaja hallaaa » Pe Elo 30, 2013 01:11

----
Viimeksi muokannut hallaaa, Ke Elo 31, 2016 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- Suomalainen sananlasku

hallaaa

Viesti Kirjoittaja hallaaa » Pe Elo 30, 2013 01:20

---
Viimeksi muokannut hallaaa, Ke Elo 31, 2016 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- Suomalainen sananlasku

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Pe Elo 30, 2013 04:40

Puuhakka kirjoitti: Aummmmmm, mutta kun AoT on myös Japanissa tällä hetkellä ns. kuumaa shittiä. Se on itseasiassa suosittu ihan valtaväestön keskuudessa eikä vain otakujen kesken, mikä on kohtalaisen epätavallista Shounen Jump -sarjojen ulkopuolella.

Eikä kait kukaan AoT:tä ylistä parhaaksi sarjaksi koskaan? Kuvittelisin että ainoat niin tekevät eivät ole joko nähneet animea aiemmin, tai ovat nähneet hyvin vähän animea. Se on suosittu, varmasti paljolti siksi että se on paitsi hyvin tehty eikä myös kovin "japanilainen". Tällaisia hittejä tarvitaan, ja olen aina iloinen kuin sellaisia ilmestyy.
Onhan se täällä kuuma shittiä, mutta en ole oikeastaan yhtäkään animen katsojaan törmännyt. Kaikki ovat lukeneet mangan, mutta animea ole katsoneet ja tietävät animesta vain Guren no Yumiyan ja Juuyou no tsubasa vai mikä olikaan. Ja kyllä netissä ihmiset tätä sarjaa kehuvat "Parhaaksi ikinä" "aivan omalla tasolla" "Sarja on kuin suoraan oikeasta elämästä" ja tuommoista shittiä

En tietenkään paljoa pyöri niinkään otakujen kanssa, niin en osaa sanoa tarkalleen miten ihmset tykkäävät sarjasta. Olen vieläkin sitä mieltä että se parodia manga "Shingeki chuugakusei" on paljon parempi kuin itse emosarja.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Syys 01, 2013 11:09

Olipas tällä viikolla lopetus jaksolle. Kun näin sen niin melkein tipuin tuolilta. Sen verran yllättävä se oli minulle. Tosin en ole lukenut mangaa niin sillä oli toki vaikutus siihen miten yllättävä se oli.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”