Toki wo kakeru shoujo

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

^^Sebby^^

Toki wo kakeru shoujo

Viesti Kirjoittaja ^^Sebby^^ » Ti Helmi 26, 2013 13:56

Olin suoraansanottuna tyrmistynyt kun en löytänyt tästä topicia! :shock: Miten se nyt on mahdollista!
Tämähän on siis luokiteltu tieteis fiktioksi (scifi) :? , mutta itse en oikein tuota käsitettä tästä käyttäisi....
Anyways, asiaan. Elokuva kertoo Makoto nimisestä tytöstä joka oppii hyppäämään ajassa edestakaisin.
Hän kuitenkin lopulta huomaa, että hän voi tehdä ''Time leapin'' vain rajoitetun määrän, ja hän huomaa käyttäneensä kaikki turhaan. Tarinaan sisältyy myös romanssi ja yllättävä käänne. En jaksa nyt juonesta sen enempää, mutta oilisiko kenelläkään mielipiteitä kyseisestä elokuvasta?

Itse tutustuin Toki wo kakeru shoujo:oon sen erittäin kauniin soundtrackin takia. Oku Hanakon esittämät ''Garnett'' ja Kawaranai mono'' ovat totisesti kauneimpia japanilaisia kappaleita mitä olen kuullut. Suosittelen siis myös näihin tutustumista.

Ps: anteeksi huono kirjoitustaito, ensimmäinen topic multa :mrgreen:

Puuhakka

Re: Toki wo kakeru shoujo

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ke Helmi 27, 2013 18:24

Katselin tämän joskus vuosikausia sitten, ja muistelen tykänneeni. Hosodan paras tekele tämä ei missään nimessä ole, mutta mukavan simppeli ja hyväntuulinen leffa kyllä. Muistelisin jopa että kaveriporukka jolle tämän näytin, joka ei animesta yleensä pahemmin perusta, tykkäsi tästä myös. Kerronta kulki koko leffan ajan tosi sujuvasti eteenpäin, paitsi että... Leffan viimeinen kolmannes on huomattavasti heikompi kuin muu leffa. Se tulee ns. täysin puskista, jättää useita keskisiä kysymyksiä avoimeksi ja vastaamatta niihin laisinkaan, ja ratkaisee koko leffan keskeisen konfliktin deus ex machinan avulla. Ei hyvä.

Ilman viimeistä kolmannesta laskisin The Girl Who Leapt Through Timen kepeästi Hosodan parhaimpiin kuuluvaksi, mutta joko alkuperäismateriaalista adaptoitiin asioita väärällä tavalla, ne eivät toimineet alkuperäisteoksessakaan, tai sitten käsikirjoitusprosessin aikana tapahtui jotain, ja leffan loppupuolesta tuli mitä tuli. Ehdottomasti suosittelisin tätä kaikille hyvän animaation ystävillä, animeväkeä tai ei, mutta sääli silti.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”