Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ama-chan

Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Viesti Kirjoittaja ama-chan » Ti Kesä 04, 2013 00:23

Elikkäs millaiset mielipiteet teillä on tosta huhtikuussa alkaneesta uudesta anime sarjasta Shingeki no Kyojin tähän mennessä ?
Tai jos ette oo vielä katsonut, niin kiinnostaako ?
Jos luette ja katsotte, niin kumpi on mieleisempi, anime vai manga ?

Itse heti ensimmäisen jakson jälkeen tiestin että siinä on vuoden 2013 paras anime, ja varmasti yksi parhaista jotka oon nähny, tähän asti ainakin. Mangaakin aloin lukemaan kun en aina uutta jaksoa jaksa oottaa :3

Ainiin, ja myanimelist.netin pisteidenannon mukaan SnK on nyt 10 parhaan animen joukossa, siinä sijalla kymmenen. Itse luulen että se pääsee vielä korkeammalle, ehkäpä jopa top 5 joukkoon, tai ainakin toivon niin :D
Nyaaaan~

Mecha

Re: Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Kesä 04, 2013 09:59

Itse tykkään Attack on Titanista eniten kaikista tällä hetkellä seuraamistani tämän kauden animeista. Se, että meno on brutaalia on itselleni plussaa vaikka se tekeekin hankalaksi valita enemmän, kuin kolme mahdollisesti selviävää hahmoa ja niissäkin on kaksi mahdollisesti kuolevaa hahmoa.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ke Kesä 05, 2013 21:51

Tykkäsin kovasti, tosin jätin seuraamisen suosiolla kesken kun tajusin että tämä on maratoonattavaksi tarkoitettu sarja. Jatketaan sitten kun koko sarja on ulkona. Tykkäsin sarjan hyvin nietzscheläisestä asenteesta ja tunnelmasta, ja ne jätit ovat aika kiehtovia oikeastaan.

Oikeastaan ainoa isompi valittamisen aihe (täysin epäpidettävän päähahmon lisäksi) ainakin minulla oli sarjan animaatio. Porukka ei joko osaa animoida, ei ole budjettia animoida tai sitten käyttävät sen animaatioon tarkoitetun rahan jonnekin ihan muualle, koska sarja ei tosiaan näytä liikkeessä hyvältä muutoin kuin satunnaisesti. Ehkä se kaikki raha meni openingiin tai jotain.

agate

Viesti Kirjoittaja agate » La Kesä 08, 2013 23:53

Maratooniluin kaikki tähän mennessä ilmestyneet mangan luvut putkeen tuossa muutama viikko sitten, koska hurahdin sarjaan niin pahasti etten malttanu lopettaa :'D Aivan loistava sarja, vauhtia ja riipiviä juonenkäänteitä riittää!

Suosittelen kaikkia lukemaan mangan jos haluatte olla juonesta perillä. Siinä tosiaan sattuu tosi, tosi paljon kaikenlaista enemmän tai vähemmän järkyttävää joka sai mut kiljumaan tyynyyn yön pimeinä tunteina :''''D

Ainoo mistä en oikein tykkää on mangan piirustustyyli. Ei iske ollenkaan, tosi rumaa, mutta onneksi piirron jälki on huomattavasti parantunu uudemmissa luvuissa. Ehkä se siitä vielä joku päivä!

Mutta tosiaan, Shingeki no Kyojinista tuli kertaheitolla yks mun lempparisarjoista. Vieläki kuumottaa : D

(ja psssst Armin on vaan ihan paras jes)
rex duodecim angelus

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Su Kesä 09, 2013 21:58

Olen tykännyt tähän mennessä kaikista tän kauden animeista joita oon kattonut. Shingeki no Kyojin on kyllä ehottomasti niistäkin kärkipäässä. Itse kans olen hoksannut kuitenkin että animointi on aika prööt.
Ja miksi Yuuki Kaji? En koskaan kuvitellut että hän voisi ääninäytellä Ereniä tai ketään Erenin tapaista. Mutta onneksi se ääni muuttui vähän sopivammaksi ekan jakson jälkeen eikä enää häiri niin pahasti.
Suosikkihahmokseni on noussut Armin (löl)
Hyvä anime kuitenkin, ei vaan viitsisi jättää katsomatta, eikä jaksaisi ikinä odottaa seuraavaan jaksoon.

wull-E

Viesti Kirjoittaja wull-E » Ke Kesä 12, 2013 12:53

Tähän mennessä on ollut aivan älyttömän hyvä sarja ja hyviä juonenkäänteitä on kyllä ollut :D Ihanan brutaalia meininkiä välillä ja ainakin kolme isoimmassa osassa olevaa hahmoa vaikuttavat kaikki mielenkiintoisilta. Eren ehkä vähiten koska itse en jaksa innostua siitä ensimmäisten jaksojen huutamisesta ja uhoamisesta mutta tämä on taas oma mielipiteeni :D Mangaa pitäisi tässä aloitella lähiaikoina, kun tuo viikko on niin pitkä jaksojen välissä :D

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Pe Kesä 21, 2013 14:40

Tänään alotin kahen jakson verran kun kehuja kuullut niin paljon. Ensivaikutelma hyvä. Katsellaanpa eteenpäin pian.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Pe Kesä 21, 2013 16:30

Tukevista hahmoista Pixis tuli aika nopeasti suosikikseni. Sillä miehellä saattaa olla auttoriteettiä, mutta hänestä tulee myös semmoinen mielyttävä rento vaikutelma. Eli melko hyvä johtaja siis kyseessä.

"Its time to duel!"

- Kyuu

Fantti

Viesti Kirjoittaja Fantti » La Kesä 29, 2013 22:25

Anime on juonellisesti tosi hyvä eikä hahmotkaan ole huonoja, mutta tuo animaatio... :?
Tosin kun tätä ketjua katselee niin enpä ole ainut joka on sitä mieltä, että animaatiossa olisi petrattavaa.
Noup.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Kesä 30, 2013 13:44

Vaikka saattaa olla vielä liian aikaista niin en saanut ainakaan vielä kovin hyvää ensivaikutelmaa Levistä. Vaikutti melko ylimieliseltä tapaukselta, mutta voi olla, että se oli tosiaan vain ensivaikutelma ja se paljastuukin ihan hyväski tyypiksi.

"Its time to duel!"

- Kyuu

Mytho

Viesti Kirjoittaja Mytho » Su Kesä 30, 2013 23:23

No höh, Eren on just ihana <3
Tosin mä aina rakastun päähenkilöpoikiin, eikä siihen yleensä vaadita juuri muuta kuin sopivasti traumoja ja kärsimystä ja söpö ulkonäkö ja kiva ääni. Paketti kasassa mielestäni, kuulun selvästi kohdeyleisöön ja sehän on vain hyvä asia.

Maratoonasin tähän mennessä ilmestyneet 13 jaksoa tänään, aiemmin ei mukamas ollut aikaa, vaikka kiinnostusta on ollut siitä asti kun tästä ensimmäisen kerran kuulin. Eli Desuconin aikaan, koska en aktiivisesti seuraa uusia sarjoja yleensä.

Heti ensimmäinen jakso koukutti sopivasti, ja hahmot onneksi kehittyi mukavasti monella tapaa hyvin pian. Pidän päähenkilökolmikosta kovasti, tosin Arminin kohdalla häiritsee hiukset jonkin verran. Aika vakava juttu. Ja jos Mikasa olisi mielenkiintoisemman näköinen, voisin harkita cosplaytä, wohoo. Muuten kyllä tykkään siitä mimmistä, kerrankin vahva likka joka ei pistä ärsyttämään, vaan shippaan ihan täysillä jos romanssiakin vähän kehittyisi. Eren on ihana edelleen, ahh <3

En ymmärrä tätä animointivalitusta ihan vaan siksi koska en ilmeisesti ymmärrä, millainen animointi luokitellaan hyväksi ja mikä sitten vähän lössömmäksi. En osannut edes ajatella, että tässä olisi jotenkin huonoa animointia. Eli ainakin tämmöiselle monista hienouksista tietämättömälle sarja uppoaa varsin mainiosti. Piirustusjälki animessa on mielestäni myös kaunista, kaikin puolin ollut kiva katsella kun veri lentää ja jengiä kuolee.

Musiikit toimii. Tosin itsehän olin kuullut openingista ekana desuversion, joka ei täysin halua pyyhkiytyä mielestäni...

Odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea näistä vahvempaa rotua edustavista olioista saadaan selville tulevien jaksojen aikana. Kauhua herättäviä tapauksia, toivottavasti en nää ihan karmeita painajaisia ensi yönä.
Jos nyt jotain vähän vähemmän hohdokasta pitäis heittää, niin ehkä tuo hahmojen paljous vähän nakertaa välillä, koska henk.koht. ei kiinnosta niin paljon, mitä random sivuhahmojen pään sisällä pyörii. Onneksi siihen nyt ei ainakaan vielä ihan liikaa ole aikaa käytetty.

Tosin Levi on ihana myös, ja Jean.

Tästä tulikin sitten ensimmäinen sarja jota seuraan sen ilmestymisen aikaan. Kuumottaahan se.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ma Heinä 01, 2013 09:53

Niin paljon kun arvostankin ihmisten omia mielipiteitä, niin on silti pakko vähän sanoa tuosta sarjan piirrosjäljen haukkumisesta.

Hajime Isayama ei ollut sarjaa aloittaessaan piirtänyt ennen muita sarjoja, joten luonnollisesti hänen ensimmäisessä sarjassaan piirrosjälki on hyvinkin karkeaa sekä persoonallista ja perspektiiveissä näkyy välillä pieniä virheitä. Sarjan myöhemmissä luvuissa(menen jossain 36n kohdalla.....mennyt jo 2 kk) jälki jo pehmenee. Ja mitä animeen tulee, animaattorit ovat harvinaislaatuisen tarkasti jäljitelleet Isayaman taidetta ja kehittänyt sen pohjalta hahmoanimaatiosta sarjan teemalle sopivan. Onhan sarja itsekin julma ja karhea, joten luonnollisesti pelkäävien ja pelosta seonneiden silmät ovat syvällä kuopissaan sekä kaveriaan titaanin kynsistä pelastavalla on psykoottisen tuima ilme.

Ja itse tietenkin fanitan sarjaa, vaikken vielä yhtään kirjaa omista(Hesan Fantsusta kun kuulemma häviävät samoin tein kun sinne tulevat nuo alkupään osat). Animen OP on ollut soittimessa jo melkein maaliskuun lopusta asti. Hulppeaa vaihtelua moen ja fanservicen keskelle...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Kuruwin

Viesti Kirjoittaja Kuruwin » Su Heinä 07, 2013 06:28

No aloinpa tätä itsekkin eilen lukemaan kaiken hehkutuksen takia. Kolme osaa on takana ja ainakaan vielä en itke ilosta. Ihan hyvältä sarja kyllä vaikuttaa ja jatkan kyllä lukemista mutta en usko että tämä tulee olemaan sellainen sarja jota vielä vuosienkin päästä muistelen.

Motivaatio puheiden määrässä esimerksi lyödään tosi pahasti yli.

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Pe Heinä 19, 2013 02:08

Olen luultavasti ainoa ihminen maanpäälä joka pitää sarjaa jeesuksen toisena tulemisena. Onhan tämä mukava sarja, mutta ei mitään ihmeellistä. Samat juonikuviot on näht miljoonaan kertaan, juoni ennalta-arvattava sekä en siedä päähahmoja. Varsinkin animessa Trostin taistelun aikana teki mieli jättää koko sarja kesken kun niin turhauttavan pitkä taistelu.

Olen vieläkin sitä mieltä että paras asia mikä on tullut sarjasta on molemmat tunnarit ja Shingeki no Chuugakusei vai mikä olikaan se komediapilailumanga mitä kaupoissa näen.

Kuruwin

Viesti Kirjoittaja Kuruwin » To Heinä 25, 2013 14:31

Ameno Sagiri kirjoitti:Olen luultavasti ainoa ihminen maanpäälä joka pitää sarjaa jeesuksen toisena tulemisena. Onhan tämä mukava sarja, mutta ei mitään ihmeellistä. Samat juonikuviot on näht miljoonaan kertaan, juoni ennalta-arvattava sekä en siedä päähahmoja. Varsinkin animessa Trostin taistelun aikana teki mieli jättää koko sarja kesken kun niin turhauttavan pitkä taistelu.

Olen vieläkin sitä mieltä että paras asia mikä on tullut sarjasta on molemmat tunnarit ja Shingeki no Chuugakusei vai mikä olikaan se komediapilailumanga mitä kaupoissa näen.
Tuliko tässä nyt joku aivo oksennus? Ilmeisesti itse anime sarja on vieläkin vasta toisen tai kolmannen manga osan tapahtumissa. Niin kuin tuossa ylempänä sanoinkin niin manga versio on alussa aika kömpelö mutta kuudetta osaa lukiessa omalla kohdalla vihdoin kolahti ja ihan hyvissä tunnelmissa jatkoa odottelen.

Hienointahan tässä sarjassa on se että tämä on astetta realistisempi "taistelu sarja" siinä suhteessa että hahmoja teurastetaan ihan tasaiseen tahtiin. "Taistelu sarjoissa" on juuri se iso ongelma yleensä että sankarit ovat aina liian vahvoja ja kukaan ei kuole joten mitään jännitystä ei voi edes syntyä.

Kuolleet hahmotkaan eivät ole jääneet mitenkään kasvottomiksi joten ei synny sitä "niin kuka tuokin oli" fiilistä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”